Zadejte hledaný výraz...

Slovenska firma na domene.cz – ako je to s obchodnymi a reklamacnymi podmienkami?

Jaroslav-Kral.cz
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 18:43:44
Česká ČOI bude VŽDY postupovat podle svého práva, tedy českého. Vztah o který zde je je mezi ní a subjektem vykonávajícím činnost v její územní působnosti a ten je čistě na národní bázi. SOI to bude mít stejně. Ač podobná činnost bude nejpíš vykonávána ve všech zemích EU, někde nemusí orgán odpovídající naší ČOI vůbec existovat.
10. 8. 2016 18:43:44
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215242
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 19:58:11
Napsal HonzaD;1316331
Předpokládám, že obdobně to bude i ostatních státních úřadů, tzn. jakýkoliv státní úřad v SR nemůže přímo vykonávat kontrolu v sídle nebo prostorách subjektu v ČR, ale pouze sesterský úřad v ČR na dožádání úřadu v SR. V této souvislosti mi vyvstává ještě jedna otázka. Představme si modelovou situaci. Spotřebitel v SR si prostřednictvím e-shopu se sídlem v ČR zakoupí a nechá poslat zboží. E-shop bude ve slovenštině a obchodní podmínky budou v souladu s Řím II podle slovenského práva, takže smluvní vztah bude uzavřen podle slovenského práva. Spotřebitel ze SR bude zboží následně reklamovat u e-shopu v ČR. Jelikož smluvní vztah byl uzavřen podle slovenského práva tak reklamace bude řešena rovněž podle slovenského práva. Slovenský spotřebitel nebude s řešením reklamace spokojen a obrátí se na SOI. SOI dožádá ČOI o provedení kontroly e-shopu v ČR. A teď ta otázka. V současné době jsou zákonné postupy a lhůty pro řešení reklamací v ČR a SR dost odlišné. Znamená to že česká ČOI bude kontrolovat a případně pokutovat řešení reklamace podle cizího práva (v tomto případě slovenského)? Umožňuje toto vůbec české nebo evropské právo? No v případě SR bych si to možná ještě dovedl představit, ale třeba v případě, že kupující bude např. z Řecka už moc ne. :)
Takže vyzeralo by to nejako takto ak by ste chcel dať podnet na kontrolný orgán, podával by ste ako slovenský spotrebiteľ podnet na ČOI, tá by eshop posudzoval podľa platného právneho poriadku ČR, nakoľko orgány štátnej správy môžu konať len v zmysle legislatívy platnej v krajine pôsobnosti. V prípade ak by ste si svoj nárok už chcel vymáhať na súde. Žalobu by ste podal na súd v SR v pôsobnosti svojho bydliska a ten by už spotrebiteľský spor posudzoval podľa Slovenského právneho poriadku v zmysle RIM I.
Právo ochrany spotrebiteľa a najma pri predaji tovaru na diaľku sa v rámci EU zjednocuje. Viď. predĺženie možnosti odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní, prijaté na základe smernice EÚ, alebo integrácia alternatívneho riešenia sporov, takisto prijaté na základe smernice EU vo všetkých členských štátoch.
Dúfam, že som Vám svojou odpoveďou pomohol ak by ste ešte niečo potreboval kľudne mi napíšte.
10. 8. 2016 19:58:11
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215241
Anton Čech: odstoupení od smlouvy je poměrně stejné. Nicméně reklamace v CZ a SK jsou naprosto, ale naprosto odlišné.
10. 8. 2016 20:48:38
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215240
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:56:17
Napsal Radek O.;1316374
Anton Čech: odstoupení od smlouvy je poměrně stejné. Nicméně reklamace v CZ a SK jsou naprosto, ale naprosto odlišné.
V čom myslíte tie odlišnosti, konkrétne? Mne to príde v zásadných bodoch rovnaké, akurát v SR ak reklamujete výrobok do 12 mesiacov po zakúpení, predávajúci reklamáciu môže zamietnuť len na základe odborného posudku. V zásadnych veciach rozdiel nevidim, ale rád sa necham poučiť :), tak prosím napíšte ak niečo zásadné je ešte iné.
10. 8. 2016 20:56:17
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215239
trnd1
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 21:12:03
Dakujem za fundovane odpovede, uz som v obraze.
Este mam v plane rozbehnut .eu domenu, teraz si lamem hlavu nad tym ake obchodne a reklamacne podmienky (podla akej jurisdikcie) tam dam :)
10. 8. 2016 21:12:03
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215238
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 21:48:35
Napsal trnd1;1316387
Dakujem za fundovane odpovede, uz som v obraze.
Este mam v plane rozbehnut .eu domenu, teraz si lamem hlavu nad tym ake obchodne a reklamacne podmienky (podla akej jurisdikcie) tam dam :)
Jednoducho hodte tam podla sídla spolocnosti, ak máte sídlo v SVK tak SK VOP aj RP. Ak snimi potrebujete poradiť kľudne mi napíšte.
10. 8. 2016 21:48:35
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215237
Napsal Anton Čech;1316379
V čom myslíte tie odlišnosti, konkrétne? Mne to príde v zásadných bodoch rovnaké, akurát v SR ak reklamujete výrobok do 12 mesiacov po zakúpení, predávajúci reklamáciu môže zamietnuť len na základe odborného posudku. V zásadnych veciach rozdiel nevidim, ale rád sa necham poučiť :), tak prosím napíšte ak niečo zásadné je ešte iné.
To vam prijde malo? V CR musim prijmout reklamaci, vystavit o tom zaznam. V tom okamziku muzu zamitnout, coz muze udelat i vratny a vratim vec spotrebiteli s tim, ze ji zamitam. Dukazni bremeno o tom, ze reklamace je opravenna je na nem. On musi pripadne dokladat posudky, on se musi soudit. Ano, trosku ijny rezim je prvnich 6 mesicu, ale porad k tomu nemusim mit zadne posudky.
V SK je to jine. Reklamaci muze zamitnout v prvnich 12 mesicich pouze odbornik v dane veci. Po lhute 12 mesicu ji lze zamitnout, ale musite jako obchodnik dat spotrebiteli kontakt na odbornou osobu a spotrebitel ji to muze zaslat k posouzeni a vy ten posudek platite.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Takze z meho pohledu jsou to dost odlisne zpusoby reseni reklamaci. A cesky reklamacni proces by urcite kratil slovenskeho spotrebitele na pravech, ktere mu dava jeho slovensky system, protoze dukazni bremeno by bylo plne na nem, nemel by narok na automaticke proplaceni posudku bez ohledu na vysledek apod.
10. 8. 2016 22:30:08
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215236
HonzaD
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 14:22:48
Napsal Radek O.;1316407
A cesky reklamacni proces by urcite kratil slovenskeho spotrebitele na pravech, ktere mu dava jeho slovensky system, protoze dukazni bremeno by bylo plne na nem, nemel by narok na automaticke proplaceni posudku bez ohledu na vysledek apod.
Sem jsem právě svým dotazem mířil. Nedovedu si v praxi představit situaci, že reklamační proces v e-shopu se sídlem v ČR vedený podle slovenského práva bude kontrolovat a pokutovat česká ČOI.
Když to zevšeobecním, tak to na mě působí tak, že pokud národní legislativa nějakého členského státu EU stanoví nějakou povinnost, která se může vztahovat i na subjekt z jiného členského státu EU, tak tato povinnost v podstatě není přeshraničně ze strany státních úřadů kontrolovatelná a pokutovatelná. Ledaže by to umožňovalo nějaké přímo účinné nařízení nebo směrnice EU.
11. 8. 2016 14:22:48
https://webtrh.cz/diskuse/slovenska-firma-na-domene-cz-ako-je-to-s-obchodnymi-a-reklamacnymi-podmienkami/strana/2#reply1215235
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit