Zadejte hledaný výraz...

Rozdíl mezi ručním nastavením max ceny za proklik a automatickou cenou s limitem za CPC

Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
28. 4. 2015 12:32:05
Zdravim
Může mi prosím někdo vysvětlit, jaký je u adwords rozdíl u výběru placení za proklik mezi variantami:
1) Nabídky pro kliknutí nastavím ručně
2) Služba AdWords nastaví nabídky tak, aby mi pomohla získat co nejvyšší počet prokliků v rámci plánovaného rozpočtu
přičemž v druhém případě mi to dává možnost nastavit max. limit CPC
Není pak varianta 1 stejná jako varianta 2 ?
28. 4. 2015 12:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/rozdil-mezi-rucnim-nastavenim-max-ceny-za-proklik-a-automatickou-cenou-s-limitem-za-cpc#reply1109632
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
28. 4. 2015 12:51:21
S limitem se ta cena může měnit - může být 10, 20 nebo 30 Kč. Když se nastaví ručně maximální, tak se prostě nemění nezávisle na výkonu.
Obecně ale není dobrý nápad tu automatickou CPC používat, protože se prostě snaží co nejvíc utrácet.
28. 4. 2015 12:51:21
https://webtrh.cz/diskuse/rozdil-mezi-rucnim-nastavenim-max-ceny-za-proklik-a-automatickou-cenou-s-limitem-za-cpc#reply1109631
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
28. 4. 2015 13:00:15
Stále jsem to nepochopil.
Když jsem nastavil ručně maximální cenu, tak mi to taky někdy bralo za proklik 1 a někdy 6 kč.
U té automatické je taky kolonka limit pro max CPC. Takže mi to snad víc než ten daný limit utrácet nebude ne?
Furt mi to připadá jako totéž, jen jinak pojmenované.
28. 4. 2015 13:00:15
https://webtrh.cz/diskuse/rozdil-mezi-rucnim-nastavenim-max-ceny-za-proklik-a-automatickou-cenou-s-limitem-za-cpc#reply1109630
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
28. 4. 2015 13:59:39
Ruční nastavení, max. 2 Kč za proklik, 100 Kč rozpočet:
Dejme tomu, že se zobrazuješ na nějakém pátém místě, za klik platíš 1,5 - 1,8 a Google nemá potřebu snažit se nabízet maximum, aby tě posouval výše. Takže můžeš mít třeba 50 prokliků a utratíš 90 Kč z rozpočtu.
Automatické nastavení, max. 2 Kč za proklik, 100 Kč rozpočet:
Stejná situace jako výše, ale Google se tě bude snažit sunout výše v pořadí - třeba na čtvrtou pozici. Takže za proklik můžeš platit 1,9 - 2 Kč, utratíš celý rozpočet a kliků budeš mít stejně jako v předchozím pořípadě. Důvodem, proč bude cenu zvyšovat, bude právě snaha o utracení celého rozpočtu, stejně jako bude chtít navýšením ceny prokliku dosáhnout třeba vyššího skore kvality inzerátu. A jak psal Ondřej výše, tím v podstatě více utrácíš, i když výslededný efekt (prokliky) může být stejný.
28. 4. 2015 13:59:39
https://webtrh.cz/diskuse/rozdil-mezi-rucnim-nastavenim-max-ceny-za-proklik-a-automatickou-cenou-s-limitem-za-cpc#reply1109629
Rozdíl je v ceně, která vstupuje do aukce. Zatímco v ruční CPC 5 Kč vstupuješ do aukce vždycky s CPC 5 Kč (při každém vyhledání tvých slov proběhne řadící algoritmus s 5 Kč), u automatické s limitem 5 Kč Google v každé aukci nabízí kolik uzná za vhodné, maximálně ale 5 Kč (tj. někdy do algoritmu půjde 2 Kč, jindy 4 Kč, jindy 5 Kč). Když mu přijde, že má nabídnout 3 Kč, nabídne méně.
Automatická pak vede přesně k tomu, co říká - maximalizaci kliků z daného rozpočtu. Tj. řeší zejména kvantitu. Zatímco ručně si ohodnotíš slova podle důležitosti a hodnoty, kterou přináší, u automatické jednoduše půjde po počtu kliků. Při omezeném rozpočtu pak naopak může kupovat levné kliky (levné, protože je zas až tak moc nikdo nechce).
29. 4. 2015 00:21:12
https://webtrh.cz/diskuse/rozdil-mezi-rucnim-nastavenim-max-ceny-za-proklik-a-automatickou-cenou-s-limitem-za-cpc#reply1109628
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit