Zadejte hledaný výraz...

SEO vs. UX

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 2. 2013 09:52:21
Ahoj, rád bych podiskutoval na téma optimalizace e-shopu. Vnímám stále více větší váhu optimalizace pro zákazníka. Důraz na uživatelský přívětivý e-shop (UX design), s promyšleným rozvržením jednotlivých prvků. Vše podloženo analýzy, testování atd.
SEO, které dle mého pocitu je hodně ovlivněno "programátorským pohledem světa" je lehce na ústupu.
E-shop má být tvořen pro lidi ne pro vyhledávače, to je současný trend. Jako vzor jsou dávani nejůspěšnějí Alza, Kasa, Mall atd.
Nevím jak se k tomu stavět z pohledu e-shopaře, který nebuduje značku, neinvestuje tolik reklamy, nemohu, není mým cílem mít obrovské obraty.
Z toho důvodu je pro mě SEO stále velmi důležité, musím se dostat dopředu. Přičemž UX nesmím přehlížet, standard je vysoký a zákazíci jej vyžadují. Někde se ovšem SEO a UX se někdy trochu bijí (popisné texty na HP, kategoriích atd), něco upřednostnit musím, je to tak trochu třetí cesta.
Uvítám Vaše názory, jak se s tím pasují zejména podobní e-shopáři. Rád bych hledal inspiraci u typově podobných.
P.S. Pro účely témtu chápou UX web jako web optimalizovaný pro zákazníka.
22. 2. 2013 09:52:21
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869640
Zdravím,
doporučuji sledovat zahraniční fóra či blogy, kde toto řeší. Chápu Váš problém a myslím si, že Vám tento článek jistě odpoví na několik vašich otázek:
http://www.seomoz.org/blog/designing-for-seo
S pozdravem
Lukáš Kruntorád
SEO konzultant
22. 2. 2013 10:06:02
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869639
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 2. 2013 10:33:35
SEO a design jdou ruku v ruce. Nemá cenu dělat jedno bez druhého, obojí musí být co nejlépe provázáno, aby to přinášelo dostatečné výsledky a šetřilo okamžitou i budoucí práci a náklady.
22. 2. 2013 10:33:35
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869638
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
22. 2. 2013 10:51:41
Napsal avensis;913215
SEO, které dle mého pocitu je hodně ovlivněno "programátorským pohledem světa" je lehce na ústupu.
SEO je hlavně o marketingu. Těch pár věcí, co uděláš přímo na webu (myšleno u změn týkajících se kódu), ti nepřivede platící zákazníky. Může to drobně pomoci, ale neudělá to všechnu práci za tebe. Bez investic do marketingu se neobejdeš (peníze a nebo čas, ideálně obojí). Platící zákazníky ti přivede dobře udělaný marketing - ať skrze SEO, PPC či prostřednictvím jiných kanálů. Proto mysli spíše na to, že by měl uživatel dostat to, co hledá, kvůli čemu na stránky jde. Proč tedy podřizovat vše jednomu zdroji, ze kterého proudí uživatelé. Neni lepší jej udělat tak, aby každý uživatel, jedno odkud přijde, se na webu neztratil a zároveň já jen neunudil nějakými slaboduchými "SEO" texty? Toť odpověď, na co se zaměřit.
22. 2. 2013 10:51:41
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869637
SEO je pro vyhledávače, aby tě zaindexovaly a přivedly lidi. UX design bude zase jedno módní slovo, to co potřebuješ je následující věta: "v Nature vyšel článek o zkoumání myšlení lidí při nakupování v e-shopech a zjistili se, že lidé při nákupu používají pravou mozkovou hemisféru". Noa tím jsi získal Svatý Grál, neboť již víš, že vzhled až tak moc nerozhoduje, daleko důležitější je navigace.
Web optimalizovaný pro zákazníka je už marketing, to samozřejmě také, ale jak říkám, nejprve indexaci, pak navigaci a marketing až nakonec.
22. 2. 2013 10:54:21
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869636
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 2. 2013 11:34:17
Díky za příspěvky. Budu rád za konkrétní rady/tipy.
Lukáš Kruntorád Ano zde je pár dobrých řešení.
22. 2. 2013 11:34:17
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869635
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 2. 2013 12:03:10
Napsal avensis;913215
Nevím jak se k tomu stavět z pohledu e-shopaře, který nebuduje značku, neinvestuje tolik reklamy, nemohu, není mým cílem mít obrovské obraty.
Tohle je čistá teorie mikroekonomie. Ten problém je produkt vs. průměrné jednotkové náklady. Když budeš mít super a k tomu jedinečný produkt (z pohledu zákazníka), tak bude mít poptávková křivka jinou elasticitu než generický produkt, který nabízí každý. Z toho poplyne i rychle rostoucí užitek na každou vloženou korunu do propagace (bude růst téměř lineárně). Pokud však máš produkt, který nabízí kde kdo, má funkce užitku exponenciální růst, a to znamená, že při malé investici do propagace budeš mít vysoké průměrné jednotkové náklady. Proto velké shopy jsou na tom tak dobře, protože v jejich prospěch (ve fci. užitku z vložené koruny do propagace), začíná hrát roli i značka, což opět bude snižovat jejich průměrné jednotkové náklady.
Tento problém nelze vyřešit jinak, než že se s náklady (tedy i příjmy) dostaneš do optima. Toho nelze dosáhnout tím, že si řekneš už růst nechci. Pokud chceš mít svoji pohodu, prodávej něco, co z principu velkých obratů, velké firmy nejsou schopni nabídnout.
22. 2. 2013 12:03:10
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869634
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 2. 2013 12:32:55
Napsal Bedříšek;913277
Pokud chceš mít svoji pohodu, prodávej něco, co z principu velkých obratů, velké firmy nejsou schopni nabídnout.
Se sortimentem jsem spokojený sem tam něco přidáme, něco vyřadíme, nechci ani nemůže se prvoplánovitě vyhýbat konkurenci s velkými obraty. Musel bych postupem času naše e-shopu zavřít.Výrobky i jejich elasticita jsou podobné, či totožné jak velké firmy. Náklady a hledání bodu zlomu v tomto tématu řešit nechci, děkuji za tvůj čas.
22. 2. 2013 12:32:55
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869633
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 2. 2013 12:42:36
Napsal avensis;913285
Se sortimentem jsem spokojený sem tam něco přidáme, něco vyřadíme, nechci ani nemůže se prvoplánovitě vyhýbat konkurenci s velkými obraty. Musel bych postupem času naše e-shopu zavřít.Výrobky i jejich elasticita jsou podobné, či totožné jak velké firmy. Náklady a hledání bodu zlomu v tomto tématu řešit nechci, děkuji za tvůj čas.
Můj příspěvek nebyl o bodu zlomu, ale o tom jak fungují průměrné jednotkové náklady ve vztahu k velkým firmám a tvojí neochotě mít velké obraty, s čímž nemám problém, ale pokud se budeš snažit propagovat totéž, co velké firmy, nemáte šanci na dlouhodobější úspěch, a to už bohužel není teorie, ale drsná praxe za posledních 10 let. Bod zlomu jste předpokládám překonali jinak bys to tady neřešil.
22. 2. 2013 12:42:36
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869632
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 2. 2013 12:47:56
Napsal Bedříšek;913291
Můj příspěvek nebyl o bodu zlomu, ale o tom jak fungují průměrné jednotkové náklady ve vztahu k velkým firmám a tvojí neochotě mít velké obraty, s čímž nemám problém, ale pokud se budeš snažit propagovat totéž, co velké firmy, nemáte šanci na dlouhodobější úspěch, a to už bohužel není teorie, ale drsná praxe za posledních 10 let. Bod zlomu jste předpokládám překonali jinak bys to tady neřešil.
Ekonomické teorie a drsné "až " 10 letité praxe prosím na jindy.
22. 2. 2013 12:47:56
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869631
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 2. 2013 12:49:17
Napsal avensis;913294
Ekonomické teorie a drsné "až " 10 letité praxe prosím na jindy.
Promiň. Myslel jsem, že chceš poradit.
22. 2. 2013 12:49:17
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869630
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 2. 2013 12:58:30
Napsal Bedříšek;913296
Promiň. Myslel jsem, že chceš poradit.
SEO vs. UX
22. 2. 2013 12:58:30
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869629
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 2. 2013 13:06:05
Napsal avensis;913300
SEO vs. UX
To s tím souvisí, ale jak jsem psal, promiň.
22. 2. 2013 13:06:05
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869628
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
23. 2. 2013 06:41:25
Také se s tím potýkáme, například zmiňované texty v kategoriích, bez nich se nám těžko daří být vpředu, ale pro zákazníka jsou k ničemu, sněžíme se je omezit na pár řádků.
23. 2. 2013 06:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869627
Lucyka
Cokoliv je pro zákazníka k ničemu, je na webové stránce zbytečné.
23. 2. 2013 09:13:21
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ux/#reply869626
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit