Zadejte hledaný výraz...

Různé shody v PPC kampani AdWords

Veronika
verified
rating uzivatele
1. 7. 2015 13:38:16
Zdravím,
chtěla jsem se zeptat, jak ideálně využívat shody v kampaních AdWords. Respektive aktuálně nastavuji frázovou shodu, ráda bych následovala přesnou. S tím, že je plánuji dát do zvláštních kampaní. O to mi ale nejde.
Jakmile přídám také kw v přesné shodě, AdWords se rozčiluje, že mi tato klíčová slova spuští jiné reklamy v jiných sestavách atd. Jak tomu můžu předejít? Je třeba psát zcela unikátní inzeráty, dát něco do vylučující shody?
Díky moc zkušenějším :)
1. 7. 2015 13:38:16
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122932
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
1. 7. 2015 14:00:30
1) Pokud zrovna nemáte shop velikosti Alzy, je zbytečné dávat slova v různých shodách do jiných sestav (neřkuli kampaní). Klidně může být v jedné sestavě přesná, frázová a modifikovaná volná.
2) Řešení by bylo vyloučit ze sestavy s frázovou shodou tu přesnou. Jak ale říkám, zbytečně si přiděláváte práci.
1. 7. 2015 14:00:30
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122931
Veronika
verified
rating uzivatele
1. 7. 2015 14:09:22
Napsal OndrejDyrka;1206240
1) Pokud zrovna nemáte shop velikosti Alzy, je zbytečné dávat slova v různých shodách do jiných sestav (neřkuli kampaní). Klidně může být v jedné sestavě přesná, frázová a modifikovaná volná.
2) Řešení by bylo vyloučit ze sestavy s frázovou shodou tu přesnou. Jak ale říkám, zbytečně si přiděláváte práci.
Mně bylo tohle doporučeno na podpoře AdWords, respektive tedy se uplně přesné shody zbavit, pak jsem se ale dočetla, že to není zdaleka tak černobílé. Klidně přesnou shodu nechám v kampaních s frázovou atd. Ale obávám se, že to nevyřeší můj problém :)
1. 7. 2015 14:09:22
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122930
Při dělení podle shod na úrovni kampaní je opravdu potřeba dát do kampaní s frázovou shodou jako vylučující ta slova v přesné shodě, aby ideálně existoval jen jeden kandidát pro zobrazení reklamy na daný dotaz. Ještě bych ale doporučila místo té frázové (případně vedle ní) používat modifikovanou volnou shodu, ta frázová přecijen trochu ořezává zásah a pokud nemáte fakt extrémně dobře rozpracovaná klíčová slova, připravujete se o možná relevantní zobrazení reklamy.
1. 7. 2015 16:16:54
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122929
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
2. 7. 2015 00:23:03
1) Pokud zrovna nemáte shop velikosti Alzy, je zbytečné dávat slova v různých shodách do jiných sestav (neřkuli kampaní). Klidně může být v jedné sestavě přesná, frázová a modifikovaná volná.
To je trochu nadstřelené pravidlo. Tak, jak to chce dělat Veronika, to má rozhodně smysl, i když není Alza. Pak je potřeba od sebe ta jednotlivá slova vyloučit, jak píše Petra.
2. 7. 2015 00:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122928
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
2. 7. 2015 07:41:03
Napsal lukas31;1206374
To je trochu nadstřelené pravidlo. Tak, jak to chce dělat Veronika, to má rozhodně smysl, i když není Alza. Pak je potřeba od sebe ta jednotlivá slova vyloučit, jak píše Petra.
Proč by mělo být nadstřelené? Je spousta užitečnějších koncepčních využití času PPC správce, než rozdělovat tutéž věc do dvou sestav a strávit zhruba 1,5 násobek času optimalizací.
2. 7. 2015 07:41:03
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122927
Veronika
verified
rating uzivatele
2. 7. 2015 09:17:14
Napsal lukas31;1206374
To je trochu nadstřelené pravidlo. Tak, jak to chce dělat Veronika, to má rozhodně smysl, i když není Alza. Pak je potřeba od sebe ta jednotlivá slova vyloučit, jak píše Petra.
Dobře děkuji, udělám to takhle, přijde mi to přehlednější. Jen ujištění. Vylučující slovo v takovém případě pro slova ve frázové shodě bude ?
2. 7. 2015 09:17:14
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122926
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
2. 7. 2015 10:37:38
Napsal veronikapixel;1206404
Dobře děkuji, udělám to takhle, přijde mi to přehlednější. Jen ujištění. Vylučující slovo v takovém případě pro slova ve frázové shodě bude ?
Ano, pokud máte dvě sestavy, např:
1. notebooky_frázová
2. notebooky_přesná
tak v 1. sestavě budou jako vylučující slova ta, která jsou v přesné shodě ve 2. sestavě.
Dejte si pozor, zejména v AdWords, abyste nenarazila na nízký objem vyhledávání některých přesných shod. Tím byste se připravila o spoustu relevantních zobrazení.
---------- Příspěvek doplněn 02.07.2015 v 10:39 ----------
Napsal OndrejDyrka;1206384
Proč by mělo být nadstřelené? Je spousta užitečnějších koncepčních využití času PPC správce, než rozdělovat tutéž věc do dvou sestav a strávit zhruba 1,5 násobek času optimalizací.
Protože i u mnohem menších kampaní než má Alza, to může ušetřit spoustu času, zjednodušit a zpřesnit bidding, práci s vyhledávacími dotazy, pravidly, skripty, atd. atd. U malých kampaní to třeba není potřeba, ale určitě bych to nebral "alza a výš", i u menších to pomůže.
2. 7. 2015 10:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/ruzne-shody-v-ppc-kampani-adwords#reply1122925
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit