Zadejte hledaný výraz...

Savana.cz – zkušenosti?

Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
6. 5. 2017 15:34:47
Napsal hofy;1384347
Zakaznicka podpora 24/7 neslouzi k hlaseni vypadku. Jiz jsem se k problemu vyjadril, kde je problem, dalsi rozebirani "coby kdyby" nema smysl.
Zákazník by vám řekl co přesně nefunguje, komunikace s ním by nemohla skončit jen odfláknutou kontrolou "tady všechno funguje a tak budeme další chybová hlášení po dobu 6 hodin ignorovat".
Ostatně i to, že jste to v 9 hodin konečně opravili nejspíš souvisí s tím, že to je čas kdy vás zákazníci začali nahánět že jim servery neběží. Sám jsem vám to hlásil v 8 ráno a počítám že jsem nebyl jediný.
---------- Příspěvek doplněn 06.05.2017 v 15:38 ----------
Mám platit za to, že si placený hosting nevšimnul několika hodinového výpadku u své příplatkové služby a já ho na to upozornil?
Hmm, asi žiju na jiné planetě, mě to přijde jako totálně nesmyslný nápad.
Napsal jvic;1384356
Abych tuto stránku viděl, tak
1) měsíčně budu platit navíc třeba 50 Kč (něco jako "Support Plus")
nebo
2) před odesláním bude nutné zaplatit například 99 Kč přes SMS (aby to bylo rychle) nebo kartou.
6. 5. 2017 15:34:47
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532497
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 5. 2017 15:51:09
Dekuji za prispevky. Chyba byla na nasi strane a postaram se o to, aby se v pripade vypadku resili z nasi strany vse jak ma.
A opravdu neni reseni to, aby u nas nekdo sedel i v noci a cekal na telefon od zakaznika, aby mu jednou za pul roku nahlasil vypadek. Mozna to vypada krute, ale tak to neni.
A opet se budu opakovat, ze nic z toho, co se tu pise nebylo, kdyby jeden zamestnanec svedomite plnil sve ukoly.
Berte tohle prosim jako moji posledni reakci, nemam k tomu jiz co dale napsat.
Dekuji za pochopeni.
6. 5. 2017 15:51:09
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532496
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 5. 2017 13:34:57
Hofy opět děkuju za upřímnost a důkladný popsání problému - respekt za to.
Když už se to nakouslo, taky bych se přimlouval za lepší informovanost o výpadcích během nich, zatím není spíš žádná nebo až zpětně. Typicky když na pár hodin spadne mailserver, tak mě začnou bombardovat zákazníci co se děje že jim nejde mail, já se na helpdesk nedovolám a při čekání na chat bych zešedivěl - což je pochopitelný, každej chce vědět co se děje. Naštěstí se to neděje moc často :-)
Vím, že se to nepříjemně přiznává, a kolikrát člověk hned neví, kde je chyba nebo za jak dlouho to pojede - ale bylo by super, kdyby v administraci vyskočila výrazná červená hláška "Vážení zákazníci, řešíme technické problémy na mailserveru, omluvte dočasnou nedostupnost služeb, obnovení očekáváme za xxx hod" nebo "na seznamu to jsou pitomci co si nechali zablacklistovat svoje mailservery, omluvte dočasné zpožďování mailů na seznam" apod, prostě abych pokaždý nemusel být já, kdo kontaktuje hosting a zjišťuje co se děje. Nebo rovnou ta kolonka na výpadky - to by bylo super
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 14:17 ----------
a když už jsme u toho, nešel by nějak poupravit ten příšernej systém blokací? Opět jsem s tím měl problém, do firmy přijde někdo se starým telefonem kde má uložený starý heslo, a savana do pár hodin zablokuje komplet maily pro celou firmu, tedy její (českou!) ip. Pochopil jsem minule, když šéf firmy odjel na Seychely, že spadá pod nějakej africkej rozsah na blacklistu, budiž. Ale zablokovat českou ip, přes kterou se +- 5 let každý den připojuje 10-15 emailových účtů kvůli jednomu zařizení se starým heslem, to je celkem silný kafe.
A jako bonus když to potřebuju pochopitelně urgentně vyřešit, tak se musím doprošovat na helpdesku, kde mě drtěj dotazama jako jestli funguje webmail nebo internet aniž se někam do logu podívaj, protože to prý nemusí být zablokovaný (nevím, jak jinak to napsat, než že savana blokuje ip x.x.x.x imap na 143/993 a končí to connection refused). Když to teda konečně někomu "předaj", tak musím 3 hodiny čekat, než mi někdo napíše mail že to savana opravdu blokuje, já požádám o odblokování, podpora mi odepíše že tedy taky požádá o odblokování a za nějaký čas se to rozjede.
Tohle mi příšerně otravuje a komplikuje život, a je to neskutečně brutální řešení odstřihnout celou firmu od mailů - šlo by udělat něco jako:
1, whitelist ip, který se roky korektně připojujou, s podstatně volnějšíma podmínkama (ono jeden pokus o přihlášení za půl minuty z mailovýho klienta se špatným heslem toho bruteforcem moc neprolomí)
2, nebo "chytřejší" whitelist, kde přijde třeba jen emailový upozornění, nebo sám pozná že jde pořád o stejný heslo a tím pádem neřeší
3, nebo když už, tak zablokovat jen konkrétní problémový email z konkrétní ip apod.
4, nešla by ta podpora nějak zrychlit a zefektivnit? Doprošovat se v pracovní špičce tři hodiny o odblokování mailů mě moc netěší. Pochopím, že všichni hned všeho nenechají kvůli jednomu zákazníkovi co mu nejdou maily, ale vyhledat v logu ip kterou jim dám a tu odblokovat bude tak 2 minuty času i s uvařením kafe. Pro mě je tohle úplná priorita, protože mě pruděj zákazníci že stojej a nemůžou pracovat. Nešlo by u vás upravit nějaký procesy, tak aby se tomu třeba do půl hodiny někdo začal věnovat?
9. 5. 2017 13:34:57
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532495
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 5. 2017 15:58:30
Od dnešního dne podporujeme HTTP/2 na všech tarifech. Zapnutí/vypnutí tohoto protokolu se provádí ve webcontrolu pro každou doménu zvlášť.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 16:16 ----------
Napsal xtcw;1384798
Hofy opět děkuju za upřímnost a důkladný popsání problému - respekt za to.
Když už se to nakouslo, taky bych se přimlouval za lepší informovanost o výpadcích během nich, zatím není spíš žádná nebo až zpětně. Typicky když na pár hodin spadne mailserver, tak mě začnou bombardovat zákazníci co se děje že jim nejde mail, já se na helpdesk nedovolám a při čekání na chat bych zešedivěl - což je pochopitelný, každej chce vědět co se děje. Naštěstí se to neděje moc často :-)
Ze stejného důvodu chodím po firmě vždy za člověkem, který měl/má službu a řešil nějaký výpadek, proč jako první nenapíše novinku na web. Stačí krátké oznámení typu "víme o tom, řešíme to", aby klienti byli klidní, že se někdo v tuto chvíli i jejich problémem zabývá. Nechápu to, proč je to tak složité pochopit a pořád to nedělají jak mají!
Napsal xtcw;1384798
Vím, že se to nepříjemně přiznává, a kolikrát člověk hned neví, kde je chyba nebo za jak dlouho to pojede - ale bylo by super, kdyby v administraci vyskočila výrazná červená hláška "Vážení zákazníci, řešíme technické problémy na mailserveru, omluvte dočasnou nedostupnost služeb, obnovení očekáváme za xxx hod" nebo "na seznamu to jsou pitomci co si nechali zablacklistovat svoje mailservery, omluvte dočasné zpožďování mailů na seznam" apod, prostě abych pokaždý nemusel být já, kdo kontaktuje hosting a zjišťuje co se děje. Nebo rovnou ta kolonka na výpadky - to by bylo super
Vůbec nejde o to, že něco nechceme přiznat. Naopak, když je vše transparentní, je to z dlouhodobého hlediska lepší, serioznější a profesionálnější. Tudíž něco, co se pokazilo a musíme to spravit my, tak na web dáváme vždy novinku a pokud je to aktuální výpadek, je na home webu savany hned zvýrazněn a tuším celý červený, aby každý věděl hned a všiml si toho. Jukni se do sekce NOVINKY a tam do VYPADKY a tam najdeš historii různých výpadků. Takže opravdu nemáme důvod něco skrývat, výpadky u nás nejsou na denním pořádku, takže se toho nebojíme.
Napsal xtcw;1384798
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 14:17 ----------
a když už jsme u toho, nešel by nějak poupravit ten příšernej systém blokací? Opět jsem s tím měl problém, do firmy přijde někdo se starým telefonem kde má uložený starý heslo, a savana do pár hodin zablokuje komplet maily pro celou firmu, tedy její (českou!) ip. Pochopil jsem minule, když šéf firmy odjel na Seychely, že spadá pod nějakej africkej rozsah na blacklistu, budiž. Ale zablokovat českou ip, přes kterou se +- 5 let každý den připojuje 10-15 emailových účtů kvůli jednomu zařizení se starým heslem, to je celkem silný kafe.
A jako bonus když to potřebuju pochopitelně urgentně vyřešit, tak se musím doprošovat na helpdesku, kde mě drtěj dotazama jako jestli funguje webmail nebo internet aniž se někam do logu podívaj, protože to prý nemusí být zablokovaný (nevím, jak jinak to napsat, než že savana blokuje ip x.x.x.x imap na 143/993 a končí to connection refused). Když to teda konečně někomu "předaj", tak musím 3 hodiny čekat, než mi někdo napíše mail že to savana opravdu blokuje, já požádám o odblokování, podpora mi odepíše že tedy taky požádá o odblokování a za nějaký čas se to rozjede.
Tohle mi příšerně otravuje a komplikuje život, a je to neskutečně brutální řešení odstřihnout celou firmu od mailů - šlo by udělat něco jako:
1, whitelist ip, který se roky korektně připojujou, s podstatně volnějšíma podmínkama (ono jeden pokus o přihlášení za půl minuty z mailovýho klienta se špatným heslem toho bruteforcem moc neprolomí)
2, nebo "chytřejší" whitelist, kde přijde třeba jen emailový upozornění, nebo sám pozná že jde pořád o stejný heslo a tím pádem neřeší
3, nebo když už, tak zablokovat jen konkrétní problémový email z konkrétní ip apod.
4, nešla by ta podpora nějak zrychlit a zefektivnit? Doprošovat se v pracovní špičce tři hodiny o odblokování mailů mě moc netěší. Pochopím, že všichni hned všeho nenechají kvůli jednomu zákazníkovi co mu nejdou maily, ale vyhledat v logu ip kterou jim dám a tu odblokovat bude tak 2 minuty času i s uvařením kafe. Pro mě je tohle úplná priorita, protože mě pruděj zákazníci že stojej a nemůžou pracovat. Nešlo by u vás upravit nějaký procesy, tak aby se tomu třeba do půl hodiny někdo začal věnovat?
Narovinu, tohle vím že je dost tvrdé, ale hrozně to pomohlo jak nám, co se týká zatížení emailových serverů, tak i klientům, kterým jen tak někdo heslo neodhadne.
Nyní připravujeme upgrade na novou verzi Icewarpu a jeden z důvodů je podstatně lepší nástorje na různé adresnější blokace. Tak je nutné si počkat a pokud se nic nezmění, zase se ozvat. Ale primárně jde o bezpečnost klientů a tu mi opravdu často velmi rádi "přeháníme", protože je to dle nás lepší, než poté si nechat data ukrást.
Ahoj
Hofy
9. 5. 2017 15:58:30
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532494
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 5. 2017 18:26:38
díky - za rozumnej přístup k tomu, i za info přímo od zdroje.
9. 5. 2017 18:26:38
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532493
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
10. 5. 2017 13:45:46
musim pridat svoj nazor - doteraz ziadny problem, ale nedavno menili IP a narobilo mi to neskutocne vela problemov!! Takze rozhodne uz spokojny nie som.
10. 5. 2017 13:45:46
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532492
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
10. 5. 2017 14:42:46
Napsal hofy;1384849
Od dnešního dne podporujeme HTTP/2 na všech tarifech. Zapnutí/vypnutí tohoto protokolu se provádí ve webcontrolu pro každou doménu zvlášť.
Super, zapnuto.
Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.
10. 5. 2017 14:42:46
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532491
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 5. 2017 19:43:45
Napsal matto;1385086
musim pridat svoj nazor - doteraz ziadny problem, ale nedavno menili IP a narobilo mi to neskutocne vela problemov!! Takze rozhodne uz spokojny nie som.
Moc se omlouvam za komplikace s IP adresami, ale stehovali jsme zbytek serveru do moderneiho datacentra a prechazeli jsem pri tom na nase IP rozsahy. TO je vzdy neprijemna vec a zejmena pro klienty, kteri nemaji nase DNS a maji v DNS u sveho registratora IP adresy na pevno.
Ted uz dlouho nic menit nebude potreba, dekuji za pochopeni.
---------- Příspěvek doplněn 10.05.2017 v 19:44 ----------
Napsal Kovboj;1385120
Super, zapnuto.
Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.
Nejlepsi je napsat na help@savana.cz a zakaznicka podpora to ochotne vyresi/poradi. Ja bohuzel neumim v tuto chvili dat dostatecne informace.
---------- Příspěvek doplněn 11.05.2017 v 11:15 ----------
Napsal Kovboj;1385120
Super, zapnuto.
Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.
Tak jsem se zeptal ve firme chytrejsich hlav a takto to ej zaitm v poradku. Status totiz vypisuje interne apache, a ten zatim http/2 nema. Na to si musime par tydnu pockat. Kdezto externe nas server - prohlize cklienta to jede pres http/2. Takze je to v poradku a ve statusu si toho nevsimej.
10. 5. 2017 19:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532490
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 5. 2017 15:01:02
Napsal hofy;1385189
Moc se omlouvam za komplikace s IP adresami, ale stehovali jsme zbytek serveru do moderneiho datacentra a prechazeli jsem pri tom na nase IP rozsahy. TO je vzdy neprijemna vec a zejmena pro klienty, kteri nemaji nase DNS a maji v DNS u sveho registratora IP adresy na pevno.
Ted uz dlouho nic menit nebude potreba, dekuji za pochopeni.
ano, niektore domeny mali DNS inde a nastavenu IP napevno - dovod bol, ze davnejsie som s tym mal problemy, dokonca mam pocit, ze mi bolo od vasho supportu povedane, ze DNS pre domeny registrovane inde ani neposkytujete DNS hosting. Kazdopadne ma tato zmena zasiahla ked som bol na filipinach v oblasti s horsim internetom a v ramci takychto podmienok som pri zmene DNS odstavil dolezite emaily na vyse tyzdna, takze vasa zmena IP ma moze stat stratu klientov, niektore weby mojich klientov tiez par dni nesli... Preto povazujem tuto migraciu z vasej strany nezvladnutu. Od serioznej spolocnosti by som ocakaval bud asistenciu pocas migracie a nastroje, ktorymi proaktivne overite funkcnost webov po migracii a tiez pripadnu kompenzaciu za komplikacie a strateny cas.
11. 5. 2017 15:01:02
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532489
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 5. 2017 15:44:49
Napsal matto;1385317
ano, niektore domeny mali DNS inde a nastavenu IP napevno - dovod bol, ze davnejsie som s tym mal problemy, dokonca mam pocit, ze mi bolo od vasho supportu povedane, ze DNS pre domeny registrovane inde ani neposkytujete DNS hosting. Kazdopadne ma tato zmena zasiahla ked som bol na filipinach v oblasti s horsim internetom a v ramci takychto podmienok som pri zmene DNS odstavil dolezite emaily na vyse tyzdna, takze vasa zmena IP ma moze stat stratu klientov, niektore weby mojich klientov tiez par dni nesli... Preto povazujem tuto migraciu z vasej strany nezvladnutu. Od serioznej spolocnosti by som ocakaval bud asistenciu pocas migracie a nastroje, ktorymi proaktivne overite funkcnost webov po migracii a tiez pripadnu kompenzaciu za komplikacie a strateny cas.
Migrace na novy rozsah IP adres byl nami zvladnuty absolutne perfektne. Nase klienty jsme informovali s dostatecnym predstihem a informovali jsme je s informaci, jake jsou moznosti reseni. Klienti, kteri meli nase NS, nemeli jediny problem. Naopak z duvodu migrace jsme zridili specialni NS a MX servery, aby v prubehu "bublani" IP adres v puvodnich NS a MX fungovali nove zaznamy a nedoslo k vypadky, vyjma fyzickeho odpojeni serveru.
Klienti, kteri maji IP adresy u domen nastaveny na pevno bohuzel musi pocitat s touto komplikaci a ruzny IP tuneling nebyl mozny, protoze to nebylo v ramci nasich rozsahu a nebo jednoho datacentra.
Realny vypadek servery byl neco mezi 2 - 4 hodinami a to z duvodu prevozu a pak nacteni novych konfiguraci vcetne IP rozsahu a zaroven se provedl test a kontrola kazdheo serveru, nebot nektere servery byli vice jak 1 rok bez restartu.
Verim, ze pokud nalezite vysvetlite svym klientum, co bylo duvodem vypadku, ze slo o migraci serveru do modernejsiho, bezpecnejsiho datacentra a za novou anti DDOS ochranu, kterou jsme pordili, urcite dokazou duvod vypadku pochopit.
11. 5. 2017 15:44:49
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532488
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 5. 2017 16:21:07
technicky to myslím proběhlo ok, mě to teda ještě ve 4 ráno házelo nějakou proxy chybu, ale pak jsem šel spát a následně už to bylo ok. Akorát mě zarazilo, že mi na helpdesku nebyli schopní říct novou ipv6 adresu, prý se to nastavuje samo a mám si jí až po migraci zjistit v administraci?
Každopádně bych se taky přimlouval za to ohlásit takhle velkou změnu víc dopředu než týden, to mě taky zarazilo. Máme třeba zákazníky poměrně velký firmy se svým IT správcem nebo dokonce oddělením, domény mají pochopitelně pod svojí správou, a na každou změnu se musí uhnat jejich IT správce nebo ještě náš kontakt v té firmě a ten teprve napíše jejich IT. A pokud někdo z těch 3 lidí má 14 dní dovolenou, tak výsledkem je totální nedostupnost webu nebo aplikací ==> průser.
Mě třeba došlo 18.4. info, že od 21.4. savana migruje, a pak v úterý 25.4. konkrétní info, že můj server se migruje za 3 dny po půlnoci z pátku 28. na sobotu 29.4. Což znamená zůstat z pátku na sobotu celou noc online, měnit ručně DNS (ty co k nim mám přístup), obeslat lidi s novou ip pro ftp přístupy, příp. o změnách atd. Dopředu přes den to udělat nejde, protože v tu chvíli přestanou weby taky fungovat. Tady by to opravdu chtělo informovat s daleko větším předstihem.
Jinak abych si jen nestěžoval, technicky jsem opravdu neměl po migraci jedinej problém a proběhlo to hladce, samozřejmě krom případů kdy jsem zapoměl změnit dns nebo ftp adresy :-) Lidi to berou jako samozřejmost, ale vím, kolik je za tím práce
11. 5. 2017 16:21:07
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532487
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 5. 2017 19:47:25
Napsal xtcw;1385328
technicky to myslím proběhlo ok, mě to teda ještě ve 4 ráno házelo nějakou proxy chybu, ale pak jsem šel spát a následně už to bylo ok. Akorát mě zarazilo, že mi na helpdesku nebyli schopní říct novou ipv6 adresu, prý se to nastavuje samo a mám si jí až po migraci zjistit v administraci?
Každopádně bych se taky přimlouval za to ohlásit takhle velkou změnu víc dopředu než týden, to mě taky zarazilo. Máme třeba zákazníky poměrně velký firmy se svým IT správcem nebo dokonce oddělením, domény mají pochopitelně pod svojí správou, a na každou změnu se musí uhnat jejich IT správce nebo ještě náš kontakt v té firmě a ten teprve napíše jejich IT. A pokud někdo z těch 3 lidí má 14 dní dovolenou, tak výsledkem je totální nedostupnost webu nebo aplikací ==> průser.
Mě třeba došlo 18.4. info, že od 21.4. savana migruje, a pak v úterý 25.4. konkrétní info, že můj server se migruje za 3 dny po půlnoci z pátku 28. na sobotu 29.4. Což znamená zůstat z pátku na sobotu celou noc online, měnit ručně DNS (ty co k nim mám přístup), obeslat lidi s novou ip pro ftp přístupy, příp. o změnách atd. Dopředu přes den to udělat nejde, protože v tu chvíli přestanou weby taky fungovat. Tady by to opravdu chtělo informovat s daleko větším předstihem.
Jinak abych si jen nestěžoval, technicky jsem opravdu neměl po migraci jedinej problém a proběhlo to hladce, samozřejmě krom případů kdy jsem zapoměl změnit dns nebo ftp adresy :-) Lidi to berou jako samozřejmost, ale vím, kolik je za tím práce
Ahoj, no mohlo to byt drive jak tyden, take jsem to chtel drive, ale bohuzel to pry neslo. Nekdy jsem na svuj boj ve firme sam a pry jsem moc naopak rychly a narocny. :)
Nicmene v dnesni dobe se odvolavat na to, ze IT spravce ma dovolenou, tak net je vsude na svete a neverim, ze dulezity IT spravce firmy jede na dovolenou bez neceho, kde by si pustil vzdaleny terminal :) No dobra, beru, priste drive, chtel jsem sam minimalne 14 dnu.
Zmena IP je vzdy komplikace, ale ted uz bude na dlouho klid, minimalne pokud neco menit tak ne uz v takovem rozsahu. Ale ted jste na lepsim, lepe chraneni, silnejsi linky, vice zaloh linek a elektriny.
My jsme VELMI radi, ze uz to mame za sebou a protoze se nam nechtelo, tak jsme to odkladali a odkladali a rikali jsme si, ze je vzdy neco dulezitejsiho. Ale pak uz to neslo a proste nam to komplikovalo zivot.
Ted uz bude pianko. Pokud tedu nasi admini budou v noci pri vypadcich delat, co maji. :)
Dekuji za pochopeni
11. 5. 2017 19:47:25
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532486
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 5. 2017 05:56:47
Napsal hofy;1385324
Migrace na novy rozsah IP adres byl nami zvladnuty absolutne perfektne. Nase klienty jsme informovali s dostatecnym predstihem a informovali jsme je s informaci, jake jsou moznosti reseni.
Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.
12. 5. 2017 05:56:47
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532485
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 5. 2017 10:44:32
Napsal matto;1385442
Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.
Hezky den,
nejak nerozumim, co vlastne reklamujete.
1. migrace serveru s weby probihala 14 dnu po migraci emailoveho serveru, tudiz nedostupnost emailu 7 dnu vubec nesouvisela s vypadkem webu
2.
pro pripad migrace jsme 10-14 dnu v predstihu napsali klientum, kteri nemaji nase DNS, co maji delat, ze jsem pro tento pripad zridili mx3 a mx4, at je pridaji do DNS svych domen
3. pokud si tato nova MX nekdo nepridal, vubec to nevadilo, protoze bezne nakonfigurovane mailove servery se pokousi poslat email 3-5 dnu, nez ho vrati, ze je nedorucitelny, tudiz nedostupnot par hodin mx1 a mx2 nebyl zadny problem, aby nekomu nesel email 7 dni a veskere emaily se doposlali za par hodin.
4. pokud si spravujete vlastni DNS u svych domen a jeste si misto jmenneho zaznamu mx1.savana.cz a mx2.savana.cz nastavite IP adresu napevno, je to velmi nebezpecne, nebot zmeny IP u sluzeb jako takovych (smtp, imap atd) se mohou menit z hodiny na hodinu, tudiz je to kriticka chyba v nastaveni v DNS u domeny.
5. poslat informaci 3 mesice pred migraci je to same, jako to poslat 14 dnu pred migraci, protoze to kazdy stejne necha na posledni chvili, navic zmeny IP natvrdo je nutne delat v dobe migrace (uznal jsem, ze 7 dnu je malo, ale to se tykalo web sluzeb, u emailu prakticky vypadek neexistoval, pokud mel kazdy nastaveny DNS spravne)
6. Pokud bysme migraci nezvladli, jak pisete, tak bysme meli desitky a stovky stiznosti. Nic takoveho se nestalo. Navic v dobe migrace emailovych sluzeb jsme meliz akaznickou podporu online vcetne chatu celou noc. Pri migraci webu jsme meli zakaznickou pdoporu online v sobotu od 8 hodin pro pripad dotazu, jak si lide maji nastavit DNS. Nic jsme nepodcenili.
Dekuji za precteni
Hofy
12. 5. 2017 10:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532484
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 5. 2017 19:46:14
Napsal matto;1385442
Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.
Kašli na to, hofy byl vždycky tak nějak "jiný" a spíš než na přání zákazníků dával na své pocity. Divím se, žes to po přečtení tohoto vlákna ještě nepochopil. Na všechno má tisíc odpovědí, nejčastěji prostě ve stylu, že ON to tak chtěl. :)
12. 5. 2017 19:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/105#reply532483
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit