Zadejte hledaný výraz...

Savana.cz – zkušenosti?

Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 1. 2017 07:47:22
Napsal xtcw;1350546
ano, díky, odpověď už mi dorazila dneska v 12:19. Ale přiznám se, že bych opravdu ocenil rychlejší reakci, alespoň informaci že tu ip opravdu blokujete - asi jsem se namlsal u coolhousingu no :-)
Nicméně pravda, je to poprvé - za nějakých 4-5 let a 4 VMS tarify
Dekuji za pochopeni. Jak pises, ze to je prvne za 4 roky, cos neco misel resit a jeste neslo o vypadek, ale o autoblokavi. V tomto pripade je mozne se lognout pres roundcube a postu poresit v nem, nez na zadost dame vasi IP na whitelist.
Hodne stesti a zdravi v roce 2017.
4. 1. 2017 07:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532572
Martin Benda
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 20:47:28
Nevím, jestli se to tu už nezmínilo, ale dnes jsem platil jednu příplatkovou službu PayPalem a byl jsem nemile překvapen, že si za to Savana strhává (asi první, co jsem zatím zaznamenal) poplatek 32,09 Kč za tuto platbu je přímo ve faktuře. Né, že by mě těch 30 Kč nějak vytrhlo, ale spíš to vidím poprvé a to platím docela často.
No a když už jsem narazil na toto téma - "Zkušenosti ze Savanou", tak musím říct, že se jejich služby za poslední rok docela zhoršily. Pokud si dobře pamatuji, tak ještě před rokem se mi nestalo, že by nebyla technická podpora přes chat k dispozici. Dnes je to ve večerních hodinách víceméně pořád - bez podpory. Dále odezva podpory přes oficiální požadavky v administraci účtu taky už nejsou tak rychlé, jako dříve. Stalo se mi (bohužel), že jsem měl napadenou prezentaci a odstavili mi jí absolutně bez nějakého varování či oznámení. Většinou to samozřejmě napíšou, ale už se to párkrát stalo. Když jsem napadenou doménu vyčistil, tak ji samozřejmě nezprovoznili hned, což ani nelze očekávat, ale bohužel ani třeba po půl dni. Nevím, jestli se něco změnilo ve vedení firmy, ale je to tak.
No a poslední věc, kterou jsem zrovna dnes řešil s klientem - velikost mailové schránky. I když máte vyšší tarif (já konkrétně Savana 2000), tak stejně máte pouze 500 MB na schránku. Což je oproti konkurenci, se kterou se stále udržuje ve stejné cenové hladině u nejlacinějšího webhostingového tarifu (myšlen Wedos, ale i další...) několikanásobně míň. Wedos má 5 GB a můžu to mít rozdělené jak chci v rámci webhostingu. U Savany ne. Tam i kdybyste měli 30 GB, tak máte v základu na jeden účet 500 MB a to je docela málo. Na druhou stranu to aspoň některé lidi nutí k neustálé údržbě svého emailového účtu. Nicméně je potřeba na to zákazníka, který je zvyklý na neomezenou velikost u Seznamu a gigabajtové velikosti dalších providerů na to připravit. No a nebo si připlatit.
Tím ale nechci nijak snižovat dle mého názoru docela kvalitní webhosting za velmi přijatelné ceny. Jen to tu uvádím jako další zkušenost pro ostatní.
18. 1. 2017 20:47:28
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532571
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
19. 1. 2017 06:59:42
Martine u emailu se myslím pleteš, alespoň já u sebe v administraci při zakládaní emailové schránky vidím "Maximalní velikost schránky 9100 MB".
19. 1. 2017 06:59:42
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532570
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
19. 1. 2017 07:46:10
- podpora vecer/v noci neni - je pouze do 8-20:00 (viz jejich web)
- max velikost schranky bez priplatkovych balicku je 500 MB, s Mailbox Plus/Profi je to pak az maximum kapacity daneho tarifu
- zapnout vycistenou domenu si muzete i sam, na to neni poteba cekat na podporu
19. 1. 2017 07:46:10
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532569
Martin Benda
verified
rating uzivatele
19. 1. 2017 09:06:42
Petře, asi máš nějaký příplatkový balíček. Protože je to tak přesně, jak to píše "ghostik".
S tím zapínáním domény to taky tak dělám, aby to bylo dřív v provozu. Ale jde mi spíš o to, že se mí asi 3x stalo, že mi to vypnuli a nedali vědět. Volal až potom zákazník, že mu nejede web. Ale chápu, že toho chlapi na podpoře mají moc a někdy to nestíhají.
No a s tou podporou 8-20 hod. je to tak. Dřív jestli si dobře pamatuju, tak se někde chválili s podporou 24h. Ale možná se pletu a omlouvám se.
19. 1. 2017 09:06:42
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532568
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 1. 2017 12:48:21
Napsal Martin Benda;1355191
Nevím, jestli se to tu už nezmínilo, ale dnes jsem platil jednu příplatkovou službu PayPalem a byl jsem nemile překvapen, že si za to Savana strhává (asi první, co jsem zatím zaznamenal) poplatek 32,09 Kč za tuto platbu je přímo ve faktuře. Né, že by mě těch 30 Kč nějak vytrhlo, ale spíš to vidím poprvé a to platím docela často.
Platbu Paypalem, ale i kartami an rovinu zpoplatnujeme specialnim poplatkem, protoze takovy poplatek platime dale bud Paypalu, nebo Gopay. Je to z duvodu velmi castych mikrotransakci, kde lidi plati treba 60 Kc a kdyz bysme z toho dali 1/3 provozovateli platebnimu kanalu, moc by se nam to nevyplatilo. Nyni ma kazdy na vyber. Bud pouzije nejdrazsi Paypal, nebo levnejsi Gopay a nebo uplne zdarma zaplati z banky do banky a pokud ma FIO, je to take u nas hned. Lidi tedy maji moznost volby a myslim si, ze to je ferove jednani a neni to nic proti nicemu.
Napsal Martin Benda;1355191
No a když už jsem narazil na toto téma - "Zkušenosti ze Savanou", tak musím říct, že se jejich služby za poslední rok docela zhoršily. Pokud si dobře pamatuji, tak ještě před rokem se mi nestalo, že by nebyla technická podpora přes chat k dispozici. Dnes je to ve večerních hodinách víceméně pořád - bez podpory.
Tohle je novinka par mesicu, ze podpora neni funkcni prez noc. V noci nebyla vyuzivana. Prumerne 1-2 telefony od 19 hodin do rana neni opravdu na to, abysme drzeli cca 4 pracovniky navic, ktere si to vyzaduje nas zakon kvuli ruznym stridani smen a odpocinkum atd. Rozumim tomu, ze mohou byt situace, kdy je zrovna potreba. Misto toho mame ted podstatne vice pracovniku zakaznicke podpory pres den a odezvy jsou rychle, na chatu necekate a nejpozdeji do par minut je chat prijat a nekdo s vami resi dany problem. To same na telefonu.
Napsal Martin Benda;1355191
Dále odezva podpory přes oficiální požadavky v administraci účtu taky už nejsou tak rychlé, jako dříve. Stalo se mi (bohužel), že jsem měl napadenou prezentaci a odstavili mi jí absolutně bez nějakého varování či oznámení. Většinou to samozřejmě napíšou, ale už se to párkrát stalo.
NESMYSL, ze by jsme vam odpojili prezentaci a NENAPSALI vam. Pokud se tak stalo, prosim o informaci, kdy, co a jak a ihned daneho pracovnika potrestam. Tohle je u nas NEPRIJATELNE, ze bysme klienta neinfromovali, kdyz mu prezentaci zablokujeme.
Co se tyka rychlosti odezvy na pozadavky v administraci uctu, tak to je nejpomalejsi kanal. Vy napisete pozadavek, on prijde do fronty a resi se, jak na nej prijde rada. Pokud je to neco slozitejsiho, predava se to k reseni administratorum, kteri patraji v uctu, zjistuji problem, pricinu, hledaji reseni a pak to predaji zpet s vystupem na helpdesk, ktery to pro vas zpracuje to uzivatelsky ctive podoby a posle vam reakci. Z tohoto duvodu dle charakteru vaseho pzoadavku neni realne, abysme odpoveli obratem.
Pokud mate pocit, ze s vami nase podpora nejedna korektne, nebo to trva, muzete kdykoliv napsat konkretni stiznost na vedeni@savana.cz a vec se budeme zabyvat, a posleme vam odpovidajici reakci s vysvetlenim, nebo omluvou.
Napsal Martin Benda;1355191
Když jsem napadenou doménu vyčistil, tak ji samozřejmě nezprovoznili hned, což ani nelze očekávat, ale bohužel ani třeba po půl dni. Nevím, jestli se něco změnilo ve vedení firmy, ale je to tak.
Pokud si klient prezentaci vycisti a napise nam, tak nez ji povolime, tak na zaklade seznamu napadenych souboru to musi technik projti soubor po souboru a porovnat, zda probehal zmena. Pokud je zaneprazdnen jinym ukolem, tak vas pozadavek ceka. Opet si myslim, ze to je pochopitelna vec, nad kterou se nema smysl dale rozepisovat.
Napsal Martin Benda;1355191
No a poslední věc, kterou jsem zrovna dnes řešil s klientem - velikost mailové schránky. I když máte vyšší tarif (já konkrétně Savana 2000), tak stejně máte pouze 500 MB na schránku. Což je oproti konkurenci, se kterou se stále udržuje ve stejné cenové hladině u nejlacinějšího webhostingového tarifu (myšlen Wedos, ale i další...) několikanásobně míň. Wedos má 5 GB a můžu to mít rozdělené jak chci v rámci webhostingu. U Savany ne. Tam i kdybyste měli 30 GB, tak máte v základu na jeden účet 500 MB a to je docela málo.
Pokud nase tarify srovnavate s konkurenci na zaklade jednoho parametru a ceny, tak to srovnavate spatne. To je nutne byt vice objektivni, co dostavate jako celek. Pokud se zamerite jen na jedne parametr, u ktereho pocitujete momentalni nedostatek, tak vzdy najdete konkurencni nabidku, ktera vam na prvni pohled prijde vyhodnejsi. To je logicke. Tech parametru je zhruba 400, pro zakazniky jich na webu zobrazujeme jen par desitek. Pokud je 500 MB malo, muzete si priplatit balicek MAILBOX PLUS/PROFI a mista je hned dosta a cena 30 Kc mesicne za MB PLUS je velmi prijatelna.
No a proc to mame takto a neumoznujeme vsechno vsem? Je to jednoduche.
Jde nam o kombinaci kvality, rychlosti, cenove prijatelnosti a stability.
Pokud zakaznik pouziva POP3, je pro nej 500 MB v podstate neomezene velikosti.
Pokud pouzivate IMAP, chapu, ze 500 MB je malo, tak neni problem si priplatit a tento limit zrusit.
Diky tomuto balicku mame jednak vice financni do investic do emailovych sluzeb (mame nejlepsi emailove reseni co je mozne na trhu mit). Je to rychle, emaily prijdou hned, odeslou se take hned.
My si na Savane stale myslime, ze nejdulezitejsi parametr je KVALITA SLUZBY a proto se podle toho ridime a delame maximum pro to, aby kazdy zakaznik byl spokojeny predevsim s kvalitou sluzby.
Napsal Martin Benda;1355191
Na druhou stranu to aspoň některé lidi nutí k neustálé údržbě svého emailového účtu. Nicméně je potřeba na to zákazníka, který je zvyklý na neomezenou velikost u Seznamu a gigabajtové velikosti dalších providerů na to připravit. No a nebo si připlatit.
Tady nejde ani tak o to, abysme ucili zakazniky delat udrzbu schranek, to urcite ne. Je to ochrana systemovych prostredku, nebot vime, ze kazdy mailbox jednou je naplnenen a Pokud to opravdu zakaznik potrebuje, rad si za to priplati. Pokud to nepotrebuje, odmaze si schranku a jede se dal. Jako vysledke tohoto je to, ze emailove sluzby delaji co maji a vse funguje.
Sam byste byl prekvapen, co lidi neumi ani zachazet se slozkami sveho mailboxu a svou postu maji bezne ve slozce DORUCENA a to i za nekolik let a nepouzivaji automaticke archivacni slozky dle roku. Pak by meli schranku rychlejsi a prehlednejsi. I z tohoto duvodu vime, ze to, ze to omezujeme, je spravna vec. Co se tyka neomezeneho seznamu, to beru jako zert. :) Tohle nesrovnavejte prosim. tam vam smazou mailbox, neb se to nezalohuje a jede se dal. My zalohujeme, garantujeme.
Napsal Martin Benda;1355191
Tím ale nechci nijak snižovat dle mého názoru docela kvalitní webhosting za velmi přijatelné ceny. Jen to tu uvádím jako další zkušenost pro ostatní.
Dekuji za dovetek, ze nakonec +- se s nami da existovat, to je mile zjisteni :).
---------- Příspěvek doplněn 19.01.2017 v 12:49 ----------
Napsal ghostik;1355264
- podpora vecer/v noci neni - je pouze do 8-20:00 (viz jejich web)
- max velikost schranky bez priplatkovych balicku je 500 MB, s Mailbox Plus/Profi je to pak az maximum kapacity daneho tarifu
- zapnout vycistenou domenu si muzete i sam, na to neni poteba cekat na podporu
To s tim zapinam aplikace sam, to je sice mozne ALE PRAVE TOHLE BYCH NEDELAL, nebot mame u nas pravidlo 3x a dost. Pak uz blokujeme pernament a nekdy i cely ucet.
Vzdy je dobre si to nechat od nas overit, nez se to zapne s nasim souhlasem. Pozor na to.
---------- Příspěvek doplněn 19.01.2017 v 12:51 ----------
Napsal Martin Benda;1355277
No a s tou podporou 8-20 hod. je to tak. Dřív jestli si dobře pamatuju, tak se někde chválili s podporou 24h. Ale možná se pletu a omlouvám se.
Ano, defakto jsme to spustili s velkou slavou, ze jsme 24/7, ale behem tech cca 2 roku jsme prisli na to, ze to je k nicemu. Kdyz hostujete na hostingu, kde vse funguje, kde temer nic nepada a kdyz ano, tak se to nahodi samo, tak je zbytecne mit zakaznickou podporu v noci, na kterou nikdo nevola a nepise.
Myslime si ze prodlouzena provozni doba 8-20 je optimalni. Dekuji za pochopeni.
19. 1. 2017 12:48:21
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532567
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 3. 2017 12:25:55
hofy oni jsou nějaké větší změny na mailserveru? To, že sem pár dní zpět zjistil, že mi na jeden účet měsíc nechodí maily protože se to už přes 143/STARTTLS nepřipojí (bez nějaké chybové hlášky, prostě jen nic nechodí), to mi až tak nevadí a změním si to na 993.
Ten případ s blokováním Seychel taky chápu, sám na našich serverech vidím co občas chodí ze světa.
Ale dneska mi volal nasranej zákazník, že blokujete servery seznamu, a jeho zákazník se mu marně pokouší poslat mail.
Složitě jsem přes ty 3 lidi vymámil NDR, a vypadá to tak.
Tak jsem si zkušebně poslal mail ze seznamu, a už půl hodiny nic - NDR ještě nemám takže to s tou 4xx chybou hnije zatím někde ve frontě seznamu, a zatím ani nevím jestli to dojde nebo skončí s NDR.
Každopádně nechat zablokovat v ČR mailservery seznamu, to už chce koule :-) ať už z jejich sítě chodí cokoliv
8. 3. 2017 12:25:55
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532566
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 3. 2017 12:39:17
xtcw: Tohle už řeším asi 3 dni. Ty maily přijdou až min. za 12hodin. Ale snaží se to vyřešit. Problém je, že podle logu to visí na straně Seznamu a Seznam dělá mrtvého brouka.
8. 3. 2017 12:39:17
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532565
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 3. 2017 13:07:10
marat: já tedy nemám bližší informace ani z jedný strany, ale dle toho NDR to server savany odmítne s temporary chybou (nějaká ochrana na savaně odmítne ip serveru seznamu, což je vidět), a seznam - zcela korektně tak jak má - mail uloží ve frontě a dále se ho pokouší doručit později, než vyprší nastavený timeout a hodí to NDR.
Podle mě se seznam chová úplně normálně. A i z praxe je daleko pravděpodobnější blbě nastavená ochrana savany jako příjemce, než že by seznam nějak výrazně blokoval/omezoval odchozí maily..
Osobně je to od novýho roku potřetí co řeším blokování od savany, nejdřív mi zablokovali pro jednoho člověka ip ze seychel, ale ani webmail nenapíše ani blbou hlášku o tom že je zrovna na blokovaný ip, takže se mu změnilo heslo k emailu jestli to není tím. Když přijel zpět do ČR, tak na nějakém ipadu měl ještě staré heslo, ten se s ním pokoušel připojit a tak mu pro změnu zablokovali komplet přístup z jejich firemní ip z kanclu. A nyní potřetí tohle, kdy icewarp na savaně hlásí "Intrusion prevention active for " - proto se ptám jestli na serveru něco změnili, zavedli novou drsnější ochranu apod.
Pokud se podíváš co k tomu píše icewarp zde https://www.icewarp.com/support/online_help/358.htm tak "Intrusion Prevention allows you to block any IP addresses performing suspicious activities"
a to znamená "IP blocked for exceeding connections in one minute". Takže jestli má savana pro zdaleka největšího mailhostera u nás nastavený limity jak pro studentíka co si pronajal vps a rozjel tam postfix, tak... no to snad ani nebudu komentovat
edit - hofyho neoblíbená konkurence tuhle hlášku icewarpu popisuje bez nějakých omáček okolo:
421 4.7.1 Intrusion Prevention active for ...
Tato chyba značí, že IP adresa, pod kterou přistupujete na Internet, je naším SMTP serverem blokována.
https://kb.wedos.com/cs/emaily/intrusion-prevention.html
8. 3. 2017 13:07:10
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532564
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 3. 2017 13:30:35
Já nejsem v téhle oblasti zběhlý. Vycházím z toho, co mi řekli na Savaně, protože mám stejný problém s doručováním emailů ze Seznamu, ale i z jiných adres. Je to dost nepříjemný a zrovna mi končí placený období, tak čekám jak se to vyvine a možná půjdu pryč.
8. 3. 2017 13:30:35
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532563
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 3. 2017 15:08:17
tak teď jsem teda taky na vážkách - po kontaktování podpory. Svádět to na seznam že "posílá hodně", místo náme nastavený stupidně malý limity doslova napsat "seznam překročil kvótu pro počet spojení za hodinu" a "nemůžeme si nechat zahltit server. Jedná se metodu ochrany mailserveru"? To je překvapení, že přes největšího hostera u nás toho lidi posílají hodně.. to má seznam každej druhej mail pro mx.savana.cz zahodit a autorovi napsat "sorry, savana váš mail nezvládá přijmout, zkuste to v půl třetí v noci, třeba to projde"?
Každopádně, maily ze seznamu kamkoliv chodí hned, a maily na savanu kromě seznamu zdá se taky. Můj mail ze seznamu odeslanej 11:53 mi došel 14:34, ale alespoň došel. Rozhodně mě zajímá jak a jak rychle tohle savana vyřeší, hovory s nasranejma zákazníkama mě teda moc nebaví, přicházejí o peníze a to je samozřejmě štvě
8. 3. 2017 15:08:17
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532562
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 3. 2017 16:01:57
Ahoj,
Zde je vyjadreni od nas.
Mailserver ma nastavenou ochranu proti zahlceni, ktera jej brani pred nadmernym poctem pozadavku.
Jeji aktivace se projevuje mimo jine hlasenim Intrussion ...
Protoze seznam.cz je v oblasti emailu spis nespolupracujici partner, jsme okolnostmi nuceni jej vyjimkovat a spise na nej tato pravidla neaplikovat.
IP adresy ktere vyuziva pro rozesilani emailu pak jsou na smtp.savana.cz ochranou ignorovany a nedachazi k jejich omezovani.
Co se ovsem stalo 6.3 bylo to ze seznam.cz na nas zacal co vterinu posilat zavirovany emaily.
Prvni email prisel 6.3 v 17:49:08
SYSTEM 17:49:08 ; Virus 'HEUR:Trojan.Script.Generic' found in 'UPS-Receipt-004868759.zip' (0.83kB)
SYSTEM 17:49:09 ; Virus 'HEUR:Trojan.Script.Generic' found in 'UPS-Label-4503899.zip' (0.81kB)
SYSTEM 17:49:10 ; Virus 'HEUR:Trojan.Script.Generic' found in 'UPS-Label-05725392.zip' (0.81kB)
SYSTEM 17:49:11 ; Virus 'HEUR:Trojan.Script.Generic' found in 'UPS-Package-8235397.zip' (0.82kB)
viry se posilali cca do 7.3 7:21
SYSTEM 07:21:24 ; blocked file type "*.js" found in 'UPS-Delivery-Details-002651796.doc.js' (0.49kB)
SYSTEM 07:21:25 ; blocked file type "*.js" found in 'UPS-Delivery-Details-04438576.doc.js' (0.48kB)
SYSTEM 07:21:26 ; blocked file type "*.js" found in 'UPS-Delivery-04258764.doc.js' (0.48kB)
Behem tohoto antiviroveho testu pak dochazelo k aktivaci i jinych typu ochran a tak se zpomalovala i jina chtena posta.
Nasledne zmenil seznam IP adresy pro rozesilani emailu, ktera ovsem nebyla vyjimkovana a tim padem zacal narazet na limity maislerveru,
ktere bezne dostacuji i vyznamne vetsim partnerum v mailingu, jako je google nebo yahoo.
Aktualne jsou IP adresy pouzivane seznam.cz zavedeny ve vyjimkach a nemelo by jiz dochazet ke zpomalovani v dorucovani emailu.
Seznam nefungovala antivirova ochrana a posilal do sveta viry, tak byli tyto jeho IP vsude zablokovany. Seznam to resil zmenou IP.
Slo o problem ze strany seznamu. A ano, na savane jsme si vzdy zakladali a zakladame ne bezpecnosti.
Za komplikace se omlouvame, i kdyz problem nevznikl nasim zasahem, nebo snahou nekoho blokovat.
8. 3. 2017 16:01:57
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532561
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 3. 2017 12:40:35
osobně by se mi víc líbila varianta během řešení ty zavirovaný maily mazat a nezahazovat ostatní korektní maily, kterých bude násobně víc - jeden zavirovanej mail za vteřinu mi nepřijde jako nějaká šílená zátěž, v porovnání s tím jaké dopady má na zákazníky zahazování mailů.
každopádně, pokud se viry přestaly rozesílat 7.3. v 7:21, tak mýmu zákazníkovi savana ještě v 10:03 zahodila email od seznamu, a můj testovací mail z 8.3. odeslanej 11:53 mi došel 14:34.
Tím chci říct, že i kdyby ten traffic byl obrovskej a bylo nutný opravdu seznam blokovat, tak chvíli po 7:21 už to zákazníkům mohlo normálně jet, a ne že to ještě den a půl prakticky nefunguje, protože se to nějak extra neřeší. Pokud by se někdo jednou za hodinu podíval jestli už je to ok, mohl být problém daleko kratší dobu - kdyby to byla priorita, což by imho měla být, nedovedu si v ČR představit větší problém pro hostera než že nechodí maily ze seznamu, bez ohledu na to že jsou to pitomci, je s nima domluva jak s tatarama a na všechno kašlou (viz nefunkční abuse@seznam apod) - ale je to největší hráč u nás a na to se prostě musí brát ohled.
A v momentě, kdy změnili ip, tak už posílali korektní maily, a v tu chvíli je to problém pouze savany a jejích limitů, že nepřijímá korektní traffic - nevím teda kdy jí změnili, ale trochu nechápu, proč trvá den a půl zadat jednu ip adresu do icewarpu. Zkrátka ocenil bych daleko rychlejší a pružnější řešení - pokud 7.3. v 7:21 přestaly chodit viry, a 8.3. někdy okolo 13:30 mi podpora ještě stále píše, že seznam překročil počet spojení za minutu, tak si prostě musím říkat, proč někdo už dávno neobětoval 20 vteřin času a 10 kliků myší a tu ip nepovolil? Jinde se to řeší tak, že se dočasně whitelistuje celej rozsah, omezí ochrany, greylistingy apod - prostě aby to co nejrychleji fungovalo a dopad na zákazníky byl co nejmenší.
Každopádně děkuju za vyřešení a objasnění, už to chodí normálně.
9. 3. 2017 12:40:35
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532560
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 3. 2017 22:12:04
Napsal xtcw;1370886
osobně by se mi víc líbila varianta během řešení ty zavirovaný maily mazat a nezahazovat ostatní korektní maily, kterých bude násobně víc - jeden zavirovanej mail za vteřinu mi nepřijde jako nějaká šílená zátěž, v porovnání s tím jaké dopady má na zákazníky zahazování mailů.
My nezahazujeme zavirovane emaily. K nam normalne email s virem take prijde, a umime se o to postarat, z eklientovi nic takoveho neprijde. Resime to tedy nasimi prostredky (nas naklad).
Pokud ale chodi viry od jedne IP stale dokola, tak system ji automaticky zakaze na X hodin a dotycna IP ma smulu.
Tohle vubec nesouvisi, se Seznamem. To jsou bezne obranne prostredky.
Seznam email je casto problematicky "spoluhrac", proto mame pro nej jako pro jedineho zvyseny "prah bolesti" a muze si dovolit, to co nijdo jiny, vcetne Gmailu. Jak jsi napsal, je to u nas nejvetsi hrac a tudiz posila nejvice balastu. Tohle byla extremni situace a pokud nekdo posle 60 zavirovanych emailu za minutu, spadne do nasi pasti znovu.
Napsal xtcw;1370886
každopádně, pokud se viry přestaly rozesílat 7.3. v 7:21, tak mýmu zákazníkovi savana ještě v 10:03 zahodila email od seznamu, a můj testovací mail z 8.3. odeslanej 11:53 mi došel 14:34.
Klasicky dobeh fronty a odmitnutych emailu pred X hodinami. To je normalka.
Napsal xtcw;1370886
Tím chci říct, že i kdyby ten traffic byl obrovskej a bylo nutný opravdu seznam blokovat, tak chvíli po 7:21 už to zákazníkům mohlo normálně jet, a ne že to ještě den a půl prakticky nefunguje, protože se to nějak extra neřeší. Pokud by se někdo jednou za hodinu podíval jestli už je to ok, mohl být problém daleko kratší dobu - kdyby to byla priorita, což by imho měla být, nedovedu si v ČR představit větší problém pro hostera než že nechodí maily ze seznamu, bez ohledu na to že jsou to pitomci, je s nima domluva jak s tatarama a na všechno kašlou (viz nefunkční abuse@seznam apod) - ale je to největší hráč u nás a na to se prostě musí brát ohled.
Na primo priznavam, ze tohle je chyba naseho cloveka, ktery tohle resi, ze prehledl zmenu IP adres, ze kterych Seznam zacal posilat emaily. Takto on opravil svuj problem s viry, co mu utekli ze site a jelikoz jeho puvodni IP jzi blokoval skoro cely svet, byla to z jeho strany nejrychlejsi moznost.
Priste jsme jiz na to pripraveny a vime, co cekat. Tohle byla situace, kterou jsme nemuseli resit, nebo si ja alespon an to nepamatuji
Napsal xtcw;1370886
A v momentě, kdy změnili ip, tak už posílali korektní maily, a v tu chvíli je to problém pouze savany a jejích limitů, že nepřijímá korektní traffic - nevím teda kdy jí změnili, ale trochu nechápu, proč trvá den a půl zadat jednu ip adresu do icewarpu. Zkrátka ocenil bych daleko rychlejší a pružnější řešení - pokud 7.3. v 7:21 přestaly chodit viry, a 8.3. někdy okolo 13:30 mi podpora ještě stále píše, že seznam překročil počet spojení za minutu, tak si prostě musím říkat, proč někdo už dávno neobětoval 20 vteřin času a 10 kliků myší a tu ip nepovolil? Jinde se to řeší tak, že se dočasně whitelistuje celej rozsah, omezí ochrany, greylistingy apod - prostě aby to co nejrychleji fungovalo a dopad na zákazníky byl co nejmenší.
Specifikuj termin "korektni traffic". Ne, nemusis odpovidat, to byla jen recnicka otazka.
Ale jak jsem psal v predchozi reakci, tak opravdu priznavam chybu lidskeho faktoru. Nic jineho v tom nebylo. proste seznam musi mit vice povoleno nez ostatni, neb to jinak nejde a seznam by se nikam nedopsal.
Napsal xtcw;1370886
Každopádně děkuju za vyřešení a objasnění, už to chodí normálně.
Jeste jednou se omlouvam za chybu an nasi strane ve smyslu, ze jsme ty IP hned nenastavili. Zabyvali jsme se problemem samotnych limitu a kolega v tomto pochybil a nesplnil svuj ukol.
Dnes byl kolem 14:30 hod ukrizovan pro vystrahu pro ostatni kolegy.
Ted vazne, dotycny mel neprijemny pohovor s mou osobou a myslim si, ze si na tohle jiz da pozor.
Tohle nema smysl jakkoliv okecavat. Chyba u nas.
Dekuji za pochopeni a sorry fakt
Hofy
9. 3. 2017 22:12:04
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532559
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 3. 2017 12:37:03
děkuju za vysvětlení - na tohle se nedá nic říct, jsem rád že to není systémovej problém, lidskej faktor se prostě někdy stává - díky a velkej palec nahoru za upřímnost a koule to přiznat.
Férově musím přiznat i já, že mezitím nám lidi reportujou z několika projektů velký problémy s mailama, když mají na tiskárnách nastavený odchozí mail pro scany seznam.cz - třeba gmail to rovnou zahazuje a tiskárny skončej s chybou. Takže to seznam posral asi opravdu hodně.
A nevím jestli je to úplná náhoda, ale včera mi na můj soukromej seznam přišel mail od holky mýho kámoše (taky na seznamu), kterou jsem viděl asi 2x v životě a nikdy si s ní nic nepsal: "Ahoj, Chtěl jsem vám říct, jak moc si vážím přátelství, můžete si přečíst mou děkovnou zprávu zde Zobrazit zprávu
Be well". Šlo to z číny a prošlo skrz servery seznamu - doufám že to je fakt náhoda a měla jen blbý heslo, protože jestli tam je větší problém s bezpečností účtů, tak se při jejich počtu máme na co těšit
10. 3. 2017 12:37:03
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/100#reply532558
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit