Zadejte hledaný výraz...

Slevy a faktura – jak zapsat?

Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
8. 8. 2010 16:51:59
Pracuji na systému pro eshop, který generuje faktury. Nyní jsem narazil na problém, se kterým jsem ze začátku nepočítal a to je zapisování nejrůznějších druhů slev.
Jasné je, že slevy se odečítají od základu daně a DPH se vypočítává až z částky, ze které je sleva odečtena. Je ovšem otázka, jestli slevy odečítat až od celkové ceny za všechny položky faktury nebo slevu do faktury nezapisovat a rozpočítávat ji rovnou na každou jednotlivou položku.
1.př. množstevní sleva 20% při koupi 20 stejných monitorů - odečíst 20 od každého monitoru nebo zapsat celkovou slevu někam do shrnutí?
2.př. sleva 10% při nákupu za více než 100 tisíc. Rozpočítat nebo zapsat celkovou slevu?
8. 8. 2010 16:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/slevy-a-faktura-jak-zapsat#reply540273
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 10. 2010 17:11:31
Rozpočítání na položky je určitě lepší pro nakupujícího, pokud má fakturu pak někdo zaúčtovat - do účetnictví totiž potřebuje údaj, kolik zboží stálo - při rozpočítání na položky jen opíše číslo z faktury, pokud by však byla sleva z celkové částky na faktuře, musel už by vše přepočítávat.
Většina účetních programů sice umí zadat hromadnou slevu a "rozhodit" jí na položky, ale ne všichni je mají...
19. 10. 2010 17:11:31
https://webtrh.cz/diskuse/slevy-a-faktura-jak-zapsat#reply540272
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit