Zadejte hledaný výraz...

Řešení problému s PayPal platbou – kupující si vyžádal "refund" částku

tomi
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 3. 2011 11:10:56
Měl bych dotaz na případného zasvěceného v paypal, jak dále postupovat u níže vypsané situace, nerad bych udělal něco špatně a nevratně. Omezují mne trochu mé jazykové schopnosti a jen běžná znalost PP.
O co se tedy jedná?: Prodal jsem zboží, zaplaceno bylo přes PayPal. Po přijetí zákazníkem však tento žádá "refund" 20USD.
Mohu nějak ovlivnit to, aby nemohl refund získat, ale aby musel zboží zaslat zpět na reklamaci? Nevím jak mám postupovat.
V prvním bodě řešení tohoto problému se mi nabízí zatím:
1, accept the refund & close the dispute
2, Don't accept - show other options
U 2, se mi v druhém bodě následně nabízí pak myslím nabídnutí jiné částky refund.
Primárně bych chtěl ale donutit k zaslání zboží zpět. Budu moci vrátit částku bez zahrnutého poštovného?
1. 3. 2011 11:10:56
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614268
Tuttinho
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
1. 3. 2011 12:55:32
Ahoj,
mel by si tam mít nabídku, kde můžeš poskytnout důkazy (potvrzení z pošty o odeslání zboží atd.). Ten uživatel má nárok na refund, jen v případě, že mu zboží nebylo doručeno. Navíc se můžeš dohodnout i s tím zákazníkem, psal si mu vůbec? Jak je to dlouho od nákupu? Zboží je poškozené?
1. 3. 2011 12:55:32
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614267
dont accept, pak to po tobe bude chtit nejaky duvod, napises tedy proc... pak to bude zkoumat paypal... pokud je z tve strany vse v poradku, vetsinou paypal refund zamitne
1. 3. 2011 13:07:23
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614266
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
1. 3. 2011 13:20:50
Pravděpodobně to bude vychcánek, který zaplatil za zboží a teď si myslí, že dostane peníze zpět a zboží mu zůstane vlastně zadarmo.
Když klikneš na tlačítko č.2, máš potom dvě možnosti:
1. Offer a refund for a different amount.
2. Deny this refund request but continue communicating with (buyer).
3. Escalate this dispute to a PayPal claim.
Klikneš na druhou možnost, zobrazí se okýnko, do kterého napíšeš kupujícímu a dohodnete se třeba na poslání výrobku na reklamaci. Když bude souhlasit s reklamací, tak už víš co máš dělat. Když se ti neozve (těhlech případů se stává v praxi víc, co jsem teď zběžně zagooglil), tak je to taky vyřešené.
Při kliknutí na třetí možnost se ti asi otevře nějaký dialog, kde se tě paypal zeptá na dodání důkazů, že jsi zboží skutečně odeslal. Tam bys potom mohl dát třeba naskenované potvrzení o odeslání od pošty nebo něco podobného.
1. 3. 2011 13:20:50
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614265
tomi
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 3. 2011 14:31:43
Napsal Tuttinho;631030
...mel by si tam mít nabídku, kde můžeš poskytnout důkazy (potvrzení z pošty o odeslání zboží atd.). Ten uživatel má nárok na refund, jen v případě, že mu zboží nebylo doručeno. Navíc se můžeš dohodnout i s tím zákazníkem, psal si mu vůbec? Jak je to dlouho od nákupu? Zboží je poškozené?
Obávám se, že zásilku bez sledovacího čísla mi na PP neuznají ! (pošta na klasicky zaslané zásilky "jen" s podacím lístkem a do ciziny neposkytuje číslo pro sledování)
Produkt byl ale doručen a prodejce udává že má vady způsobené špatným zabalením. Samozřejmě jsem mu psal, je to skutečně nějaký vychcandíra, psal jsem mu, ať zásilku zašle zpět, že mu vrátím peníze, na to už ale neodpověděl a otevřel spor o náhradu 20USD. Od nákupu je to kolem 10ti dní.
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2011 v 14:33 ----------
Napsal msgexpert;631034
dont accept, pak to po tobe bude chtit nejaky duvod, napises tedy proc... pak to bude zkoumat paypal... pokud je z tve strany vse v poradku, vetsinou paypal refund zamitne
Ok, můžu to tak udělat, ale chci nejprve zvážit všechny varianty (jsou li ještě nějaké), jak odpovídám výše, refund otevřel a uvedl jako důvod "malé poškození".
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2011 v 14:35 ----------
Napsal P-ierre;631041
Pravděpodobně to bude vychcánek, který zaplatil za zboží a teď si myslí, že dostane peníze zpět a zboží mu zůstane vlastně zadarmo.
Ano, vše tomu nasvědčuje, jak také píšu výše, potom co jsme si dopisovaly a řekl jsem mu, ať pošle zboží zpět, že mu vrátím peníze, přestal reagovat a otevřel "resolution".
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2011 v 14:43 ----------
Napsal P-ierre;631041
...
2. Deny this refund request but continue communicating with (buyer).
3. Escalate this dispute to a PayPal claim.
Klikneš na druhou možnost, zobrazí se okýnko, do kterého napíšeš kupujícímu a dohodnete se třeba na poslání výrobku na reklamaci. Když bude souhlasit s reklamací, tak už víš co máš dělat. Když se ti neozve (těhlech případů se stává v praxi víc, co jsem teď zběžně zagooglil), tak je to taky vyřešené.
Při kliknutí na třetí možnost se ti asi otevře nějaký dialog, kde se tě paypal zeptá na dodání důkazů, že jsi zboží skutečně odeslal. Tam bys potom mohl dát třeba naskenované potvrzení o odeslání od pošty nebo něco podobného.
Myslíš tedy, že když kliknu dále : 2. Deny this refund request but continue communicating with (buyer) , že tak donutím toho člověka aby zaslal zboží zpět a nebude moci nadále nic zkoušet i při tom, když nebude se zasláním zpět on souhlasit ?
1. 3. 2011 14:31:43
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614264
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
1. 3. 2011 17:41:10
Ono ikdybys tracking number měl tak ti to PP neuzná. Já takto jednou postupoval a TN byl zamítnut, protože nedává žádné informace o kupujícím (což před cca 2 roky skutečně nebylo). Pokuď zákazník tvrdí, že je zboží poškozené, ať pošle fotku. Pravděpodobnost, že ti bude chtít zboží vrátit k reklamaci je nulová, neb by na tom prodělal. Navíc se obávám, že bys to musel mít v dodacích podmínkách. Jestliže je zákazník Američan, počítej s tím že PP bude více věřit jemu a škodný nakonec budeš ty.
1. 3. 2011 17:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614263
Tuttinho
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
1. 3. 2011 17:46:16
Muzes zkusit dat jako dukaz onu komunikaci se zakaznikem, nic jineho me jiz nenapada..
Muzes taky zkusit oslovit tohoto uzivatele - http://www.czemoney.com/forum/member2447.html ten o paypalu vi vsechno, je vlastne "VIP" klient pro stredni evropu..
1. 3. 2011 17:46:16
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614262
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
2. 3. 2011 00:19:36
Napsal tomi;631078
Myslíš tedy, že když kliknu dále : 2. Deny this refund request but continue communicating with (buyer) , že tak donutím toho člověka aby zaslal zboží zpět a nebude moci nadále nic zkoušet i při tom, když nebude se zasláním zpět on souhlasit ?
Nedonutíš ho, pokud to nebude chtít udělat sám. Ale jsi alespoň krytý, protože pokud řekne že je výrobek poškozený, ale odmítá ho poslat na reklamaci (výrobek musí být počtvrté reklamovaný nebo potřetí s tou stejnou vadou aby měl nárok na vrácení peněz) a dokonce odmítá ukázat, že je ten výrobek poškozený, tak jsi jasně v právu. Můžeš ho klidně trochu poškádlit a vyzvat ho, ať ti ukáže tu vadu. On to pravděpodobně odmítne (v tuhle chvíli máš vyhráno co se týče toho sporu přes paypal) a začne povídat něco o svých právech, tak budeš chvíli ignorovat jeho zprávy a po chvíli utichne. Pozor - intenzita jeho psaní i planýho vyhrožování se zvýší když ho budeš ignorovat.
Teď čtu příspěvek od Mirka Novotného a taky mě napadá otázka. Je zákazník Čech nebo Američan? Nebo z úplně jiné země?
2. 3. 2011 00:19:36
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614261
Mortus
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 3. 2011 09:07:18
Napsal P-ierre;631380
Nedonutíš ho, pokud to nebude chtít udělat sám. Ale jsi alespoň krytý, protože pokud řekne že je výrobek poškozený, ale odmítá ho poslat na reklamaci (výrobek musí být počtvrté reklamovaný nebo potřetí s tou stejnou vadou aby měl nárok na vrácení peněz) a dokonce odmítá ukázat, že je ten výrobek poškozený, tak jsi jasně v právu. Můžeš ho klidně trochu poškádlit a vyzvat ho, ať ti ukáže tu vadu. On to pravděpodobně odmítne (v tuhle chvíli máš vyhráno co se týče toho sporu přes paypal) a začne povídat něco o svých právech, tak budeš chvíli ignorovat jeho zprávy a po chvíli utichne. Pozor - intenzita jeho psaní i planýho vyhrožování se zvýší když ho budeš ignorovat.
Teď čtu příspěvek od Mirka Novotného a taky mě napadá otázka. Je zákazník Čech nebo Američan? Nebo z úplně jiné země?
...
3. 3. 2011 09:07:18
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614260
tomi
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
3. 3. 2011 09:23:43
Napsal P-ierre;631380
Nedonutíš ho, pokud to nebude chtít udělat sám. Ale jsi alespoň krytý, protože pokud řekne že je výrobek poškozený, ale odmítá ho poslat na reklamaci (výrobek musí být počtvrté reklamovaný nebo potřetí s tou stejnou vadou aby měl nárok na vrácení peněz) a dokonce odmítá ukázat, že je ten výrobek poškozený, tak jsi jasně v právu. Můžeš ho klidně trochu poškádlit a vyzvat ho, ať ti ukáže tu vadu. On to pravděpodobně odmítne (v tuhle chvíli máš vyhráno co se týče toho sporu přes paypal) a začne povídat něco o svých právech, tak budeš chvíli ignorovat jeho zprávy a po chvíli utichne. Pozor - intenzita jeho psaní i planýho vyhrožování se zvýší když ho budeš ignorovat.
Teď čtu příspěvek od Mirka Novotného a taky mě napadá otázka. Je zákazník Čech nebo Američan? Nebo z úplně jiné země?
Dle toho co mi píšeš, si nejsem jist, jestli víš jak funguje paypal. Nejedná se o Čecha ani Američana.
3. 3. 2011 09:23:43
https://webtrh.cz/diskuse/reseni-problemu-s-paypal-platbou-kupujici-si-vyzadal-refund-castku/#reply614259
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit