Zadejte hledaný výraz...

SEO vs. PPC

Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
26. 6. 2014 16:34:00
Gabonator: nezlob se, ale to prostě není pravda. I velké firmy mají velkou konkurenci a snaží se mít před ní co největší náskok. Samozřejmě, že se věnují jak PPC, tak SEO, SEM, sociálním sítím, atd. Ono by se totiž jinak mohlo celkem lehce stát, že je najednou v SERPU, na sociálních sítích (ano, v některých oblastech mají odkazy a doporučení obrovský význam) a jinde předběhne mnohem menší konkurent, a tím jim ukrojí velkou porci z jejich talíře. Nevím, jak moc sleduješ obchodní taktiky, ale některé společnosti vstupující na trh jsou připraveny na to, že prvních několik období (třeba let) budou silně dotovat, aby si vytvořily svou pozici a získali zákazníky. A tyto společnosti nedávají kůži na trh jen kvůli ceně, naopak jsou velmi ochotny a připraveny investovat do marketingu jako celku.
26. 6. 2014 16:34:00
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034792
Testovali jsme to mnohokrat PPC vs. SEO na ruzna kw apod. Jednoduse receno kazda ta pozice ma urcity potencial, ktery neprekona. Chci-li ziskat vice, musim vyuzit i druhy. Nejvetsi vykon ma byt prvni na dane kW + mit k tomu PPC a byt jednim z one trojky, pak je celkovy pocet konverzi z daneho kW (fraze) nejvyssi.
Kdyz jsme testovali i treba brendovy vyraz - nazev eshop. V organicu 1. pozice a v PPC taky. Pak jsem PPC vypnuli a sledovali, zda se uzivatele presunou na tu 1. pozici v organicu a presunuli se jen v naprosto minimalni mire, po zapnuti opet vse zpet. Proste sli na jine prodejce byt hledali nas.
Co se tyka vyhodnosti tak vzdy je nejaky zdroj nejvice efektivni, nejaky nejmene a ostatni jsou mezi tim. Branit se jakemukoli zdroji, ktery je efektivni je zbytecne. Navic jak jsem jiz psal nekolikrat - u PPC mate onu vyhodu riditelnosti a okamziteho efektu.
A to mereni - ano tak se to dela. Ze se porovnavaji predchozi roky, obdobi apod. a pak se zjistuje, zda to roste, klesa, stagnuje. Je-li k tomu jeste dost jinych dat, kterymi to lze porovnat (idealne nejake jine eshopy z oboru, aby clovek videl i jine vysledky a trendy), neco to uz rika. Nicmene "delam-li SEO" tak nikdy nebudu schopen rici, jak by ten vysledek v organicu vypadal, kdybych nedelal nic. Treba by byl vyvoj uplne stejny. Musite totiz zohlednovat nejen to, jak vam to roste na pristupech, ale jaky je vyvoj v hledanosti, jak roste trh apod. Pokud napr. hledani stoupne o 20 % a mi organic jen o 10 % ztracim podil na tom vyhledavani.
Navic i pokles muze byt uspech, protoze opet, pracuji-li na "SEO" a presto mam pokles, opet se da rici, ze kdybych nedelal nic, pokles by byl jeste vetsi.
Takze SEO je do znacne miry vareni vody, ktere nejde presne vyjadrit. Jde odhadovat s neznamou chybovosti. Ta muze byt o 0 % az po desitky.
U PPC vidim utratu, vidim pocet konverzi. U SEO vidim utratu a pak vidim nejaky vyvoj, ktery neumim presne prisoudit tomu, co jsem pro SEO udelal. samozrejme dilci veci zmerit jde docela presne. Napr. mam-li farmu mikrosites, ktere mne staly nejake penize a ony generuji traffik a obrat, pak to muzu prisoudit jim primo apod.
Takze za mne jednoznacne delat oboji a zdimat z obojiho maximum. I kdyby mne PPC stalo 10x tolik co SEO na jednu konverzi a PPC bude stale efektivni, tak jet naplno. Jelikoz google zitra zmeni algoritmus, zpenalizuje to, co bylo jeste vcera ciste a ....
---------- Příspěvek doplněn 26.06.2014 v 16:37 ----------
Napsal Gabonator;1101531
Priatelia, my sa tu bavíme o veľkých firmách a značkách. Debata skĺzla na úroveň mikro živnostníkov, neznámych e shopov, ktoré predávajú a ponúkajú kto vie aké služby a službičky. Je to typickým rysom debát na tomto portály z pohľadu malých podnikateľov.
Žiadna veľká firma nerobí SEO, nekupuje spätné linky, netrápi sa nad Page rankom domény a ostatné SEO alchýmie. Slečna z agentúry mala pravdu.
Tak ja jsem z parfums.cz/sk.. letosni obrat cca 4 mld. Kc.
- kupujeme ZO
- tvorime mikrosites
- mame SEO tym interni + spoustu externistu
- delame SEO alchymii
- ano page rank neresime
- nemame ani jednoho UXare
Jelikoz vim, jak funguji dalsi velke eshopy (ty opravdu velke), tak delaji +- to stejne, ale navic maji i ty UXare.
26. 6. 2014 16:34:49
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034791
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
26. 6. 2014 22:07:18
Napsal Radek O.;1101533
Tak ja jsem z parfums.cz/sk.. letosni obrat cca 4 mld. Kc.
- kupujeme ZO
- tvorime mikrosites
- mame SEO tym interni + spoustu externistu
- delame SEO alchymii
- ano page rank neresime
- nemame ani jednoho UXare
Jelikoz vim, jak funguji dalsi velke eshopy (ty opravdu velke), tak delaji +- to stejne, ale navic maji i ty UXare.
To je rozumné, jen je škoda kupovat zpětné odkazy a vytvářet odkazy z microsites na stránky, které neexistují:
www.majesticseo.com/reports/site-explorer?q=http%3A%2F%2Fwww.parfums.cz%2Fcalvin-klein%2Fcalvin-klein-euphoria-100-ml-parfemovana-voda%2F&IndexDataSource=F
26. 6. 2014 22:07:18
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034790
Roman2
verified
rating uzivatele
30. 6. 2014 14:27:37
SEO nebo PPC? Obojí pokud je dobře dělané přináší konverze. A pokud někdo nepotřebuje část konverzí, tak co na to říct.... :)
30. 6. 2014 14:27:37
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034789
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
30. 6. 2014 14:47:48
Napsal Roman2;1102508
SEO nebo PPC? Obojí pokud je dobře dělané přináší konverze. A pokud někdo nepotřebuje část konverzí, tak co na to říct.... :)
Obecně máte určitě pravdu, ale v některých oborech ani dobře nastavená PPC kampaň nemá smysl. Setkávám se stále častěji s tím, že eshopy tlačí cenu PPC až za hranici návratnosti, i kdyby měli božskou konverzi. Celkově mi přijde například Sklik v určitých oborech strašně přesycený a mnoho eshopů do něj sype peníze proto, že jim to někdo doporučil (známý, konzultant, Seznam, nebo to někde prostě četli) a neumí si zpětně spočítat, že se jim to nevyplatí.
A nemyslím si, že tím přeplácením PPC budují brand, zvyšují tržní podíl a podobně.
30. 6. 2014 14:47:48
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034788
Roman2
verified
rating uzivatele
30. 6. 2014 15:29:04
Napsal Jiří Bednář;1102515
Obecně máte určitě pravdu, ale v některých oborech ani dobře nastavená PPC kampaň nemá smysl. Setkávám se stále častěji s tím, že eshopy tlačí cenu PPC až za hranici návratnosti, i kdyby měli božskou konverzi. Celkově mi přijde například Sklik v určitých oborech strašně přesycený a mnoho eshopů do něj sype peníze proto, že jim to někdo doporučil (známý, konzultant, Seznam, nebo to někde prostě četli) a neumí si zpětně spočítat, že se jim to nevyplatí.
A nemyslím si, že tím přeplácením PPC budují brand, zvyšují tržní podíl a podobně.
Máte pravdu taky znám obory, kde se PPC nezaplatí.
30. 6. 2014 15:29:04
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034787
luve88
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
3. 7. 2014 19:00:42
A myslím, že takových oborů bude stále více a více.
3. 7. 2014 19:00:42
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034786
Slečna vystudovala obor marketing a myslí, že je nyní expert na marketing? :D
Pravdou je, že SEO se dá dělat zdarma a PPC se vůbec nemusí vyplatit.
3. 7. 2014 19:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034785
Slečna vystudovala obor marketing a myslí, že je nyní expert na marketing? :D
Pravdou je, že SEO se dá dělat zdarma a PPC se vůbec nemusí vyplatit.
3. 7. 2014 19:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034784
Napsal Frajerlada;1103688
Slečna vystudovala obor marketing a myslí, že je nyní expert na marketing? :D
Pravdou je, že SEO se dá dělat zdarma a PPC se vůbec nemusí vyplatit.
jak se dela seo zdarma?
3. 7. 2014 22:55:02
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034783
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
4. 7. 2014 10:14:30
Napsal Frajerlada;1103688
Slečna vystudovala obor marketing a myslí, že je nyní expert na marketing? :D
Pravdou je, že SEO se dá dělat zdarma a PPC se vůbec nemusí vyplatit.
SEO zdarma neexistuje. Stojí minimálně čas, který stojí peníze.
4. 7. 2014 10:14:30
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034782
Lukas Pitra
verified
rating uzivatele
6. 7. 2014 12:34:03
Jelikož pro řadu těch "velkých firem" pracuji, konzultuji nebo si s nimi prostě jen povídám někde u piva na konferenci, mám osobní názor ten, že:
1) řada velkých korporátů SEO skutečně aktivně a koncepčně příliš neřeší, zpravidla UŽ neřeší než že by se o to nikdy nezajímali
2) zdaleka to ovšem neplatí pro všechny
3) nemalá část velkých firem střídá období, kdy zrovna na SEO makají a kdy ne .. v závislosti na tom, kdo zrovna dělá manažera u nich nebo accounta na straně dodavatele, případně zda se jim v organicu dařilo ("už nemusíme investovat!") či nedařilo ("musíme zase začít investovat!") v předšlých obdobích.
4) zpravidla mají tendenci v SEO hasit potíže a příliš očividné poklesy, než aktivně tvořit dlouhodobou hodnotu - to má zase co dělat s těžkopádností velkých firem
Důvodem k neřešení bývá často to, že manažeři ve velkých firmách mají rádi věci dobře měřitelné, dobře "naforecastované", dobře prezentované v přímé návaznosti na prodeje .. a to je něco, co se v SEO dělá blbě.
Pak existují různé obří eshopy, které SEO neřeší aktivně prostě proto, že on-page část už vymysleli a mají natolik silné brandy, že off-page se jim tvoří samovolně a nějaká cílená podpora klíčových sekcí pro ně ve srovnání s PPC / RTB nebo jinými snáze cílitelnými výkonnostními kanály prostě není dost atraktivní k vytahování na poradě.
Pak je jsou tu ty, které mají vlastní silné inhouse týmy a SEO se věnují často jen okrajově, protože zase se jim jiné nástroje vyplatí, počítají a předvídají snáz.
6. 7. 2014 12:34:03
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc/strana/2#reply1034781
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit