Zadejte hledaný výraz...

Sklik, málo reklamy a nerelevantní

Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
18. 4. 2013 09:48:42
Nejde o novou doménu, nějaký čas běží, byl na ní web zaměřený na půjčky a relevance byla, naplněné reklamní bloky také. Změnila se podoba webu a reklama není relevantní tak z 50%. Modeláš nehtů, fitcentra, plastová okna, lékárny, lékárničky a batohy, oblečení atd. V některých blocích formátu 120x600 není 5 reklam ale jen 4 a v blocích kde mají být reklamy 3 jsou jen 2...
Obsah webu je : Obecně peníze, půjčky, pojištění, hypotéky, banky.
Mám kontaktovat podporu, nebo počkat týden jestli bude nějaká změna?
18. 4. 2013 09:48:42
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892257
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 4. 2013 09:50:06
Ono jestli to není poklesem poptávky po reklamě. Od půlky ledna je výrazně míň inzerentů.
18. 4. 2013 09:50:06
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892256
Tomáš Musil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 4. 2013 10:03:18
Přesně jak popisuješ se tak děje i u mě ;)
18. 4. 2013 10:03:18
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892255
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
18. 4. 2013 10:20:11
Napsal Tommaister;938983
Přesně jak popisuješ se tak děje i u mě ;)
Takže ani nemá smysl přecházet na Adsense že? Jednak to bude stejný a navíc nejsem plátce DPH..
18. 4. 2013 10:20:11
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892254
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 4. 2013 10:36:24
Napsal Esofin;938990
Takže ani nemá smysl přecházet na Adsense že? Jednak to bude stejný a navíc nejsem plátce DPH..
Nemá - propad je i tam. Sleduji 30-60% v průměrné CPC.
18. 4. 2013 10:36:24
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892253
cresco
verified
rating uzivatele
28. 4. 2013 15:20:35
Problem s propadem zobrazovani impresi skrze sklik partner je pravdepodobe zapricinen "cistkou" u sklik partneru a zrelevantnenim inzerce. K tomuto je nekolik faktoru proc se tak stava: a) sklik od unora a brezna vracel inzerentum nemale castky radove 10 - 15% z jejich celkove investice, jelikoz odhalil celou radu podvodu v ramci klikani nebo automatu nebo sciptu na klikani a tim si umele zvysovani zisku z sklik partner. Domnivam se, ze tedy zacina delat konecne cistku a bannuje weby ktere jsou spatne ci ciste MFA nebo maji mozny potencial k tomuto se blizit. Duvodu nerelevance kw bude pravdepodobne souviset s tim co pisi nize.
Sklik na pocatku 2. tydne dubna 2013 udelal take mix, dela to tak 1x za 3 - 6 mesicu, kdy stare ucty a nove ucty promichal. Starym uctem se rozumi ucet zalozeny napriklad pred rokem, dvemi ci tremi lety a dele. Toto je z duvodu, jelikoz financni brandze se u novych account nezobrazovala na novych uctech. Defakto se stalo to ze, inzerenti, kteri investuji masivne do ppc sklik se zobrazovali a nove prichozi uzivatele nemeli vubec sanci, aby se jejich reklama zobrazovala, jelikoz bids na klicove slovo muselo byt nad hranici 25 - 30 CZK nekdy i 40 czk za klik z duvodu obrovske konkurence. Tim aby dali sanci novym uctum udelali mix, jelikoz k dobrym cislum jsou dulezite prvky jako CTR, bids ,casova delka uctu a hlavne nasbirane statistiky. Pro jednoho naseho partnera nestacilo na tyto slova ani nabidka 40 czk aby se jeho ucet rozhybal a nacerpal statistiky. Offiko informace primo od adminu z skliku je takovato.
K dotazu : sami jako inzerenti investujeme vysoke castky do skliku take. V mezimesicnim srovnani brezen a duben pro predstavu "mame asi 60 uctu jen na cz pod MCC" se stalo to a je to i velice hezky videt ze fulltext "vyhledavani" zustalo stejne +- cisla se lisi max v ramci nekolika procent s ohledem na fakt, ze zacalo byt hezky, lidi nesedi u pocitace apod tj i nizsi traffic na fulltextu ale o malicko. U obsahove site je toto cislo videt zasadne. Bezne prikladem 1 ucet kde jsou imprese v obsahu radove okolo 3.000.000 - 3.500.000 impresi jsou v dubnu 2.000.000 az 2.200.000 tj dle aktualnich dat, kdyz srovname pocet dni, atd atd, tj ponizeni v siti sklik evidentne ma a to radove pokud se podivame na celkovou analyzu tak o 35 - 40%.
Nevim zdali to nejak zasadne souvisi i s fulltextem, nicmene evidentne se neco deje, jelioz kdyz se podivate na holy fulltext, tak je patrne ze seznam indexuje primarne zahranici a pote cz a to jeste s brutalni prodlevou. Domnivam se tedy, ze zmenili kompletni algoritmus zobrazovani reklam jak ve fulltextu "kde to ponizeni neni az tak markatni" ale v siti je rozdil obrovsky a jeste se tam podepsali mix atd.
28. 4. 2013 15:20:35
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892252
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
28. 4. 2013 15:36:26
cersco- díky, to je zajímavá informace. Je samozřejmé že nic není konstantní a tím pádem asi musí dojít k různým vlnám, přemýšlel sem i o tom, vyndat z webů jeden reklamní blok, ale nevim jestli by to mělo nějaký smysl. Asi to nechám běžet tak jak to je a ono se to zas sladí. Holt bude menší míra prokliku, ale zas na druhou stranu i to je dobře, alespoň se člověk nemusí bát banu. Nemám nijak vysoké návštěvnosti, weby jedou bez propagace a někdy je statistika návštěva / klik třeba 11/9 a jindy 10/0. Jen je škoda-když už není relevance reklam, že v ostatních oborech nejsou takový ceny jako u půjček. Je fakt že když nastavuju sklik, nevím jestli tam dát 50Kč a doufat že to bude stačit.
28. 4. 2013 15:36:26
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892251
cresco
verified
rating uzivatele
28. 4. 2013 15:36:34
Jeste mne napada celkem zasadni vec : u skliku a jeho nastaveni drive se velice rozsirene pouzivalo nastaveni u kampane full+sit. Toto delali vicemene nezkuseni admini, kteri skliku ci jeho nastaveni az tak nerozumi ci s nim nemaji velike zkusenosti. Tim padem se vse zobrazovalo masivne ve full i siti. Vetsina velkych nebo strednich inzerentu pouziva deleni kampane na full a sit. Paklize maly inzerenti ci ti to nastaveni nemaji az tak odladene prestali inzerovat z netusim jakych duvodu zustali primarne ti velci a tim padem ti maji full i sit rozdelenou a vse velice meri, tim padem mohlo nastat i to prave tento problem. Dalsi prvek muze byt tim ze sklik v nastaveni umoznil bud automat sit "tj vse co vyhodnoti" nebo jen co si vyberete, tj take tam rada inzerentu, kteri u vas na webu v minulosti inzerovala a nemale z Vasich stranek konverze mohla nastavit, ze nechce mit sve reklamy na Vasem webu a tim padem doslo k tomu, ze je nedostatecna nabidka na finance a tim padem sklik doklapi zbyle reklamy jinymi tak aby tam nebylo prazdno. Tezko rici faktoru muze byt cela rada.
---------- Příspěvek doplněn 28.04.2013 v 15:52 ----------
:-) urcite toto neni navstevnosti webu, to jsem si zcela jist. Ano mate naprostou pravdu nekde jsem se zminil jiz ze finance jsou i z hlediska sklik partner nejvetsi ceny za klik. Spise bych cely tento problem ci proc tak nastalo nejak moc neresil a pockal bych par tydnu ci mesic dva. Osobne jsem toho nazoru ze sklik proste meni algoritmy pro full a sit a vse se zase vrati postupne zpet na vykony co jste mel, nicmene co je i me velice podezrele je cistka kterou sklik provadi v siti. Na druhe strane je toto velice dobre, jelikoz paklize i vy inzerujete nejake sve produkty, chcete co nejvice muziky za co nejmene penez:-) ostatne kdo by ne:-) Tim padem zpet k inzerentum to vede spravne, jelikoz se snazi co nejvice cilit na relevnaci a relevantni weby, tak aby CTR byli co nejvyssi. Site logicky maji CTR mnohem nizsi nezli full jelikoz je tam cela rada impresi, ktere sklik neodchyta nebo neumi prozatim odchytat, ale take jsou fajn, jelikoz se tam da velice hezky vyhrat s kreativou a konecne konverze mohou byt "ostatne" tak je to i u nas za mnohem nizsi cenu nezli ve full. Nic neni idealni pravdou je jedna vec vuci google ma sklik co stale jste dohanet :-) 50 czk bids je bezproblemu mozny, nicmene sklik hodne zkresluje cisla skutecne tj realne bids. U financi je problem, ze podil skliku a podil nasich uctu je tak vysoky ze vyrazne ovlivnuje i nasi bids, jelikoz nese ucty spolu souperi a navysuji tak cenu bids. Toto zase trapi nas :-( Mezirocne tak umele zvysujeme cenu i sami sobe :( Pamatuji prumerny klik za 1,8 na nelongtail slova.
Hodne stesti verim ze vas web bude mit zase vynosy.
28. 4. 2013 15:36:34
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892250
TaylorSwift
verified
rating uzivatele
28. 4. 2013 15:55:10
cresco: Asi jsem to nepochopil správně.
Na jednu stranu je zmíněné, že cena za jeden klik se vyšplhala až na 40 Kč. A na druhou stranu seznam banuje partnery.
Vždyť to bude mít za následek ještě větší růst cen? Méně partnerů => méně ploch => ještě více vyhnané ceny
28. 4. 2013 15:55:10
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892249
cresco
verified
rating uzivatele
28. 4. 2013 16:10:38
nn, v pohode, bavime se v urovni teorie a casti reality co se deje co se stalo :-) sklik partner vracel inzerentum skutecne 10 - 15% z investic zpet, diky netusim presne co se stalo v siti ci nikoli, ani to nechci hodnotit. Cena u novych uctu je na finance, aby jste ten ucet rozhybal tj nacerpal stat, byl obecne 1-3 pozice u nelongtailu i 40 czk. Seznam "nemohu hovorit za ne" nebannuje a domnivam se ze k tomu nema ani duvod bannovat korektni partnery, ale bannuje partnery, kteri umele zvysuji proklikovost a od unora ci brezna se na ne proste zameril coz je naporsto spravne. Na reklamu ma klikat uzivatel nikoli autohists, nebo surf systemy, nebo dokonce umele naprogramovane sripty ci majitel webu nebo snad dalsi metody, ktere zde nechci rozepisovat :-)
Sit seznamu je proti fulltextu tak velika ze pokud seznam zabannuje "netusim kolik jich je nebo muze byt" 5 - 10% webu nebo mene skutecne netusim, kteri nemaji sklik partner v ramci podminek, tak to s reklamou temer nic neudela. Ba naopak inzerenti budou mit stejnou cenu, vyssi CTR, jelikoz v siti je cena o dost nizsi nez fulltextu, a budou mit vice muziky, tj nebudou platit za nevalidni kliky :-) a budou se zobrazovat na relevantnich webech.
Mene plochy mene zobrazeni vyhnane ceny, to by sklik musel mit v siti par desitek webu, ale imprese na sklik siti umi dosahnout v ramci 1 uctu i na 20 mil impresi, kdezto na fulltexu to je 1 mil odhaduji statisticky. Nemyslim si ze by toto souvislo s cenou smerem nahoru do budoucna v siti.
28. 4. 2013 16:10:38
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892248
TaylorSwift
verified
rating uzivatele
28. 4. 2013 16:31:13
Tak jestli banují automatické skripty, podvodné kliky aj. tak je mi to jedno. To je jedině správně.
Já jsem to totiž původně pochopil tak, že se zaměřují na "máš dvě plochy nad ohybem stránky", "máš CTR o 5% vyšší než konkurence" atd.
28. 4. 2013 16:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892247
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
28. 4. 2013 17:00:17
No, s tím umělým naklikáváním jsem se setkal u Billboardu, na jeden vedlejší web jsem tam nabil za 1000 Kč, jen aby to někde běželo, za 2 dny byly prachy v čudu, ale podle Google analytic- okamžitá míra opuštění stránek 98% a to normální návštěvník být nemohl...Takže pokud to má Seznam podchycený je to jen dobře.
28. 4. 2013 17:00:17
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892246
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 5. 2013 22:05:46
Tak s odstupem času jsem to trochu porovnal, u Skliku mám na klik ( jak kdy) 7, 10, taky jednou 22 Kč, u Adsense mi vychází průměr na klik 5-6 Kč, max 8., taky třeba 3,50Kč...Sice mě to ani neživí ani netrápí, ale nedá mi se zeptat proč jsou takové rozdíly? Jsně že je to cenou která je rozdílná u dvou systémů, ale nějak nevím proč si většina pochvaluje Adsense?
29. 5. 2013 22:05:46
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892245
OT: narod je tak zadluzenej ze bych taky blokoval pujckovy MFAcka :D
29. 5. 2013 22:09:52
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892244
:-D počet alkoholiků v ČR roste, že bych zrušil a blokoval všechny hospody, zakažme je!
Napsal gransy;955288
OT: narod je tak zadluzenej ze bych taky blokoval pujckovy MFAcka :D
29. 5. 2013 22:17:06
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-malo-reklamy-a-nerelevantni#reply892243
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit