Zadejte hledaný výraz...

Seznam testuje hodnocení obchodů ve vyhledávání zboží

http://napoveda.seznam.cz/cz/hodnoceni-obchodu.html
Hodnocení se počítá z následujících kritérií
* Zda daný obchod vyžaduje registraci
* Stáří obchodu
* Kontakty: Telefon, Fax, zelená linka atd.
* Možnosti platby: Bankovní převod, Hotově, Dobírka, Platba kartou, Na fakturu, Složenka, Splátkový prodej
* Dodací podmínky: Kurýr, Pošta, Vlastní doprava, Osobní odběr
* Možnost sjednat montáž
* Odvoz starého spotřebiče
Takže budou seznamáci pravidelně procházet každý e-shop a číst si obchodní podmínky? Co když e-shop bude mít skvělé podmínky v textu, ale se zákazníky bude vyjebávat? Jak zjistí stáří obchodu? Podle OR? WHOIS? Prvního zaindexování Seznambotem? Co když obchod s obuví nebude nabízet montáž? A prodejna parfémů zase nenabídne odvoz starého spotřebiče? Bude možné hodnocení u Seznamu koupit? Proč nenechají hodnocení na lidech?
A pamatujte si: Zboží, je prostě boží!
http://ilblog.sblog.cz/2007/09/19/530
:rolleyes:
20. 9. 2007 13:10:56
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20500
Je to sice moc hezké, ale ty hvězdičky zákazníka můžou trošku mást. To, že obchod podporuje platbu pomocí kred. karet a že posílá zboží poštou prostě o kvalitě obchodu moc neříká. To nové zobrazování těch informací na beta.zbozi.cz se mi ale líbí, jenom bych prostě hvězdičky využil např. k uživatelskému hodnocení.
20. 9. 2007 13:32:54
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20499
ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 9. 2007 14:15:05
To fiktivní hodnocení obchodů je podle mě naprosto zavádějící. Běžný uživatel si neuvědomí jeho význam a bude podle něj posuzovat kvalitu poskytovaných služeb, včasnost vyřízení objednávky, rychlost dodání zboží, zákaznickou podporu ... a prostě všechno možné jen ne rozsah nabízených služeb.
Záměr to je možná dobrý ... mine se však účinkem. Mám takový pocit, že tento systém je výhodný pro velké zavedené obchody. Ty malé, byť na stejné nebo lepší úrovni, (tím nemyslím jestli se u nich platí kartou ... kolik z Vás v shopu platilo kartou?) by podle hvězdiček byly špatné.
Stejně jako Petr bych, když už tam nějaké hvězdičky mají být, je využil třeba k subjektivnímu hodnocení uživatelu, i když i zde se nabízí místo ke konkurenčnímu boji.
Doufám že si to tu seznamáci čtou, nebaví mě mlátit prázdnou slámu ;)
20. 9. 2007 14:15:05
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20498
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
20. 9. 2007 14:46:00
Pokud hodnotit nabídky eshopů, tak úplně jinak. Jenže to by bylo v praktickém provozu neproveditelné. Dokážu si představit tyto parametry:
- zkusit kontaktovat shop s odbornějším dotazem na nějaké nabízené zboží a posoudit kvalifikovanost odpovědi. Dnes kolikrát prodává kdekdo kdeco aniž by se v tom vyznal.
- zkusit udělat objednávku pro posouzení kvality a úrovně komunikace s klientem a rychlost vyřízení objednávky
- zkusit najít pár jejich položek i u konkurence. Pokud všude uvidím stejné zcela stejné popisy i fotky tak je jasné, že se se zbožím moc 'nemazlí' a je to jasný bod dolů
- mají na webu uveden kontakt a adresu provozovatele a IČO?
Naopak tohle je podle mě vcelku nepodstatné:
- více druhů platby. Stejně převážná většina lidí platí na dobírku. To že mi shop vezme i platební kartu případně i PayPal a podobně je sice zajímavé, ale nijak to nesvědčí o tom že je lepší než ostatní.
- zelená linka? To že jim můžu zavolat 'zadarmo' pro mě znamená jen to, že se to stejně naúčtují v ceně zboží ;-) Pokud mi dokáží rychle odpovědět na email, jsem spokojen.
- dodání kurýrem? Jasně... víte, oni ne všichni jsou z Prahy. To že po Praze mi zboží doveze kurýr je mi k ničemu za situace, že jsem z druhého konce republiky.
- odvoz spotřebiče. On to někdo nedělá? Když odmyslím že se to týká jen zlomku sortimentu na netu tak tohle díky recyklačním poplatkům beru jako samozřejmost. Jiná věc je spíš to, kolik za ten odvoz zaplatím navíc...
- povinná registrace je podle mě velmi hloupá vlastnost obchodu, nicméně znamená jen tolik že je nákup o něco málo složitější. Nákup bez registrace je stejně to samé jen s tím rozdílem, že příště musím vše vyplňovat znovu. To by se už rovnou mohlo posuzovat, jestli se klient dobře zorientuje v menu se zbožím nebo jestli nemá shop až moc škaredý design.
20. 9. 2007 14:46:00
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20497
baz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 9. 2007 15:20:54
Mnohem lepsi by bylo hodnoceni formou komentaru a hodnoceni primo od uzivatelu.
20. 9. 2007 15:20:54
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20496
Ze zbozi nam chodi celkem dost navstevniku, proto mi zalezi na jeho vyvoji. Zde je par postrehu, mohly byt jiz diskutovany nebo jsou zcela zrejme, nicmene je napisu:
- registrace uzivatele je podle me obrana pred nekalym zakaznikem, nemuzete podle me za to eshopy penalizovat (ve forme snizeneho hodnoceni)
- udaj o dostupnosti zrejme nebude prilis vhodny, nebot pro vsechny eshopare bude asi vyhodnejsi napsat vsude skladem....pokud bude probihat nejake overovani, nastane problem s aktualizaci xml feedu (zbozi, ktere bylo skladem muze byt za nekolik minut vyprodane), ma pak z nasledne nesrovnalosti neco vyplyvat ?
- nelibi se mi, ze eshopy, ktere nabizi podobne produkty, vyjizdeni nad nami, ale napriklad odkaz na jejich zbozi je nefunkcni nebo foto neni k dispozici, toto je asi oblast, kterou je potreba vypilovat
- co takhle k hodnoceni eshopu pouzit napr. seznamRating, ktery jiste bude dostupny ? nevim, presne, jak je jeho hodnota urcovana, nicmene z hlediska komponentove architektury byste prevedli cast prace na tuto oblast a pouze pripocitali s jistou vahou vase sledovane charakteristiky (zpusob platby atd), popripade se spolehli pouze na jeho hodnotu (dle meho nazoru se kvalita eshopu neda urcit pomoci nekolika dodanych informaci, ale dlouhodobou studii "vsehomozneho", nevim jak to delate vy :-) )
najednou me nic dalsiho nenapada :-(
1. 10. 2007 17:05:22
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20495
Dobrý den,
dále jsem už ani nečetl. Stačil mi bod 1.
Nakupuji na internetu dost a registrace mě uráži. Buď dejte slevu nebo je dejte nepoviné. Když přijdu na shop chci si něco koupit a ne se registrovat to mě u něj stejně nudrží. Když kupujete v elektru tak Vám snad davájí nějaké údaje ???
Napsal Kapčus;15172
Ze zbozi nam chodi celkem dost navstevniku, proto mi zalezi na jeho vyvoji. Zde je par postrehu, mohly byt jiz diskutovany nebo jsou zcela zrejme, nicmene je napisu:
- registrace uzivatele je podle me obrana pred nekalym zakaznikem, nemuzete podle me za to eshopy penalizovat (ve forme snizeneho hodnoceni)
- udaj o dostupnosti zrejme nebude prilis vhodny, nebot pro vsechny eshopare bude asi vyhodnejsi napsat vsude skladem....pokud bude probihat nejake overovani, nastane problem s aktualizaci xml feedu (zbozi, ktere bylo skladem muze byt za nekolik minut vyprodane), ma pak z nasledne nesrovnalosti neco vyplyvat ?
- nelibi se mi, ze eshopy, ktere nabizi podobne produkty, vyjizdeni nad nami, ale napriklad odkaz na jejich zbozi je nefunkcni nebo foto neni k dispozici, toto je asi oblast, kterou je potreba vypilovat
- co takhle k hodnoceni eshopu pouzit napr. seznamRating, ktery jiste bude dostupny ? nevim, presne, jak je jeho hodnota urcovana, nicmene z hlediska komponentove architektury byste prevedli cast prace na tuto oblast a pouze pripocitali s jistou vahou vase sledovane charakteristiky (zpusob platby atd), popripade se spolehli pouze na jeho hodnotu (dle meho nazoru se kvalita eshopu neda urcit pomoci nekolika dodanych informaci, ale dlouhodobou studii "vsehomozneho", nevim jak to delate vy :-) )
najednou me nic dalsiho nenapada :-(
24. 10. 2007 23:46:23
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20494
prich
verified
rating uzivatele
25. 10. 2007 09:12:08
Asociace pro elektronickou komerci před časem ohlásila spuštění druhého stupně certifikace internetových obchodů, který spočívá v testování metodou skutečných nákupů. „Model, který bychom ještě v nejbližší době chtěli definitivně nastavit, počítá s tím, že výstup z testu obdrží v podstatě každý. Rozdíl ovšem bude v tom, zda jeho podmínky splní na 10 nebo 90 procent,“ říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Více v článku na Lupě: Jan Vetyška: 100% úspěch při fiktivním nákupu je pro e-shopy motivací
Takže hodnocení obchodů bychom tu už jedno měli... Co takhle se domluvit a použít hodnoty získané o nezávislého zdroje?
25. 10. 2007 09:12:08
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20493
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
25. 10. 2007 16:59:10
Napsal prich;17620
Asociace pro elektronickou komerci před časem ohlásila spuštění druhého stupně certifikace internetových obchodů, který spočívá v testování metodou skutečných nákupů. Co takhle se domluvit a použít hodnoty získané o nezávislého zdroje?
APEK? Co to je? Tři lidi, kterým mám zaplatit 15 000 za bezcenný papír?
Děkuji, nechci.
25. 10. 2007 16:59:10
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20492
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 11. 2007 17:27:38
Napsal tracy;17694
APEK? Co to je? Tři lidi, kterým mám zaplatit 15 000 za bezcenný papír?
Děkuji, nechci.
Přesně tak, již na diskuzi beta.zbozi.cz jsem se k tomu postavil velmi negativně. Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování eshopů na základě bezcenného papíru od nějaké "podařené" firmy, co se honosně nazvala ( Apek atd. ) a dává členům nějaké loga, certifikáty a bannery výměnou za členské příspěvky.
Takový certifikát nevypovídá o e-shopu zhola nic. Obchodníky seznamu jsem byl ujištěn, že to prozatím nebude mít na hodnocení vliv. Aktuálně mi, ale spadlo hodnocenní ze 3,5 hvězd na 2,5 což nechápu. Aktualizoval jsem své kontaktní informace přes admin.zbozi.cz ale dodnes ( 14 dní ) to tam nenahodili..
Podle mě by hodnocení obchodů mělo probíhat na základě hodnocení zákazníků tak jak je tomu na jiných vyhledávačích produktů.
PS:K zákazníkovi se snažím přistupovat tak, jak bych chtěl aby přistupoval eshop ke mě. Čili povinnou registraci beru jako maximální vopruz. Špatným zákazníkům se tím nevyhnete i u nákupu bez registrace, vám většinou dají email, tel atd a tyto data není problém pro ně vymyslet..
1. 11. 2007 17:27:38
https://webtrh.cz/diskuse/seznam-testuje-hodnoceni-obchodu-ve-vyhledavani-zbozi#reply20491
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit