Zadejte hledaný výraz...

Rozhovor s Radkem Stavinohou o Invii

Lupa dnes uveřejnila Honzův rozhovor s Radkem Stavinohou o Invii. Vybírám nejzajímavější pasáže.
ak to tedy je?
Fakt, že Invia je na prodej, je známý už dlouho. To není nic nového a nepíše se o tom poprvé. Jednání probíhají už dlouho a je jich více. Může se stát, že Invia bude prodána do konce roku. Ale rozhodně to není žádný deadline, že bychom se chtěli firmy zbavit. Do prodeje se netlačíme, daří se nám. Expandujeme teď do Polska a Maďarska, poohlížíme se po dalších východních trzích, kde by se nám hodil nějaký partner.
Ano, mluví se o tom už od vstupu Centralway. Zajímavé je, že v článku z roku 2005 se objevuje cena 500 milionů až jedna miliarda, letos se mluví o "více než 200 milionech".
Mmch proč novináři nechávají odhadovat cenu jejich největšího konkurenta?
Jak velké máte marže?
Náš zisk z jednoho zájezdu je mezi 0,5-0,7 procent. Prodáme přes miliardu, ale ziskovost je nižší.
Kolik je partnerských webů, které využívají váš affiliate program?
Více než pět tisíc. Některé jsou aktivní, jiné méně.
Kolik zájezdů se přes partnerský systém procentuálně prodá?
MD: To číslo měříme, ale teď ho nemám v hlavě a stejně si myslím, že je nepublikovatelné. Je fakt, že někteří dobří SEO optimalizéři nás stojí docela dost. Navíc dost konkurují i našim stránkám.
Já to odhadnul velmi hrubě na 10% (1, 2).
Máte s některými důležitějšími účastníky affiliate programu stanovené individuální podmínky?
Nemáme.
V zahraničí je to zcela běžná praxe. Kdo přináší víc peněz, má lepší podmínky. Co když Nettravel po chystaném restartu svého affiliate programu největší affiláky přetáhne?
Za loňský rok jste vyplatili partnerům tři miliony korun – jsou jednotlivci, kteří si z tohoto koláče ukrajují významnější díl?
MD: To zase ne. Jsou sice takoví, kteří během roku dosáhnou na statisíce, ale těch je opravdu málo. Nejvíce zastoupená v té horní vrstvě je skupina, která si vydělala desetitisíce. Což jsou pořád slušné peníze, ne?
RS: Asi si také nějaký affil udělám...
Radek Stavinoha má fakt divný přístup k affiliate programu své firmy. Kudy chodí, tudy trousí, že affiliate program Invii téměř nic nepřináší, mluví o tom, že jejich partneři je "stojí docela dost". A pak zase najednou láká lidi do programu.
Působí to na mě nedůvěryhodně.
V diskusi na Lupě Fandor upozorňuje na další zajímavou "nepřesnost".
13. 6. 2007 13:18:33
https://webtrh.cz/diskuse/rozhovor-s-radkem-stavinohou-o-invii#reply11498
Yuhu
verified
rating uzivatele
20. 6. 2007 16:42:16
Napsal Retal;5843
Radek Stavinoha má fakt divný přístup k affiliate programu své firmy. Kudy chodí, tudy trousí, že affiliate program Invii téměř nic nepřináší, mluví o tom, že jejich partneři je "stojí docela dost". A pak zase najednou láká lidi do programu.
Já si osobně myslím, že tenhle problém, kdy je affilové "stojí docela dost" je dán tím, že platí za prokliky. Kdyby zvedli částku za objednaný zájezd a snížili nebo zrušili cenu za proklik, zůstanou u nich jenom ti affilové, kteří se opravdu vyplácejí. Případně by taky mohli snížit tu mez 500 prokliků přiznaných za prodaný zájezd, protože pokud se affilák nevejde do 200 prokliků, tak přivádí dost necílenou návštěvnost a není důvodu mu tolik platit.
A to si Invia navíc neuvědomuje, že v oblasti cestovatelského affilu sem ještě nedorazila konkurence, Invia má prakticky sto procent trhu. Až se konkurence probudí, tak se bude muset probudit i Invia.
20. 6. 2007 16:42:16
https://webtrh.cz/diskuse/rozhovor-s-radkem-stavinohou-o-invii#reply11497
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit