Zadejte hledaný výraz...

SEO vs konverze v eshopu

luk007
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2012 15:02:30
Zdravím vespolek, trochu těžší téma na páteční odpoledne :)
Ale když kolem sebe vidím tolik SEO frajerů co zvedají trojnásobně obraty jen poštelováním SEO, tak mi to přijde trochu úsměvný.
Opravdu si myslíte, že optimalizace pro vyhledávače dělá tak moc? Respektive kolik lidí chodí na Váš shop z vyhledáváčů? Návštěvnost našeho shopu je z 75-80% ze srovnávačů zboží, přičemž mezi nimi jasně vede zboží.cz následované heurekou. I konverze je u těchto návštěvníků vyšší, než u lidí co přijdou z nativního hledání nebo z skliku.
Dokonce i z pohledu sebe jako zákazníka - zboží hledám vždy přes tyto vyhledávače. Na googlu nebo seznamu si najdu tak maximálně recenzi.. A pak rychle vybrat eshop, kde dostanu nejlepší poměr cena/výkon..
Osobně mne napadá taková kacířská myšlenka, že SEO pro eshopy je v dnešní době všech těch srovnávačů trochu pasé, opravte mne jestli se mýlím.
PS: Co se jeví jako dobrá cesta je investovat úsilí právě do optimalizace xml feedů, ale to už přeci není SEO.
30. 11. 2012 15:02:30
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837132
Taky si myslim, ze je to k nicemu. Ale zase prijit o vice jak 500k navstev za mesic by se mi nechtelo...
30. 11. 2012 15:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837131
Petr Parimucha
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
30. 11. 2012 15:14:42
Záleží co je předmětem prodeje, pokud výrobek, který prodává XX dalších prodejců, tak jsou samozřejmě porovnávače důležité. Prostě pro zákazníka, který ví co chce je to ideální přímá cesta jak nakoupit výhodně. Za druhé prakticky všichni nakupující pak mají určité oblíbené obchody, kde zboží nakupují a tam hledají přednostně. Nakupující z obou těchto skupin tedy na SEO nezískáte :-)
Nicméně rozhodně bych neřekl, že SEO není důležité, protože existuje spousta nakupujících (v některých oborech většina), kteří neví co přesně chtějí. Hledají ve fulltextu a pro ty je důležité SEO. Vždy záleží na oboru, jestli se to pro tu vaši cílovku vyplatí nebo ne.
30. 11. 2012 15:14:42
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837130
skcolibri
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 11. 2012 15:20:57
Ja ti to poviem z opacnej strany. Ako mozes mat navstevnost z vyhladavania ked nie si na prvych miestach. Preto mas 80% z porovnavacov.
30. 11. 2012 15:20:57
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837129
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 11. 2012 15:31:05
Já mám naopak 70 % návštěv z vyhledávačů a 30 % ze Zboží, SEO jsem nijak neotimalizoval, ale svůj význam to má.
30. 11. 2012 15:31:05
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837128
luk007
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2012 15:40:00
Souhlasím, že je to především o sortimentu. A samozřejmě škoda každého zákazníka co klikne vedle :)
Ale ad skcolibri - udělali jsme měsíc pokus - zainvestovali do skliku - není to úplně jak super SEO, ale alespoň částečně podobné. Návštěvnost trojnásobná, počet objednávek +10% čili žádný rozstřel.
30. 11. 2012 15:40:00
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837127
ir0n
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
30. 11. 2012 15:44:54
Pěkně provokativní příspěvek, to se mi líbí :)
Bohužel trpí klasickými syndromy nepochopení online marketingu, tj. znát svou cílovou skupinu a umět s ní pracovat.
Viděl jsem hodně Google Analytics dat eshopů, to co jsem si z toho odnesl je, že hnát se za dobrými pozicemi na obecné výrazy, není úplně nejlepší strategie. Ano, přivede to návštěvnost, ale konverzní poměry nejsou tak dobré, jako když se rozhodnete pro konkrétnější výrazy.
Polovina lidí vám řekne, že SEO je A a B, polovina že C a D. Je v tom bordel. Jsou experti, "experti" a pak něco mezi, kteří tancují podle toho, co zrovna kapela zahraje.
Ve Vašem případě je možná chyba už v začátku - špatně navržený web, nebyla udělaná analýza klíčových slov... Možná, že dotyčné osoby přeoptimalizovali, popř. v některých ohledech optimalizaci neudělali "optimálně" (sorry za ten jazyk, celkem se bavím, je pátek).
Hlavně bych však řekl jednu skutečnost, kterou se vracím na začátek svého příspěvku. Nepochopení.
I na českém trhu už je těch eshopů strašně moc. Všude je konkurence na úrovni střední až vysoká. Je tedy logické, že zákazníkovi je de-facto úplně jedno, jestli tu věc koupí u Vás nebo u někoho jiného. Jde si pro levnou cenu, z toho důvodu používá heuréku nebo zboží.cz...
A co s tím?
Udělat si positioning. Mít dobrej marketing. Vlastní face, odlišit se.
Design + doména + funkce + cokoliv co Vás napadne = Váš vlastní obchod.
Jakmile jasně vystoupíte a implementujete program pro návratovost zákazníků (což je to dlouhodobé grow), máte skoro vyhráno.
30. 11. 2012 15:44:54
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837126
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
30. 11. 2012 15:48:57
Ja si tiez myslim, ze je to uplne k nicomu pokial sa chem len tak zbavit tisicov potencionalnych zakaznikov ktori nakupuju produkty so stabilnou marzou a moznosti vybudovat si na trhu vlastnu poziciu na zaklade znacky.
Pokial vsak chcem predavat produkty so stabilnou marzou a navysovat svoj zisk (nemusi znamenat obrat) je SEO tym najlacnejsim zdrojom konverzii a novej, relevantnej navstevnosti. V kombinacii so SEM (PPC) su vysledky z porovnavacov dost pozadu, mierne povedane.
Usmevne je postavit svoj online biznis len na optimalizacii feedov do porovnavacov a ignorovat zatial stale vacsiu cast trhu, ktory tvoria vyhladavace.
30. 11. 2012 15:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837125
luk007
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2012 15:51:08
:) no já si právě myslím, že my jsme naší cílovku podchytli celkem dobře... u nás je to především o ceně.
Samozřejmě i users friendly prostředí je také velmi důležité. Ale to už jsme jinde než u SEO.
---------- Příspěvek doplněn 30.11.2012 v 15:53 ----------
2 Patrik Štefko: Pořád si myslím - není obor jako obor.. A přijde mi, že někde je SEO mrhání časem.. uff a teď mně ukamenujte :)
Ale ještě před 2-3 měsícema bych to neřek..
30. 11. 2012 15:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837124
luk007
Nerozumím, proč jste toto téma zakládal. Ignorovat fulltextové vyhledávače znamená připravovat se dobrovolně o dobře zacílenou sortu možných zákazníků. Pokud navíc jdete pouze cestou nejnižší ceny, pácháte obrovskou marketingovou chybu. Ale je to váš boj a víc k tomuto zbytečnému vláknu není co dodat. :)
30. 11. 2012 15:55:31
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837123
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
30. 11. 2012 15:57:08
:) no já si právě myslím...
S tymto vyhlasenim sa pred zaciatkom auditu a vykonostnej analyzy e-shopov u nasich zakaznikov stretavam pomerne casto :)
30. 11. 2012 15:57:08
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837122
Napsal ir0n;876592
Viděl jsem hodně Google Analytics dat eshopů, to co jsem si z toho odnesl je, že hnát se za dobrými pozicemi na obecné výrazy, není úplně nejlepší strategie. Ano, přivede to návštěvnost, ale konverzní poměry nejsou tak dobré, jako když se rozhodnete pro konkrétnější výrazy.
na druhou stranu je lepsi mit 10tis navstev z obecnych vyrazu a konverzni pomer 1%, nez mit 1k navstev z cilenych kw a konverzni pomer 9%...
30. 11. 2012 15:58:43
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837121
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
30. 11. 2012 16:03:20
Napsal luk007;876574
..Osobně mne napadá taková kacířská myšlenka, že SEO pro eshopy je v dnešní době všech těch srovnávačů trochu pasé, opravte mne jestli se mýlím.
Právě v dnešní době všech těch srovnávačů to pasé není
30. 11. 2012 16:03:20
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837120
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
30. 11. 2012 16:03:29
na druhou stranu je lepsi mit 10tis navstev z obecnych vyrazu a konverzni pomer 1%, nez mit 1k navstev z cilenych kw a konverzni pomer 9%...
A je uplne jedno aka je cena za navstevu ? :)
30. 11. 2012 16:03:29
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837119
skcolibri
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 11. 2012 16:05:11
luk007-Mne sa paci ako ides poucovat ludi s mnohorocnymi skusenostami. Mam eshop ktory nedal ani cent na PPC, a denne ma objednavky za 1000 euro. Nie je ani v porovnavacoch. potom podla tvojej logiky su porovnavace a PPC zle.
30. 11. 2012 16:05:11
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-konverze-v-eshopu#reply837118
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit