Zadejte hledaný výraz...

Smlouva o dilo a jeji poruseni ze strany klienta

bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 22:42:47
Zdravim panove.
mam takovy zvlastni problemek, tak se zde ptam situace je takova:
S klientem se dohodl projekt, smlouva o dilo byla poslana a podepsana kde bylo stanoveno ze zaloha ma byt uhrazena do max 10 dnu. Klient zalohu uhradil o 5 dni pozdeji cimz porusil smlouvu.
Kazdopadne problem je zde takovy, vzhledem k tomu ze ma duvera vuci klientovi nebyla moc naklonena, vzhledem k tomu ze se jevil dlouhou dobu jenom jako nekdo kdo furt neco chce ale nikdy se k nicemu nedostane takze jsem to bral s rezervou a nejak neresil.
Tzn, aktualne by mel byt projekt dokoncen dle smlouvy, problem vsak je ten, ze kdyz proplatil zalohu i napric ze jsme se domlouvali ze ji proplati po podepsani smlouvy, tak jsem i grafikovi rekl at na to zapomene ze to vypada ze to nema smysl vzhledem k predeslym zkusenostem.
Nakonec jak pisu zaloha dorazila 15 den po podepsani smlouvy, klient se vsak dozaduje, splneni smluvniho terminu ktery je uvedeny ve smlouve i napric tomu ze jsem mu rekl, ze bohuzel vzhledem k opozdene zaloze, se prace zacala o dost pozdeji takze bude zde zpozdeni cca 20 dni, coz se jemu nelibi ale nejsem schopen mu to dodat drive.
Tak se zde ptam na vase nazory co si o tom myslite a pripadne jak by jste takovou situaci resili.
Dekuji.
23. 4. 2014 22:42:47
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017839
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
23. 4. 2014 22:47:09
no a máte to tak ve smlouvě uvedeno? tj. práce na projektu ze strany dodavatele začnou do 24hodin od obdržení zálohy, finální (kompletní dílo) do 20 dnů, nejpozději 29.2.2016?
23. 4. 2014 22:47:09
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017838
Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 4. 2014 22:51:04
Klient zaplatil zálohu o 5 dní později a vy kvůli tomu máte zdržení 20 dní? Pochopil bych kdyby to bylo posunuto o 5 dní, ale o 20...
23. 4. 2014 22:51:04
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017837
Mno, jde o to, jak se právně ptá "mn", tj. co je ve smlouvě? Nyní jde o to, jak je přesně postavena ta smlouva a jak je tam právě podchycen on začátek smlouvy a datum předání, s případným zpoždění plnění smlouvy z vaši strany v případě pozdního uhrazení zálohy na dílo. U takových klientů a u smluv o dílo obecně je právě jednou z částí i příloha o součinnosti, která např. podchycuje to, co se děje/neděje v případě, že klient nereaguje, nedodává co má, nebo dodává se zpožděním.
23. 4. 2014 22:52:27
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017836
bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 22:52:52
Napsal Sketter;1081385
Klient zaplatil zálohu o 5 dní později a vy kvůli tomu máte zdržení 20 dní? Pochopil bych kdyby to bylo posunuto o 5 dní, ale o 20...
Splatnost byla 10 dni od podepsani smlouvy, klient uhradil zalohu po 15 dnech od podpisu smlouvy tudiz, zdrzeni 15 dni.
Dohoda vsak byla po podepsani smlouvy uhradi fakturu asap.
23. 4. 2014 22:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017835
Napsal Sketter;1081385
Klient zaplatil zálohu o 5 dní později a vy kvůli tomu máte zdržení 20 dní? Pochopil bych kdyby to bylo posunuto o 5 dní, ale o 20...
Tomuto já rozumět dokážu, může to nastat, pokud klient neuhradí včas, lidé se vrhnout na jinou zaplacenou zakázku a tím to může nabrat zpoždění klidně i víc. Toto mi přejde ok, pokud obsadím kapacity lidí jiným zaplaceným projektem. Nemůžu čekat, než se někdo rozmyslí a nechat lidi sedět a přitom je platit právě za to sezení.
23. 4. 2014 22:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017834
bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 22:55:14
Napsal mctrade;1081386
Mno, jde o to, jak se právně ptá "mn", tj. co je ve smlouvě? Nyní jde o to, jak je přesně postavena ta smlouva a jak je tam právě podchycen on začátek smlouvy a datum předání, s případným zpoždění plnění smlouvy z vaši strany v případě pozdního uhrazení zálohy na dílo. U takových klientů a u smluv o dílo obecně je právě jednou z částí i příloha o součinnosti, která např. podchycuje to, co se děje/neděje v případě, že klient nereaguje, nedodává co má, nebo dodává se zpožděním.
Ve smlouve je uedeny termin kdy ma byt dilo dodano. Ale z meho pohledu byla smlouva porusena tim ze nebyla dle smluvnich podminek uhrazena zaloha v terminu, tudiz smlouva se stala automaticky neplatnou. A zalohu vracet neminim vzhledem k tomu ze s tim jiz byli spojene naklady a samozrejme ze system rad dodam ale jsem schopen jej dodat do 20 dni. Vzhledem k opozdeni ze strany klienta.
Ve smlouve neni uvedeno ze po uhrazeni zalohy ale vzhledem k poruseni bodu smlouvy ze strany klienta a to uhrazeni zalohy by smlouva nemela byt ani platna ne ?
23. 4. 2014 22:55:14
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017833
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
23. 4. 2014 22:59:45
bof:
přijde mi to, že hledáte něco co ve smlouvě chybí. Tak smlouvu pošlete právníkovi a nebo tady taky jsou lidi, co tomu rozumí a můžeme se bavit konkrétně. Váš výklad rozhodně nevypadá "na slovní opis jednotlivých bodů smlouvy"...
23. 4. 2014 22:59:45
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017832
Ano, smlouva je tím pádem neplatná, ale pokud se spor postaví takto, tak tím pádem musíte vrátit zálohu, pokud ve smlouvě opět není pochyceno, že záloha je nevratná. Pokud tam toto není, záloha musí zpět, pokud.... pokud se nedá domluvit další postup s klientem. Někdy to je lepší řešení, tj. domluva co dál, uhne jeden, uhne druhý. Já říkám, že smlouva o dílo je jen jako kdyby něco, ať se máme kolem čeho hádat :) jinak jsme lidi, a pojďme věci řešit a domlouvat se na nich, pokud to však nejde, pak nastupuje smlouva o dílo.
23. 4. 2014 23:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017831
bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 23:02:48
Napsal mn;1081392
bof:
přijde mi to, že hledáte něco co ve smlouvě chybí. Tak smlouvu pošlete právníkovi a nebo tady taky jsou lidi, co tomu rozumí a můžeme se bavit konkrétně. Váš výklad rozhodně nevypadá "na slovní opis jednotlivých bodů smlouvy"...
V podstate jste trefil cernou tecku. Ve smlouve neni uvedeno ze se na projektu zacne pracovat po uhrazeni zalohy avsak zaloha tam specifikovana je a take termin uhrazeni zalohy.
Nemam rad moc tahanice s klientama chovam se vzdy seriozne, tak ocekavam i serioznost a poradnost od klientu. Avsak zde jsem poskozeny ja jak pise nahore, vzhledem k neuhrazene zaloze v terminu jsme se vrhli na jiny zaplaceny projekt a pak nasledne na tento. Coz nam spusobilo 20 dni zdrzeni ( tzn. o 5 dni dele nez byla zaloha realne proplacena ). Takze spise hledam zde, varianty jak toto resit, nerad bych to daval pravnikovi a tvoril jakekoli problemy a dalsi naklady jak me tak klientovi.
Tak ale vzdy je lepsi se predem ujistit a zjistit potrebne informace i od lidi ze stejneho oboru. :)
---------- Příspěvek doplněn 23.04.2014 v 23:04 ----------
Napsal mctrade;1081393
Ano, smlouva je tím pádem neplatná, ale pokud se spor postaví takto, tak tím pádem musíte vrátit zálohu, pokud ve smlouvě opět není pochyceno, že záloha je nevratná. Pokud tam toto není, záloha musí zpět, pokud.... pokud se nedá domluvit další postup s klientem. Někdy to je lepší řešení, tj. domluva co dál, uhne jeden, uhne druhý. Já říkám, že smlouva o dílo je jen jako kdyby něco, ať se máme kolem čeho hádat :) jinak jsme lidi, a pojďme věci řešit a domlouvat se na nich, pokud to však nejde, pak nastupuje smlouva o dílo.
A co v pripade ze kdyz to tam uvedeno neni, ale byli s tim jiz spojene naklady ? Ve vysi cca 10 - 12.000 Kc
Zaloha v podstate cinila uhrazeni techto nakladu ( xx.xxxx )
23. 4. 2014 23:02:48
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017830
Tak pokud to postavíte na tom, že smlouva je díky opožděné platbě neplatná, musíte zálohu vrátit a pak se můžete tahat o náklady, ale to máte prohrané, protože pokud se to postaví na neplatné smlouvě, náklady ani nevysoudíte, protože jste neměli začít... řešení, které já nyní doporučuji, tak dát klientovi nějaké... já tomu říkám lízátko, a domluvit se s ním na dokončení projektu se zpožděním, které je pro vás reálné, tj. 20 dní. Pokud zálohu odmítnete vrátit, hrozí vám tahanice, osobně bych vás dal k soudu za obohacování :)
23. 4. 2014 23:09:39
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017829
Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 4. 2014 23:10:27
1. Pokud mám pochybnosti o důvěryhodnosti klienta, tak buď pro něj projekt netvořím, nebo tvořím s možným rizikem na které musím být dobře připraven
2. Tzn, aktualne by mel byt projekt dokoncen dle smlouvy...Tím je řečeno že klient nevěděl, že kvůli zdržení platby se projekt opozdí a dozvěděl se to až krátce před plánovaným odevzdáním
3. Pokud po 10 dnech od splatnosti zálohy považujete smlouvu za zrušenou, měl by jste o tom klienta alespoň mailem informovat, vrátit zálohu a vytěžovat pracovníky dalším projektem
23. 4. 2014 23:10:27
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017828
bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 23:11:38
Napsal Sketter;1081400
1. Pokud mám pochybnosti o důvěryhodnosti klienta, tak buď pro něj projekt netvořím, nebo tvořím s možným rizikem na které musím být dobře připraven
2. Tzn, aktualne by mel byt projekt dokoncen dle smlouvy...Tím je řečeno že klient nevěděl, že kvůli zdržení platby se projekt opozdí a dozvěděl se to až krátce před plánovaným odevzdáním
3. Pokud po 10 dnech od splatnosti zálohy považujete smlouvu za zrušenou, měl by jste o tom klienta alespoň mailem informovat, vrátit zálohu a vytěžovat pracovníky dalším projektem
Chapu ze se Vam to povida kdyz nemate stejnou nebo podobnou situaci, ale Vase prispevky nenesou nic hodnotneho pouzitelneho. Je preci samozrejme ze klient byl na vse upovedomen.
Nevim sice jak vy ale ja povazuji za velice dulezite udrzovat kontakt s klientem v jakemkoli ohledu.
23. 4. 2014 23:11:38
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017827
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
23. 4. 2014 23:16:12
No a takhle to dopadá, pokud smlouva není udělaná pořádně a ošetřeny všechny eventuality. Ale zase na druhou stranu zřejmě nic nestála a byla stažena z webu a "upravena", takže se to z počátku zdálo jako dobrá úspora, ne? ... Postni sem tu smlouvu a pak můžeš dostat kvalitní odpověď, do tý doby ne a bude to jen hádání, jak to asi má být...
23. 4. 2014 23:16:12
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017826
bof
verified
rating uzivatele
23. 4. 2014 23:17:25
Napsal intehos;1081404
No a takhle to dopadá, pokud smlouva není udělaná pořádně a ošetřeny všechny eventuality. Ale zase na druhou stranu zřejmě nic nestála a byla stažena z webu a "upravena"... Postni sem tu smlouvu a pak můžeš dostat kvalitní odpověď, do tý doby ne a bude to jen hádání, jak to asi má být...
Smlouvu vypracovaval klient. Bohuze povazuji to za duvernou informaci. Pouze jsem popsal body ktere tam schazi, ostatni body smlouva obsahuje. Jedna se pouze o tyto body ktere jsem popsal nahore.
23. 4. 2014 23:17:25
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-o-dilo-a-jeji-poruseni-ze-strany-klienta/#reply1017825
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit