Zadejte hledaný výraz...

Slevové servery lákají lakomce a zloděje

Zvolil jsem bulvární nadpis, abych nalákal na zajímavou diskusi o efektivitě slevových serverů.
Hlavně na tento komentář:
http://www.cuketka.cz/?p=5421#comment-239522
To rozhodnutí bylo samozřejmě mé, bylo spíše špatné a také jsem za něj zaplatil. Zboží jsme prodávali hluboko pod nákupní cenou, bohužel do menších než 50-ti procentních slev odmítly slevomaty jít a např. hospodští u nás nakupovali parmazán po kilech atd.
Jen jsem nabízel pohled z druhé strany a dával podnět k zamyšlení jestli jsou davy „kuponkářů“ otáčejících každou korunu smysluplné pro podniky ve vyšší cenové hladině a napáchané škody nejsou větší než profit z několika málo zákazníků, kteří zústanou.
Kdyby ty stovky kýžených lidí totiž chodili průběžně celý měsíc (a někteří nesmrděli, nekradli, nebyli sprostí či připití) tak to bylo provozně v pohodě, jenže oni přišli poslední čtyři dny.
Zčásti jde určitě, jak i autor přiznává, o nezvládnutí toho marketingového kanálu, na druhou stranu otevírá zajímavé téma, koho slevy lákají a jestli je to udržitelný způsob propagace.
Nabídli jste slevu přes nějaký slevový server? Jaké máte zkušenosti s celým procesem, se zákazníky, kteří slevu využili a hlavně - vyplatilo se vám to? Pokud ano, co byste udělali jinak příště?
Můžu připojit jen anekdotické vyprávění číšníka z podniku, který spustil masivní slevovou akci. Hosté si prý téměř bez výjimky neobjednali nic jiného kromě základní zlevněné nabídky, nanejvýš nejlevnější minerálku, a nedávali spropitné.
Na druhou stranu z pohledu majitele to asi bylo úspěšné, protože ty slevy pak opakovali.
21. 2. 2011 16:11:59
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611829
Kazdy si musi sam ujasnit, zda se mu to ma sanci vyplatit nebo ne. U sluzeb lze alespon v nejake mire ocekavat, ze si neco priobjedna. U akce typu "ferrari na okruhu za xxx" asi nelze ocekavat, ze si zakaznik koupi neco jineho. U mnohych jde taky o to, ze ocekavaji, ze ne vsichni slevu vyuziji, coz je povetsinou pravda. Setkal jsem se i s tim, ze neslo ani obslouzit cely pocet, protoze dotycny na to nemel kapacity. Setkal jsem se i s tim, ze pristup ke kuponarum je v tech firmach ne zrovna pekny. Nicmene pokud nekdo breci, ze je nekdo lakomy a vyuzije nabizenou nabidku, pak ji nemel nabizet.
Ale k veci. Prodavame produkty a je pro nas defacto nerealne jit na weby typu slevomat. Nicmene zkouseli jsme vymyslet model jak toho dosahnout. Nakonec jsme na to prisli a nasli cestu, jak toho dosahnout. Jenze problem je, ze slevomaty chteji prezentovat slevy desitky procent a sami si jeste vezmou desitky procent provizi. A uvedu +- hypoteticky priklad:
rekli jsme si, ze bychom mohli prodavat napr. kupon na slevu 200 Kc za 1 korunu + provize slevomatu a naklad na akvizici by byl tak cca 300 korun, coz je do urcite miry prijatelne s tim, ze omezeni uziti kuponu by bylo nad 1000 Kc nakupu. A ted byly dva smery jak na to, ktere rozdelily slevomaty na ferove a ty, ktere chteji oje... zakazniky.
1. ojebavaci - tem toto nedelalo problem. Prezentovali by, ze sleva je 99% z hodnoty kuponu a no stres
2. ferove slevomaty - ty odmitly prezentovat slevu timto zpusobem, jelikoz realne ta sleva je 199 korun z 1000 kc, tedy po zaokrouhleni 20%
Samozrejme obchodne by bylo -99% krasne a ano kupon za 200 by mel vazne tuto slevu, jenze realne si tim muze zakaznik v nejlepsim pripade snizit cenu o 20%. Samotny voucher totiz neni nic, co uzije.
Omlouvam se za nazev "ojebavac" ale proste chtel jsem oddelit zrno od plev.
Nakonec jsme akci nedelali, protoze zpusob cislo 1 se nam nelibi a zpusob cislo 2 by nebyl obchodne zajimavy.
21. 2. 2011 16:31:53
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611828
SUNicko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 2. 2011 17:30:03
Pozitivní pohled ne prodej přes slevomaty: Pohled obchodníka: Jak jsme prodávali slevové vouchery
21. 2. 2011 17:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611827
David
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
21. 2. 2011 17:31:15
Také jsem se před pár měsíci dotazoval na podmínky "inzerovat" na slevomat.cz a zapakatel.cz a musím říct, že provizní politika těchto serverů je doslova přehnaná....
Celkem se divím, že jim za těchto podmínek do toho někdo jde....
Z pohledu nakupujícího mě zajímají především ubytovací služby a gastronomické....
Za sebe mohu říct, že se ta sleva poskytovateli vyplatila, byl jsem v létě v hotelu na Šumavě se slevou 50% a v prosinci jsem tam byl znovu, protože jsem byl se vším spokojený, ale to už nás bylo 5 a za plnou palbu :-D
Ale je jasné, že takhle růžové to není u všech....
21. 2. 2011 17:31:15
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611826
Honza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 2. 2011 23:31:30
Zajímavý článek na toto téma publikovali v HBR:
http://blogs.hbr.org/hbsfaculty/2011/01/to-groupon-or-not-to-groupon-n.html
Každý kdo se chce touto formou prezentovat musí vědět co tím chce získat a také se připravit na to, že se nahrnou "davy lidí s kuponem". Pár firem to také neustálo (nestíhali) a tak celý efekt propagace byl spíš negativní. Dalším problémem je dle mého přístup zaměstnanců (restaurace) - z vlastní zkušenosti, sotva jsem se zmínil, že jsem přišel s kuponem na jídlo, připadal jsem si jako kdybych obsluhu otravoval. O dalších případech jsem slyšel/četl. S tímhle přístupem se do podniku vrátí jen minimum zákazníků (co přišli poprvé s kuponem). Otázkou je jestli je chybě na straně majitelů (nevysvětlí zaměstnancům proč to vlastně dělají a aby se připravili na menší dýška, anebo e to těm zaměstnancům ukradené).
21. 2. 2011 23:31:30
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611825
thea
verified
rating uzivatele
15. 3. 2011 12:40:07
Provozuji menší, ale kvalitní 4* rodinný hotel na Šumavě - jedná se o hotel garni - pouze se snídaní, bez restaurace. Z této pozice také posuzuji situaci. Již se na nás obrátila řada provozovatelů slevových serverů a dokonce jsem jednomu i podlehla a nabídku na server dala. Prodávali jsme pobyty ve všední dny mimo sezonu, prodali jsme 25pobytů. Nemohu nic namítnout proti organizaci celé akce a průběhu prodeje i způsobu prezentace našeho hotelu, to vše bylo OK. Připravili jsme speciální balíček, namíchali nějaké služby, které normálně v ceně nejsou, potom přidali slevu a dostali se na nějakou celkem rozumnou cenu i po slevě. Když se ale nad celým procesem zamyslím, je to podle mě cesta do pekel a také už se žádné podobné akce nezúčastním. Proč?
1/ především proto, že kvalita prostě stojí peníze a nemůže se "rozdávat" zdarma nebo zapolovic! Moje dlouhodobá strategie je, aby do našeho hotelu přijeli lidé, protože nabízíme skutečnou kvalitu, kterou těžko jinde seženou, a ne proto, že dostanou 50% slevu.
2/ jedná se o velmi problematickou situaci vzhledem ke stálým hostům, kterých máme hodně - jak jim vysvětlit, že oni mohou od nás dostat věrnostní slevu max 20 - 25%, a někdo "cizí" to dostane za půlku? Stálí hosté jsou velmi cennou skupinou a nemůžeme si dovolit s jejich důvěrou hazardovat.
3/ možná to není hezké, co napíšu - ale každý produkt či služba má svoji cílovou skupinu. lidé si vybírají místo pro dovolenou nebo víkend tak, aby vyhovovalo jejich životnímu standardu a stylu - když prodám pobyt za 50%, mohou si ho dovolit i ti, kteří by si to normálně dovolit nemohli - a tím opět ohrožuji svoji hlavní cílovou skupinu; kromě toho tito "noví" hosté stejně za plnou cenu nikdy nepřijedou
4/ i když by vysoká obsazenost měla být cílem každého hoteliera, je vždy důležité se zamyslet, zda není lepší mít menší obsazenost za vyšší cenu než nacpat hotel za polovic - a to i z pohledu nároků na provoz hotelu a personál
5/ jsem přesvědčená o tom, že kdo jednou začne prodávat za polovinu či méně, velmi těžko bude v budoucnosti obhajovat své standardní ceny! se slevami mohu pracovat tak jako tak a nabízet je vhodným skupinám, stálým hostům apod.
6/ suma sumárum - slevové servery jsou z mého pohledu dlouhodobě kontraproduktivní a doufám, že si to majitelé zejména hotelů brzy uvědomí a přestanou prodávat hluboko pod ceny a kazit tak cenovou politiku všem ostatním...
PS. podle mě jediný, kdo na slevových serverech může dlouhodobě vydělat je ten, kdo prodává produkt, do kterého si lidé musí dokupovat další materiál za plnou cenu - pak věřím, že se vyplatí na základní produkt dát velkou slevu
mějte se fajn a budu ráda, když se diskuse mezi poskytovateli slev ještě více rozproudí!
15. 3. 2011 12:40:07
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611824
David
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 3. 2011 12:54:50
to thea:
S bodem č. 3 nemohu souhlasit, viz můj příspěvek výše...
Určitě to naláká i méně majetné lidi, ale i já, ač si to mohu dovolit, mám rád slevy...
15. 3. 2011 12:54:50
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611823
Theo, díky za zkušenost. Myslím, že jste trefila dlouhodobé důsledky slevy jako hlavního marketingového kanálu.
Kdybych se vrátil k těm bezprostředním zkušenostem - lišili se nějak "slevaři" chováním, utrácením atd. od vašich běžných hostů?
15. 3. 2011 13:40:31
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611822
thea
verified
rating uzivatele
15. 3. 2011 13:45:40
To bohužel zatím nevím, protože je to čerstvá zkušenost, a rezervace přes vouchery teprve budeme realizovat. Ale dám vědět... :-)
15. 3. 2011 13:45:40
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611821
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
15. 3. 2011 14:30:39
Já myslím že inzerovat na slevových serverech je výhodné pouze pro některé obory, kde se náklady s větším počtem zákazníků téměř nezvyšují. Např. masáže nebo kadeřnictví. Když by mi měl zaměstnanec sedět celý den v prázdém salonu, kam přijdou 2 lidi denně, raději udělám slevu, denně mi jich tam přijde 10, a jsem na tom lépe.
15. 3. 2011 14:30:39
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611820
Martin Schlemmer
Podobná diskuse probíhá i na Lupě (http://forum.lupa.cz/index.php?topic=842.15), kde se navíc ozvala redaktorka České televize, která tvrdí, že se připravuje reportáž, na kterou tedy jsem zvědavý :)
Z mého pohledu jsou "slevomaty" jako takové tak trochu hype a do dvou tří let jejich řady značně prořídnou. Fungovat jich pár ale bude samozřejmě dál, ale řekl bych, že spíše u služeb zbytných (až zbytečných). Zrovna hoteliérství nebo výše zmíněné kadeřnictví dle mého soudu nejsou služby, které by měly masívně lákat neznámé lidi na slevy, protože v těchto segmentech je důležitá stálá a spokojená klientela. thea to shrnula poměrně přesně.
15. 3. 2011 14:38:16
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611819
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
15. 3. 2011 18:44:13
Napsal politikxxx;636507
to thea:
S bodem č. 3 nemohu souhlasit, viz můj příspěvek výše...
Určitě to naláká i méně majetné lidi, ale i já, ač si to mohu dovolit, mám rád slevy...
myslím, že jste se ne docela pochopili s Theou. Ty máš rád slevy, stejně jako většina lidí. Já mezi ně patřím taky, ale pokud vyjedu na dovolenou jednou za rok, zaplatím si to půl roku dopředu, stojí mne to nemalé peníze, což pobyt v hotelu jak popisuje Thea může splňovat. A vedle mne budou lidi, kteří stejný pobyt koupili za desetinu ceny jako já a navíc se můžou chovat jako "řepy" (teď nechci urážet nízkopříjmovou skupinu lidí) Tak se budu minimálně dotazovat jak je to možné a proč zrovna mně otrávili dovolenou. navíc příště už budu přemýšlet jestli se vrátit do hotelu. Což je minimálně kontraproduktivní. Na druhou stranu já patřím mezi skupinu lidí, která se nikdy nevrací na stejné místo, ač tam byla extrémně spokojena. prostě nemám těch volných dnů tolik, abych si mohl dovolit jezdit pořád na stejné místo.
Z pohledu They, si myslím, že jde ale namixovat takový balíček, který nebude defacto jako pobyt zdarma nebo pro nemajetné klienty, ale bude třeba slevněn víkendoví pobyt z 12 tisíc na 3 tisíce, což je pěkná sleva a pokud to bude mimo sezonu, budou tam namixované služby, které člověk buďto nevyužije a nebo je ani nebude schopen časově využít, tak by to minimálně jako doplnění prázdné kapacity mohlo fungovat.
15. 3. 2011 18:44:13
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611818
VlaDog
verified
rating uzivatele
15. 3. 2011 21:41:45
Kdo neumí zacházet se svou nabídkou, chová se k zákazníkům jako k povlu ten spláče nad výdělkem a tomu ani slevový server nepomůže. Kdosi to umí spočítat zjistí že je to pro něho zajímavá varianta reklamního/marketingového kanálu která stojí za vyzkoušení!
Proboha přestaňte plakat že slevy vedou do pekel a začněte s nimi pracovat tak aby pracovali pro vás! K čemu je vám "kvalitní" služba když si k vám na tu "kvalitní" službu nenajde cestu ten váš vysněný zákazník?!
Úskalí veškerých problému firem je že mají dokonale zmáklí to jak je jejich výrobek/služba dokonalý a jedinečný. Každý Vám pak řekně že oni jsou ty nejlepší! Jak já jako zákazník poznám že jste nejlepší?!
Když se jich zeptáte kdo je jejich cílový zákazník tak vám nejsou schopni nic říci.
Slevové servery tohle tápání firem jen umocňují!
Doporučuji všem majitelům firem udělat si malý testík svých vlastních služeb!
Odpovězte si na jednoduché otázky:
1) Jaký je profil mého současného zákazníky? Shoduje se s profilem mého vysněného zákazníka?
2) Jaký chci aby byl profil mého zákazníka? Jsou mé současné služby/výrobky vhodné pro mého vysněného zákazníka?
3) Definujte další firmu která je podle vás nejblíže standardu vašeho vysněného zákazníka a udělejte si tam testovací nákup! Jste na stejné úrovni nebo vyšší než oni?
4) Zná personál mého vysněného cílového zákazníka?
5) Chová se tak aby můj vysněný cílový zákazník rád využíval moje služby?!
6) Jsou vaši současní zákazníci ti vysnění zákazníci?
Nelžete si a přiznejte si pravdu.
15. 3. 2011 21:41:45
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611817
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 3. 2011 00:49:36
Napsal VlaDog;636735
chová se k zákazníkům jako k povlu
Jsi úplně mimo téma už na začátku. Co vlastně chceš? Přečetl sis vůbec příspěvky v tématu? Nevidím že by někdo brečel, akorát jednoho křiklouna, na kterého nikdo není zvědavý.
Napsal VlaDog;636735
Nelžete si a přiznejte si pravdu.
Proboha jakou pravdu. Nevím jestli někdo z lidí, kteří zde přispívali, a kterých se to opravdu týká, bude vůbec ztrácet čas s odpovědí.
16. 3. 2011 00:49:36
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611816
VlaDog
verified
rating uzivatele
16. 3. 2011 21:39:32
Ahoj Petře, reagoval jsem na všeobecný omyl který slevoveservery ještě více umocňují.
Jsi úplně mimo téma
Ne nejsem čtu mezi řádky, zkus číst taky.
Proboha jakou pravdu
Lžeme sami sobě nejvíce jako teď si nalháváme že jsme největší profící na to naše...
ztrácet čas s odpovědí
Pokud tě to donutilo napsat tenhle post pak můj post splnil svůj účel. ;-)
16. 3. 2011 21:39:32
https://webtrh.cz/diskuse/slevove-servery-lakaji-lakomce-a-zlodeje/#reply611815
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit