Zadejte hledaný výraz...

Schopný marketing specialista

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 5. 2019 18:26:58
Př. útrata 100.000Kč za reklamu, obat 2M ... z toho za práci 33t se mi zdá fakt dost. V těchto číslech se to dá dělat za 5-10t. a přitom udělat dost práce a stále růst.
12. 5. 2019 18:26:58
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400884
ROOT4U s.r.o.
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
12. 5. 2019 19:42:16
Všem děkuji za rady a názory
12. 5. 2019 19:42:16
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400883
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
12. 5. 2019 21:46:37
Napsal prg;1526520
Nemohu souhlasit, mám opačnou zkušenost. O peníze nejde, spíš zatím nikdo nepředvedl žádné výsledky. A jestli je 10 tis pro člověka málo, tak pak už nevím co dělat. Jediná cesta asi velká marketingová agentura
Tak to je fakt zalostne malo. Schopny marketak bude chciet v prvom rade zanalyzovat Vas business a navrhnut Vam nejaku zmysluplnu strategiu. A to uz sme uplne mimo 10K. Skuste sa to skor naucit Vy, alebo dopytujte nejakeho studenta. Neviem ci mate vobec predstavu za aku hodinovku (alebo FTE) robia schopni marketaci ;)
12. 5. 2019 21:46:37
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400882
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 5. 2019 23:39:34
Tak já sem taky přidám jeden stesk. Jediná věc, která mě dlouhodobě štve a s kterou si nevím rady je SEO. Takže já zase hledám někoho na SEO, ale také již léta narážím na situaci, kdy se nedá nikdo sehnat. Ani se dopředu nedá na ničem dohodnout. Prostě situace je taková, že nikdo nedokáže ani po letech činnosti ani z daleka odhadnout dopad své práce. Nedokáže říci, co by z toho mohlo vypadnout. Všichni chtějí dělat jen analýzy za desítky tisíc, protože tam nemusí dokládat výsledky. Také se marketingu věnuji a vím, že když mi dá někdo půl milionu na reklamu, že mu utržím tak 10M, z čehož bývá u většiny klientů tak 3M marže, po odečtení nákladů se dá hovořit v nejhorším případě že z toho třeba zbyde 1M.
Kolikrát jsem se bavil se SEařema. To jsou jen samé keci. Ale přesně tohle jsem po nich chtěl ... dám vám 500t na SEO (práce plus útrata za linky) a vy zařídíte, aby z toho vypadlo třeba 5M. Ptám se: "Je to reálné? Na jak dlouho vám ty peníze vystačí a za jakou dobu tipujete, že mi z toho těch 5M na tržbách vypadne. A slyším jen "no, to se musí udělat analýza, a podobné bullshity, což mě vůbec nezajímá. Ani odhad z nich nevypadne ... to je jako kdyby PPC-čkář nedokázal po deseti letech práce otipovat ani řádově, jaké CPC má nastavit, pokud je úplně bez dat. Jestli bude stát klik 20h, 2Kč nebo 20Kč. Nebo jako by nedokázal kouknout na to co má dělat a dopředu říci, vaše KPI jsou reálná, měl bych se tam vejít, nebo něco podobného.
A to se ještě zvlášť u SEAřů setkávám s tím, že chtějí dělat analýzu, než začnou dělat další analýzu. Napíšete poptávku, že máte takový a makový projekt a nějakou představu, zda má volnou kapacitu a zda se za ty peníze dá udělat SEO a než vám odpoví, už máte v mailu fakturu, protože taková odpověď na tyto dotazy jako jestli má volnou kapacitu, jestli se dá za tu částku něco udělat, na to je přeci potřeba hloubková analýza :-(
12. 5. 2019 23:39:34
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400881
zpriby
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 5. 2019 08:03:06
Napsal beraniste;1526576
Tak já sem taky přidám jeden stesk. Jediná věc, která mě dlouhodobě štve a s kterou si nevím rady je SEO. Takže já zase hledám někoho na SEO, ale také již léta narážím na situaci, kdy se nedá nikdo sehnat. Ani se dopředu nedá na ničem dohodnout. Prostě situace je taková, že nikdo nedokáže ani po letech činnosti ani z daleka odhadnout dopad své práce. Nedokáže říci, co by z toho mohlo vypadnout. Všichni chtějí dělat jen analýzy za desítky tisíc, protože tam nemusí dokládat výsledky. Také se marketingu věnuji a vím, že když mi dá někdo půl milionu na reklamu, že mu utržím tak 10M, z čehož bývá u většiny klientů tak 3M marže, po odečtení nákladů se dá hovořit v nejhorším případě že z toho třeba zbyde 1M.
Je smutné že to neumí lidé s dlouholetou praxí a desítkami projektů za sebou. Ale v SEO je opravdu dost komplikované něco odhadovat. Já sám, na vlastních projektech, v oboru kde znám konkurenci, stále nedokážu dobře odhadnout dopad určitého SEO úkonu. Např. přídání odkazu, vyladěného textu, atd.
Př. když si najdu klíčové slovo, na které se chci dostat nahoru, dokážu zhruba odhadnout, jaké úsilí bude zapotřebí (článek + odkazy). Z klíčového slova zhruba umím zpočítat i ziskovost. Ale už neodhadnu, jakou další návštěvnost to přitáhne, jaké další klíčové slova to dostane nahoru.
A je to vše hodně zrhuba.
Např. mám články, kde jsem odhadoval ziskovost třeba 2500 kč měsíčně a reáně vydělávají 500 kč. Ale mám také články, kde jsem odhadoval 4000 Kč a vydělávají 10 000+ Kč měsíčně.
Další věc je růst návštěvnosti. Tím jak se ti zlepšují pozice na různá klíčová slova a zvyšuje se počet kličových slov směrem k obecným, tak ti leze na web stále méně relevantní návštěvnost. Mi se třeba oproti loňsku ztrojnásobila návštěvnost, ale zisk vzrostl jen dvojnásobně (stejný podíl nákladů).
U PPC lze toto všechno korigovat, u SEO nelze.
Navíc v českém seo se nám rozmohl takový nešvar. Technické SEO. Konzultanti teď řeší sračky, o kterých nikdo neví, zda mají nějaký relevantní vliv na růst pozic. Pro klienta to sice vypadá hezky, když dostanou checklist s 50 chybami v kódu. Takže je nechají opravit a co se stane? Leda tak hovno. Přotože jejich význam je marginální. Sice vás google bude mít rád, ale náhoru vám to nepomůže.
13. 5. 2019 08:03:06
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400880
Napsal beraniste;1526576
Tak já sem taky přidám jeden stesk. Jediná věc, která mě dlouhodobě štve a s kterou si nevím rady je SEO. Takže já zase hledám někoho na SEO, ale také již léta narážím na situaci, kdy se nedá nikdo sehnat. Ani se dopředu nedá na ničem dohodnout. Prostě situace je taková, že nikdo nedokáže ani po letech činnosti ani z daleka odhadnout dopad své práce. Nedokáže říci, co by z toho mohlo vypadnout. Všichni chtějí dělat jen analýzy za desítky tisíc, protože tam nemusí dokládat výsledky. Také se marketingu věnuji a vím, že když mi dá někdo půl milionu na reklamu, že mu utržím tak 10M, z čehož bývá u většiny klientů tak 3M marže, po odečtení nákladů se dá hovořit v nejhorším případě že z toho třeba zbyde 1M.
Kolikrát jsem se bavil se SEařema. To jsou jen samé keci. Ale přesně tohle jsem po nich chtěl ... dám vám 500t na SEO (práce plus útrata za linky) a vy zařídíte, aby z toho vypadlo třeba 5M. Ptám se: "Je to reálné? Na jak dlouho vám ty peníze vystačí a za jakou dobu tipujete, že mi z toho těch 5M na tržbách vypadne. A slyším jen "no, to se musí udělat analýza, a podobné bullshity, což mě vůbec nezajímá. Ani odhad z nich nevypadne ... to je jako kdyby PPC-čkář nedokázal po deseti letech práce otipovat ani řádově, jaké CPC má nastavit, pokud je úplně bez dat. Jestli bude stát klik 20h, 2Kč nebo 20Kč. Nebo jako by nedokázal kouknout na to co má dělat a dopředu říci, vaše KPI jsou reálná, měl bych se tam vejít, nebo něco podobného.
A to se ještě zvlášť u SEAřů setkávám s tím, že chtějí dělat analýzu, než začnou dělat další analýzu. Napíšete poptávku, že máte takový a makový projekt a nějakou představu, zda má volnou kapacitu a zda se za ty peníze dá udělat SEO a než vám odpoví, už máte v mailu fakturu, protože taková odpověď na tyto dotazy jako jestli má volnou kapacitu, jestli se dá za tu částku něco udělat, na to je přeci potřeba hloubková analýza :-(
SEO neni PPC a chcete po tech lidech neco, co v podstate nejde udelat. Pokud by vam nekdo z fleku rekl "dejte do SEO milion privede vam 10" tak ruce pryc od nej. TO proste nejde. Tam se to proste bez analyzy vasi situace, konkurence apod. udelat nejde. SEO je jeste vice zavisle na tom, jak funguje vas web, je jeste vice zavisle na externich dodavatelich (odkazy) ze rici dopredu, ze ve vasem oboru dokaze jen tak ziskat XY odkazu a to zpusobi to ci ono taky nejde. O to vice, ze i konkurence na tomn eustale pracuje a jen udrzet pozice a situace je narocne. Naivc je treba si uvedomit, ze SEO a PPC nelze oddelit, funguji spolecne a efekt si dokazi prelivat. K tomu google kazdou chvili neco meni a mohli bychom pokracovat.
Ja se SEO nezivim, takze to nepisu jako vymluvy, jen popisuji realitu. Chtel byste SEO ala PPC, kde to funguje jinak, jenze to tak nejde a je treba k tomu pristupovat jinak.
13. 5. 2019 08:17:53
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400879
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 5. 2019 11:40:34
Napsal zpriby;1526583
Navíc v českém seo se nám rozmohl takový nešvar. Technické SEO. Konzultanti teď řeší sračky, o kterých nikdo neví, zda mají nějaký relevantní vliv na růst pozic. Pro klienta to sice vypadá hezky, když dostanou checklist s 50 chybami v kódu. Takže je nechají opravit a co se stane? Leda tak hovno. Přotože jejich význam je marginální. Sice vás google bude mít rád, ale náhoru vám to nepomůže.
To jste poznamenal pěkně, protože mám na to stejný názor. Podívejte se, tady si každý udělá u Googlu, Seznamu, nebo u jiných služeb různé certifikace a první věc, kterou udělá, že to plánce na stránky a pak s tím machruje, jako by to bylo něčím, co ovlivní výsledek. Blbe ale je, že tito lidé možná ví milion a jednu věc, kterou např. GAds zvládne, ale vůbec nemají ani páru, co je nejdůležitější a v jakém pořadí ty úpravy dělat. Většinou ani neřeší zájem klienta. Asi to je tím, že jsou to markeťáci a nikdy se ti lidé nepotýkali s problémy, které řeší kdokoliv kdo má např. shop. Vy jim řekntete, taková je situace, takový je budget a oni nejsou schopni (a teď nemluvím o SEU) s tím budgetem hospodárně zacházet. Pokud je ten budget fakt malý a je třeba přesně vědět co udělat, aby za ty peníze byl nějaký výsledek, oni začnou zaprvé nějakou zkurvenou analýzou, která je mnohdy úplně k prdu, protože jen kopíruje google nápovědu a vlastně to jsou jen slinty a teorie, která dotyčného při jeho minibudgetu nezajímá a když z klienta vytáhnout první prachy a nevypadla z toho ještě ani koruna, tak začnou úplně od konce a zabývají se nepodstatnými věcmi, jen proto, že "se to tak dělá", nebo "že by to tak mělo být". Mě nikdy nezajímalo, jak se to dělá, naopak udělám to tak, jak se to nedělá, pokud mi to dává smysl. A to je prostě reálná zkušenost. Také jsem měl asi smůlu na to, že jsem vždy kápl na blbé lidi. Nemám rád, když lidi dělají věci tak, jak jim někdo řekne a vůbec o tom nepřemýšlí. To jsou ti jedničáři.
13. 5. 2019 11:40:34
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400878
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
13. 5. 2019 16:28:06
Napsal beraniste;1526629
To jste poznamenal pěkně
Nechces si koupit tento shop? https://webtrh.cz/427952-zajety-chovatelsky-eshop-mazlikuraj-obratem :D Jako doplnkovy prodejni kanal.
13. 5. 2019 16:28:06
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400877
Jakub Krejčí
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 5. 2019 21:27:51
Schopný člověk se asi hledá v každém oboru, jak to vidím. Ale podle čeho poznám, že jsem schopný? Pokud má klient dobrý produkt, tak to přece není jen o markeťákovi, který ovlivní x věcí, ale už těžko ovlivní komunikaci, expedici, následnou komunikaci, výměny zboží, reklamace, chystané novinky a podobně. Taky si všímám hodně lidí z "digitální garáže" protože je easy být PPC specialista. Takže je sice dobré podívat se na jeho výsledky, ale co Vám řeknou? Každý PPC specialista tam narve vše, co se mu povedlo. Nenapíše si tam logicky dělal jsem pro jednu firmu, ale nemělo to požadovaný efekt, tak jsem neuspěl. Naproti tomu každý tam dá, že jsem zvedl obrat z 0,6 na 1,3 M za 3 měsíce.
To co mnohým marketérům chybí je reálná zkušenost s tím, jak dopadnou, když ty kampaně jen propálí rozpočet. Takové to drhnutí spáleného hrnce, když něco poděláte v kuchyni.
Pokud nejste spokojeni, tak proč tomu nevěnujete čas sami třeba za cenu konzultací s těmi, kde to má smysl. Zaplatíte sice nějaký obnos, ale dá vám to více než kluci za 3 stovky na hodinu, co to PPC viděli z rychlíku.
13. 5. 2019 21:27:51
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400876
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 5. 2019 22:31:14
Napsal beraniste;1526576
Tak já sem taky přidám jeden stesk. Jediná věc, která mě dlouhodobě štve a s kterou si nevím rady je SEO. Takže já zase hledám někoho na SEO, ale také již léta narážím na situaci, kdy se nedá nikdo sehnat. Ani se dopředu nedá na ničem dohodnout. Prostě situace je taková, že nikdo nedokáže ani po letech činnosti ani z daleka odhadnout dopad své práce. Nedokáže říci, co by z toho mohlo vypadnout. Všichni chtějí dělat jen analýzy za desítky tisíc, protože tam nemusí dokládat výsledky. Také se marketingu věnuji a vím, že když mi dá někdo půl milionu na reklamu, že mu utržím tak 10M, z čehož bývá u většiny klientů tak 3M marže, po odečtení nákladů se dá hovořit v nejhorším případě že z toho třeba zbyde 1M.
Kolikrát jsem se bavil se SEařema. To jsou jen samé keci. Ale přesně tohle jsem po nich chtěl ... dám vám 500t na SEO (práce plus útrata za linky) a vy zařídíte, aby z toho vypadlo třeba 5M. Ptám se: "Je to reálné? Na jak dlouho vám ty peníze vystačí a za jakou dobu tipujete, že mi z toho těch 5M na tržbách vypadne. A slyším jen "no, to se musí udělat analýza, a podobné bullshity, což mě vůbec nezajímá. Ani odhad z nich nevypadne ... to je jako kdyby PPC-čkář nedokázal po deseti letech práce otipovat ani řádově, jaké CPC má nastavit, pokud je úplně bez dat. Jestli bude stát klik 20h, 2Kč nebo 20Kč. Nebo jako by nedokázal kouknout na to co má dělat a dopředu říci, vaše KPI jsou reálná, měl bych se tam vejít, nebo něco podobného.
A to se ještě zvlášť u SEAřů setkávám s tím, že chtějí dělat analýzu, než začnou dělat další analýzu. Napíšete poptávku, že máte takový a makový projekt a nějakou představu, zda má volnou kapacitu a zda se za ty peníze dá udělat SEO a než vám odpoví, už máte v mailu fakturu, protože taková odpověď na tyto dotazy jako jestli má volnou kapacitu, jestli se dá za tu částku něco udělat, na to je přeci potřeba hloubková analýza :-(
SEO mate ako rovnicu o tisic neznamych, ktore sa navyse denne menia. Tam sa da iba (pomerne jednoducho pre odbornika) urobit X zakladnych veci (on-site) a nasledne priebezne dorabat Y dalsich (offsite, content). Vysledok rovnice vsak nedokazete ani odhadnut, pretoze tych neznamych premennych je jednoducho privela. Ak vam niekto zo SEO "garantuje" obrat, tak ruky prec od neho, je to podvodnik.
13. 5. 2019 22:31:14
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400875
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
16. 5. 2019 17:12:02
Padla tu otázka, jak poznat schopného marketingového profíka. Věřím, že by tu mělo zaznít i to, jak poznat nejde:
REFERENCE
Jednoduchá odpověď - část profíků maká pro sebe, nebo má jednoho, dva velké klienty na stálo, případně maká pro jednu korporaci / politickou stranu. Tito lidé nepotřebují mít reference. Ani nepotřebují být vidět.
UČÍ DRUHÉ / MAKÁ NA SVÉM / MAKÁ PRO NĚKOHO
Na trhu je takový nešvar:
Freelancer pracuje pro klienty a vzdělává ostatní skrze nějaké články, kurzy, školení a podobně ==> Hned se objeví otázky, proč teda nemá vlastní eshop/web, na kterém by své znalosti uplatnil? Pokud je tak dobrý, tak proč to nedělá pro sebe a nevydělává víc bez starostí s klienty? Kdo umí, umí, kdo neumí učí.
Jakmile je dejme tomu poslechne a pracuje pro sebe, má výsledky. ==> Objeví se otázky, proč má zapotřebí vydělávat z nějakých školení a konzultací? Pokud točí takové peníze, jaké tvrdí, tak by přece neprodával svůj čas za peníze, nebo nějaké levné kurzy?
Jakmile se splní i tahle představa a jsou dokonale odděleni freelanceři makající na vlastním a freelanceři makající pro klienty, tak se zase objeví otázky, kde sehnat konzultanta, který tomu rozumí i z praxe? Klienti z řad inzerentů si chtějí najmout někoho, kdo to reálně umí. Nechtějí konzultanta, který sám nedržel "lopatu v ruce". Nechtějí kurz / školení od někoho, kdo není z praxe, takže vlastně chtějí, aby profík, který maká na sebe, učil (ideálně zadara žejo).
Začarovaný kruh. Vždy existují pochybnosti, ať už profík maká jakkoliv a pro kohokoliv. Nic z toho neukazuje, jestli umí nebo neumí.
Nedej bože, aby se profík nechal zaměstnat. Sedí v zaměstnání, protože to neumí, nebo naopak našel dobrou pozici, protože prokázal, že to umí? Je tam, protože se sám neuživí, nebo proto, že je chytrý a dle Křetínského rady "blíž ke kapitálu" a tedy může finančně, profesně i znalostmi vyrůst rychleji? Stejně tak u startupu. Ten, kdo to umí, má být samostatný, nebo má mít velké investory, nechat se prodat / spojovat se s jejich projekty, čímž se zase posadí do židle jako zaměstnanec na řídící funkci?
JE BOHATÝ?
Dle mých vlastních zkušeností se podle zmíněných ukazatelů vůbec nedá řídit. Marketingoví profesionálové pracují různě pro sebe, pro klienty, i pro různé subjekty jako jsou korporáty nebo třeba politické strany. Není to tak, že superúspěšní si sednou na pláž a už o nich neuslyšíte. Že by se nikdy nevrátili k práci pro klienty, k učení nebo k židli od 9 do 5. Vše je jen otázka peněz a zajímavosti / velikosti projektu.
Další problém je, že se ani nedá řídit podle toho, jestli je profík ve vatě. Poznal jsem pár specialistů, kteří byli skutečně dobří, ale právě jen v té své úzké specializaci. Třeba PPC. Slušně si vydělají v týmu, kde ostatní zajistí věci kolem. Neumí si ale třeba postavit vlastní web/projekt/eshop a nejsou to komplexní marketéři, takže často ani neumí prodat sami sebe a své schopnosti druhým. Ti nabízí nejlepší poměr cena/výkon, ale zase se hledají úplně nejhůř.
Na druhou stranu je to asi nejlepší ukazatel, který jsem našel. Pokud mi někdo řekne, že pod X tisíc na hodinu mi nepomůže a kašle na to, tak si řeknu, že si takové peníze buď je schopen vydělat, nebo je schopen menší oželet. Pokud by si je nebyl schopen jinde vydělat, tak by si nenechal utéct o trochu menší nabídku. Byl by sám proti sobě. No a pokud mu je tedy někdo dá, tak asi musí dávat výsledky. U freelancera bych se na nej poptal klientů, u zaměstnance bych se podíval, jestli makal v menších firmách nebo korporacích a jak dlouho. V korporacích se může teoreticky jeho neefektivita schovávat i celá léta. Naopak může jít o korporát levelu PPF, kde zkrátka musí něco ukázat. Takže fakt těžko říct.
Moc jsem vám asi nepomohl, snad jsem vám alespoň ušetřil čas spojený se zbytečným filtrováním nějaké skupinky.
16. 5. 2019 17:12:02
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400874
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
16. 5. 2019 19:08:45
Ne, naprosto pěkně jste to popsal :-)
16. 5. 2019 19:08:45
https://webtrh.cz/diskuse/schopny-marketing-specialista/strana/2#reply1400873
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit