Zadejte hledaný výraz...

Sankce při nepřevzetí zásilky e-shopu

Ruzena Zapletalova
verified
rating uzivatele
5. 3. 2014 14:44:23
Dobrý den, jak řešíte nepřevzetí zásilky z vašeho e-shopu podle nového občanského zákoníku?Nesmíme dle nového zákoníku mít napsané sankce v obchodních podmínkách a jen zákazníka,který nám způsobil finanční škodu upozornit na uvedený telefon nebo email.Myslím,že nový zákoník pouze chrání zákazníky a ne nás prodejce.Prosím jak postupujete v takovém případě?Děkuji za veškeré informace.Zapletalová
5. 3. 2014 14:44:23
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002749
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 3. 2014 14:51:35
Běžně trestáte své zákazníky za to, že si nevyzvedli zásilku? Vymáháte to po nich dále? Podle mě je toto velmi kontraproduktivní, protože si možná ušetříte pár stovek, ale odradíte takové množství zákazníků, že si to ani neumíte představit. Osobně bych si na žádném eshopu, kde by mi podobně hrozili, neobjednal vůbec nic, protože ať už se stane cokoliv (pošta zásilku nedodá, mě srazí auto, atd. a já si ji nebudu moci zavčas převzít), tak se nechat tahat kvůli stopadesáti korunám po právnících a soudech, to opravdu ne...
5. 3. 2014 14:51:35
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002748
Ruzena Zapletalova
verified
rating uzivatele
5. 3. 2014 14:59:34
Nic takového nedělám a vy zřejmě nevlastníte e-shop,tak se prosím do diskuze nezapojujte,jen mě zajímá,jak to řeší nějací další prodejci.Milý pane,za 3 roky co provozujeme e-shop se nám stalo,že jsme narazili na nemocné lidi,kteří si týdně objednávají desítky věcí a ty leží na poště.Já jako prodejce podle nového zákoníku musím splňovat všechna pravidla dle zákona.O váš další názor nestojím!!!!!!
5. 3. 2014 14:59:34
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002747
martinmasor
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 3. 2014 15:01:26
Podle mě je to hlavně nemožné kdekoliv prokázat, že si to ten dotyčný objednal pokud nepožadujete OP jinak si to na něj může objednat naprosto kdokoliv. Každopádně párkrát jsem toto na eshopu viděl a vždycky jsem tam nenakoupil, i když jsem vždycky vyzvedl zásilku, která mi byla doručena. Vadí mi ovšem takové chování eshopu.
5. 3. 2014 15:01:26
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002746
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
5. 3. 2014 15:05:36
Já třeba eshop vlastním a souhlasím s kolegou. Vyhrožování zákazníkům nikam nevede. Je to kontraproduktivní a za tu negativní šuškandu na internetu to pak nestoji.
5. 3. 2014 15:05:36
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002745
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 3. 2014 15:10:08
Netrestáme a víte proč? Protože stejně mají 14 dní na vrácení zboží, takže je jedno, jestli ho převezmou a vrátí nebo rovnou nepřevezmou.
5. 3. 2014 15:10:08
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002744
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
5. 3. 2014 15:10:53
Růženo Ceasar má pravdu. Taky bych si u prodejce, který mi bude hrozit za nevyzvednutí zásilky sankcí, nic nekoupil. Nicméně věřím tomu, že pomatení zákazníci dokáží pořádně znepříjemnit život...
5. 3. 2014 15:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002743
profesor
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
5. 3. 2014 15:10:57
Růžo, hlavně klid ;-).
Nemá smysl řešit sankce, je to ztráta času a nervů.
Zkus problémové zákazníky ukládat a při případné další objednávce jim automaticky změň status na "Platba předem". Totéž bych zvážil u zákazníků s cikánským jménem (ano, je to možná rasismus, ale pravděpodobnost nevyzvednutí je u nich nejvyšší), taky u těch, kteří ani nedokáží napsat svou adresu, a ostražitý bych byl u lidí, kteří přijdou ze slevových/kupónových webů.
Osobně nepřevzaté zásilky řeším tak, že napíšu mail s tím, že se balík vrátil a pokud jej chtějí, tak musí zaplatit předem.
5. 3. 2014 15:10:57
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002742
martinmasor
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 3. 2014 15:16:52
Mimochodem než začnete nadávat tak byste si měla uvědomit, že by vás měl zajímat hlavně názor zákazníků, protože prodejci si u vás nic kupovat nebudou. A zvažovat a ověřovat identitu u některých jmen je dobrý nápad. A kontrolu lokality dělám taky.
5. 3. 2014 15:16:52
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002741
Dobrý den paní/slečno Růženo,
podívejte se na heurece na spol. Joha sport. Ti šli cestou přeposílání objednávek a vyhrožování sakncemi apod. A abych pravdu řekl dopadli velmi špatně. Být váma bych si klientů vážil. Pokud jednáte s klienty stejně jako jste "vyjela" na caesara tak se nedivím, že Vám lidi nevyzvedávaji zboží, já bych to také nedělal. Nejdůležitější v této době je vztah prodejce a nakupujícího. Svým přístupem se velmi můžete odlišit od konkurence a získat plusové body:)
5. 3. 2014 15:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002740
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
5. 3. 2014 15:26:26
Napsal Růžena Zapletalová;1064207
Dobrý den, jak řešíte nepřevzetí zásilky z vašeho e-shopu podle nového občanského zákoníku?
A jak jste to řešili doposud? Když se bude problematický zákazník "cukat", tak mu stejně nedokážete se 100% jistotou že objednávku udělal skutečně on. Kvůli stokoruně se nemá cenu rozčilovat.
Jinak jestli máte problém s "nemocnými zákazníky", tak bych zvážil jestli má cenu prodávat na Mimibazaru - předpokládám že většina problémových zákazníků bude z něj...
5. 3. 2014 15:26:26
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002739
Ja340
verified
rating uzivatele
5. 3. 2014 19:55:22
řeším to tak že se naseru, zanadávám si a potom jdu znova pracovat
---------- Příspěvek doplněn 05.03.2014 v 20:35 ----------
Napsal Kovboj;1064228
A jak jste to řešili doposud? Když se bude problematický zákazník "cukat", tak mu stejně nedokážete se 100% jistotou že objednávku udělal skutečně on. Kvůli stokoruně se nemá cenu rozčilovat.
Jinak jestli máte problém s "nemocnými zákazníky", tak bych zvážil jestli má cenu prodávat na Mimibazaru - předpokládám že většina problémových zákazníků bude z něj...
proč by se na mimibazaru pohybovat více lidí co nepřebírají objednávky než jinde? podle mě je to nesmysl a z vlastních dat to můžu potvrdit. Cigáni, alespoň u nás nikdy neměli problémy s přebíráním a až na jednoho cigána co mu zboží objednala manželka jako dárek to všichni převzali.
Ale je fakt že se zvyšujícím počtem objednável se nám neúměrně zvyšuje i počet nepřevzatých dobírek. Když na 100ks zboží za měsíc to byla jedna nepřevzatá, tak na 300 objednávek je to již šest.
Nejvíc mě nedávno naštval chlap. Objednal si zboží za 8000kč a na poště rozbili krabici. Jedná se o speciální pevnou kartonovou krabici do které zboží ještě navíc balíme ( vyjde mě na 80kč), zboží je vevnitř ještě ve svém obalu. No a on si to nepřevzal protože je prý zboží poškozené. Tak jsem mu hned psal že se omlouváme atd... a hned jsem mu poslal druhý kus za což byl velmi rád, a ten už 20 dnů leží na poště a zítra se vrací. Chlap mi telefon nezveda, když jsem volal z jiného čísla tak to zvedl a jakmile jsem se představil tak přestal mluvit ... tak takovýho bych měl chť i po těch soudech tahat...
Celkově škoda 260kč, o to nejde ale opravdu mě strašně štve ten přístup lidí... Jo holt co se dá dělat. zdražil jsem poštovné o 5 kč a složí se na ně ostatní:-)
5. 3. 2014 19:55:22
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002738
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
5. 3. 2014 20:39:33
Neposílám Lacům, deméterům, Horváhům, a dalším. Nikdy. Ještě mi ani jeden cikán nepřevzal dobírku takže tím se to vyřešilo. Změním automaticky na platbu předem, pošlu mu email že jestli chce tak zboží pouze na platbu předem. A co se stne? Nic, bez reakce, oni totiž většinou ani neumí napsat správně email ti naši vydržovaní spoluobčani.
5. 3. 2014 20:39:33
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002737
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 3. 2014 20:57:50
Od roku 2009 provozujeme portál http://www.pozornanej.cz kam zadávají provozovatele e-shopu údaje, které byly použity při fiktivních objednávkách. Systém následně varuje další provozovatele, pokud jsou tyto údaje opětovně použity.
a teď dost reklamy.....
díky informacím, které ze systému jsou čitelné mohu říct, že většina problémů s vrácenými zásilkami je na straně e-shopu a ne zákazníka. Většinou je chyba někde v procesech a s řadou e-shopů, které reportovali vysoké číslo zpětných dobírek jsme následně našli cestu jak tomu zabránit. Pokud je to i Váš problém zaměřte se hlavně na následující:
- komunikace se zákazníkem po objednávce. Je chybou objednávku potvrdit a dále nekomunikovat. Snažte se jej informovat o každém kroku. Čím více informací o stavu své objednávky bude zákazník mít tím lépe.
- nelžete zákazníkům. Pokud něco nemáte opravdu Vy na svém skladě neuvádějte status skladem s tím, že to vydrží, protože pak to často nevydrží. Pokud se stane, že máte objednávku na zboží, které aktuálně nemáte a nemůžete jej okamžitě odeslat okamžitě kontaktujte zákazníka a dejte mu závazný termín. Dle našich zkušeností většinou vydrží a pokud nevydrží pak je to přesně ten, který naštvaný na Vaše služby nepřevezme dobírku nebo vrátí objednávku.
- zaměřte se na důvěryhodnost e-shopu. Požádejte lidi, kteří nemají s Vaším e-shopem nic společného (pozor vyvarujte se IT odborníkům, hledejte lidi ze své cílové skupiny), aby Vám řekli Svůj názor a projděte s nimi i proces objednávky, většinou se totiž dozvíte věci, které by Vás nikdy nenapadli.
Jinak k tématu vymáhání. Je to nesmysl se do toho vůbec pouštět, protože nikdy neprokážete, že to objednal dotyčný člověk. Váš nárok na úhradu způsobené škody se nijak s novým občanským zákoníkem nemění a klidně jej můžete mít v obchodních podmínkách. V praxi je však nevymahatelný.
5. 3. 2014 20:57:50
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002736
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 3. 2014 23:44:44
U svého eshopu jsem vypozoroval, že asi třetina všech lidí, kteří napíší jméno a adresu malým písmem a bez
interpunkce, si dobírku neprevezmou.
5. 3. 2014 23:44:44
https://webtrh.cz/diskuse/sankce-pri-neprevzeti-zasilky-e-shopu/#reply1002735
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit