Zadejte hledaný výraz...

Reklamace zboží upraveného dle přání zákazníka – jak postupovat?

lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 11. 2011 10:38:51
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na jednu věc, nikde jsem k tomu nic nenašla.
Provozuji e-shop, který se zaměřuje na společenské šaty šité na míru. Před několika měsíci si u mě jedna paní šaty objednala, po měsíci byly šaty hotové a já jí je posílala, paní si zásilku nepřevzala. Zboží jsem jí tedy zaslala znovu, na svoje náklady. Paní si balíček převzala tedy až na podruhé, 30.10., poté mi napsala, že jí šaty nesedí a chtěla by je reklamovat. Šaty jsem sama přeměřovala a seděli dle jejích mír, ale reklamaci jsem uznala a napsala paní, aby šaty zaslala k překontrolování.
Balíček mi ovšem odeslala až včera, dnes došel, to je skoro jeden měsíc. Jistě ta paní měla nyní několik x příležitostí k tomu, aby si společenské šaty někam vzala, vzhledem k tomu, že jsou teď plesy a jiné společenské akce, a chtěla je po měsíci vrátit.
Všude jsem k tomu něco hledala, ale našla jsem pouze pořád dokola jaké má zákazník pravomoci, ale nikde jsem nenašla, jak mám postupovat v tomto případě.
Šaty jsou na míru, tedy klasicky ve 14 denní lhůtě je nelze vrátit, lze je pouze reklamovat, pokud se bude zdát zákaznici, že vykazují vady.
Tak snad se mi tu k tomu někdo vyjádří.
Díky.
30. 11. 2011 10:38:51
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702553
Právo odstoupit od smlouvy nelze uplatnit v souladu s § 53 odst. 8 občanského zákoníku v těchto případech uzavřených smluv:
- na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání..
Odstoupit od smlouvy nemuze, zakon ji to neumoznuje. Reklamovat muze vec do dvou let od nakupu. Pokud uvedla miry a obleceni je takto usite, reklamaci zamitnete a poslete ji vec zpet. Pokud by to nesedelo s tim co uvadela, pak je na miste oprava ci vymena zbozi ci vraceni penez u vady neopravitelne.
30. 11. 2011 10:43:19
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702552
kamilurban
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
30. 11. 2011 10:52:36
Podle mého názoru, pokud šaty nevykazují žádné vady a míry "sedí" dle původního zadání, není k reklamaci žádný důvod. Bylo by asi vhodné se domluvit na úpravě šatů za přiměřenou odměnu.
Při podobných sporech se mi nejlépe osvědčilo zvednout telefon a se zákazníkem se domluvit. Většina lidí je normálních a chce se slušně dohodnout.
30. 11. 2011 10:52:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702551
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 11. 2011 11:20:17
Šaty jsem ještě jednou teď znovu přeměřovala a sedí to přesně na centimetr. Ono kolikrát bývá, že se ty paní špatně změří, i když mají na stránkách uvedeno jak se mají správně změřit. Šaty jsou navíc přestříkané voňavkou. No tak snad to dobře dopadne.
30. 11. 2011 11:20:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702550
pani bych reklamaci slusne zamitl a pokud je to mozne, nabidl upravu za nejaky zvyhodneny peniz. Pokud s tim nebude souhlasit, tak poslat zpet.
30. 11. 2011 11:21:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702549
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 11. 2011 11:31:05
Ona právě úprava není možná, nebo vlastně je, ale mám dodavatele v zahraničí, takže by se to docela prodloužilo a prodražilo. Obzvlášť pokud ta paní třeba trochu přibrala nebo zhubla, tak by to zase nemělo efekt, protože šaty jsou se zipem a tam je každý milimetr znát. Takže asi bude nejlépe, když si je nechá upravit u své švadleny.
30. 11. 2011 11:31:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702548
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
30. 11. 2011 12:18:03
Reklamují se vady, nikoliv jako asi zde že sám klient poslal špatné požadavky. Takže reklamace se zamítá, je možná jen úprava - samozřejmě za úplatu.
30. 11. 2011 12:18:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702547
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2011 15:21:53
Napsal lyttos;728514
Šaty jsem ještě jednou teď znovu přeměřovala a sedí to přesně na centimetr. Ono kolikrát bývá, že se ty paní špatně změří, i když mají na stránkách uvedeno jak se mají správně změřit. Šaty jsou navíc přestříkané voňavkou. No tak snad to dobře dopadne.
Reklamaci bych zamítla, zvlášť, jestli míry sedí. Máte o tom nějakou zmínku v obchodních podmínkách? Odvolala bych se na to.
A dle mého soukromého názoru - jestli je z šatů cítit voňavka, pak si z Vás nejspíš paní udělala půjčovnu :/
30. 11. 2011 15:21:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702546
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 11. 2011 15:32:45
Samozřejmě to mám vše v obchodních podmínkách. Právě toho se také bojím a je to vlastně to, co celou dobu řeším, že si šaty někam už vzala, měla na to měsíc a teď je tedy reklamuje..
30. 11. 2011 15:32:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702545
Opravdu neni ceho se bat. Podstatne je, zda je vyrobek takovy, jaky byt mel. Pokud vse splnuje (rozmery apod.) pak ma pani proste smulu. Neni treba mit obavy apod. Jen hlavne at mate ty obchodni podminky spravne, protoze pokud tam chybi zakonem dane informacni povinnosti mohou vzniknout mensi problemy. Napr. zda tam informujete o pravech na odstoupeni od smlouvy apod.
30. 11. 2011 15:35:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702544
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 11. 2011 15:39:01
OP mám dobré, v tom problém nebude. Jen se zase děsím toho, jak mnoho zákazníků rádo vyhrožuje ČOI a podobnými, a diktuje si podmínky, takže se připravuji na nejhorší. Jinak díky za odpovědi.
30. 11. 2011 15:39:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702543
Podnikate, tak si na to musite zvyknout, cast zakazniku proste takova bude. Mate-li vse v poradku, pak byva navstevna z COI, hygieny apod. spise formalne prijemnou zalezitosti. Navic v drtive vetsine pripadu jde pouze o vyhrozovani ve stylu nahlasim to na coi, tam i onam, poslu to do medii. Ono je treba si taky uvedomit, ze COI se nezabyva konkretnimi reklamacemi apod. COI jen kontroluje, zda dodrzujete zakony - OP, terminy, informacni povinnosti apod. ale nikdy neresi konkretni reklamaci zda byla opravena ci ne apod.
30. 11. 2011 16:10:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-upraveneho-dle-prani-zakaznika-jak-postupovat#reply702542
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit