Zadejte hledaný výraz...

Sklik nebo AdWords

Roman Jančík
verified
rating uzivatele
15. 11. 2013 08:04:45
potřeboval bych názor zkušenějších a tak se obracím na Vás.
Rádi bychom do konce roku provedli reklamní kampaň na Sklik nebo AdWords na propagaci našich výrobků. Jedná se o doplňkový sortinent k vínům v dárkovém balení.
Cílovou skupinou jsou celoročně především producenti vína,vinaři ,majitelé vinných sklepů a vinoték a koncem roku i firmy hledající zajímavý dárek pro svoje partnery.
Oblast naší působnosti je omezen na Jižní Moravu.
Plánujeme měsíční kampaň v rozsahu cca 20000 kč.
Od Sklik jsem dostal nabídku na zpracování kampaně za 3000 kč a platba za klik cca od 5-10 kč.
V ceně 3000 je vytvoření, správa a vyhodnocení kampaně po dobu 2 měsíců.
Moje otázky na Vás.
1 - Je vhodné využít nabídky přímo Sklik nebo je lépe svěřit toto někomu jinému kdo tyto služby nabízí?
2 - Je částka cca 17000 za kliky dostatečná nebo se domníváte,že to efekt nepřinese a je nutno částku zvýšit nebo v tomto rozsahu kampaň raději nezpouštět.
3 - Kde by bylo nejlépe reklamu zobrazovat ,aby oslovila s velkou pravděpodobností moji cílovou skupinu a jaká klíčová slova zvolit? Aktuálně mě napadá například spojení : potřeby pro vinaře,
vybavení penzionů,tyto slova by vyhledávali předpokládám především moji odběratelé,nebo mnohem obecnější slova jako víno,doplňky k vínu,delikatesy. Zde se však budou reklamy zobrazovat u mnohem širší skupiny,která však není vždy naší cílovou skupinou a konverze z kliků bude pravděpodobně menší.
Napadají Vás i jiná slova ,které mohou častěji vyhledávat lidé z naší cílové skupiny.
4 - Jakou jinou formu by jste při daném rozpočtu zvolili?
děkuji Vám za cenné rady
4 - Dle Vašich zkušeností má lepší poměr výkon - cena Sklik nebo AdWords.
15. 11. 2013 08:04:45
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-nebo-adwords/#reply965692
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 11. 2013 09:45:13
Uf...
1. Ani lidi z Skliku, ani lidi z Googlu. Už jsme takových pár kampaní přebírali a opravovali a hlavně po těch z Skliku nám u toho krvácely oči.
2. 17 000 je na necelé 2 měsíce více než dostatečná částka. Problém je, že kompetentní správce si velmi pravděpodobně vezme mnohem víc než 3 000 za vytvoření a správu po tuto uvedenou dobu.
3. Bohužel naprosto nezáleží na tom, jaká slova si vy představujete – jde pouze o to, jaká slova s relevancí k vašemu sortimentu mají nějaké objemy vyhledávání, u kterých se reklamy můžou zobrazit. Správná výchozí analýza klíčových slov je poměrně náročný proces a když vy poskytnete taková východiska, představuje to možná tak 5 % práce.
4. Kombinaci obou systému – v AdWords nastavit (dynamický) remarketing a pak spustit kampaně ve vyhledávací síti v obou systémech, které budou přivádět co nejlevnější návštěvy. Remarketing je označkuje a pak do nich bude v obsahové síti Google graficky/textově bušit tak dlouho, dokud nenakoupí (nebo neskončí vaše sezóna).
5. Selský rozum napovídá, že v Skliku (neboli vyhledávání Seznamu) převažuje typ cílovky ženy na mateřské dovolené a podle toho se má také cílit. V praxi jsme bohužel poněkud překvapivě viděli prodávat solidní objemy investičního zlata právě přes Sklik, takže od té doby říkám jednoznačně „testovat”.
15. 11. 2013 09:45:13
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-nebo-adwords/#reply965691
Roman Jančík
verified
rating uzivatele
15. 11. 2013 10:02:00
díky za reakci
ad 1 - to je právě důvod proč se obracím zde. Domníval jsem se ,že to tak bude.
ad 2 - pravděpodobně vezme mnohem víc než 3 000 za vytvoření a správu po tuto uvedenou dobu
znamenalo by to tedy nutnost navýšit kampaň o tuto částku. mnohem víc znamená X násobně? Je možno říci jaké jsou tedy relavantní částky alespoň přibližně.
ad 3 - je mi jasné,že právě toto bude asi pro PPC téměř nejdůležitější zjistit. Několik rad a informací jsem si přečetl,ale praxe chybí.
Např. slova jako víno,vinotéka,penzion mají vysoký počet vyhledávání, ale cca 90 % lidí z nich nejsou naši přímí zákazníci.
na pro nás nejdůležitější spojení slov velkoobchod sýry reklamu zobrazovat nepotřebujeme, protože jsme i na seznamu i v googlu na první straně.
Hladáme tedy variantu jak se zviditelnit i v případech kdy například vinaři hledají něco jiného než sýry. Proto jsem zmiňoval ony potřeby pro vinaře.
Bohužel například toto slovní spojení je hledané opravdu málo často . Ale inzerát by pro nás měl jistě větší efekt. Alespoň se tak domnívám.
ad 4 - souhlasím díky
díky za každý další názor
15. 11. 2013 10:02:00
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-nebo-adwords/#reply965690
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 11. 2013 10:23:04
Vy ale nepotřebujete vůbec řešit, jakým způsobem PPC správci těch prodejů docílí – mají v popisu práce nalézt správná slova, napsat správné inzeráty a správně optimalizovat vstupní stránku, která prodá. Vy jen řešíte, jestli náklady na reklamu + správu < zisk z prodejů.
Když si zaplatíte mytí oken, taky řemeslníkovi nekoukáte pod ruce a nenamáčíte mu houbičku (maximálně mu nabídnete kávu).
Ceny konkurence nesleduju, hrubý odhad těch našich máte v PM.
15. 11. 2013 10:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-nebo-adwords/#reply965689
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 11. 2013 11:34:31
Nastavení od Skliku nebrat!!!!!! Katastrofa, katastrofa, katastrofa, je s tím pak víc práce, než kdyby se to udělalo od začátku kompletně znovu.
Nejde říct co je lepší, protože pro různé obory se to může hodně lišit. Ideální je udělat test a pak podle toho rozložit rozpočet, ale do obou bych šel.
Adwords má víc možností a větší potenciál, ale je to obor od oboru, jak jsem říkal. Největší výhodu vidím v remarketingu a rozsáhlé kontextové síti.
15. 11. 2013 11:34:31
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-nebo-adwords/#reply965688
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit