Zadejte hledaný výraz...

Savana.cz – zkušenosti?

ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
10. 4. 2017 11:24:57
dle me je to zastarale (jeste pred nasazenim ssl+ balicku atd.)
nemam s htaccessem a https problem - chces kod?
10. 4. 2017 11:24:57
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532512
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
10. 4. 2017 11:28:47
Napsal ghostik;1378716
dle me je to zastarale (jeste pred nasazenim ssl+ balicku atd.)
nemam s htaccessem a https problem - chces kod?
ani ne, dík, mě toto přistalo ve FB chatu, tak mě tohle zaujalo.
10. 4. 2017 11:28:47
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532511
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 4. 2017 13:27:35
Napsal Tomve;1378705
hofy, mám pocit, že se ze savany stává dinosaurus postupem vývoje v oblasti hostingů, resp. nestačíte tempu.
dotaz: prý se nedá použít přesměrování na https v htaccess bez ipv4 (za 50/m+dph), pač by to s proxy bylo ve smyčce, wtf?
Ja si myslim, ze to vidis moc zkreslene.
V podstate jde o to, ze velike webhostingy maji a musi mit vetsi miru bezpecnostni a vyvojove odpovednosti.
Neni dobre Savanu porovnavat s rychlosti nasazovanych novinek, jako maji garazove hostingy.
Kdyz jsem mel 2 servery, take jsem mel vse "hned" a neresil jsem nejake nasledne nekompatibility.
ted neco nekde zmenis a 10% zakazniku neco prestane fungovat.
Myslim si, ze to vubec neni o tempu, ale o kontinualite, bezpecnosti a spolehlivosti a Savana je presne o tomhle.
10. 4. 2017 13:27:35
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532510
gsmkabel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 4. 2017 14:22:29
Mám námět na zlepšení Plánovače ve webcontrolu na Savaně.
Bohužel jsem zjistil, že nastavení spuštění úlohy lze provést pouze jen po celých hodinách a nelze nastavit minuty (tzn. mohu spustit úlohu jen např. ve 3:00, 4:00, 5:00 ...)
Potřebuji vyřešit poměrně jednoduchou věc, kdy je třeba spustit zhruba 5x za sebou jeden script, který v eshopu po částech vygeneruje xml feed pro Google a Zbozi, protože položek v eshopu je cca 16 tisíc a script to najednou nezvládne.
Takže by bylo fajn, kdyby plánovač uměl spouštět úkoly např. ve 4:00, 4:05, 4:10, 4:15 a 4:20 atp.
Ptal jsem se na to na technické podpoře Savany a bohužel mi bylo sděleno, že to mám řešit úpravou scriptu, což mi přijde uživatelsky dost naprd.
Hofy, šlo by v tomto směru plánovač doplnit i o možnost výběru minuty v dané hodině, kdy se má script spustit?
17. 4. 2017 14:22:29
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532509
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 4. 2017 09:16:21
Napsal gsmkabel;1380271
Mám námět na zlepšení Plánovače ve webcontrolu na Savaně.
Bohužel jsem zjistil, že nastavení spuštění úlohy lze provést pouze jen po celých hodinách a nelze nastavit minuty (tzn. mohu spustit úlohu jen např. ve 3:00, 4:00, 5:00 ...)
Potřebuji vyřešit poměrně jednoduchou věc, kdy je třeba spustit zhruba 5x za sebou jeden script, který v eshopu po částech vygeneruje xml feed pro Google a Zbozi, protože položek v eshopu je cca 16 tisíc a script to najednou nezvládne.
Takže by bylo fajn, kdyby plánovač uměl spouštět úkoly např. ve 4:00, 4:05, 4:10, 4:15 a 4:20 atp.
Ptal jsem se na to na technické podpoře Savany a bohužel mi bylo sděleno, že to mám řešit úpravou scriptu, což mi přijde uživatelsky dost naprd.
Hofy, šlo by v tomto směru plánovač doplnit i o možnost výběru minuty v dané hodině, kdy se má script spustit?
Ahoj, je to nastavitelne podle tarifu. Vyssi tarify muzou script spoustet co 1 minutu. Podrobnosti mi napis do PM a juknem na to.
18. 4. 2017 09:16:21
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532508
iLuke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 4. 2017 09:42:39
Hofy a jak to vidíte s nasazením HTTP/2?
18. 4. 2017 09:42:39
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532507
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 4. 2017 14:57:40
Napsal iLuke;1380421
Hofy a jak to vidíte s nasazením HTTP/2?
Prave tento mesic dokoncujeme fyzickou migraci zbyvajicich serveru do noveho datacentra, kde mame i vlastni anti DDOS ochranu. Tarify jsou na to pripraveny (webhostingove jsou lepe, nez ty VPS). Pri te fyzicke migraci mezi datacentry dokoncime i migraci novych imagu na zbyvajici servery a pote budem emoci HTTP/2 do webcontrolu pustit, aby si jej mohl kazdy aktivovat. Casove to nedokazu odhadnout, ale radove tydny.
18. 4. 2017 14:57:40
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532506
iLuke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 4. 2017 22:41:07
Napsal hofy;1380484
Prave tento mesic dokoncujeme fyzickou migraci zbyvajicich serveru do noveho datacentra, kde mame i vlastni anti DDOS ochranu. Tarify jsou na to pripraveny (webhostingove jsou lepe, nez ty VPS). Pri te fyzicke migraci mezi datacentry dokoncime i migraci novych imagu na zbyvajici servery a pote budem emoci HTTP/2 do webcontrolu pustit, aby si jej mohl kazdy aktivovat. Casove to nedokazu odhadnout, ale radove tydny.
Super, těším se! :)
18. 4. 2017 22:41:07
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532505
maresj
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 4. 2017 09:46:12
EDIT: Jednalo se o specifické nastavení v mém účtu. Většina domén byla nastavena na sdílenou IP adresu, kterou bylo třeba po migraci změnit na novou.
29. 4. 2017 09:46:12
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532504
Hofi kur*a začněte už konečně dodržovat procesy hlášení o výpadku, pokud o něm doopravdy víte!
Úplně to samé jako přes kopírák se stalo před půl rokem...
MySQL VPS spadne v sobotu... OK stává se... OK není kam zavolat... Beru... ALE... Víte o tom? Pokud ano, tak to sakra už konečně někam napište...
Naposledy jste se vymlouvali, že technik chyboval a nikam to nenapsal, ale už to řešil 6 hodin.... Co bude dnes? Opět o tom technik věděl už od 3 od rána a nikam to nenapsal? Todle mě fakt nebaví...
6. 5. 2017 09:23:51
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532503
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 5. 2017 11:57:15
Ahoj,
musim se velmi, ale velmi omluvit za dnesni vypadek serveru DB VPS SSD 1. Jak je uvedeno an nasich strankach, tak server nejel od zhruba 3:06 do 9:14.
Ted bych chtel vysvetleni pojmout ve dvou rovinach. V jedne rovine napisu, co bylo pricinou toho vypadku serveru a co pro to udelame, aby se to neopakovalo a v druhe rovine vysvetlim, co se stalo spatneho dnes v noci, ze nas administrator problem nevyresil. Napisi to uprimne, bez obalu a obchnoch recicek, nebot jsem sal velmi rozcileny a tohle se jiz u nas nesmi opakovat.
Tak nyni se tedy vyjadrim k problemu, co se stal na serveru s DB.
Server s DB pro tarify DB VPS SSD bezi bohuzel stale na starem jadru, je to jeden z poslednich serveru, ktery jej jeste ma. Urcite si rada nasich klientu zde vzpomene, ze jsme pred par mesici migrovali postupne vsehcny nase servery na nove systemy a jadra, abysme se tohoto problemu vyhnuli. DB VPS server1 je ale stale na starem jadru, jiz mame ve firme novy server, ktery jej nahradi a bude na nem novy system, ktery tento obcasny kolabs serveru vyresi.
Server byl online bez vypadky zhruba 6 mesicu. Obcas kazdy server ma problemy a spadne, to je bezna vec, ale nesmi selhat monitoring, o kterem se zminim v druhe casti me reakce na opravnenou stiznost JVICe. Jedna se tedy velmi zkracene o softwarovy BUG hypervizora virtualizace ve spojeni s aktualni verzi kernelu, kteru vyresime tim upgradem.
Tak a nyni k druhe casti, jak je mozne, ze nejaky server nebezel cca 6 hodin? Na strankach mam informaci, ze mame technicky dohled 24/7 a take ze ho mame!
Jak jsem psal jiz na zacatku, server mel problemy od cca 3:06 a a sam jsem se podival do logu monitoringu a ten zacal ve 3:06 volat a posilat SMS odpovednym pracovnikum, kteri maji mit sluzbu. Kolega, ktery mel primarni sluzbu opravdu problem sel resit, a zjistoval, co se deje. Hlasil se totiz vypadek jineho serveru, ktery ale byl funkcni. VYpadek toho serveru byl hlasen, stejne jako dalsi prave jako dusledek kvuli uctum, ktere maji zakoupeny balicek DB VPS SSD.
Monitoring DB VPS SSD 1 serveru ale hlasil ze je OK a admina, ktery mel sluzbu NENAPADLO, OPAKUJI NENAPADLO proverit souvislost mezi temi chybami z jinych serveru, aby se sam a rucne podival na fyzicky server s tou databazi. Misto toho se zachoval diletansky a hlaseni monitoringu ignoroval, nebot podle jeho slova (volal jsem mu velmi rozcilem) vse jelo. Ale NEJELO! Tady je jednoznacne chyba a problem na strane administratora, ktery neudelal co mel a na cely problem se vykaslal a cele to odflaknul.
Prave druh zavady v jadre serveru s DB zpusobuje, ze se monitoringem hlasi jako funkcni, ale on ten kernel "vyzere" vsechna CPU postupne az server je jako zivy/mrtvy, proste sluzby jsou ve zvlastnim stavu. Od toho mame zive administratory, aby problem dokazali najit. Pokud si onen admin nevedle s problemem rady, mel volat nadrizenemu, ktery mel problem resit s nim a vzhledem k jeho vetsim zkusenostem byl na problem nejspise spolecne prisli ihned.
Tudiz zaverem bez obalu musim napsat, ze verejne lincovani je opravnene, nebot zde selhal lidsky faktor, podobne jako pred pul rokem. Tohle nema cenu zbytecne omlouvat, je to tak, stala se chyba na nasi strane, za kterou se velmi omlouvam.
Vyvozeny zaver:
1. pristi tyden provedeme upgrade serveru na novy engine, ktery tento druh zavady eliminuje
2. po velmi neprijemnem telefonatu s dotycnym kolegou jsem zajistil, ze se tento pristup k praci jiz nebude opakovat
3. monitoring fungoval jak mel a o problemu jsme byli ifnormovani behem jedne minuty, nicmene i tak monitoring vylepsime ve spojeni s dalsimi nastroji, aby lepe informoval a pripade dalsi druhy testu na sluzby.
Velmi se omlouvam vsem postizenym uctum. Ikdyz vypadek byl mimo spicku, uvedomuji si tu odpovednost a verte mi, ze sam jiz od rana delam vse pro to, aby se to neopakovalo a jsem tou veci velmi rozcileny, stejne jako vy. Muzeme monitorovat sebelepe, ale pokud zamestnanci nedelaji precizne to, za co jsou placeni, je cela prace a snaha k nicemu.
Dekuji za pozornost a velike pochopeni
Hofy
P.S. prominte mi pripadne preklepy, pisu to rychle, dokud jsem v razi, tohle se uz nesmi opakovat!
6. 5. 2017 11:57:15
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532502
Samson
verified
rating uzivatele
6. 5. 2017 13:39:27
Napsal hofy;1384331
zde selhal lidsky faktor
S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože tady je na vině špatný návrh. Monitoring měl pokládat zkušební dotazy do zkušebních databází a v případě výrazné odchylky přepnout na online repliku. Tady je pro mě minimálně špatná zpráva, že je ten DB server bez online zálohy, ale na druhou stranu chápu, že pokud chtějí zákazníci nízkou cenu, tak s tím asi počítat nemohou.
6. 5. 2017 13:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532501
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
6. 5. 2017 14:06:58
Napsal hofy;1384331
Ahoj,
musim se velmi, ale velmi omluvit za dnesni vypadek serveru DB VPS SSD 1. Jak je uvedeno an nasich strankach, tak server nejel od zhruba 3:06 do 9:14.
Monitoring sice možná fungoval a jen operátor na to kašlal, každopádně pokud se to že vám nefunguje systém dozvíte až po několika hodinovém výpadku od naštvaných zákazníků tak je gigantický průšvih. Kdybyste tam měli NONSTOP podporu, mohlo se to vyřešit daleko rychleji - vy byste se o skutečném stavu problému dříve dozvěděli a zákazníci by byli informováni že se to už řeší. Jenomže vy jste ji zrušili jako "přebytečnou"...
Mimochodem, prohlášení že to bylo "mimo špičku" je bohužel celkem "mimo mísu". Jednak existují i jiná časová pásma než to naše, druhak pro indexující roboty vyhledávačů pracovní doba neplatí. Jaký bude mít vliv několika hodinový výpadek na pozice v Google ukáží až nejbližší dny.
No ale stalo se, důležité je že se z toho snad poučíte do budoucna. Plánujete nějaké kompenzace za to, že "příplatkový systém pro náročné" nefungoval a že až sami zákazníci za vás museli suplovat funkci monitoringu?
6. 5. 2017 14:06:58
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532500
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 5. 2017 14:19:20
Napsal Samson;1384342
S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože tady je na vině špatný návrh. Monitoring měl pokládat zkušební dotazy do zkušebních databází a v případě výrazné odchylky přepnout na online repliku. Tady je pro mě minimálně špatná zpráva, že je ten DB server bez online zálohy, ale na druhou stranu chápu, že pokud chtějí zákazníci nízkou cenu, tak s tím asi počítat nemohou.
Navrh to neni spatny. Je to presne takovy navrh, ktery je prodejny na CZ webhostingovem trhu.
---------- Příspěvek doplněn 06.05.2017 v 14:25 ----------
Napsal Kovboj;1384345
Monitoring sice možná fungoval a jen operátor na to kašlal, každopádně pokud se to že vám nefunguje systém dozvíte až po několika hodinovém výpadku od naštvaných zákazníků tak je gigantický průšvih. Kdybyste tam měli NONSTOP podporu, mohlo se to vyřešit daleko rychleji - vy byste se o skutečném stavu problému dříve dozvěděli a zákazníci by byli informováni že se to už řeší. Jenomže vy jste ji zrušili jako "přebytečnou"...
Mimochodem, prohlášení že to bylo "mimo špičku" je bohužel celkem "mimo mísu". Jednak existují i jiná časová pásma než to naše, druhak pro indexující roboty vyhledávačů pracovní doba neplatí. Jaký bude mít vliv několika hodinový výpadek na pozice v Google ukáží až nejbližší dny.
No ale stalo se, důležité je že se z toho snad poučíte do budoucna. Plánujete nějaké kompenzace za to, že "příplatkový systém pro náročné" nefungoval a že až sami zákazníci za vás museli suplovat funkci monitoringu?
Zakaznicka podpora 24/7 neslouzi k hlaseni vypadku. Jiz jsem se k problemu vyjadril, kde je problem, dalsi rozebirani "coby kdyby" nema smysl.
Kazdopadne zakaznici nic nesuplovali. Problem vznikl na zaklade velmi spatne prace jednoho z administratoru, monitoring jej vyzval k akci, ale on neprovedl co mel.
Opravdu sedet tam 24/7 nema smysl, aby nam zakaznici hlasili vypadky.
Co se tyka googlu, nejednalo se o vypadek webserveru, pokud nedoslo k pripojeni do DB, zalezi na kazdem klientovi, jak ma svou stranku osetrenou. Vzdy je nutne pocitat, ze se neco muze pokazit. Dokud to bude technika, na ktere bezi SW, je nutne pocitat se vsim. Na druhou stranu netusim a ai to netusi nikdo, jake mechanizmy google cini. VYpadky ma jednouz a cas uplne kazdy, tomu se nelze vyhnout a verim, ze i google s timto pocita.
Kazdy zakaznik muze vyuzit pisemnou reklamaci na zaklade nasich obchodnik podminek.
6. 5. 2017 14:19:20
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532499
Hofi, už jsem to psal minule. Zkusím to ještě upravit, aby to bylo možná "lépe prodejné"...
Nová stránka hlášení výpadku
- V administraci přibude nová záložka "Hlášení výpadků"
- Stránka obsahuje seznam mých předplacených služeb a textové políčko pro nějaký text (max. třeba 100 znaků)
- Submit "Nahlásit výpadek"
Abych tuto stránku viděl, tak
1) měsíčně budu platit navíc třeba 50 Kč (něco jako "Support Plus")
nebo
2) před odesláním bude nutné zaplatit například 99 Kč přes SMS (aby to bylo rychle) nebo kartou.
Nice to have: Pokud by již probíhal nějaký výpadek, který se mi dotýká, tak by na stránce bylo info "Právě řešíme výpadek týkající se Vašich služeb."
Osobně by se mi líbil bod 2. V dannou chvíli bych to klidně zaplatil úplně bez problémů.
Přijde ti to doopravdy tak nesmyslné řešení problému? Monitoring a ani lidské zdroje nikdy nebude fungovat na 100%. To ti potvrdí každý, kdo se pohybuje v IT.
6. 5. 2017 15:24:03
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/104#reply532498
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit