Zadejte hledaný výraz...

SEO vs konverze v eshopu

luk007
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2012 16:07:21
Napsal Plaváček;876602
luk007
Nerozumím, proč jste toto téma zakládal. Ignorovat fulltextové vyhledávače znamená připravovat se dobrovolně o dobře zacílenou sortu možných zákazníků. Pokud navíc jdete pouze cestou nejnižší ceny, pácháte obrovskou marketingovou chybu. Ale je to váš boj a víc k tomuto zbytečnému vláknu není co dodat. :)
Zakládal jsem ho proto, že mne zajímal Váš názor. Ať už jako zákazníka, nebo jako provozovatele online byznysu. A je dost možný, že mne přesvědčíte, že jsem tupec.
Teda, abych nebyl za uplného ignoranta náš web běží 3 měsíce a po SEO stránce se také snažíme - ale to, jak mne jistě dáte všichni za pravdu, je běh na dlouho trať. Takže se projeví třeba až za další 3-5měsíců?
Jen mne zajímalo jestli to není wasted time. Protože já jako zákazník, hledám z 95% přes tyto srovnávače..
A zakázníkům nenabízíme jen dobré ceny, ale samozřejmě i jiné výhody.
30. 11. 2012 16:07:21
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837117
Martin Kolčaba
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
30. 11. 2012 16:09:13
tak SEO je především jen další způsob, jak na web přivést návštěvníky, kteří, pokud za to váš web / produkty stojí, se stanou zákazníky. Není to spása byznysu.
Máte dejme tomu 500 návštěv denně ze zbožových vyhledávačů. To je sice fajn, ale snad to neznamená, že je špatné mít dalších 500 dobře cílených návštěv denně z přirozeného vyhledávání.
Jen mne zajímalo jestli to není wasted time. Protože já jako zákazník, hledám z 95% přes tyto srovnávače..
já třeba ne, a to jsem na internetu denně
30. 11. 2012 16:09:13
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837116
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
30. 11. 2012 16:15:20
Pokud jako zákazník něco hledám, tak hledám pouze přes vyhledávač, ne přes porovnávače takže z toho důvodu bych SEO nepodceňoval a věnoval tomu stejnou míru jako pro Zboží.cz a Heureku.cz
30. 11. 2012 16:15:20
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837115
luk007
Zakládal jsem ho proto, že mne zajímal Váš názor.
Můj názor je takový, že e-shop, který jako jedinou konkurenční výhodu nabízí nejnižší cenu, časem skončí v mínusu a umře. Majitel e-shopu, který si "myslí", že lidé používají jenom zbožové vyhledávače, se hluboce mýlí a okrádá se o příjmy. Provozovatel elektronického obchodu, který si možná nikdy nespočítal, kolik ho skutečně stojí jedna "návštěva", je idealista a dříve či později se dostane do problémů.
Ale to vše je jenom můj názor, velmi obecný a nepřesný, protože svůj perfektní a vydělávající e-shop jste nám neukázal.
30. 11. 2012 16:15:23
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837114
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
30. 11. 2012 16:17:36
Zakládal jsem ho proto, že mne zajímal Váš názor. Ať už jako zákazníka, nebo jako provozovatele online byznysu. A je dost možný, že mne přesvědčíte, že jsem tupec.
Podla mna sa vas nikto nesnazi presvedcit, ze ste tupec. Skor sa vam snazime vyvstelit, ze dobrovolne ignorujete velku cast trhu a tym aj potencionalnych zakaznikov.
Dobrovolne sa staviate do pozicie "najlacnejsieho" na trhu, ale ked opadne pociatocne euforia z uspechu zistite ze je to velmi kratkozraka strategia a udrzanie si tekejto pozicie vas bude stat omnoho viac prostriedkov ako predavat produkty so stabilnou marzou.
Teda, abych nebyl za uplného ignoranta náš web běží 3 měsíce a po SEO stránce se také snažíme - ale to, jak mne jistě dáte všichni za pravdu, je běh na dlouho trať. Takže se projeví třeba až za další 3-5měsíců?
3 mesiace je strasne kratka doba na vyhlasenia podobneho typu, ze SEO je k nicomu. Okrem toho je cas vianoc a aj vase data budu duchom vianoc znacne ovplivnene.
Okrem toho ste sa dopustil dalsej chyby. tuto diskusiu ste mal zacat pred spustenim e-shopy lebo SEO je treba zacat riesit este pred samotnym spustenim e-shopu.
Jen mne zajímalo jestli to není wasted time. Protože já jako zákazník, hledám z 95% přes tyto srovnávače..
Nie, nie je. Ziadny cas venovany povzdvihnuti vasho online podnikania nie je strateny.
A zakázníkům nenabízíme jen dobré ceny, ale samozřejmě i jiné výhody.
Tu mate jednoznacny dovod pre to aby ste naopak zrovnavace cien potlacili :)
No a na zaver. Niekedy je najvacsou prekazkou, ktore brani v rozvoji online bzinisu myslenie samotneho majitela.
To neberte prosim ako urazku.
Nemyslite, nechajte sa presvedcit datami. Ked uz chcete mysliet, tak myslite ako vasi zakaznici. Prevedcenie jedneho cloveka je mikroskopicka zanedbatelna vzorka dat, dolezite su trendy najlepsie segemntovanej casti trhu na ktory chcete cielit.
V online svete je meratelne skoro cokolvek a zadarmo sa dostanete k informaciam a datam ktore generuju vasi zakaznici, ktore by ste z nich v kamennom svete tazko doloval.
30. 11. 2012 16:17:36
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837113
hanx
verified
rating uzivatele
30. 11. 2012 16:30:17
Dovolím si menší vsuvku určenou pro zakladatele topicu: Sumarizovat chování zákazníků podle toho, jak se chováte Vy sám při nákupu, je obrovská marketingová chyba. Zamyslete se nad tím. To, jakým způsobem nakupujete Vy není jediný správný způsob jak nakupovat.
30. 11. 2012 16:30:17
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837112
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 11. 2012 16:49:24
Zase u mě dělají vyhledávače absolutní většinu všech objednávek. Zatím se mi nechce platit za prokliky u Zboží ani Heuréky, vím že tam máme možná trochu rezervu. Zkoušela jsem před pár měsíci platit Heuréku, ale ta čísla nebyla nějak moc závratná. Holt mám nejspíše cílovku, co hledá hlavně přes klasické vyhledávání (mimochodem já to dělám také), ale hlavně se snažím trochu odlišit a nabízet i jiné zboží, než ostatní (část sami dovážíme) a u ostatního sortimentu nejsme úplně nejlevnější, takže prostě ke srovnávačům opravdu moc netíhnu. Chci tím jen říct, že se Tvá zkušenost s e-shopem nedá zobecnit, každý to má trochu jinak...
30. 11. 2012 16:49:24
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837111
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 11. 2012 17:02:07
Napsal skcolibri;876608
luk007-Mne sa paci ako ides poucovat ludi s mnohorocnymi skusenostami. Mam eshop ktory nedal ani cent na PPC, a denne ma objednavky za 1000 euro. Nie je ani v porovnavacoch. potom podla tvojej logiky su porovnavace a PPC zle.
ten obrat mě dostal
30. 11. 2012 17:02:07
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837110
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 11. 2012 17:26:38
SEO se nehodí všude, právě proto většinou u svých klientů dělám vstupní analýzu, kde se seznámím s daným webem a možnostmi optimalizace, pokud nejsou, pak klienta odmítnu, už se to párkrát stalo. Většinou do hry ale vstupuje návrh jiného prodejního kanálu jako třeba již zmíněné srovnávače, PPC, Social marketing a další. Nejčastěji se uplatňuje kombinace několika kanálů, protože proč se okrádat o potencionální příjmy?
V mnoha oblastech je však SEO traffic dost kvalitní, v poměru cena/konverze, a hlavně je velmi stabilní a dlouhodobě udržitelný. Nějací klienti sypou třeba 50k měsíčně do PPC a vyplatí se jim to, trhnou z toho třeba 100 - 150k. Proč nedat dalších 50k měsíčně do SEO a udělat z toho dalších 100 - 200k? A co třeba ještě přikrmit FB nebo přidat srovnávače? Zvedly se nám výdaje, ale taky nám rapidně poskočily zisky a co je nejlepší, nakupuje u nás čím dál více lidí, dochází k posilování brandu, máme databázi zákazníků, můžeme cílit email marketing na mnohem širší cílovku než když jsme používali jen PPC. Tomuhle se říká podnikání a ten kdo používá jenom srovnávače z důvodu, že ostatnímu nevěří, nikdy se nerozroste a nevydělá big money.
P.S.: A jak zmínil Plaváček, do srovnávačů chodí především lidé, které zajímá především cena. Pokud prodáváte přes heureku a zboží.cz, pak máte lítostné marže (většinou). Pokud někdo utratí více peněz, utratí to ve známém eshopu. Myšlení lidí je jednoduché, seřadit podle ceny.
www.jednashop.cz 1455,-
www.druhyshop.cz 1489,-
www.mall.cz 1524,-
Zákazník koupi na mall.cz, protože to zná, i když nejde o nejlevnější cenu, nechce podstoupit riziko že s tím prvním shopem budou nějaké problémy.
Totle není těžké páteční téma, tohle je bohužel názor od člověka, který internetovému marketingu vůbec nerozumí.
30. 11. 2012 17:26:38
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837109
Napsal Patrik Štefko;876607
A je uplne jedno aka je cena za navstevu ? :)
vy googlu platite za kliky z prirozeneho hledani? a ano za optimalizaci se plati, to ja nepopiram. nicmene resil jsem spise to, ze velky trafik a nizsi konverni pomer nemusi znamenat horsi stav, nez nizsi trafik a vyssi konverni pomer. naklady necht si do toho promitne jake kdo chce.
30. 11. 2012 17:28:27
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837108
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
30. 11. 2012 17:55:26
Napsal Radek O.;876643
vy googlu platite za kliky z prirozeneho hledani? a ano za optimalizaci se plati, to ja nepopiram. nicmene resil jsem spise to, ze velky trafik a nizsi konverni pomer nemusi znamenat horsi stav, nez nizsi trafik a vyssi konverni pomer. naklady necht si do toho promitne jake kdo chce.
Nie googlu nie. Ale za navstevnost z prirodzeneho vyhladavania ano ci zu ide o naklady spojene s optimalizaciou, linkbuildingom, alebo PR. Naklady v pripade, ze argumentujete konverznym pomerom navstevnostou v tom rolu hraju ci chete alebo nie.
Ja som chcel poukazat na to, ze zvlast pri startujucom biznise v konkurencnom prostredi su naklady na optimalizaciu obecnych a tym padom vysokokonkurencnych fraz omnoho vyzsie ako na longtailove dopyty, takze bude vo vasom priklade na podporu toho tvrdenia klucove, pri akych nakladoch sa k tomu vysledku dopracujete.
30. 11. 2012 17:55:26
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837107
luk007
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2012 20:37:00
Díky všem za postřehy, budu o tom přemýšlet! :)
30. 11. 2012 20:37:00
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu/strana/2#reply837106
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit