Napsal Kovboj;1348355
Velikost databáze nevidím jako problém, když někdo potřebuje velkou tak nejspíš potřebuje i hodně rychlou - tak si připlatí za VPS SSD. Zas až tak moc peněz to není. Ale samozřejmě přiměřené zvětšení prostoru pro klasickou i VPS SSD databázi mi vadit nebude.Ty certifikáty bez IP adresy jsou velký problém, určitě to slyšíte často tak to nebudu opakovat i já :-)Občas zlobí emaily, při pondělním mazání spamu to často padá nebo trvá strašně dlouho, občas se i při normálním posílání emailu zobrazí hláška o nedostupnosti serveru. Co bych ocenil je zvětšení velikosti schránky už v základní ceně vyšších tarifů, zdá se mi trošku nelogické že S500 má stejný limit 500 MB na schránku jako S3000 nebo S4000.Co by bylo super by byla možnost sledovat jakou zátěž generují jednotlivé domény na multihostingu, ale chápu že to není až tak snadné. Ale klidně by stačila jen nějaká statistika typu "za poslední hodinu / den / týden způsobily největší zátěž tyto procesy v tento čas...".Co pokládám za velkou chybu je že jste zrušili "živého člověka" na zákaznické podpoře 24 hodin. Ono i když nemá pravomoc/schopnost problém sám řešit, tak pro mě jako zákazníka je příjemné už jen to že vím že tam "někdo je" a třeba mi jen odpoví "o problému víme a řešíme to".Cenu bych samozřejmě nezvedal, na druhou stranu mě ale ani moc netrápí současná velikost dostupného prostoru. Na S3000 myslím že ho mám relativně dostatečně, nižší tarify nedokážu posoudit.Jinak přeji hodně štěstí a ať se daří i v novém roce a doufám, že jestli byly nějaké probémy tak je vyřešíte a vše poběží jak má. :-)
Ahoj, predem ti take preji stastne a vesele Vanoce a at se dari v novem roce, hodne zdravi zejmena, pak je vse sranda.
Dekuji ti za zajimavy pohled ze strany zakaznika.
1. DB - poresime nejake zvetseni jak klasicke, tak i na DB VPS SSD, zejmena DB VPS SSD je luxusni nabidka za tu cenu (2x cpu extra pro DB), ale jak rikam prostor na nejake upravy tu je.
2. IP je to nejvic, co nas tlaci a dreme na tom, bude, bude bude. Uvedomujeme si ten problem. Cerna mura pro me osobne, neco jako cerveny hadr a kazdy den na porade to opakuji SNI bez IP SNI, bez IP a technici a programatori jsou ze me uz slusne receno velmi rozladeni. Problem to je, ikdyz v soucasne chvili resitelne prave pridelenim IP za hubicku.
3. U emailu se kliden zastavim na a rozeberu to sireji
Zlobeni emailu - ano byl problem s utokem na branu pro mailservery, nevim pokdu to byl i tento pripad, zejmena je problem v tom, ze plno lidi do dnes netusi, jak pracovat s emaily. V dnesni dobe je az nepochopitelne, ze lidi maji veskerou prichozi postu a to i vyrizenou ve slozce DORUCENA POSTA. Celkove to zpomaluje praci s emaily, to je logicke, nebot IMAP to musi stale checkovat a synchronizovat. Lidi jeste NEVEDI O TLACITKU ARCHIVOVAT. Pak je vetsinou po problemu.
Co se tyka mazani vetsiho poctu emailu, pokdu to bylo 20 000 emailu, proste to trva, to je jasne, pokdu to drhlo pri mazani 500 emailu, je to divne a je treba to hlasit a podivame na to, co je spatne. Mailservery jsou ve spiice vytizene z 15-20%
Velikost schranky 500 MB bez balicku Mailbox PLUS - zde to je cele o ochrane a spotrebe vykonu mailserveru. Kdo pouziva pop3, staci mu to, staci to i dost lidem s IMAP, kteri umeji vyuzivat lokalni slozky pro arhiv, problem to takovy neni.
Jen totiz diky tomu, ze toto takto omezujeme a podminujeme to ZANEDBATELNYM PRIPLATKEM odemknout na radove GB/schranka, tak nesmirne sporime vykon pro ty, co jej opravdu potrebuji. Urcite to znas, ze kazda schranka je jednou plna. A to je i ted ten pripad a v kombinaci s tim, ze vice jak pulka lidi nezna tlacitko srchivu a ma vse v dorucene, nesmirne to bere vykon IO.
Dalsi vec, je, ze domenovy kos mame az v priplatkovem balicku. To je obrovske plus a neradime to zapinat ani, kdyz jej lidi maji moznost mit. Vysledek je hrozne balastu, co chodi na schranky typu shdgsdj@mujwebdomena.cz atd. Opet obrovska uspora pro spam farmu a antivirovou farmu pro emaily. Vysledek je, ze emaily jedou svizne, nepada to. (samozrejme az na vyjimky, co nastala, ale to je resitelne a vse se vyresi, neni problem v systemu jako takovem)
4. sledovani zateze jednotlivych domen na multihostingu - to je problem to vykonove obhospodarit, nekdo ci neco by to uselo pocitat. A kdo by to pocital. No vase VPS = ztrata urciteho vykonu. Muselo by se to separovat z logu atd.
Tohle si muzete udelat jiz nyni, ze si logy stahnete a pomoci nejakeho programu si logi vyparsujete a zjistite, co se kde deje. Nebo pro online sledovani je mozne koukat primo na status serveru, ktery take hodne napovi, kde je problem a co nejcasteji bere konexe. Pro resnei pripadneho zpomaleni VPS to staci, s ostatnim pomuze zakaznicka podpora.
5. helpdesk a ze nikdo neni online mezi 20 - 8 hodinou. Po pravde, az na par vyjimek radove jednotky stiznosti jsme se nesetkali s vetsim odporem pri teto zmene. Nyni mame vsechny lidi, co jeli v defakto v trojsmennem provozu prirazenye na denni cas 8 - 20 hodin. Ve vysledku tam nesedi 1-2 lide podle denni doby, ale sedi tam lidi hned 5 v hodinach mezi 8 - 16:30 a 1-2 od 16:30 do 20:00. Lidi nas vyuzivaji vice pres den, dovolaji se, neni problem mit zabrane vsechny linky, tickety se poresi do 20 hodin atd.
Vim a rozumim kam miris. Kdyz se neco pokazi, tak chces jen vedet, ze to vime. Pokdu se jedna o vypadek celeho serveru, nebo konektivity, vime to do 5-10 minut, neb nam monitoring rozesle emaily a zasle volat na mobily lidem, kteri maji sluzbu a posle jim SMS hlaseni, co se pokazilo. Vzdy to tedy nekdy resi. Jedine "hluche" misto je, kdyz si nekdo nejakym svym zasahem neco pokazi na svem uctu, tak to bohuzel musi pockat do rana, neb se nedovola, ani nedopise na chat. Naprosto tomu rozumim. Nicmene planujeme spusteni novych sluzeb, jak hostingu, tak i shop i dalsi veci a nezavrhuji, ze se helpdeks 24/7 nevrati, ale soucasna situace byla, ze nam za noc zavolal jedne clovek a to jen proto, ze zrovna zije v Indii, nebo v USA a on tam ma den. Jinak nocni smena delala zpravidla jen ukoly, co se nestihli pres den (nyni se stihnou) a nebo psala napovedu. Lide uderem 18 hodiny proste nevolaji, tak jsem rozhodl, ze zkusime tento experiment a myslim si, ze to zafungovalo nad moje ocekavani, ale jak jsem psal, jsou situace, kdy to zamrzi a rozumim tomu.
Snad jsem ti svymi odpovedmi alespon castecne vysvetlil, jaky je nyni stav a ja si samozrejme tve dotazy take zaplsal a budu na ne myslet pri dalsim rozvoji. Dekuji.
---------- Příspěvek doplněn 23.12.2016 v 15:22 ----------
Napsal Mirek Novotny;1348359
Za mě určitě napevno rozdělený prostor. Já třeba nikdy nepoužívám mailový prostor hostera, abych to v případě změny nemusel nikam migrovat. Proto nechápu proč když nepoužívám mail nejde alokovaný prostor přesunout do hostingu. Chápu, možná to nejde z technických důvodů ale přijít o třetinu prostoru "jen tak" není moc motivační proč být u vás.
Ahoj, rozumim ti, opticky to nevypada dobre. Proc mam pro web 10 GB a pro email 5 GB, kdyz email nepouzivam a nebo obracene web? Chapu to a vidim to jako marketingovy problem a budem ena ot myslet pri dalsim navrhu tarifu.
Problem to neni, udelat pohyblivou kvotu "mas tady, nemas tam a obracene".
Nejvetsi problem je ale navrh tarifu a jeho ceny. Kdyz to je totiz nyni udelane nyni 10+5, umim si cpocitat, ze na 100 GB disk dostanu 10 uctu pro web a na 100 GB disk pro email dam 200 uctu. (pouzivam cisla jen pro predstavu, 100 GB disky opravdu nemame :) ).
No ale kdyz zalozim pohyblivou kvotu, tak musim pri navrhu pocitat jinak. Musim brat u obou sluzeb maximum, tzn. 15 GB, takze uz se na disk pro web nevejde 10 uctu, ale jen 6 a u emailu misto 20 jich bude 6. No a povede to ke dvema moznym zaverum.
1. navysit cenu tarifu , aby 6 tarifu vydelalo jako 10
nebo
2. dat mene prostor na danem tarifu pri zachovani ceny, rekneme 5 + 5, a na web napiseme PROSTOR 10 GB pro web/email, ale i tak me bude stat vice porizeni pole pro emaily, ale to neni tak hrozne.
Takze kdyz by stejny tarif SAVANA 500 mel misto 15 GB rozdeleneho mista, prostoru jen 10 GB a mohl sis ho urcit kam potrebujes za stejnou cenu, uvital bys tuto zmenu? Je to pote atraktivnejsi?
Ber to prosim jako seriozni otazku. Nesnazim se ti tvuj nazor rozporovat ci vyvracet, naopak naprosto mu rozumim, ale nezohldnil jsi pri tom investicni stranu.
Snad jsem to vysvetlil srozumitelne, proto jsem to velmi zjednodusil a nezohlednuji tam to, ze 10 GB emailu je jina zatez, nez 10 GB ulozenych dat pro web atd, ale to by vysvetleni moc nepomohlo, jen by to zkomplikovalo celou mou reakci.
Jde otitz o to, ze je veliky rozdil, kdyz hosting nabizi web, db i emaily na tvem vlastnim VPS a nebo zda mas WEB, DB a EMAILY kazde na jine serverove farme. A to obrovsky a to ti prave vysvetluji. Vyhodou rozdeleni WEBU od EMAILU je obrovsky. Mas zatizeny web, emaily jedou a obracene. Kdyz bysme to meli vse v jednom, vubec tohle nemusime resit, ale my jsme udelali obrovskou investici do emailoveho reseni, platime velike licencni poplatky za tak konfortni emailove sluzby a neni to tak jednoduche.
Zaverem i tobe konkretne popreji hezke Vanoce a at se dari v novem roce 2017 a preji hodne zdravi. :)
23. 12. 2016 15:11:29