Zadejte hledaný výraz...

Rozdílné ceny e-shop a kamenná prodejna (1 firma)

Karel Konrad
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 11:23:34
Ahoj,
máme e-shop a kamennou prodejnu, jedná se o specializované zboží. Na e-shopou se snažíme ceny alespoň trochu držet jako konkurence. V kamenném obchodě máme vesměs doporučené (Vyšší). Kamenný obchod dělá menší část tržeb. Platím nájem, prodavačku atd. Rozdíl v nákladech je jasný.
Marže nechci ani si nemohu dovolit snížit, obchod by padnul, ale chci ho, při vyšších cenách se uživí sám. Polovičaté řešení jako snížit ceny a dotovat z e-shopu nechci. I na eshopu jsou zaměstnanci, motivovaní ze zisku.
Je velmi problematické vysvětlovat zákazníkům rozdílné ceny. Podstata o vyšších nákladech v kamenných obchodech je samozřejmě vůbec nezajímá (to chápu), povídání o tom, že dostanou odborné informace, praktickou ukázku už vůbec ne. Prostě chtějí cenu co je na netu, poznámky o podvodnících nejsou výjimkou.
Osobně to nějak ustojím, ale prodavačka je už z toho špatná.
Máte to někdo podobně? Jaké používate argumenty? Děkuji za postřehy, příspěvky reagující na dotaz.
31. 5. 2017 11:23:34
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282169
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 5. 2017 11:36:53
Přijdu k tobě na prodejnu, budeme diskutovat o zboží, poděkuju a doma si to objednám z tvého e-shopu. Ty to musíš zabalit a poslat. Nebylo by teda lepší mi to prodat rovnou v prodejně za cenu z e-shopu?
Na druhou stranu moc nechápu proč bych měl něco zákaznikům vysvětlovat. Jste na prodejně, tady jsou mé ceny. Jste na e-shopu, tady jsou mé ceny. Ber nebo nech být :) Nemusíš se přeci zaplétat do diskuze o tvých nákladech, zaměstnancích, atd ...
Pak je otázkou jak máš oddělený e-shop a kamennou prodejnu. Pokud máš na e-shopu uvedeno, že mohou navštívit i kamennou prodejnu a tam pak máš ceny jiné, tak to je špatně a to by nasralo i mne :)
31. 5. 2017 11:36:53
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282168
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2017 11:39:48
My to máme naopak - eshop nepatrně dražší, osobně levnější, a to z toho důvodu, aby zákazníci zašli a my jim mohli lépe vybrat vhodnější produkt a zajistit si tak spokojené, vracející zákazníky (špatný výběr je může odradit). Nicméně to je nám umožněno tím, že jsm jediní prodejci značky, takže máme prostor dýchat.
Jak je to u vás? Mohou si zákazníci objednat zboží na eshopu a vyzvednout si jej? Případně máte uvedeno, že jsou produkty skladem na kamenné prodejně? Pokud ano, máte všude viditelně uvedeno, že ceny se liší?
Můj názor:
Z pohledu zákazníka, který nikdy neměl eshop:
Takže já si to zboží vyzvednu v obchodě ... no nebudu to objednávat, třeba mi tam poradí něco lepšího, když ne, vezmu to, co jsem si vybral.
Natěšený dorazí do prodejny a zjistí, že cena je rozdílná ... V tu chvílí nechápe, jaký je rozdíl mezi objednáním z eshopu a vyzvednutím v prodejně vs. zakoupením hned na místě a proč by tedy měl platit více. (A to neřeším zo, že zakoupení na prodejně je pro vás jistější skrz absenci práva spotřebitele do 14 dní od uzavření od smlouvy odstoupit).
Pokud eshop vůbec neumožňuje osobní vyzvednutí v prodejně, tak bych pouze informovala o tom, že ceny jsou odlišné.
31. 5. 2017 11:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282167
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 11:43:44
Napsal Zbyněk Šubert;1389633
Přijdu k tobě na prodejnu, budeme diskutovat o zboží, poděkuju a doma si to objednám z tvého e-shopu. Ty to musíš zabalit a poslat. Nebylo by teda lepší mi to prodat rovnou v prodejně za cenu z e-shopu?
Na druhou stranu moc nechápu proč bych měl něco zákaznikům vysvětlovat. Jste na prodejně, tady jsou mé ceny. Jste na e-shopu, tady jsou mé ceny. Ber nebo nech být :) Nemusíš se přeci zaplétat do diskuze o tvých nákladech, zaměstnancích, atd ...
Pak je otázkou jak máš oddělený e-shop a kamennou prodejnu. Pokud máš na e-shopu uvedeno, že mohou navštívit i kamennou prodejnu a tam pak máš ceny jiné, tak to je špatně a to by nasralo i mne :)
E-shop a prodejna nejsou prezentovány jako výdejní místo nebo sklad. Je tam vyloženě uvedeno, že nelze odebrat na prodejně. Mimo jiné je prodejna malá je tam skladem méně věcí než na e-shopu. Zbytek je ve skladě v jiném městě, který spadá pod e-shop.
Snížit ceny na kamenné prodejně nechci, obchod by to neunesl. Většina lidí nakoupí a o ceně nediskutuje. Ovšem ten diskutující zbytek................
---------- Příspěvek doplněn 31.05.2017 v 11:46 ----------
Napsal saja;1389635
My to máme naopak - eshop nepatrně dražší, osobně levnější, a to z toho důvodu, aby zákazníci zašli a my jim mohli lépe vybrat vhodnější produkt a zajistit si tak spokojené, vracející zákazníky (špatný výběr je může odradit). Nicméně to je nám umožněno tím, že jsm jediní prodejci značky, takže máme prostor dýchat.
Jak je to u vás? Mohou si zákazníci objednat zboží na eshopu a vyzvednout si jej? Případně máte uvedeno, že jsou produkty skladem na kamenné prodejně? Pokud ano, máte všude viditelně uvedeno, že ceny se liší?
Můj názor:
Z pohledu zákazníka, který nikdy neměl eshop:
Takže já si to zboží vyzvednu v obchodě ... no nebudu to objednávat, třeba mi tam poradí něco lepšího, když ne, vezmu to, co jsem si vybral.
Natěšený dorazí do prodejny a zjistí, že cena je rozdílná ... V tu chvílí nechápe, jaký je rozdíl mezi objednáním z eshopu a vyzvednutím v prodejně vs. zakoupením hned na místě a proč by tedy měl platit více. (A to neřeším zo, že zakoupení na prodejně je pro vás jistější skrz absenci práva spotřebitele do 14 dní od uzavření od smlouvy odstoupit).
Pokud eshop vůbec neumožňuje osobní vyzvednutí v prodejně, tak bych pouze informovala o tom, že ceny jsou odlišné.
E-shop výslovně upozorňuje, že nelze odebírat na prodejně. Informaci o vyšších cenách lidé nepřečtou nebo jim to bude jedno, pořád chtějí svoji nízkou cenu . Ale ani zde nechci diskutovat jak to vidí zákazník, ne protože mě to nezajíma, ale protože zákazníky zcela chápou, požadavek je jediný stejná cena jak na internetu. To ovšem neumím. Takže by pomohli nějaké argumenty, na které jsem třeba ještě nepřišel.
31. 5. 2017 11:43:44
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282166
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2017 11:50:59
Napsal Karel Konrád;1389636
E-shop výslovně upozorňuje, že nelze odebírat na prodejně.
V takovém případě bych se zachovala tak, že jakmile si někdo bude stěžovat, usmála bych se a s naprostým klidem sdělila, že to samozřejmě plně chápu. Je logické, že chce nakoupit za co nejnižší cenu, v takovém případě tedy doporučuji zakoupení přes eshop, kde jsou sice ceny nižší, ale bude třeba připočítat poštovné atp. A že záleží pouze na něm, co je pro něj výhodnější, budu maximálně respektovat jeho volbu.
Dále bych to neřešila. Pokud máte většinu, která rozdíly respektuje, máte to viditelně všude napsáno, tzn. zákazníky varujete (a nejedná se o nepříjemné překvapení až na místě), tak bych to více neřešila.
---------- Příspěvek doplněn 31.05.2017 v 11:54 ----------
Ještě mě napadá, zkusit zákazníky kamenné prodejny pozitvně motivovat. :)
31. 5. 2017 11:50:59
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282165
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 5. 2017 11:55:45
Toto byvalo kedysi, ale dnes mat rozdielne ceny na eshope a v predajni je uz prakticky exotika. Bud s tym pocitas a predavacka bude vysvetlovat nespokojnym zakanzikom preco sa zbytocne trepali k tebe do obchodu, alebo nahodis rovnake ceny. Neni moc co riesit.
31. 5. 2017 11:55:45
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282164
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 12:00:59
Napsal saja;1389638
V takovém případě bych se zachovala tak, že jakmile si někdo bude stěžovat, usmála bych se a s naprostým klidem sdělila, že to samozřejmě plně chápu. Je logické, že chce nakoupit za co nejnižší cenu, v takovém případě tedy doporučuji zakoupení přes eshop, kde jsou sice ceny nižší, ale bude třeba připočítat poštovné atp. A že záleží pouze na něm, co je pro něj výhodnější, budu maximálně respektovat jeho volbu.
Dále bych to neřešila. Pokud máte většinu, která rozdíly respektuje, máte to viditelně všude napsáno, tzn. zákazníky varujete (a nejedná se o nepříjemné překvapení až na místě), tak bych to více neřešila.
---------- Příspěvek doplněn 31.05.2017 v 11:54 ----------
Ještě mě napadá, zkusit zákazníky kamenné prodejny pozitvně motivovat. :)
Tak jak to popisujete to asi probíhá, věrnostní program na kamenné prodejně také. Nicméně každý týden příjde někdo, kdo to prodavačce po úsměvné odpovědi od plic vyčte.
31. 5. 2017 12:00:59
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282163
Trader243
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 12:09:05
Ahoj,
Nemam rovnaky problem, ale skusenost kde som sam v pozicii pravidelne vracajuceho sa zakaznika. Pravidelne nakupujeme tovar od eshopu-zoopotreby.
Majitel obchodu ma internetove ceny o 5% nizsie ako na predajni. Predajna je umiestnena pri vychode z metra a pri velkom office parku v Prahe.
Ak si tovar objednam cez net, mam to o 5% lacnejsie, mozem to vyzdvihnut na predajni,zdarma, ale az o 1-2dni.
A
k potrebujem nieco narychlo idem na predajnu vezmem z regalu, zaplatim o 5% viac, ale mam to ihned. Pripadne ak si chcem nieco prehliadnut (postroje, klietku) atd rovnako idem na predajnu a poradim sa, zaplatim o 5% viac. V podstate ma rozdelenych zakaznikov na 3. skupiny:
1. pravidelne nakupujuci z eshopu.
2. Nahodne okoloiduci,
3. Ludia, ktori potrebuju tovar ihned alebo sa o nom poradit na mieste.
Myslim, ze to ma super vymyslene. A zrejme mu to aj velmi dobre funguje. Velmi vela ludi prave z officov ktori sa tam pravidelne vracaju len na vydaj tovaru.
Ak tam pride nejaky dochodca, a zacne do predavacky rypat, ze dcera mu povedala, ze to ma o 5% lacnejsie na nete a preco ich na predajni zdieraju, predavacka sa milo usmeje, povie mu, ze nieco stoji najom, nieco energie a jej plat. A ked ma dceru tak nech to v pohode objedna cez net a on si to tu vyzdvihne do 2 dni :)))
Samozrejme velmi zalezi, kto je tvoja cielova skupina, kde je obchod umiestneny atd. atd.
31. 5. 2017 12:09:05
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282162
boogey
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 12:45:50
Tak buď vám eshop slouží jako reklama pro kameninu a pak se nedivím lidem, že si na netu něco vyberou, přijdou do obchodu a tam je to dražší, nebo jsou oba obchody samostatným ekosystémem a pak není důvod provozovat je pod stejnou značkou. Lidi si to nespojí a nebudou nic říkat.
31. 5. 2017 12:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282161
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2017 13:10:38
Pokud přijde do obchodu s tím, že to našel u nás na e-shopu za tuto cenu, tak bez řečí prodáváme za e-shop cenu.
31. 5. 2017 13:10:38
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282160
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 5. 2017 13:21:52
Nechal bych ceny stejné a zdražil bych dopravu. Tak to bude každému jasné za co platí. A nebo srovnal ceny úplně. Eshop rozhodně levněji nevychází, když se dělá se vším všudy. A nebo to co radí boogey, neprovozovat to pod stejnou značkou, nespojovat ty obchody spolu.
31. 5. 2017 13:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282159
xunil
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 13:49:36
Napište kolik je rozdíl. Někteří jedou 50 km pro levnější benzin o 1 Kč a pak jsou schopni vést v obchodě 30 minut diskuzi o 20 koruně.
V jednom obchodě měli výtisk A4 "nejsme e-shop" plus nějaký nevhodný dovětek hned u dveří. Nemají e-shop, ale na mě to působilo spíše negativně (myslím že to nemají zapotřebí). Patrně jim tam dost lidí vyčítalo vyšší ceny oproti e-shopům obecně. Mi osobně jakýkoli argument přijde zbytečný. Uvědomělý zákazník ví co mu e-shopy nabízí a bere oproti klasické prodejně.
Kolik těchto zákazníků je?
31. 5. 2017 13:49:36
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282158
Jan Fréhar
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 5. 2017 13:50:52
Já teď řeším něco podobného a myslím že je škoda nespojovat obchody dohromady a nebudovat brand. Já to udělám tak, že budu prodávat za ceny stejné na eshopu. Pokud chcete zdražit, tak zdražte i na eshopu i na prodejně. Lidé už se nedívají jen na ceny (ikdyž hrají v rozhodování velkou roli + záleží také na tom v jakém jste odvětví), ale také na mnohé další aspekty jako jsou kvalita balení, zákaznická podpora, rychlost doručení, vstřícnost obchodu a hlavně doporučení zákazníků a celkový dojem z nákupu.
31. 5. 2017 13:50:52
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282157
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 14:12:57
rozdílné ceny jsou i nyní běžné - viz lékárny
31. 5. 2017 14:12:57
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282156
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
31. 5. 2017 14:54:29
Je to speciálka takže do kamenné prodejny se chodí hodně lidí radit, byla by škoda nevyužít, to že tomu rozumíme v propagaci na e-shopu. Takže jeden brand je super.
V úvodním příspěvku jsem vytučnil jedinou věc, snižovat ceny nechci, prostě to nejde. Obchod by se už neuživil, je tam zaměstnaný člověk a ten si na sebe vydělá plus ostatní náklady a malo zůstá, nicméně mi to stačí.
Někteří z diskutujících připojili různé argumenty jak mluvit se zákazníky, zvýraznit na e-shopu, že ceny nejsou totožné a další podnětné věci, za to děkuji a těším se na další. Proto byl příspěvěk založen.
31. 5. 2017 14:54:29
https://webtrh.cz/diskuse/rozdilne-ceny-e-shop-a-kamenna-prodejna-1-firma/#reply1282155
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit