Zadejte hledaný výraz...

Smlouva na odměnu za výkon – online marketing + výše odměny

HonzaSladek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 14:20:39
Zdravím,
jak je vhodné nastavit smlouvu ohledně předčasné výpovědi při odměně za výkon?
Nabízím SEO a online marketing. Rád bych klientům nabídl i odměnu závislou na výkonu, tj. za zvýšení obratu a pod.
1) v jakém procentuálním objemu se pohybují odměny (z obratu/ze zisku/ze zlepšení těchto měřítek: "co je"-"co bylo"=zlepšení)?
2) Jak optimálně ošetřit předčasnou výpověď ze strany klienta. (Při odměně za výkon má cenu uzavřít smlouvu min na 2 roky, aby se mi práce zaplatila. A nerad bych riskoval to, že za půl roku se začnou změny projevovat, zvyšovat zisk a klient mi dá výpověď - zj. já v podstatě nedostanu za práci zaplaceno.
Díky za tipy.
Honza S.
11. 8. 2013 14:20:39
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932556
Martyniv
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 8. 2013 14:58:29
Napsal HonzaSladek;984470
v jakém procentuálním objemu se pohybují odměny
Mne se zda nejlépe se dohodnout na nějaké částce. to-bto paušál
Napsal HonzaSladek;984470
uzavřít smlouvu min na 2 roky
Procentuální odhad klientu které by to uzavřeli bude asi malí. Pro vetší firmy nebude problém ale zase oni rádej zaměstnají.
Možná se milým!
Napsal HonzaSladek;984470
Jak optimálně ošetřit předčasnou výpověď
Smlouva o dílo
Prodlení smluvních stran, smluvní pokuty a odstoupení od smlouvy
2. Za jednostranné odstoupení objednatele od smlouvy do jednoho měsíce po podpisu smlouvy zaplatí zhotoviteli smluvní pokutu 10 000,- Kč.
Po GOOGLUJ něco tam bude
11. 8. 2013 14:58:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932555
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 15:12:32
Pokud jde o cenu za výkon, tak musí být definován výkon. Pokud definuju výkon, tak si nechám zaplatit dle uskutečněného výkonu. Smlouva by měla být tedy nastavená tak, že se bude proplácet výkon každý měsíc.
V praxi se to dělá tak, že zjistím aktuální návštěvnost a odhadnu vývoj. K tomu může třeba sloužit srovnání s minulým rokem. Tím je definován status quo. Návštěvnost nad to je tedy dílem výkonu. Pak se teda účtuje za každého unikátního návštěvníka nad status quo smluvený poplatek.
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2013 v 15:14 ----------
Tak nějak předpokládám, že zaplatit budete chtít dříve jak za 2 roky, takže není nutné čekat s definicí výkonu tak pozdě...
11. 8. 2013 15:12:32
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932554
HonzaSladek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 16:45:44
Napsal siva01;984488
Pokud jde o cenu za výkon, tak musí být definován výkon. Pokud definuju výkon, tak si nechám zaplatit dle uskutečněného výkonu. Smlouva by měla být tedy nastavená tak, že se bude proplácet výkon každý měsíc.
V praxi se to dělá tak, že zjistím aktuální návštěvnost a odhadnu vývoj. K tomu může třeba sloužit srovnání s minulým rokem. Tím je definován status quo. Návštěvnost nad to je tedy dílem výkonu. Pak se teda účtuje za každého unikátního návštěvníka nad status quo smluvený poplatek.
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2013 v 15:14 ----------
Tak nějak předpokládám, že zaplatit budete chtít dříve jak za 2 roky, takže není nutné čekat s definicí výkonu tak pozdě...
Problém nemám s definováním výkonu,ať už to bude zvýšení návštěv, obratu nebo zisku. A proplácet se bude optimálně měsíčně. Jen co se týká konkrétně SEO, tak výsledky se projeví v rámci měsíců. Tj. pokud za prvního půl roku udělám práci za, dejme tomu, 100 tisíc, tak za toho půl roku nedostanu zaplaceno 100 tisíc, protože se výsledky teprve začínají projevovat. Dostanu např jen 15 tis. a v této chvíli klient vypoví smlouvu. Tj. bude mít zdarma práci za 85 tis, ze který neuvidím ani korunu, ale klient z ní bude nadále profitovat.
Proto při výkonové spolupráci v SEO nemá smysl uzavírat krátkodobé smlouvy. (pokud tedy nepoužíváte black hat a pod)
Také nabízím hodinovou sazbu i měsíční paušál, ale výkonovka je pro klienty z mého pohledu nejférovější.
11. 8. 2013 16:45:44
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932553
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 18:53:16
no z druhé strany je to ale pro klienta velmi svazující. V případě že budete lempl, který má akorát hromadu keců tak klient bude mít pouze dvě možnosti. Čekat a nechat se chlácholit tím že se to už každou chvilku projeví a bude raketový nárust, nebo smlouvu vypovědět, zaplatit pokutu a zadat to někomu jinému. Protože pokud by ji nevypověděl, tak ze svého růstu bude ještě platit vaši provizi...
11. 8. 2013 18:53:16
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932552
HonzaSladek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 20:43:38
Určitě méně svazující, než aby platil měsíční paušál a výsledek by byl taky nulový. Navíc určitě by měl být odměněn pouze nárůst mimo toho přirozeného, co měl klient před j. pokud spoluprací (tj. pokud předtím stabilně rostl o 4% a po kontraktu 15%, platila by se odměna pouze z rozdílu, tj. z 11%)
O pokutě jsem zatím nepsal.
A ano, klient musí mít možnost smlouvu vypovědět za nějakých podmínek. Zatím jsem se s takovou smlouvou ale nesetkal, tak se tu ptám na tipy.
Díky
11. 8. 2013 20:43:38
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932551
Napsal Já;984542
no z druhé strany je to ale pro klienta velmi svazující. V případě že budete lempl, který má akorát hromadu keců tak klient bude mít pouze dvě možnosti. Čekat a nechat se chlácholit tím že se to už každou chvilku projeví a bude raketový nárust, nebo smlouvu vypovědět, zaplatit pokutu a zadat to někomu jinému. Protože pokud by ji nevypověděl, tak ze svého růstu bude ještě platit vaši provizi...
Pokud se to ale v praxi projeví třeba až za 3 měsíce, tak lepší 3 měsíce platit málo za výkon, než platit hodně paušálně, když jsou nejisté výsledky...
11. 8. 2013 20:51:33
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932550
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
12. 8. 2013 10:02:29
Napsal HonzaSladek;984505
Proto při výkonové spolupráci v SEO nemá smysl uzavírat krátkodobé smlouvy. (pokud tedy nepoužíváte black hat a pod)
Také nabízím hodinovou sazbu i měsíční paušál, ale výkonovka je pro klienty z mého pohledu nejférovější.
Výsledky na on page se projeví celkem hned... Hned po další indexaci. To může být otázka pár dnů u Seznamu pár let ( černý humor).
Co se týče linkbuildingu, tak ten se projeví až za delší dobu, ale předpokládám, že děláte nějaké záznamy, tak prostě udělejte cenu za odkazy, kterou zaplatí v případě předčasného ukončení smlouvy.
A klientovi doporučuji si tam zakomponovat cenu za náhradu škody způsobené penalizací po provedení linkbuildingu :)
12. 8. 2013 10:02:29
https://webtrh.cz/diskuse/smlouva-na-odmenu-za-vykon-online-marketing-vyse-odmeny/#reply932549
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit