Zadejte hledaný výraz...

SEO – kdy bublina splaskne?

Marek Maťovka
verified
rating uzivatele
(30 hodnocení)
30. 11. 2008 12:00:25
Všechny On page faktory nemohou být součástí realizace webu, např. výběr klíčových slov už je něco navíc, stejně jako linkbuilding. Jako samozřejmost považuji správnou sémantiku webu.
30. 11. 2008 12:00:25
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173435
davidspinar
verified
rating uzivatele
30. 11. 2008 12:49:16
Ahoj, se SEO mám už také řadu let něco společného, tak si dovolím pár poznámek k tomuto tématu:
* Technické on-page faktory (tím míním technickou přístupnost pro roboty) by už určitě dnes měl zvládnout každý průměrně dobrý webdeveloper. Zbytek z on-page faktorů, tím míním informační architekturu a textový obsah, už je pochopitelně jiná káva a tam bych si myslel, že na to webdeveloper stačit nemůže. Snad jen v kombinaci s výjimečně šikovným a poučeným majitelem webu.
* Šikovný link-building (tím pochopitelně nemyslím bezduché výměny odkazů, katalogy, patičkové odkazy, různé "seo" llišty a podobné nesmysly) pak bývá zcela nad schopnosti a především kapacity webdeloperů i majitelů webu a zde je role specializované SEO agentury často nevyhnutelná.
* Pokud jde o SEO v souvislosti s finanční krizí, tak tady to vidím zcela opačně než autor původního příspěvku. SEO vnímám jako součást výkonnostního marketingu, tj. v podstatě "sales" aktivity, kde se mi musí vynaložené náklady v zásadě ihned vracet. To je podobné jako u PPC reklam. A v takovém případě se domnívám, že se právě firmy budou odvracet od klasických display reklam, kde je návratnost sporná a zaměří se v těchto těžkých časech více na výkonnostní reklamu, tj. SEO/SEM. Naše zkušenosti tomu každopádně nasvědčují.
30. 11. 2008 12:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173434
Tomáš
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
30. 11. 2008 13:34:52
tak pod toto sa mozem podpisat, 100% suhlas
30. 11. 2008 13:34:52
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173433
Zbyněk Hovorka
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 11. 2008 14:08:39
Myslím, že k tvorbě webu základní SEO (titulky, H1, description, keywords, seo URL /v případě, že je to možné/) určitě patří. Nicméně linkbuilding, textová vhodnost a optimalizace textu na klíčová slova je již službou nadstandartní.
Jinak k úvodnímu příspěvku
Nechci vás děsit, ale já pevně věřím, že s naší super finanční krzí zaniknou hlouposti jako je SEO, protože na to klienti nebudou mít peníze a radši dají peníze do něčeho rozumnějšího - třebas do reklamy.
Jinak zásadně nesouhlasím s tvrzením že reklama je rozumnější než seo.
Seo pokud je dobře provedená přinese více relevantních zákazníků, než jakákoliv masívní reklama. Protože přijde-li člověk z vyhledávače na slova "zámečnictví brno" je jasné, že opravdu službu potřebuje a ne že klikne na velice pěkný poutavý banner a službu si u firmy neobjedná. K prosazení webu je určitě potřeba obou faktorů jako je SEO a Reklama ovšem v určitém poměru, který je pro dané téma webu vhodnější (vzhledem k celorepublikovému, či regionálnímu zaměření)
30. 11. 2008 14:08:39
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173432
Switch
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 11. 2008 14:27:48
Já nevím jestli někdo z Vás byl někdy v USA, ale všichni do jednoho byste tam krachly a zdechly hladem :) To co je pro naše poměry něco více je tam i jinde samozřejmostí. Tady se na tom každý snaží jen vybouchat prachy.
30. 11. 2008 14:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173431
Zbyněk Hovorka
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 11. 2008 14:33:15
Mluvíš o jiném trhu, tam jsou na SEO týmy expertů u nás jde většinou o jedotlivce či menší skupiny, také konkurence je tam mnohem větší to znamená, že oni musejí dělat nadstandartní služby, aby měli ekonomicky zajímavý počet klientů. Tohle přece vůbec nemůžeš srovnávat.
30. 11. 2008 14:33:15
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173430
Miroslav Stibůrek
verified
rating uzivatele
30. 11. 2008 21:55:16
Opravdu zajímavá diskuze, nebudu psát svůj názor, protože bych stejně parafrázoval názory příspívajících.
Napsal Switch;156745
gigi: To jen u nás v ČR a dalších primitivních státech bývalého sovětského bloku se SEO bere jako něco zvlášť. V USA a jiných vyspělých státech je SEO samozřejmostí. Ale něčím si vydělávat člověk musí, že? :)
Navíc si jsem 100% jistý, že 90% všech SEO firem tomu rozumí pouze do té fáze, že změní titulky, nahážou keywordy, udělají hezké URL a toť vše.
Nicméně mě zaujal tenhle názor, že ČR je primitivní stát a ten amerikanismus, který sem vkládáš. Tak jsme přece na jiném trhu, tak proč se všechno musí porovnávat k USA, to nám může přece být úplně putná, jak oni obchodují. Navíc díky Internetu, jsme stejně jedna velká vesnice.
Když u teda jsme u toho přirovnání, tak nemůžes přece tvrdit, že SEO je samozřejmostí. Ano, to takzvané praSEO, které si zmínil, ale zkratka SEO už dávno není jen optimalizace pro vyhledávače. Aby SEO správně fungovalo, musí se to kombinovat s dalšími marketingovými nástroji a metodami. To už je něco zvlášť a za to firmy v ČR i v jiných zemí platí nadprůměrnou cenu, proto si také SEO nemůže dovolit každá firma.
30. 11. 2008 21:55:16
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173429
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
30. 11. 2008 22:10:43
Napsal Switch;157038
Já nevím jestli někdo z Vás byl někdy v USA, ale všichni do jednoho byste tam krachly a zdechly hladem :) To co je pro naše poměry něco více je tam i jinde samozřejmostí. Tady se na tom každý snaží jen vybouchat prachy.
a ty tam jezíš asi pravidelně co?
nic proti, ale těžko ti budu věřit pravidelné cesty do usa, když hostuješ weby na ic.cz... ale není v tom nic osobního...
30. 11. 2008 22:10:43
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173428
David Labaš
verified
rating uzivatele
2. 12. 2008 14:21:24
Srovnavat CR s USA je hloupost. Cesky trh je mensi a pokud tu existuje odbyt pro sluzby SEO tak, jak je zname my v CR, nemusi se menit nic. Teprve tehdy, az vznikne vetsi konkurence (jestli takova nekdy vznikne), muze se prejit na jiny model, kdy se rozsirene SEO sluzby budou poskytovat v zakladu s tvorbou webu. To ale samozrejme zavisi na poskytovatelich techto sluzeb.
Pokud zde mluvime o kvalitnim SEO, je to urcite, alespon tedy v nasich meritkach, nadstandard. Nadstandard, ktery se vyplati si zaplatit, protoze kvalitni SEO privede na stranky uzivatele, potencionalni zakazniky, kteri tam naleznou to, co hledaji. Pres vyhledavace putuje na stranky velka cast uzivatelu a pokud by firma byla na vyhledavane slovni spojeni na 50. miste, tak asi tezko neco proda.
2. 12. 2008 14:21:24
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173427
Simon
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 12. 2008 15:25:15
Já vnímám SEO jako kontinuální proces, především jako dlouhodobé nimrání se ve statistikách, hledání těch vhodných slov, které přivedou nejvíce prodejů, drobné změny v architektuře webu, tu a tam přidat slovíčko. A to je práce, která u velkých webů nemá konce a stojí x-krát více než celý vytvoření celého webu.
2. 12. 2008 15:25:15
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173426
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
2. 12. 2008 15:31:42
Nemyslim si ze SEO je zrovna segment kde firma musi setrit. Z celkoveho baliku penez da firma na SEO minimum a pokud bude na necem setrit tak na zvyseni platu nebo na nakupu noveho sluzebniho auta. Ekonomicka krize je, ale zrovna tohodle segmentu se dle meho tykat nebude. Mozna se dotkne spekulaci s domenama ( mysleno svetove premiovejma ), mozna se dotkne hostingovejch firem v USA, ale SEO si nemyslim ze by bylo postizeno.
2. 12. 2008 15:31:42
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173425
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 12. 2008 14:20:43
Z pohledu marketéra k tomu řeknu toto:
1.) SEO se hodí pro produkt/služby, které jsou dobře prodávatelné po internetu a pro klienty s dlouhodobě neměnným podnikatelským záměrem. Investice do SEOa je pro ně nejlepší volbou z hlediska cena/výkon.
2.) Reklama mimo vyhledávače je důležitá pro prvotní penetraci produktu/služby na trh a pro sales promotion. Některé zboží, hlavně ze segmentu FMCG dosahuje lepších výsledků při Bannerové inzerci, než při PPCčku, cenové hladině SEOa ale konkurovat nesvedou.
Gigi, pleteš si hrušky s jablkama, SEO a SEM část PPC uspokojuje stávající poptávku, reaguje na trh. Reklama mimo SEM a katalogy poptávku vytváří. Nelze říct kam je lepší investovat, liší se to klient od klienta.
K té krizi, znovu mluvíš o něčem čemu nerozumíš:D Její hlavní dopad bude útlum výroby. To postihne celou ekonomiku, nezpůsobí to radikální změny, jen útlum. SEO bude existovat dát, jen se budou SEOaři nuceni přizpůsobyt podmínkám a rostoucí konkurenci. Celkově díky tomu očekávám zkvalitnění služeb a odpad nekvalitních SEOařů, klienti budou při investicích víc přemýšlet.
3. 12. 2008 14:20:43
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173424
Miroslav Stibůrek
verified
rating uzivatele
3. 12. 2008 14:59:19
Napsal WuShin;159154
K té krizi, znovu mluvíš o něčem čemu nerozumíš:D Její hlavní dopad bude útlum výroby. To postihne celou ekonomiku, nezpůsobí to radikální změny, jen útlum. SEO bude existovat dát, jen se budou SEOaři nuceni přizpůsobyt podmínkám a rostoucí konkurenci. Celkově díky tomu očekávám zkvalitnění služeb a odpad nekvalitních SEOařů, klienti budou při investicích víc přemýšlet.
No mě příjde, že ty tomu taky moc nerozumíš. Za prvé, útlum výroby pramení z nedostatku poptávky. Ta bude čím dál tím horší, lidi se stále budou poptávat po SEO, ale jak poptávka bude klesat po jejich produktech, tak bude klesat i poptávka po SEO a tím bude utlumena výroba a propouštění zaměstnanců, což ještě k tomu způsobí nezaměstnanost, nechci tady rozebírat makroekonomiku.
Každopádně si trochu protiřečíš; tvrdíš, že se "SEOaři" budou muset přispůsobit podmínkám a rostoucí konkurenci a pak zase řikáš, že jejich počet klesne. Právě, že konkurence tolik nebude pokud odpadnou a nebudou se směšnými cenami kazit cenovou politiku. A neznamená, že nekvalitní SEOaři odpadnou, jen nepřežijí ti, kteří budou mít nedostatek poptávky a to nemusí jen pramenit z kvality jejich služeb, ale jejich marketingové strategie.
A že krize nezpůsobí změny, jen útlum, jak si na to přišel? Firmy teď krachují v celém světě, nemají na splácení, prodlužujou se platební lhůty a to vše díky nedostatku poptávky. Je to takový řetězec, který se jen tak neroztrhne a věř mi, že to způsobí změny!
3. 12. 2008 14:59:19
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173423
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 12. 2008 18:23:47
Napsal SEO Profesionál;159173
No mě příjde, že ty tomu taky moc nerozumíš. Za prvé, útlum výroby pramení z nedostatku poptávky. Ta bude čím dál tím horší, lidi se stále budou poptávat po SEO, ale jak poptávka bude klesat po jejich produktech, tak bude klesat i poptávka po SEO a tím bude utlumena výroba a propouštění zaměstnanců, což ještě k tomu způsobí nezaměstnanost, nechci tady rozebírat makroekonomiku.
Každopádně si trochu protiřečíš; tvrdíš, že se "SEOaři" budou muset přispůsobit podmínkám a rostoucí konkurenci a pak zase řikáš, že jejich počet klesne. Právě, že konkurence tolik nebude pokud odpadnou a nebudou se směšnými cenami kazit cenovou politiku. A neznamená, že nekvalitní SEOaři odpadnou, jen nepřežijí ti, kteří budou mít nedostatek poptávky a to nemusí jen pramenit z kvality jejich služeb, ale jejich marketingové strategie.
A že krize nezpůsobí změny, jen útlum, jak si na to přišel? Firmy teď krachují v celém světě, nemají na splácení, prodlužujou se platební lhůty a to vše díky nedostatku poptávky. Je to takový řetězec, který se jen tak neroztrhne a věř mi, že to způsobí změny!
Dík za vysvětlení v širším měřítku, takhle jsem o tom nepřemýšlel, souhlasím.
3. 12. 2008 18:23:47
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173422
btw znáte http://www.trustia.cz/produkty/seo-analyzator/ ?
8. 1. 2009 13:24:09
https://webtrh.cz/diskuse/seo-kdy-bublina-splaskne/strana/2#reply173421
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit