Zadejte hledaný výraz...

Rozjezd originálního a perspektivního nápadu

Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
8. 1. 2008 23:55:13
Díky za další informace.
Vím jak, ale nikdo není všeználek, mám nápad, vím i jak to něco by mělo vypadat, ale samozřejmě rizika prakticky ověřené nemám a všechny stránky jako třeba platby na netu nemám prakticky vyzkoušené ... ... A ono to "jak" je sporné ... Nemusíš umět php, abys nepřišel na myšlenku, kterou zrealizuje v php programátor a prosadí manažer ...
Myslím, že téma není jen pro mě zajímavé ...
8. 1. 2008 23:55:13
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35621
majo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 1. 2008 00:01:50
Uz dlho som sa nezapojil do diskusie ale toto mi neda nezareagovat :) Mas super napad, to je super, dokonca porovnatelny s youtube, to by som povedal ze je excelentne. Konecne niekto z nasich krajin kto ma genialne napady, ma sancu sa presadit celosvetovo.. Co este mas k dispozicii? Kapital? Lebo bez neho nespravis nieze youtube 2.0 ale ani mensi lokalny web. Ak mas financie - obklop sa podla moznosti tymi najlepsimi ludmi (pokial mozno zo vsetkych oblasti - vyvoj, marketing, financie..) a zacni s nimi teamovo budovat ten novy zazrak. Ak nemas financie (a mas ozaj dobru myslienku) tak ti odporucam najst si partnerov, kvazi investorov, ktori ti to pomozu zafinancovat a ktori ten projekt tiez pomozu usmernit (budu na tom mat zaujem, lebo v nom budu ich peniaze). Ale treba si dat velky pozor na ludi, najdi si takych ktorym mozes skutocne doverovat - co je dost tazke.. Keby sa okolo toho projektu vytvorila takato skupina ludi s velkym potencialom, tak to mozete dotiahnut daleko. Lebo ja mam z tvojich prispevkov pocit ze mas iba super napad a chces to vsetko spravit sam, ale to sa neda - ani Google dlho nevlastnili na 100% Larry so Sergejom ;)
9. 1. 2008 00:01:50
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35620
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
9. 1. 2008 00:16:52
Děkuji za další poznatky.
9. 1. 2008 00:16:52
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35619
Mirun
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
9. 1. 2008 10:18:48
Dva postřehy
- Práce:
Vzít projekt a rozdělit ho na části.
Pokud tuto část uděláš dobře, podaří se ti jej kooordinovat tak, aby jednotlivé části zpracovávali nezávislí lidé tak, aby vlastně nevěděli na čem pracují. Vyžaduje to analýzu a návrh rozhraní mezi jednotlivými částmi. Kromě výhod v tom, že stavíš tajně Nautilus, získáš dobrý a rozšiřitelný model aplikace.
Totéž použít pro platební model: uděláš abstraktní platební rozhraní, a dalšími třídami implementuješ ta zatím nejrozšířenější. Na problémy s platbami v Zaire je dost času, protože na počátku bude tvůj obrat tvořen tím, co je všeobecně prověřené.
Je nesmysl snažit se nacpat do systému vše, co by někdy mohlo být potřeba. Takový nápad zahyne, protože dlouho trvá ho udělat, chyby se řetězí, je to drahé.
Každý projekt má jádro, které znamená tu naprosto nejdůležitější nosnou věc celé filozofie, která musí být funkční a obsahovat jen minimální množství věcí, které stačí k tomu, aby běžel. Toto je nutné napsat a odladit a spustit. Vyzkoušet a rozjet reklamu. Teprve potom za běhu dodělávat věci, které jsou méně důležité. Umožní ti to vyvarovat se chaosu a máš pod kontrolou finance do projektu vložené a další investice vybíráš dle toho, co je důležité udělat. Když se pokusíš udělat hned na začátku "všechno", buď skončís v blázinci, nebo ve vězení pro dlužníky, nejčastěji obojí.
Nosným prvkem jádra výše uvedeného je tvůj NÁPAD. Tím, že ho spustíš v minimální konfiguraci sice otevřeš karty, ale máš náskok. Není sice tak velký, jako zabrala doba výzkumu, ale je to náskok. Než se ostatní proberou a začnou kopírovat, tak právě přichází doba, kdy začneš přidávat další a další věci. Než se ostatní dopracují tam, kde jsi ty, máš opět náskok. Pokud stíháš alespoň trochu utíkat a nabírat uživatele, nůžky se pořád rozevírají.
S kýmkoliv, kdo pro tebe bude pracovat, podepiš smlouvu. Mlčenlivost ve smlouvě je vcelku k ničemu, dá se obejít tolika způsoby, že nemá smysl s tím prudit. Nejdůležitější věcí jsou naopak tvrdé sankce za nedodržení termínů, protože to je nejčastější věc, která ti bude způsobovat problémy. Od tebe to ovšem vyžaduje pečlivě připravené podklady a poměrně přesnou definici toho, co má kdo udělat, protože bez toho je odhad termínů zcela nereálný. Výhodou za ten opruz a čas při sestavování podkladů je to, že mnoho problémů a slepých uliček vyřešíš už při tvorbě konceptu a dobře napsaný koncept zvládne i slabý programátor, protože už jen přenáší hotové myšlenky do kódu. A programování je pak velice levné a každý programátor je rychle nahraditelný, kdyby třeba odpadl.
Naopak, pět kámošů, kteří ti slíbili že to naprogramují a kteří začnou v úterý večer sednou ke kompu a začnou vařit z vody, každý sám, každý podle sebe a bez vedení ti zabije i malou aplikaci (nejprve časově, pak finančně, pak se na to všichni vykašlou a... pokud se ti to přesto podaří dokončit, bude to takový guláš, že malá změna něčeho někde zabere týden práce a rozhasí to zbytek aplikace tak, že už to nikdy nikdo nemusí dát dohromady).
- Marketing:
Pokud budeš věřit lidem z reklamy, dopade to špatně. Bez ohledu na velikost jména agentury.
Pokud nebudeš věřit lidem z reklamy, dopadne to taky špatně. Bez ohledu na velikost jména agentury.
Záleží totiž na tom, na koho narazíš a co nabízíš. Velké agentury jsou často líné a používají své oblíbené postupy, bez ohledu na to, zda mají prodávat Mercedesy, nebo žvýkačky a vše válcují penězi (tvými), bez ohledu na to, zda je to výkonné či nikoliv. Malé agentury zase nemívají zkušenosti a tak používají přístup "my jsme mysleli že,...".
Rada existuje: cokoliv ti doporučí, nejprve prověř v malém. Efektivita reklamy se prokáže na malinkém trhu, kde je sto lidí úplně stejně, jako na tom, kde je jich sto milionů. Když budeš nejprve zkoušet v malém, tak pokud narazíš na blbce, maximálně přijdeš o peníze, které stála jejich práce. V případě internetového projektu je odzkoušení úspěšnosti poměrně jednoduché.
9. 1. 2008 10:18:48
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35617
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
9. 1. 2008 11:12:24
Děkuji za další hodnotné postřehy a fakta ...
9. 1. 2008 11:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35616
Mike
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 1. 2008 12:12:46
kubiz > rozměry Youtube? nechci být moc OT, ale jsi si jistý, že již něco podobného nikdo neprovozuje? A nemyslím jen přímou konkurenci, ale i nepřímou. Člověk se často diví, jaké všechny věci dnes existují, když si prochází všemožné 2.0 katalogy...
Jinak pár postřehů z praxe:
1.) Pokud to myslíš vážně, sám nic nezmůžeš.
2.) Vypracuj si business plán, v němž bude vše dopodrobna popsáno, definuj si vizi, urči obchodní model, předběžné rozpočty, časové odhady atp. Prostě klasika. (Pokud by to měl být hodně riskantní projekt, osobně bych to ideu s někým důvěryhodným projednal. - nadhled z venčí je důležitý - to platí i při samotném vývoji).
3.) Core team by v ideálním případě měli být tví zaměstnanci, příp. alespoň lidí, se kterými se můžeš kdykoliv stýkat osobně minimálně obden. V případě freelancerů na dálku se vyhni studentům a jiným pochybným existencím, kteří nebudou plně oddáni tvému projektu (strašně to protahuje vývoj).
4.) Smlouvy, přesná zadání, důsledná kontrola a plnění termínů. V tomhle se nevyplácí být měkota, zvlášť pokud děláš na něčem s lidmi, které jsi viděl jednou v životě. Jasně si definujte pravidla, časový rozpočet na projekt, definujte si průběh vývoje, milestony, postihy za neplnění věcí atp.
5.) Na základě předchozích úvah můžeš s nějakým prototypem oslovovat investory, případně to celé dotáhnout do nějaké alfa / beta fáze, kdy se to trochu otevře vybraným lidem na testing.
5a.) Udělej buzz. Pokud nemá projekt daleko dokončení (ideálně 2-5 měsíců před zamýšleným ostrým spuštěním), je dobré o projektu trochu dát vědět světu. Možností jsou desítky, vydalo by to na samotný článek.
6.) Spusť to a sleduj reakce uživatelů. Současně s tím se naplno věnuj marketingu a nadále rozvíjej projekt, pokud je kam a pokud je po tom hlad. Rozhodně nesmíš usnout na vavřínech a koukat trochu dopředu.
Samozřejmě by se o tom dalo sepsat několik knih, sepsat do přesněji, ale není toho času, tak snad ti těch pár věcí přijde vhod ;)
9. 1. 2008 12:12:46
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35615
Milan Kryl
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
9. 1. 2008 13:26:41
Rozsáhlý příspěvek Miruna mi připomněl velmi dobrý studijní materiál pro tvorbu aplikace na webu:
Knížka Getting Real od 37 signals
Getting Real - Elektronicky zdarma
9. 1. 2008 13:26:41
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35614
Taky si myslim ze sam nic nezmuzes, byt tebou tak se obratim na nejakou spolecnost, ver tomu ze jsou i takove co ti poradi zadarmo( maji na to prachy z EU) a navic ti muzou pomoct sehnat i finance atd. koukni treba na stranky jihomoravskeho inovacniho centra, ti jsou fakt dost dobri
14. 1. 2008 13:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/rozjezd-originalniho-a-perspektivniho-napadu/strana/2#reply35613
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit