Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Služba Easytask končí

Bohužel jsem si je neuložil. Ale nedávno jsem třeba na Stovkomatu narazil na holčinu, která 1:1 zkopírovala texty z mého (starého) webu, čímž mě naštvala, tak jsem si proklepnul její portfolio a zjistil, že ta loga tahá všude možně. Do jednoho loga dokonce vyřízla kus nějaké fotky, už nevím odkud. Mám to v posledním příspěvku na FB na své fanpage, teď tam nechci lézt, protože jsem ještě neviděl finále GoT a určitě by odněkud vyskočil nějaký spoiler, ale klidně se tam můžeš podívat, přidal jsem tam do komentáře i pár ukázek jejích prací vs. originálů. ;)
A jinak nejde jen o "stovkomatmany", oni i lidé s X lety praxe takhle fungují. Třeba pár týdnů zpět na FB NaVolnéNoze (dohledáš na jejich timeline, přidal jsem tam do komentáře srovnání jeho prací vs. originálů) promovali grafika, který je v oboru 15 let, na oko profesionál, ale taky se nebojí brát loga nejen z fotobank, ale i vyloženě vykrádat zahraniční loga (např. nějakého atletického týmu školy z USA), jen je vždycky fikaně upraví, aby se to hůře hledalo. Ale mně nikdo neunikne. :)
28. 8. 2017 19:26:20
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297446
Jozef Kotrý
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
28. 8. 2017 19:29:34
Tak teda k EasyTasku. Zo začiatku ma tento projekt popri Webtrhu zaujal. Postupom času som naň však pomaly aj skoro zabudol. Bolo tam totiž veľa chýb. Provízia však tak úplne nebola jednou najväčších, predsa len, z niečoho sa uživiť ten portál musí. Začnime používateľmi - zhruba 50% používateľov bolo takých, že vypísali ponuku a už v živote na ňu neodpovedali. Aj keď asi by som to vedel pochopiť - raz som tam vystupoval ako zadávateľ. Nadmieru snaživý pracovník podpory mi asi trikrát volal v štýle "A nezabudli ste na toto? Nezabudli ste zapísať do ponuky tamto?...) druhý telefonát bol v štýle či som spokojný s prostredím... a tretí telefonát o pár hodín, či už som dostal nejaké ponuky a či som s nimi spokojný by už v zlosti odradil viacero ľudí. Faktúry sú samostatná kategória - poslednú mám z januára, kedy bolo prekročenie splatnosti o takmer dva týždne odôvodnené tým, že je po Vianociach. Dve predtým s tým, že u jednej zisťujú, či bol projekt v poriadku odovzdaný (9 dní po splatnosti) a u druhej si to už ani nepamätám, ale myslím, že bola 6 dní po splatnosti. To, že faktúry sa preplácali výhradne 12. v každom mesiaci mi taktiež neprišlo nikdy prozákaznícky úplne košer. Mňa však z Easytasku vyštvalo to, že podpora mala neobmedzený prístup k mojim súkromným správam. Pritom, že treba priplácať províziu vedeli väčšinou aj zadávajúci a sami ma koľkokrát vyzvali, že projekt dokončíme mimo prostredie ET, aby nemuseli platiť navyše, keďže pod vlastnú cenu predsa nepôjdem (samozrejme vždy prišiel neskôr email z podpory, že to nemám brať, reku čo mi vy čítate správy určené pre mňa?). Skrátka EasyTask mal viac chýb, než výhod.
28. 8. 2017 19:29:34
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297445
GRAFIKOM
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
28. 8. 2017 20:29:01
GoT už běží ...pak ta nehorázná pauza :(...
A ten "umělec" - nebyl to náhodou motiv nějakého ptáka (jestřáb?)? :) Pokud jo, vím, o koho jde... Taky mám na to oko.
Údajný profík myslím, zkušený grafik.
AbstractMEDIA - stejná zkušenost, ale mne nikdy nikdo z podpory nenapsal nějakou výtku nebo doporučení k zakázce.
Na to docela hledím. Zajímalo by mne kolik lidí už přesedlalo na ten PROFINAUT a zda to je vhodné prostředí pro grafiky.
28. 8. 2017 20:29:01
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297444
GRAFIKOM > Jestřáb v erbu (Rufus) taky, to je druhej případ (tomu jsem o tom psal, odepsal mi, že se poučí a pak si mě bloknul :D). Tohle byl nějakej Martin..
AbstractMEDIE > To nahlížení do komunikace mě ani nenapadlo, tak to je.. pěkné, to bych asi neskousnul. Spousta vznikajících projektů je navíc tak nějak tajných, klienti se je snaží držet pod pokličkou a designera prosí o mlčení (někdy i skrze NDA smlouvu). Nedovedu si představit být takový klient a mít někde na serveru EasyTasku uloženou veškerou komunikaci se všemi "tajnými" informacemi, do kterých může vesele nahlížet vedení. Jasně, oni nic z toho vykecat nemohou (v pravidlech si to doufám zakazují), ale i tak ten pocit, že mě sleduje nějaký Big Brother, by mi nebyl příjemný.
U těchto portálů mi zkrátka nejvíce vadí ta bariéra, že všechno musí projít skrz ten portál, který hraje jakéhosi prostředníka, který sice dohazuje zakázky (což je fajn), ale téměř vše ostatní komplikuje. Jak říkám, podle mě dnes lidi preferují osobnější přístup a tudíž osloví někoho napřímo, třeba se s ním i sejdou, pokecají o projektu do hloubky atd. Tohle EasyTask ani konkurenční portály holt neumožní.
28. 8. 2017 20:49:27
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297443
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 8. 2017 21:10:46
U těchto portálů mi zkrátka nejvíce vadí ta bariéra, že všechno musí projít skrz ten portál, který hraje jakéhosi prostředníka, který sice dohazuje zakázky (což je fajn), ale téměř vše ostatní komplikuje. Jak říkám, podle mě dnes lidi preferují osobnější přístup a tudíž osloví někoho napřímo, třeba se s ním i sejdou, pokecají o projektu do hloubky atd. Tohle EasyTask ani konkurenční portály holt neumožní.
Ale vidíte že vo svete podobné služby žijú a nie zle. A ako sa cíti taký portál. Nájde vám klienta, sprostredkuje prácu a vy po prvej zákazke ho odchádzate a idete priamo ku klientovi. Je to fér? O čom to vlastne je?
28. 8. 2017 21:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297442
V čem to bylo lepší než freelancer.com?
28. 8. 2017 21:12:48
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297441
Jozef Kotrý
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
28. 8. 2017 21:13:19
lVlorf3us > Nak tu neočierňujem bez náhľadu. Takto vyzerala moja súkromná správa určená VÝHRADNE zadávateľovi:
A takto už email čoskoro na to od podpory EasyTasku, z ktorého som jednoznačne usúdil, že majú prístup k súkromným správam používateľov:
28. 8. 2017 21:13:19
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297440
boolk
verified
rating uzivatele
28. 8. 2017 22:29:40
Napsal protected;1407233
Očividně byla nízká, protože projekt neufinancovali.
...
Nene, byla vysoká .. a proto to neufinancovali.
28. 8. 2017 22:29:40
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297439
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 8. 2017 22:30:42
Napsal boolk;1407298
Nene, byla vysoká .. a proto to neufinancovali.
to nedává moc smysl
28. 8. 2017 22:30:42
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297438
boolk
verified
rating uzivatele
28. 8. 2017 22:40:04
Napsal protected;1407299
to nedává moc smysl
A co nedává smysl?
Pokud měli uživatelé pocit, že služba je předražená, tak ji nekupovali. EasyTask nejsou kabelky, aby se zdražením dal zvýšit prodej.
Já nevím, ale pokud budu někomu dávat 20% provize, tak po něm budu chtít, aby se jo otáčel (vyběhal schůzky, vše nachystal a vykomunikoval) a ne že bude jen šmírovat komunikaci, jestli ho neobcházím. Tím mi nepomůže. Dvacet procent si musí zasloužit.
28. 8. 2017 22:40:04
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297437
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 8. 2017 22:47:53
Napsal boolk;1407302
A co nedává smysl?
Pokud měli uživatelé pocit, že služba je předražená, tak ji nekupovali. EasyTask nejsou kabelky, aby se zdražením dal zvýšit prodej.
Já nevím, ale pokud budu někomu dávat 20% provize, tak po něm budu chtít, aby se jo otáčel (vyběhal schůzky, vše nachystal a vykomunikoval) a ne že bude jen šmírovat komunikaci, jestli ho neobcházím. Tím mi nepomůže. Dvacet procent si musí zasloužit.
Vaše názory o tom, jak funguje zprostředkování služeb jsou velmi mylné. Za 20 % přivedení platícího uživatele až pod nos není moc.
28. 8. 2017 22:47:53
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297436
Marcus M.
verified
rating uzivatele
28. 8. 2017 22:55:47
ET jsem vyzkoušel jednou jako zadavatel. Přišlo mi to více profesionálnější prostředí než tady. Nicméně ET byl plátce DPH - což není pro transakci mezi dvěma neplátci moc vhodné. Takže s úsporou 41 % jsem se navrátil zase zpět ke kontaktování napřímo a poptávkám na WT.
28. 8. 2017 22:55:47
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297435
Slávek
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
28. 8. 2017 23:16:08
Myslím si, že ta provize 20% byla z pohledu zadavatele poptávky i dodavatele služeb vysoká. Když jsem odpovídal na poptávku, uvedl jsem svou cenu za NS a pak dodal hotovou práci, tak 90% zákazníků byla překvapená, kolik ten rozdíl dělá. Z čehož vyplynuly 2 věci:
1) snaha obcházet celý systém a dohodnout se mimo něj. Vzhledem k tomu, že uvádět přímé kontaktní údaje (web, mail, telefon…) nebylo nijak zakázané (jako např. na Copywritingu nebo Stovkomatu), tak docela dost lidí prostě zkoušela tak nějak Easytask (když to řeknu po sobotkovsku) ojebat. Tipnul bych si, že minimálně 50% lidí.
Zakázka pak byla uzavřena (zrušena) jakoby tím, že dodavatel si nikoho "nevybral".
Na druhé straně je pravda, že ten trh je malý a že ty poptávky, které se objevily na Easytasku, se objevily i jinde. Tady na Webtrhu, na Copywriterech, atd. atd. Takže najít dodavatele šlo vlastně i jinou cestou. Samozřejmě, že každý si rozmyslí, jestli 20% ze zakázky někomu dá anebo si je nechá ve vlastní kapse.
Jinak u mě to bylo přesně naopak než píše Street - já jsem v těch odpovědích taky vždycky uváděl, že k té konečné částce musí zákazník připočíst těch 20% . Nikdy jsem za to kartáč od Easytasku nedostal. Naopak jsem ještě dostal pochvalu před nastartovanou V3Skou, že se nesnažím obcházet systém.
2) o té snaze obcházet systém určitě v Easytasku museli vědět. Takže došlo ke kontrole celé komunikace. Což mně osobně není zrovna příjemné. Já jsem např. dostal jsem upozornění, že nemám v odpovědích uvádět, že nejsem plátce DPH. Pro odpovědi jsem už měl nachystané šablony, které jsem standardně používal, jen jsem sem tam změnil nějaké slůvko. A na tu větu o DPH jsem prostě zapomněl. Jasně, neměla tam co dělat, protože jsem fakturoval přímo Easytasku, který to zase fakturoval zadavateli poptávky. Ale pocit, že se mi někdo hrabe v poště, mi příjemný nebyl. Na druhé straně rozumím přesně tomu, proč to dělali (viz bod 1). Pokud zaměstnanci Easytasku procházeli i přílohy, které se daly přes systém posílat, musela to být docela fuška. Mimochodem, možnost zasílat přílohy mi právě zde na Webtrhu chybí.
3) přes všechny výše uvedené výhrady jsem byl s Easytaskem spokojený. Co se plateb týče, tak se zpozdila jen jediná z nich cca o 2 dny. Platba probíhala 1x za měsíc. Jinak komunikace byla vstřícná, vypadalo to, že se opravdu snaží zákazníkům vyjít vstříc.
4) myslím si, že projekt skončil právě kvůli tomu, co popisuju v bodě 1) - velký objem zakázek, které byly uzavřené mimo Easytask. V kombinaci s poměrně velkými náklady (předpokládám) to nemohli utáhnout ani s tou marží 20%.
28. 8. 2017 23:16:08
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297434
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
28. 8. 2017 23:23:19
Napsal protected;1407305
Vaše názory o tom, jak funguje zprostředkování služeb jsou velmi mylné. Za 20 % přivedení platícího uživatele až pod nos není moc.
Kdyby ti přihráli 100% zakázku tak se můžeme bavit i o 30-40% nicméně oni Ti nic nepřihrávají. ET nepíše poptávajícím zvolte na projekt dodavatele A je bezproblémový. ET slouží pouze jako služba pro hledání zakázek (většina z nich ve stylu potřebuji logo do 1000,- nebo potřebuji upravit prestashop šablonu do 2000,-). Tzn. ty si tam sám musíš zakázku vybojovat. 20% provize je naprosto zcestná a dle mého to je důvod proč se jim nevracela investice. Kdyby byla provize 5-7% bylo by zde více poptávajících a realizovalo by se více obchodů. Lidé by systém neobcházeli a časem by byl z ET jeden z nejpoužívanějších portálů svého druhu u nás.
Až pak by si mohli dovolit zvýšit provize. Jenže zde byl klasický přístup
- Uděláme web na shánění zakázek s 0 přidanou hodnotou
- Napálíme provize 20%
- Peníze potečou
Tak to bohužel nefunguje a není se čemu divit. Spolu s otravnou podporou, špehováním konverzací s klientem a pozdním placením faktur jsem jiný konec neočekával.
@Slavek J.
Mě bohužel nepochválili.
28. 8. 2017 23:23:19
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297433
Slávek
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
29. 8. 2017 00:09:45
Jinak to rozhodnutí o konci muselo přijít docela jako blesk z čistého nebe. Ještě minulý týden (někdy ve středu?) po mně jakožto po certifikovaném dodavateli chtěli poslat detailní popisy realizovaných zakázek, case studies, fotky, popis služeb, které nabízím atd. Fakt mě to docela překvapilo, že končí, tím spíš, když za sebou měli takovou silnou finanční skupinu (jobs.cz, prace.cz atd.). Na druhé straně je asi velký rozdíl, že když ten systém je jednoduchý a zvládá jej jeden člověk (p. Michálek z Copywriterů nebo p. Pěnkava z Copywritingu), je to asi mnohem efektivnější než velký systém, který musí živit daleko víc zaměstnanců.
29. 8. 2017 00:09:45
https://webtrh.cz/diskuse/sluzba-easytask-konci/strana/3/#reply1297432
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit