Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – vrácení plné částky

no takto by to mozna slo brat, ale dle meho bude hrat roli, zda byl upozornen, ze to bude dele nez zakonnych 30 dnu. Pokud to tam zaznelo a bylo odsouhlaseno, pak bych to osobne za souhlas vzal. Pokud jen rekne "proverte to poradne, ja si klidne pockam" tak to asi jako souhlas s prodlouzenim lhuty brat nelze. Ale toto berte jen a pouze jako muj osobni nazor nicim nepodlozeny.
Zakon nejak nerika, jak ma tato dohoda vypadat, zda ma mit nejakou konkretni formu apod. hovori se pouze o mozne dohode.
7. 12. 2017 14:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315961
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 12. 2017 00:37:16
Napsal Radek O.;1428632
no takto by to mozna slo brat, ale dle meho bude hrat roli, zda byl upozornen, ze to bude dele nez zakonnych 30 dnu. Pokud to tam zaznelo a bylo odsouhlaseno, pak bych to osobne za souhlas vzal. Pokud jen rekne "proverte to poradne, ja si klidne pockam" tak to asi jako souhlas s prodlouzenim lhuty brat nelze. Ale toto berte jen a pouze jako muj osobni nazor nicim nepodlozeny.
Zakon nejak nerika, jak ma tato dohoda vypadat, zda ma mit nejakou konkretni formu apod. hovori se pouze o mozne dohode.
Taky bude mít svůj vliv, zda tuto informaci dal zákazník například 28. den běžící reklamace nebo 2. den. Pokud tedy zákazník podal servisu zboží k reklamaci (a důležité je zda je tam opravdu slovo reklamace) musí k němu být sepsán reklamační protokol. Pokud podle protokolu je zjevné, že servis překročil 30 denní lhůtu pak samozřejmě zákazník může požadovat vrácení peněz. Tobě však servis způsobil svým pochybením škodu. Škoda v tomto případě bude podle mého rozdíl mezi Tvojí prodejní cenou a cenou, za kterou nyní jsi schopen produkt prodat. V tomto si ale nejsem zcela jistý. Servis bude na způsobenou škodu pojištěný takže bych ji normálně požadoval.
Samozřejmě jak už tu někdo psal je to Tvůj partner a rozumná dohoda je vždy nejlepší.
9. 12. 2017 00:37:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315960
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 12. 2017 07:02:32
Nebude lepší si zajít k právníkovi vysvětlit mu o co se jedna, přiložit komunikaci "zákazník - servis"? Přecejenom se jedná o zboží za 10k.
9. 12. 2017 07:02:32
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315959
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
12. 12. 2017 17:25:40
Kam ten svět spěje. Ať žije ochrana spotřebitele, ale co ochrana obchodníka?
Níze prezentuji dopis od právníka onoho zákazníka...
Vážený pane XY,
na základě naší emailové a telefonické komunikace Vám ve věci reklamace kolimátoru sděluji následující:
Jestliže nebyla reklamace vyřízena (a to jakýmkoliv způsobem, třeba i zamítnutím) do 30 dnů, nastupuje nevyvratitelná právní domněnka podstatného porušení smlouvy, čímž vzniká nezpochybnitelný nárok na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy. (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Jelikož je tedy odstoupení od smlouvy zákonem považováno za oprávněné, ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přiznává úhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva, tedy i na plnou úhradu poštovného při odeslání reklamované věci a jiné obdobné výdaje (mj. i na plnou úhradu případně vynaložených právních služeb).
Pokud je součástí, či příslušenstvím reklamovaného kolimátoru i drobný díl v podobě stínítka typu killflash, jeho případná ztráta po více než roce od zakoupení je povahy obdobné povaze běžného opotřebení věci, a to nemá v souladu s ustálenou judikaturou českých soudů vliv na to, že je prodejce povinen při odstoupení od smlouvy uhradit kupujícímu plnou kupní cenu reklamované věci.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám plně k dispozici.
S pozdravem,
JUDr. O.R.
12. 12. 2017 17:25:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315958
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 12. 2017 17:46:17
Napsal Karlos;1429807
Kam ten svět spěje. Ať žije ochrana spotřebitele, ale co ochrana obchodníka?
Níze prezentuji dopis od právníka onoho zákazníka...
Vážený pane XY,
na základě naší emailové a telefonické komunikace Vám ve věci reklamace kolimátoru sděluji následující:
Jestliže nebyla reklamace vyřízena (a to jakýmkoliv způsobem, třeba i zamítnutím) do 30 dnů, nastupuje nevyvratitelná právní domněnka podstatného porušení smlouvy, čímž vzniká nezpochybnitelný nárok na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy. (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Jelikož je tedy odstoupení od smlouvy zákonem považováno za oprávněné, ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přiznává úhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva, tedy i na plnou úhradu poštovného při odeslání reklamované věci a jiné obdobné výdaje (mj. i na plnou úhradu případně vynaložených právních služeb).
Pokud je součástí, či příslušenstvím reklamovaného kolimátoru i drobný díl v podobě stínítka typu killflash, jeho případná ztráta po více než roce od zakoupení je povahy obdobné povaze běžného opotřebení věci, a to nemá v souladu s ustálenou judikaturou českých soudů vliv na to, že je prodejce povinen při odstoupení od smlouvy uhradit kupujícímu plnou kupní cenu reklamované věci.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám plně k dispozici.
S pozdravem,
JUDr. O.R.
člověku se vaří krev jen to čte :D
12. 12. 2017 17:46:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315957
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
12. 12. 2017 17:55:40
Nejhorší zlo jsou "chytří" právníci :-/
12. 12. 2017 17:55:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315956
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 12. 2017 18:05:47
Napsal Karlos;1429820
Nejhorší zlo jsou "chytří" právníci :-/
Tu judikaturu bych si vyžádal :) Pochybuju, že ztráta věci, která k tomu neodmyslitelně prostě patří je běžné opotřebení :)
12. 12. 2017 18:05:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315955
ta judikatura bude myslena ve vztahu k tomu, ze to bezne opotrebeni nelze sankcionovat snizenim vracene sumy a tomu opotrebeni prirovanva tu drobnou vec. To je uz slozite pak.
Nicmene podnikatel kdyz jde podnikat, tak prijima nejaky pravni stav. Nemusi se mu libit, ale je nejaky a ten se musi drzet. Pokud je prodejce schopen prokazat souhlas s prodlouzenim lhuty, pak to muze vyuzit, pokud ne, tak holt musi plnit a muze mit pouceni pro priste, aby doladil procesy tak, aby se toto uz nestalo. Ano, spotrebitel ma vyrazne vetsi ochranu o tom zadna.
12. 12. 2017 18:20:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315954
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
12. 12. 2017 18:20:22
Nevíte někdo přesný výklad paragrafu ohledně toho vrácení nekompletního zboží kde je uvedeno že se může strhnout nějaká částka? Já to nemůžu najít. Díky
12. 12. 2017 18:20:22
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315953
Napsal Karlos;1429829
Nevíte někdo přesný výklad paragrafu ohledně toho vrácení nekompletního zboží kde je uvedeno že se může strhnout nějaká částka? Já to nemůžu najít. Díky
Takovy paragraf neni, ze by resil nejake vraceni nekompletniho. Nicmene ono to vychazi z povahy. Pokud se odstupuje od smlouvy, pak si obe strany vrati plneni. Tzn. kupujici vrati to co koupil a je soucasni produktu (tudiz bez obalu) a prodavajici vrati penize. Samozrejme u produktu v reklamaci se musi prihlizet na bezne opotrebeni, ktere nelze sankcionovat a u odstpuoeni od smlouvy to muze zase zakaznik vyzkouset.
12. 12. 2017 18:34:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky/strana/3#reply1315952
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit