Zadejte hledaný výraz...

Smlouvání nebo žádosti o slevu v e-shopu

David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
31. 7. 2009 23:12:30
Napsal Vzpamatuj se;332443
Samozřejmě to co jsi napsal je pravda. Více méně se to doplňuje a mnou popsaný model je tak trošku mířen na určité oblasti. V případě kdy si v eshopu někdo kupuje parfém je to zase jiné.
Jj, tak jsem to i myslel, ze ty popisujes jiny oblasti nez presne to, ze nekdo kupuje jednu zehlicku, jednu lednici, televizi nebo spacak... samozrejme v tech tvych oblastech je tvuj pristup naprosto logicky a evidentne nejvhodnejsi.
31. 7. 2009 23:12:30
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346052
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 23:21:54
Tak abych předešel nákladům kde se mi nevyplatí volat mohu napsat krásnou zbraň - samozřejmě opět si to chce přizpůsobit na svůj sortiment.
1. Musím mít položku kterou člověk chce
2. Musím mít položku, kterou člověk potřebuje, ale zrovna teď ji nechce
3. Výsledek a příklad
Mýdlo za 50 Kč (tohle chce)
Šampón ve stejné značce, ale standardně prodávaný zvlášť za 100 Kč (tohle někdy potřebuje)
Tady nastává ta práce, kterou nedělají roboti kopírovači (eshopeři, kteří pouze kopírují to co nabízí výrobce)
Vytvořím vlastní set Mýdlo + Šampón za 130,- Kč
Co si jako zákazník koupíte ?
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 23:23 ----------
PS u žehličky
je dobré nabídnout set žehlička prkno na žehlení, atd.... Vždy se to dá jenom to chce trošku vymýšlet a pracovat ne jenom kopírovat. Samozřejmě jsou zákazníci co mají všechno pouze chcou tu jednu věc = nedostanou slevu
31. 7. 2009 23:21:54
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346051
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
1. 8. 2009 08:25:08
Takyto pristup je obdivuhodny, myslim si ze ziaden zamestnanec by ho nezvladol (alebo by nemal zaujem). Mozno, keby sa mu napisal manual krok za krokom? :)
(nieco v zmysle - chce kuchynsku linku? - prejdi na bod 5 - ponukni spotrebice a na cele zlavu, atd)...
My sme robili podobny pokus s previazanim tovaru (ak si zobrazi prsten, ponukne mu vhodne nausnice, privesok atd). Vysledky su dobre, len je s tym vela roboty popreviazovat to v systeme pri takom mnozstve tovaru...
1. 8. 2009 08:25:08
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346050
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
1. 8. 2009 21:26:54
Napsal igor;332535
Takyto pristup je obdivuhodny, myslim si ze ziaden zamestnanec by ho nezvladol (alebo by nemal zaujem). Mozno, keby sa mu napisal manual krok za krokom? :)
(nieco v zmysle - chce kuchynsku linku? - prejdi na bod 5 - ponukni spotrebice a na cele zlavu, atd)...
My sme robili podobny pokus s previazanim tovaru (ak si zobrazi prsten, ponukne mu vhodne nausnice, privesok atd). Vysledky su dobre, len je s tym vela roboty popreviazovat to v systeme pri takom mnozstve tovaru...
To je ono výsledek je dobrý !!! Makačka to je a zaměstnance si vybírám pečlivě mohu říct že polovina nápadů je z jejich hlavy a za to jsou samozřejmě hodnoceni jinak než na té samé pozici jinde. Samozřejmě s toho vyplívá, že člověka, který nemá mozek nezaměstnám.
1. 8. 2009 21:26:54
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346049
milan
verified
rating uzivatele
1. 8. 2009 22:15:46
Napsal Vzpamatuj se;332912
Samozřejmě s toho vyplívá, že člověka, který nemá mozek nezaměstnám.
Líbí se mi, když se někdo vyjadřuje hanlivě o cizí inteligenci a rovnou do té věty švihne tři hrubky :)
1. 8. 2009 22:15:46
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346048
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
2. 8. 2009 09:25:04
Napsal milan;332928
Líbí se mi, když se někdo vyjadřuje hanlivě o cizí inteligenci a rovnou do té věty švihne tři hrubky :)
Nepotřebuji umět spisovně ČJ > neukazuje to inteligenci - to že se někdo ve 3-4 třídě základní školy naučil vyjmenovaná slova neznamená že je inteligentní. Já taky nikomu nevyčítám, že neumí vypočítat integrály, derivace, atd.. Hanlivě na koho ? Nikoho jsem nejmenoval pouze jsem řekl, že mí zaměstnanci mají mozek a to znamená že jsou schopni uvažovat i sami a za to jsou patřičně ohodnoceni - je mi jedno že udělají hrubky v textu, když to přinese peníze do pokladny. Člověk, který sice umí supermálně spisovně češtinu, ale neumí sám uvažovat je mi na nic takže nepotřebují sestavený program jak pro roboty.
Kolik vlastně umíte vy jazyků? Já se domluvím ve čtyřech a možná právě proto mám problém s nesmyslností a složitostí češtiny.
Já osobně nesmysly v ČJ neuznávám prefereji jednoduší jazyky, takže klidně v jedné větě nasekám všechny možné hrubky a pokud si někdo myslí že jsem buran klidně ať si to myslí - já nikomu neberu jeho názor. Tady nepíši obchodní dopisy, ale myšlenky a u mého mozku je to problém buď píši myšlenky nebo píši spisovné obchodní kraviny.
No a navíc nevím co má čeština společného s tímto tématem? To jestli umím česky zákazníka nezajímá, myslím že se zákazník ptá na to jakou dostane slevu ne jestli ve slově domácí kyno se píše měkké i :thefinger: NA texty v eshopu a texty informační si najímám lidi, kteří jsou jak inteligentní tak umí spisovně ČJ - moc takových ale v ČR není.
2. 8. 2009 09:25:04
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346047
Michal Zima
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 8. 2009 09:40:27
Napsal Vzpamatuj se;333013
To jestli umím česky zákazníka nezajímá, myslím že se zákazník ptá na to jakou dostane slevu ne jestli ve slově domácí kyno se píše měkké i :thefinger:
Tak to máš dobré zákazníky. :) Já pokud bych dostal na dotaz e-mail plný hrubek, asi by mě to dokázalo přinutit zauvažovat nad tím, jestli skutečně chci nakoupit na tom správném místě. :D Ale je to věc názoru a zvyku samozřejmě. ;)
2. 8. 2009 09:40:27
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346046
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
2. 8. 2009 09:53:10
Napsal xHire;333020
Tak to máš dobré zákazníky. :) Já pokud bych dostal na dotaz e-mail plný hrubek, asi by mě to dokázalo přinutit zauvažovat nad tím, jestli skutečně chci nakoupit na tom správném místě. :D Ale je to věc názoru a zvyku samozřejmě. ;)
Jak člověk přes telefón pozná zdali píši spisovně ? EDIT (o tom že zákazníky já osobně oslovuji telefonem tady mluvím od samotného začátku)
Zboží editují lidé, kteří se většinově účastili nějakých soutěží v ČJ takže machři na ČJ, infolinku obsluhuji ženy s příjemným vystupováním a krásnou češtinou v textu a navíc k tomu jsou všichni inteligentní a mají mozek celkem aji pěkné mezi námi chlapami.
A to že neumím já česky - já nekomunikuji každodenně se zákazníky, já komunikuji z dodavateli a těm nic jiného než obchodní přesně sestavené dopisy neposílám, protože již jsem v jiném tématu tady psal že preferuji osobní jednání a na osobním jednání určitě nebudu psát na lístku vzkaz - raději mluvíme. Smlouvy sestavuje právník takže můj úkol je to řídit a držet aby to fungovalo a ekonomicky vynášelo a nikde nevidím potřebnost češtiny na to mám zaplacené lidi.
Víte jak poznáte člověka bez mozku?
Pořád si myslí, že když umí spisovné ČJ přinese mu to obchod. V opačném případě kdy na eshopu je hromada hrubek je to taky špatně.
Takže u tebe xHire jde vidět že ten mozek máš. A právě proto jak píšu já raději nekomunikuji se zákazníky jinak než po telefonu. :smoking::kava:
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 10:02 ----------
PS zaměstnávám 16 lidí - tolik lidí uživí mé eshopy takže si spočítejte kolik musím měsíčně platit a kolik zhruba vydělám. A nechápu proč se tady začalo rozmlouvat o spisovné ČJ já myslel že tohle téma je o slevách, ale budiž
2. 8. 2009 09:53:10
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346045
jarda.net
verified
rating uzivatele
3. 8. 2009 13:55:25
Ahoj,
asi teď budu hodně OT, ale prostě mi to nedá.
Napsal igor;332535
My sme robili podobny pokus s previazanim tovaru (ak si zobrazi prsten, ponukne mu vhodne nausnice, privesok atd). Vysledky su dobre, len je s tym vela roboty popreviazovat to v systeme pri takom mnozstve tovaru...
jak psal Vzpamatuj se, je to hodně o analytice a matematice. Člověk to nemůže mít vše v hlavě, aby se mohl co nejrychleji rozhodovat. Tudíž si na to udělá nějaký systém.
Ty píšeš, že provazovat to v systému je příliš práce. Není tedy chyba systému, že je s tím tolik práce? Počítal jsi, kolik by jsi vydělal navíc, kdyby jsi ten systém měl správně nastaven a kolik by jsi musel do něj zainvestovat?
Přiznám na rovinu, že nevím jaký máš systém, ale již jsem to zde jednou uváděl. Je tady spoustu shopů, které jedou na nejlacinějším eshopu a přitom jim uniká spousta příležitostí, pokud by měli systém na míru.
Teď si asi budu hřát svojí polívčičku, ale proč všichni tolik bazírují nad webovým rozhraním, když klasická desktopová aplikace by pro obdobný příklad byla vhodnější a několikanásobně rychlejší? (Jen proto, že to nemůžu udělat v PHP?)
Obdobně, když nabídnu slevu, musím mít pokud možno okamžité informace o tom, zda se mi to vyplatí a kolik na tom vydělám a pokud nejsem majitel, ale jen zaměstnanec, nechť na mě svítí různá varovná světýlka - třebas a nabízí se mi alespoň jedna alternativa.
Díky za pozornost
3. 8. 2009 13:55:25
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346044
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
3. 8. 2009 16:02:09
Napsal jarda.net;333951
Ahoj,
jak psal Vzpamatuj se, je to hodně o analytice a matematice. Člověk to nemůže mít vše v hlavě, aby se mohl co nejrychleji rozhodovat. Tudíž si na to udělá nějaký systém.
Ty píšeš, že provazovat to v systému je příliš práce. Není tedy chyba systému, že je s tím tolik práce? Počítal jsi, kolik by jsi vydělal navíc, kdyby jsi ten systém měl správně nastaven a kolik by jsi musel do něj zainvestovat?
V algoritmoch, analytike a matematike som dost dobry. Bohuzial s mojou komoditou je trocha problem, ze su to veci, ktore sa tazko algoritmuju.
Mame cca 5000 dizajnov. Na to aby, si zistil, ci sa ten privesok da navliect na retiazku, musis ju proste mat v ruke (aj tu retiazku, aj ten privesok). Ci sa nausnice hodia k privesku takisto zistit len tak, ze sa na nich pozries a subjektivne posudis (minimalne mrknes na obrazok). Takze prichadza do uvahy jedine sa cez ten cely sklad prehryzt a nahadzat to tam rucne - ale ze tych kombinacii je :(
3. 8. 2009 16:02:09
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346043
milan
verified
rating uzivatele
3. 8. 2009 16:58:14
To je blbost, dělat to ručně položku po položce.
Musíš jednoduše k položkám přidat neviditelné atributy a nad nimi postavit expertní systém. Tedy třeba:
průměr řetízku
průměr díry na řetízek
barva
styl (moderní, extravagantní, s mašličkama)
..
..
no a pak expertnímu systému řekneš, že stříbrný přívěsek se hodí k růžové naušnici, ale pouze v případě, že nemá mašličky. Dokonce ten expertní systém můžeš naučit ze starých objednávek (pokud přijmeme, že lidé objednávají hodící se věci dohromady). A z toho ti vypadnou vhodné kombinace.
Shopy, které tohle dělají, dávno existují. Můžeš si vybrat podobné barvy, podobný styl, co se subjektivně "hodí". A existují na to i hotové knihovny :)
3. 8. 2009 16:58:14
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346042
Michal Zima
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 8. 2009 18:02:35
Napsal milan;334109
To je blbost, dělat to ručně položku po položce.
Musíš jednoduše k položkám přidat neviditelné atributy a nad nimi postavit expertní systém. Tedy třeba:
průměr řetízku
průměr díry na řetízek
barva
styl (moderní, extravagantní, s mašličkama)
..
no a pak expertnímu systému řekneš, že stříbrný přívěsek se hodí k růžové naušnici, ale pouze v případě, že nemá mašličky. Dokonce ten expertní systém můžeš naučit ze starých objednávek (pokud přijmeme, že lidé objednávají hodící se věci dohromady). A z toho ti vypadnou vhodné kombinace.
Já zase souhlasím s igorem, že tohle je věc, kde je potřeba investovat ruční práci. Stroj ti nikdy nepodá takové výsledky jako člověk. A pokud ano, tak bude zřejmě potřeba vynaložit velké množství práce pro sepsání různých pravidel a zjištění potřebných atributů, že se to pravděpodobně vůbec nevyplatí. Totiž stejně ta pravidla budeš psát na stejném základě jako při ručním přiřazování, ale nikdy si nemůžeš být jist, zda to bude opravdu fungovat tak, jak si představuješ – zda se tam neobjeví nějaká šílená kombinace, že by ji k sobě nedal ani slepý. ;) A tady dáváš v sázku spokojenost zákazníka a dobré jméno obchodu. Osobně bych to tedy neriskoval…
Tím samozřejmě tento systém neodsuzuji, pouze u tohoto druhu zboží bych byl opatrnější.
3. 8. 2009 18:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346041
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
3. 8. 2009 19:49:35
Jsou dvě roviny.
To co jde dělat automaticky nemusím dělat ručně.
To co musí mít v sobě i oko člověka nelze dělat strojově.
U varianty jedna má zaměstnanec přístup do databáze - mimochodem jsme rozchodili ORACLE, ale dosud jsme na to využívali MySQL, kde máme vytvořené potřebné modulace k určení maximáolní možné slevy. Do programu zadáte položky a ten Vám během milisekundy vychrlí vešké informace včetně tabulek s možnostmi slevy a návrhy, atd. Ale ty položky o které se jedná musí zaměstnanec znát a vložit je - to jest na informačním centru působí lidé, kteří ví více o zboží než já. Samozřejmě je to motivuje > čím více prodají tím větší je výplata - díky tomuto programu člověk v informačním centru vidí i kolik mu zůstane na výplatu když dá slevu takovou a makovou. Chytrý člověk dokáže mluvit do telefonu a číst si tabulky. Probíhá to velice rychle a někdy mi s toho nabíhá husí kůže jak jsou lidi vynalézaví a rychlí, že během 2 minut mají ze zakázky za 20 000,- zakázku za 40 000,- . A když mi ještě řeknou že je to baví no nemám si na co stěžovat a ony taky né vydělávají i dvounásobek toho co nosím domů já.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 19:55 ----------
Dodám že tenhleten způsob běží i v elektro OKAY. Stačí se podívat na to co je napsané na lístku při ceně. Okay tam má speciální kód pro zaměstnance, aby si při nabídce nemuseli počítat kolik můžou nabídnout slevy a kolik s toho budou mít. Pokud chcete znát ten kód je to směsice písmen. Každé písmeno má přizenou číslici a podle toho pozná obchodník kolik je na zboží bodů. Vnitropodnikově pak mají určenou hodnotu bodu a tím jsou obchodníci v Okay ohodnocováni.
Nic složitého a pro každého tkzv. prodavače velmi lehce zapamatovatelné, samozřejmě systém je tak vypracovaný že pokladní zadává číslo prodejce, který položku prodal a tomu jsou pak dle ceny a případné slevy počítány body.
Samozřejmě Vám ze slušnosti to tajemné slůvko a jeho hodnoty neřeknu.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 02:12 ----------
Zapoměl jsem na editory. Pokud u nás editor vytvoří něco co se bude prodávat ve velkém má s toho taky něco z obratu (to jsou právě třeba složené sety) - příkladem můžu dát - prodáváte zrcadlo do koupelny a k němu je vhodné osvětlení - výrobce má položky pouze zvlášť - nikde nenajdete cenu dohromady ani tkzv. sestavu zrcadlo světlo a přesto je to logické:
1. Varianta je že dáte zboží do doporučení k tomuto zboží, ale jak budete udělovat slevu ? Takže dobrá varianta která vám zvětší odběr zboží a v dnešní době snad neznám eshop kde by nebyla
2. Varianta je udělat si vlastní set. Prostě editor vytvoří jednu kartu navíc a to zrcadlo včetně osvětlení. Na set dá o 1% větší slevu a mohu říct že se prodá 10x více těchto setů než když to někdo kupuje zvlášť s tím že chce zrcadlo a k tomu mu nabídnete v doporučených i to světlo. Když si to spočítáte tak vydělám více než když by šlo pouze zrcadlo ale taky méně oproti tomu když si to člověk koupí samostatně. V konečném součtu ale opět vyděláte více za set protože zákazník již nemusí moc přemýšlet zda-li chce osvětlení nebo ne. Pokud ho chce nemusí ho nikde hledat a nemusí ani vkládat 2 položky do košíku. Když si naučíte lidi že je u Vás nákup tak jednoduchý jak zapnout televizi můžete ustoupit i od slev ale nikoliv od tvoření setů.
Tenhle systém běží snad všude - koupíte drahou televizi tak dokonce místo třeba domácího kina Vám narvou "zdarma" kolo.
Výhoda tvoření vlastních setů je ale úplně ještě v něčem jiném. Stačí když napíšu zbozi.cz nebo google.com, atd. Zbytek musíte pochopit a zkoumat sami, aby Vám to něco dalo.
3. 8. 2009 19:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346040
Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 8. 2009 08:12:09
Mě se tedy zatím nestalo, že by ze mě někdo lámal slevu v eshopu, mám takové slušné zákazníky že se až divím :-)
5. 8. 2009 08:12:09
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346039
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 8. 2009 08:36:54
tak už mám smlouvače i v obchodě se sluchátky, který jsem spustil teprve tento týden. cena 2.590, prvně smlouvání na 2.300, pak domluva na 2.400 a to jen proto, že poštovné je v ceně a dotyčný si sluchátka vyzvedne osobně. asi nastavím ceny tak, abych mohl nabídnout automaticky slevu 200 i těm, kdo se nezeptají :)
5. 8. 2009 08:36:54
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu/strana/2#reply346038
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit