Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – zákaznice přijala poškozenou obálku

Sethi
verified
rating uzivatele
24. 11. 2011 23:33:29
Dobrý den,
provozuji eshop s knížkami a dnes mi přišla zpráva od paní, že obdržela zásilku, která je poškozená (knížka měla protrhnutý hřbet) a jak to může reklamovat. Při dotazování z ní vylezlo, že při převzetí knížky byla poškozená i obálka. Tudíž jsem jí napsal, že musí reklamovat na ČP do 24 hodin. Ona mi na to napsala, že to převzala už v úterý a že na to neměla čas, že to píše až teď.
Nevíte co s tím? Je to její blbost, že převzala poškozenou obálku a nesepsala protokol? Jak je to legislativně správně? Mám jí tu reklamaci uznat?
24. 11. 2011 23:33:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701090
Muze uplatnit rozpor s kupni smlouvou a dukazni bremeno dokazat, ze knizka odesla od vas v poradku bude na vas. Samotny fakt, ze obal byl poskozen neni dostatecne prukazny k tomu, abyste toto prokazala. Takze byste to mela slozite. Co se tyka toho, ze by mela ona neco reklamovat, otazkou je z jakeho titulu by ona mela neco reklamovat u dopravce. Knizku si objednala se sluzbou doruceni u vas a u vas spolecnosti, tudiz vy jste odpovedna za doruceni toho produktu. Zakaznika vas vztah s prodejcem nemusi vubec zajimat a i kdyz je beznou praxi, ze zakaznik to jde obcas reklamovat k prodejci sam, tuto povinnost nema. Zakaznik nema povinnost nic reklamovat u vaseho smluvniho prepravce, tu povinnost mate vy. On s prepravcem zadnou smlouvu nema, tu mate vy. A vy musite reklamovat u nej poskozene zasilky, nedorucene, ztracene apod. Je to jako by zakaznik v pripade, ze vy poslete balik a k nemu neprijde mel jit toto reklamovat k dopravci.
Takze zakaznik vazne nemusi nic. Musite vy. Dodat bezvadny vyrobek, ci prokazat, ze vyrobek ji byl dorucen v poradku a poskozeni si zpusobila sama.
24. 11. 2011 23:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701089
nexus
verified
rating uzivatele
24. 11. 2011 23:41:02
je to chyba posty, ze zasilku poskodila, reklamaci vyrizuje pani pres postu dle jejich podminek. pokud hodlas nejak kompenzovat chybu cp, pak je to ciste dobrovolne, pani nemela zasilku prebrat (zasilku neprebirat nejlip vubec, nejake reklamovani den po prebrani si moc nedovedu predstavit). cp je pro tento pripad pojistena, resp. kazdy balik tusim do 500 Kc automaticky, vice na cpost.cz
24. 11. 2011 23:41:02
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701088
Tkim
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
24. 11. 2011 23:42:11
Vyčerpávající odpověď:
V okamžiku, kdy předáme zásilku dopravci (České poště), plně zodpovídá za přepravované zboží dopravce.
Česká pošta (ČP)
Náhradu škody za poškozený balík vyplatí ČP pouze příjemci, který reklamuje škodu při jejím převzetí. Pokud není balík zjevně poškozený, ale obsah ano, je možno v takových případech reklamovat nejpozději následující den po dni dodání. Reklamaci uplatňuje VŽDY příjemce, jakákoliv aktivita za strany odesílatele není možná.
Je-li balík viditelně poškozen
Takový balík by neměla pošta adresátovi doručit. Předá mu pouze oznámení o uloženém poškozeném balíku na poště a požádá ho, aby se dostavil na poštu k jeho převzetí a sepsání reklamace.
Pokud takový balík adresát přijme, musí reklamaci uplatnit ještě týž den, nejpozději však den následující. Po uplynutí této lhůty již není reklamace možná žádným způsobem. Takovéto převzetí probíhá vždy za asistence zaměstnance ČP a měl by být vystaven příslušný zápis s příjemcem.
Pokud balík nevykazuje zjevně známky poškození
Doporučujeme zákazníkům po převzetí zásilky od ČP vždy zboží IHNED zkontrolovat. V případě zjištění poškození obsahu zásilky. Je třeba celý balík včetně obalu vzít na poštu nejpozději následující den po dodání a tam s vámi sepíší reklamační protokol. Zboží necháte na poště. Je možno využít nejbližší pošty. Na pozdější reklamace bohužel ČP nebere zřetel. Na jakékoliv pozdější reklamace poškození při přepravě, nebere zřetel ani naše firma. V tomto případě může reklamaci uplatnit pouze příjemce (adresát). Zboží je jeho majetkem a službu „doprava“ vykonávala ČP pro jeho osobu. Člověk již bohužel v takovýchto případech nemůže pro zákazníky nic udělat.
24. 11. 2011 23:42:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701087
netbrana
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 11. 2011 23:52:37
Tak já přidám svojí zkušenost. Není to ani týden, co mi přišla zásilka v bublinkové obálce. Obálka byla celkem slušně roztržená a přelepená samolepicí páskou, vedle pásky bylo propiskou napsáno Došlo poškozeno a razítko Pošty. Obálku bych za normálních okolností nejspíše nepřevzal, jenže jsem jí našel v poštovní schránce. Na konec jsem zjistil, že šlo pouze o katalog a propagační předměty proto jsem to dále neřešil.
Pointa: Je těžké reklamovat zásilku na místě, pokud jí pošta vhodí do schránky a to i s poškozením. Jste-li navíc v té době mimo město, nemáte šanci dodržet těch 24 hodin.
24. 11. 2011 23:52:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701086
Sethi
verified
rating uzivatele
24. 11. 2011 23:53:40
Radek O. :A to že převzala balík bez jakéhokoliv protestu, ačkoliv byl poškozený není dostatečný důkaz?
---------- Příspěvek doplněn 24.11.2011 v 23:55 ----------
Napsal netbrana;726806
Pointa: Je těžké reklamovat zásilku na místě, pokud jí pošta vhodí do schránky a to i s poškozením. Jste-li navíc v té době mimo město, nemáte šanci dodržet těch 24 hodin.
Jednalo se o doporučenou zásilku, takže to paní převzala na pobočce pošty a žádné razítko na obálce také není
24. 11. 2011 23:53:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701085
Sethi: proc by to mel byt dukaz? to, ze byl poskozeny obal zasilky neni prece dukazem toho, ze jste ten vyrobek neposlala jiz v tomto stavu. To, ze ma nejaky obchod v podminkach napsano to, ze si to ma jit zakaznik nekam reklamovat je pekne, ale ma to stejnou vahu, jako kdyz byste do podminek napsala to, ze zakaznik nedostane zadnou zaruku. Proste zakaznik ma smlouvu s vami a to je rozhodujici, to, ze jsou zde postupy pro reklamaci zasilek u dopravcu primo pro spotrebitele v tom nehreje roli. Proste to zakaznik prevzal a chce dostat kvalitni zbozi, na ktere ma narok a takove byste mu mela dodat.
25. 11. 2011 00:03:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701084
Sethi
verified
rating uzivatele
25. 11. 2011 00:12:17
Ok, děkuji za rady.
Takže jediná prevence na příště je to lépe zabalit?
25. 11. 2011 00:12:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701083
asi jeste nikdo nevymyslel obal, ktery by prepravni spolecnosti alespon v nejakem promile pripadu nedokazaly znicit ci poskodit ;) mozna bych se zkusil se zakaznikem domluvit, nabidnout slevu z ceny, nabidnout nejakou slevu na pristi nakup apod. preci jenom takto poskozenou knihu budete posleze spatne udavat. treba by na to slysela.
25. 11. 2011 00:14:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701082
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
25. 11. 2011 00:14:41
Napsal Radek O.;726811
Sethi: proc by to mel byt dukaz? to, ze byl poskozeny obal zasilky neni prece dukazem toho, ze jste ten vyrobek neposlala jiz v tomto stavu. To, ze ma nejaky obchod v podminkach napsano to, ze si to ma jit zakaznik nekam reklamovat je pekne, ale ma to stejnou vahu, jako kdyz byste do podminek napsala to, ze zakaznik nedostane zadnou zaruku. Proste zakaznik ma smlouvu s vami a to je rozhodujici, to, ze jsou zde postupy pro reklamaci zasilek u dopravcu primo pro spotrebitele v tom nehreje roli. Proste to zakaznik prevzal a chce dostat kvalitni zbozi, na ktere ma narok a takove byste mu mela dodat.
Způsob řešení reklamace v tomto případě určuje pošta, ta má v podmínkách že reklamaci podává příjemce.
Jinak čekám kdy ti dojde že Sethi není ona ale on.
25. 11. 2011 00:14:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701081
Napsal jarin001;726816
Způsob řešení reklamace v tomto případě určuje pošta, ta má v podmínkách že reklamaci podává příjemce.
Jinak čekám kdy ti dojde že Sethi není ona ale on.
za pohlavi Sethi se omlouvam. Nicmene ja nezpochybnuji fakt, ze prijemce ma jit reklamovat na postu, aby prisla nahrada ubytku, poskozeni apod. nicemne podstatne je, proc by to mel jit spotrebitel delat. On ma vztah s prodejcem, ne s postou. Smlouvu s postou ci jinou kuryrni spolecnosti ma uzavrenou prodejce. Zakaznika zajima jen to, zda mu dorazilo zbozi v poradku ci ne a pokud ne, uplatnuje sve naroky u prodejce. Pokud mu bylo doruceno poskozene zbozi vlivem spolecnosti, kterou vyuziva prodejce, neni to problem zakaznika. Zakaznik proste uplatni prosty rozpor s kupni smlouvou a prodejce bude muset prokazat, ze to zbozi nebylo poskozene jiz pri odeslani.
25. 11. 2011 00:31:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701080
nexus
verified
rating uzivatele
25. 11. 2011 00:36:50
Napsal Radek O.;726811
Sethi: proc by to mel byt dukaz? to, ze byl poskozeny obal zasilky neni prece dukazem toho, ze jste ten vyrobek neposlala jiz v tomto stavu.
no ja nevim, kdo by s potrhanym balikem musel prijit, aby ho posta prevzala :) posilaji pouze baliky vhodne zabalene s neposkozenym obalem
25. 11. 2011 00:36:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701079
ale predmetem reklamace neni to, ze prisel balik s roztrzenou obalkou, ale to, ze kniha byla poskozena, tedy obsah zasilky. Samotne protrzeni obalky s tim muze a nemusi souviset. Nicmene ja nejsem tim spotrebitelem, mne se ten spor netyka, jen tim chci rici, ze zakaznik nema zadnou povinnost nekde neco reklamovat (u dopravce). Jeho zajima pouze prodejce, s nim ma vztah uzavren a s nim i vse resi. To, ze pujde zakaznik sam na tu postu a poda reklamaci je jenom pripadny dobrovolny bonus.
Mimo par rozboru od pravniku u spotrebitelskych organizaci, je to prijemne a ctive sepsano treba zde: http://www.lupa.cz/clanky/poskozene-zbozi-reklamujte-ihned-po-rozbaleni/
25. 11. 2011 00:52:19
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701078
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 11. 2011 06:33:47
Napsal netbrana;726806
Obálku bych za normálních okolností nejspíše nepřevzal, jenže jsem jí našel v poštovní schránce.
Pokud jsi to měl ve schránce tak to znamená, že to byl obyčejný dopis. A u takové zásilky pošta podle svých podmínek (se kterými odesilatel souhlasí tím že si takovou službu vybral) neručí ani za nepoškození, ani za samotné doručení. Takže v tom případě prostě poškozenou zásilku nelze nijak reklamovat.
25. 11. 2011 06:33:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701077
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
25. 11. 2011 06:52:28
Má zkušenost je taková, že když se ti zákazník ozve po takové době tak většinou si to způsobil sám ( nedokážeš ) a knihu prostě nechce, řeším to tak že zboží vyměním nebo vrátím peníze, neřeším, mám to zahrnuté v marži.
25. 11. 2011 06:52:28
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zakaznice-prijala-poskozenou-obalku/#reply701076
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit