Zadejte hledaný výraz...

Reklamace zboží, které bylo zakoupeno v akci

TL
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
23. 5. 2013 09:09:28
Zdravím,
rád bych se zeptal Vás zkušenějších, jaké platí podmínky při prodeji zboží, které je v akci? Jedná se o prodej přes internetový obchod, tedy B2C.
Platí stejné podmínky jako při nákupu neakčního zboží či nikoliv?
Příklad: Mám VOP a zákazník zakoupí například 12 kusů hodinek, které jsou v akci 3+1 zdarma (platí pouze 9 kusů - u 3 produktů bude na faktuře cena 0 Kč). Pokud mu tedy nějaké nebudou sedět, má možnost je do 14 dní reklamovat. Jak to tedy bude, pokud by reklamoval některý ze zaplacených kusů (klidně i všech 9) ? Musel bych mu jakožto prodejce vrátit peníze bez ohledu na to, že zbylé 3 kusy, které byly zdarma, si ponechá?
Děkuji za radu.
23. 5. 2013 09:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904387
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 5. 2013 09:35:40
Vrací se to i se všemi dary a v případe reklamace časti se to děla poměrem.
23. 5. 2013 09:35:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904386
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
23. 5. 2013 10:14:51
jsou dvě možnosti buď cenu na faktuře uděláš průměr pro všechny 4 hodinky... a nebo uvedeš do obchodních podmínek, pokud zákazník vrátí zboží musího vrátit i s dárkem, jinak za dárek bude účtován poplatek 100Kč. takhle to má třeba a3sport.cz
23. 5. 2013 10:14:51
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904385
TL
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
23. 5. 2013 11:08:30
Díky za příspěvky. Co by se stalo v případě, že by v podmínkách tyto věci nebyly vůbec uveřejněny? Musí to tam být či to není povinností a v tom případě se přirozeně jedná o postupy viz příspěvek od uživatele obchodniuspech?
23. 5. 2013 11:08:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904384
Dar jako takový je darem a jen tak ho nelze požadovat zpět. Musí to byt darováno tuším s rozvazovací podmínkou, kdy se prostě stanoví při předání daru, že je zde určitá podmínka a pokud nebude splněna, nárok na dar zaniká a musí jej vracet. Pokud nic takového nemáte vyloženě smluvně uvedeno, tak nárok na vrácení v podstatě nemáte. Je to obecný problém dárků k objednávkám, různým akcím X+Y apod.
řešení je dvojí, buď do OP ošetřit dary právě podmínkou, aby bylo nárokovatelné jeho vracení, nebo nedávat produkty zdarma do kupní smlouvy jako dar, či za nulu, ale např. za plnou cenu a zároveň přidat slevu ve výši dané ceny produktu. Tím získá zakázník produkt v podstatě za nulu a ve své podstatě jste mu jej jakoby prodal. No ještě je třetí možnost a to je vytvoření balíčku. Prostě balíček s názvem XY obsahuje tyto 4 produkty a celková cena balíčku je součtem hodnoty tří samostatných kusů.
naopak výhoda produktu za nulu je v tom, že se pak můžete vymlouvat, že reklamovaný produkt je zrovna ten kus za nulu a samozřejmě na dary se záruky jako takové nevztahují.
23. 5. 2013 11:16:32
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904383
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 5. 2013 22:55:25
viz zde:
http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=3147&catid=45&Itemid=65
cituji z dTestu:
Koupila jsem si sadu profesionálních žárovek v balení "3+1 zdarma". Z obalu ani jiných informací nebylo zřejmé, která žárovka je ta "zdarma". Po nějakém čase se jedna rozbila, a tudíž jsem ji šla reklamovat. Reklamace byla zamítnuta, s tím, že se jedná právě o tu žárovku, která byla zdarma.
Odpověď:
Je pravdou, že záruka se vztahuje jen za zboží, které spotřebitel nabyl úplatně, tedy za které zaplatil. Časté jsou např. akce "při koupi tří párů bot ten nejlevnější zdarma", ale je nutné vždy nepochybně určit, které zboží je tím darem. To se v tomto případě nestalo. U akcí typu "3+1 zdarma", kdy není možné jednotlivé kusy od sebe odlišit, se jedná jen o množstevní slevu, nikoli o tři kusy v plné ceně a jeden zdarma (každý kus je reprezentován poměrnou částí z kupní ceny - v tomto případě 25%). Reklamovat je tedy možné každý kus zvlášť. Pokud by navíc prodejce trval na svém názoru, dopustil by se klamavé obchodní praktiky a bylo by vhodné podat podnět české obchodní inspekci.
Doporučuji objednat si tu jejich brožurku, a být informován lépe než spotřebitel :)
29. 5. 2013 22:55:25
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zbozi-ktere-bylo-zakoupeno-v-akci#reply904382
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit