Popíšu jedno řešení slevových kupónů v e-shopu a poprosím vás o poznámky a komentáře:
a) Slevové kupóny mají kód (buď číselný nebo v něm mohou být i písmenka - to je jedno), podle kterého se současně dají identifikovat. Tedy, každý slevový kupón je jedinečný a jeho kód je změť nahodilých číslic (nebo písmen).
b) Admin e-shopu, který podporuje slevové kupóny, umí následující:
* vygenerovat libovolné množství kódů, (popř. i samotných kupónů vyvedených v určitém grafickém stylu)
* evidovat tyto kupóny (v tabulce databáze), pochopitelně včetně informace o tom, jestli každý byl/nebyl použit
* ke každému kupónu určit procentuální nebo absolutní (jednorázovou) slevu
* provázat platbu zboží s kupónem pro jeden zákazníkův nákup (jedno „přesypání” košíku do objednávek ke zpracování) a následně kupón deaktivovat
* za určité období ukázat, kolik bylo použito slevových kupónů a kolik představovala celková sleva, kterou tyto kupóny souhrnně uplatnily
c) popřípadě bude umět i toto:
* omezení platnosti kupónu do určitého data
* u každého jednotlivého kupónu lze určit, na jakou kategorii zboží lze uplatnit
* popřípadě, na jaký konkrétní výrobek lze uplatnit
1. Existuje nějaký jiný, jednodušší způsob, jak slevové kupóny implementovat?
2. Potřebovali byste jako obchodníci k tomuto způsobu ještě něco jiného? Využili byste body zmíněné v c)?
3. Nevýhody výše zmíněného způsobu.
4. Bezpečnostní rizika. Jsou vůbec nějaká? :rolleyes:
5. A vůbec: jakými způsoby lze vlastně dostat slevové kupóny k zákazníkovi?
Díky
1. 11. 2008 01:35:34