Zadejte hledaný výraz...

Smlouvání nebo žádosti o slevu v e-shopu

Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 7. 2009 16:22:58
ahoj,
chtěla jsem se zeptat, jestli se Vám už někdy stalo, že by zákazníci požádali o poskytnutí slevy nebo se pokoušeli smlouvat?
Vyhověli byste jim?
31. 7. 2009 16:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346067
Petr Svoboda
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 16:40:45
Od svých zákazníků to občas slyším. (Snad) Vždy jde ale o zájem o nadměrné odběry zboží.
Vyhovět či nevyhovět? Pokud máte detailně zmapovány náklady, tak víte, co si můžete dovolit aby slevování mělo smysl...
31. 7. 2009 16:40:45
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346066
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 7. 2009 16:53:28
Myslím, že nejlepší odmítnutí v tomhle případě je vysvětlit, že máte minimální marži a v podstatě si postěžovat. Obvykle to pak berou dobře a mají dojem, že lépe už nekoupí
31. 7. 2009 16:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346065
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
31. 7. 2009 17:07:49
Nesčetněkrát se nám stalo, že jsme zákazníkovi nabídli slevu na větší odběr třeba 1-2% (u marží v IT více ani moc nešlo) a on se urazil, že on dává slevu třeba 20% (ve stavebninách), takže pokud už takhle malou slevu poskytovat, tak fakt aspoň uvést tu formulku o minimálních maržích...
Já už pak zavedl konkrétní pravidla a pokud někdo zavolal na callcentrum, tak se dozvěděl, že množstevní sleva je možná - jednorázový odběr přes 500.000 = -1%, přes 1.000.000 = -2%... stejně u nás kupovalo několik kuchyňských studií za normální webové ceny kuchyňské spotřebiče (statisíce měsíčně).
31. 7. 2009 17:07:49
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346064
Azu
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 17:14:27
Mně spíš často udivujou lidi, kteří jdou nakoupit prvně, navíc zboží za celkovou cenu kolem 8000,- což patří v našem sortimentu mezi ty levnější produkty a ještě chtějí slevu.
31. 7. 2009 17:14:27
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346063
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
31. 7. 2009 17:42:52
už se mi to taky stalo. zákazník to odůvodňoval tím, že u mě už nakoupil a že je z ostravy, kde jsou na tom teď špatně. tak jsem mu slevil u držáku za ca 7 tisíc asi 400 korun. když jsem si pak pro zajímavost dal do vyhledávače jeho číslo, našel jsem inzerát, kde dotyčný prodával porsche carrera za 1,5 míče, takže na tom asi opravdu špatně bude :)
31. 7. 2009 17:42:52
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346062
juherpv
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
31. 7. 2009 17:47:29
Nějakou menší slevu používáme vyjímečně jako omluvu (čeká dlouho na zboží apod.), příp. při opakovaných vyšších odběrech. Ideální je dát drobnou slevu na příští nákup - pak je předpoklad, že zákazník nakoupí znovu. Kolikrát je lepší mít trochu menší marži, ale spokojeného a vracejícího se zákazníka. Ale samozřejmě záleží na konkrétním sortimentu.
31. 7. 2009 17:47:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346061
Denny007
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 7. 2009 18:12:00
Napsal Souki;332231
Myslím, že nejlepší odmítnutí v tomhle případě je vysvětlit, že máte minimální marži a v podstatě si postěžovat. Obvykle to pak berou dobře a mají dojem, že lépe už nekoupí
Nejlepsi rada
31. 7. 2009 18:12:00
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346060
Souki: jj, to je nejlepsi reseni... vetsinou ale nejakych symbolickych par % jde treba 10kc - 100 kc
Pokud chce odebrat vice kusu, tak se samozrejme bavime jinak. ;)
31. 7. 2009 18:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346059
dave67
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 19:05:09
Uplne nejidealnijsi je vernostni program. Nakupuj a budes mit slevy :smoking: My ho budeme zavadet brzo, slevy budou 3-10%.
31. 7. 2009 19:05:09
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346058
Oakley
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
31. 7. 2009 19:12:22
Nejlepší jsou poptávky ve stylu:
"Dobrý den, pro našeho klienta poptáváme 100kusů sluchátek xyz a prosíme o zaslání jednoho kusu na zkoušku" :)
vždycky to zůstane u toho jednoho modelu :D
31. 7. 2009 19:12:22
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346057
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
31. 7. 2009 19:56:05
U nas si zlavy nepytaju. Dokonca aj ked posleme zlavovy kupon, tak ho niekedy nevyuziju. Asi sme dost lacni :)
31. 7. 2009 19:56:05
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346056
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 22:46:16
Takže tady budu trošku asi jiného názoru.
Již jsem psal někde že nemá smysl provozovat eshop pokud nemáte aspoň 10-12 % marži.
U nás se sleva nabízí automaticky (přebíráme objednávky od konkurence, službami získáváme další zákazníky. Jednoduše ani jeden eshop, který provozuji naní v top20 ve vyhledávačích.)
Vysvětlím jak
Někdo chce objednát položku za 10 000 (my s toho máme např 10%) třeba kuchyňská linka. Teď si představte co ten zákazník všechno potřebuje k tomu aby si zkompletoval novou kuchyňskou linku/kuchyň. Potřebuje šporák, příbory, talíře, atd.... V tomto případě oslovujeme zákazníka telefonicky a ptáme se zdali rekonstruje celou kuchyň. Pokud řekne ano nastává odpověď - chcete ušetřit získat slevu? Z 99% řeknou co nabízíme - doprava zdarma při objednávce nad, množstevní slevy, atd....
Tímto třeba zákazník chtěl koupit pouze linku za 10 000, ale další možný sortiment třeba za 100 000 kupuje ruzně jinde. Pro mě je v tomto případě říct Když objednáte za 100 000 dostanete na všechno 10 % slevy z ceny v eshopu (není to 10 % marže !!! je to sleva z ceny v eshopu takže se počítá jinak - na marži zůstane ještě 2,5%), ale zákazník slyší 10% sleva a pokud máte už i tak ceny toho co potřebuje nízko tak ty položky, které máte vysoko koupí již pouze s pohodlnosti a důvěry (vyjímka jsou lidé kteří počítají až do poslední koruny ab yušetřili - setkávám se takhle s 1 zákazníkem z 1000)
Suma sumárum se tímto dostanete místo 1000,- Kč na 2500,- Kč.
Na to aby jsme zase nebyly tak solidární máme systém kde se naceňuje každá položka zvlášť tím na položce, které se potřebuji zbavit dostane zákazník na oko 15% (vždy si na zboží necháváme 1% - výprodej), ale na položce, která nás živí dostane třeba jen 2% tímto se celková průměrná sleva z ceny eshopu pohybuje cca kolem 4-6% - ale my nejedeme na 10% marži - narovinu na to bych se vykakal.
Vysvětlil jsem možná složitě / jednoduše klasický systém člověka, který má v sobě ducha obchodníka. Zákazník se musí cítit, že vyhrál, ale v tomto případě vy i když dáte slevu 10% a tím si zákazník objedná více tak vy samozřejmě nejen že uděláte větší obrat (toho následně můžete využít při komunikaci s dodavatelem na lepších podmínkách - cenách, protože více odebíráte tímto třeba dodavatel přihodí další 2% slevy pro Vás), ale také máte větší zisk (v příkladě je to z 1 000 na 2 500). Slevu samozřejmě podmiňte jednorázovou komletní objednávkou. Pokud si objedná jeden kus teď a zbytek naslibuje má smůlu.
Samozřejmě jednoduše to píšu v tomto případě to chce opravdu matematiku a analytiku - aspoň o tom něco vědět.
Mohu říct, že i konkurence se pokoušela, ale nakonec od toho ustoupili protože je to moc práce. Není to zase tak jednoduché, ale vždy nabídnu slevu když za tím vidím větší výdělek :kava:
Nakonec pokud chce někdo slevu pouze na jedné položce má smůlu, pravidla mu vysvětlíme a oznámíme narovinu zákazníkovi, že nemá nárok na slevu. Důvod že máte nízkou marži je Váš problém to zákazníka nezajímá a spíše mu říkáte hledejte jinde kde mají vyšší marži. Takže se s nima moc nemazlete - můj kolega to řeší mnohem tvrdším způsoběm. Chcete slevu? Najděte obchod kde to mají za takovou cenu a kupte si to tam. (kolega v kamenině) a mohu říct, že se mu daří, protože za nim nechodí zákazníci jenom pro slevu ale pro zboží a služby. Našel si skupinu lidí (zákazníků) které oslovuje kvalita nad cenou, má ovšem jedinečnou výhodu eshop mu dotuje levně nákup protože eshop činí obraty, které se řadí u dodavatelů mezi nejvyššíma - tímto máme nejlepší podmínky (vesněs u výrobců) tím i on má lepší podmínky protože nám za odměnu zase dělá služby montážní za pár kaček - takový trošku franchising
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 23:04 ----------
PS někdo může namítat více sortimentu více práce - mohu dodat pouze zaměstnance musím platit ať odbaví 10 položek nebo 10 000 položek. Navíc pokud toho odbaví víc mají větší prémie takže já se až tak nenadřu ;) a rád se podělím o větší peníze s ostatními co se podílí na chodu (zaměstnanci)
31. 7. 2009 22:46:16
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346055
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
31. 7. 2009 23:05:02
Vzpamatuj se: rámcově souhlas, hlavně s tím, že pod cca 10% nemá cenu eshop dlouhodobě provozovat, ale záleží hodně na obchodním modelu, třeba už tou komunikací se zákazníkem navyšuješ náklady (čas někoho, kdo to řeší, což nemůže být robot nebo nějaká telefonistka, když má projevit obchodního ducha), takže je otázkou jestli například v diskontních obchodech na tohle jsou vůbec kapacity... takže imho hrozně záleží na tom konkrétním shopu...
ale ono je to stejné i v kamenných obchodech, když budu řešit kuchyni (ať zůstaneme u tvého případu) v kuchyňském studiu, tak předpokládám, že cenu budeme dojednávat (když vezmu i spotřebiče dostanu slevu atd.), obejdu více těch studií pro porovnání, co mi kde nabídnou atd., když zajdu do ikey, kde si jí vyberu, koupím a složím sám, tak to prostě beru za jejich prodejní ceny a nebudu s pokladní dohadovat, že mám 10 skříněk, tak chci slevu:-) a rozhodně nelze říct, že by ikea byla obchodně neúspěšná nebo měla špatný obchodní model... i když tam rozhodně nemá každý zaměstnanec obchodního ducha a nevyjednává s tebou
31. 7. 2009 23:05:02
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346054
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
31. 7. 2009 23:08:21
Napsal davidn;332441
Vzpamatuj se: rámcově souhlas, hlavně s tím, že pod cca 10% nemá cenu eshop dlouhodobě provozovat, ale záleží hodně na obchodním modelu, třeba už tou komunikací se zákazníkem navyšuješ náklady (čas někoho, kdo to řeší, což nemůže být robot nebo nějaká telefonistka, když má projevit obchodního ducha), takže je otázkou jestli například v diskontních obchodech na tohle jsou vůbec kapacity... takže imho hrozně záleží na tom konkrétním shopu...
ale ono je to stejné i v kamenných obchodech, když budu řešit kuchyni (ať zůstaneme u tvého případu) v kuchyňském studiu, tak předpokládám, že cenu budeme dojednávat (když vezmu i spotřebiče dostanu slevu atd.), obejdu více těch studií pro porovnání, co mi kde nabídnou atd., když zajdu do ikey, kde si jí vyberu, koupím a složím sám, tak to prostě beru za jejich prodejní ceny a nebudu s pokladní dohadovat, že mám 10 skříněk, tak chci slevu:-) a rozhodně nelze říct, že by ikea byla obchodně neúspěšná nebo měla špatný obchodní model... i když tam rozhodně nemá každý zaměstnanec obchodního ducha a nevyjednává s tebou
Samozřejmě to co jsi napsal je pravda. Více méně se to doplňuje a mnou popsaný model je tak trošku mířen na určité oblasti. V případě kdy si v eshopu někdo kupuje parfém je to zase jiné. Samozřejmě náklady jsemzde neuváděl proto jsem napsal trošku matematiky a analytiky. To s emi opravdu rozepisovat nechce.
31. 7. 2009 23:08:21
https://webtrh.cz/diskuse/smlouvani-nebo-zadosti-o-slevu-v-e-shopu#reply346053
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit