Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – vrácení plné částky

Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
6. 12. 2017 16:55:33
Ahoj, prosím o radu a Váš názor na následující případ.
Zákazník si před rokem koupil elektroniku. Po roce se ozval, že nefunguje podle jeho představ a že se jedná pravděpodobně o výrobní vadu, zboží zaslal přímo ofic. dovozci a servisu k posouzení reklamace. Ten vše odzkoušel, ale nebylo zjištěno, že by byl produkt vadný a je plně funkční (dle jejich stanoviska). Bohužel se toto zkoušení protáhlo a prodloužilo se mimo 30 denní zákonnou lhůtu.
Zákazník toho tedy využil a o danou věc již nemá zájem a požaduje vrácení celé částky.
Opakuji, že produkt používal rok a je funkčně je naprosto v pořádku.
Co si o tom myslíte? Má zákazník nárok na plnou výši vrácení peněz? Je nějak tabulkově stanoveno opotřebení a tudíž nižší částka na vrácení? Nebo se dá zboží vrátit zákazníkovi zpět i mimo 30 denní lhůtu? Co když zboží nepřevezme?
Zákazník je nekompromisní, vyhrožuje...
Bohužel to že to nestihli v 30 denní lhůtě je chyba servisu (dovozce), ale zákazník samozřejmě požaduje peníze po mě. Takže co dál? Vrátit mu peníze, ale pak se budu handrkovat s mým dodavatelem (dovozcem) nebo co s tím?
Díky za rady.
6. 12. 2017 16:55:33
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315991
filipste
verified
rating uzivatele
6. 12. 2017 17:42:27
Přesne tak. Má právo na vrácení peněz, bohužel tečka. Vy oslovte dodávatele/dovozce o náhradu částky ale jestli uspějete... ( a samozřejmě musíte vrátit plnou částku )
6. 12. 2017 17:42:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315990
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2017 17:48:18
Napsal filipste;1428459
Přesne tak. Má právo na vrácení peněz, bohužel tečka. Vy oslovte dodávatele/dovozce o náhradu částky ale jestli uspějete... ( a samozřejmě musíte vrátit plnou částku )
To by mě fakt zajímalo, jak jsi k tomu přišel? Máš pro to tvrzení nějaké zákoné podklady?
6. 12. 2017 17:48:18
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315989
filipste
verified
rating uzivatele
6. 12. 2017 17:50:44
Jó samozřejmě přečti si zákon. 31 den reklamace má zákazník právo na vrácení peněz.
6. 12. 2017 17:50:44
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315988
Napsal dkoudela;1428462
To by mě fakt zajímalo, jak jsi k tomu přišel? Máš pro to tvrzení nějaké zákoné podklady?
zakon o ochrane spotrebitele
§ 19
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
a k tomu obcansky zakonik
§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.
6. 12. 2017 17:58:49
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315987
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2017 18:21:50
Napsal Radek O.;1428466
zakon o ochrane spotrebitele
§ 19
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
a k tomu obcansky zakonik
§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.
Ale on mu nedal tu možnost rozhodnout ne? Obešel prodejce. Nechci se dohadovat...spíše mě to překvapuje. Když něco reklamuju a nereklamuju to u výrobce ale na vlastní pěst si to někde zašlu, nemůže přece prodejce ručit ne? No nic... welcome to ČR )
6. 12. 2017 18:21:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315986
Pise o autorizovanen servisu. Prodejce muze odkazat reklamace prave na tyto servisy a ano pokud ten servis neco zanedba jde to na vrub prodejci
6. 12. 2017 18:26:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315985
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
6. 12. 2017 18:51:01
Zákazník kontaktoval mě jakožto prodejce a já ho odkázal přímo na servis - aby to právě bylo rychlější. Bohužel to že to servis nestihl ve 30 denní lhůtě neovlivním a zodpovědnost asi nesu já. :-(
Ještě mě zajímá, co když zákazník nedodá zboží kompletní. To že nedodá obal neřeším, spíše mi jde o všechny součástky. Je zde nějaká šance?
6. 12. 2017 18:51:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315984
Když se oháníš zákonem § 2106
Ale produkt je bez vady, tedy nevím proč bych měl akceptovat vrácení produktu když je bez vady
6. 12. 2017 18:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315983
filipste
verified
rating uzivatele
6. 12. 2017 18:56:29
Napsal colbi;1428477
Když se oháníš zákonem § 2106
Ale produkt je bez vady, tedy nevím proč bych měl akceptovat vrácení produktu když je bez vady
Na tom nezáleží. Reklamace oprávněná nebo neoprávněná musí byt vyřízená do zákonní lhuty. Smúla, co se týče vrátení asi bude záležet na tom co to je jak to je prodáno jestli je to zvlášť na faktúře nebo v celku. Musí vrátit vše za co dostane zpatky peníze.
6. 12. 2017 18:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315982
Napsal filipste;1428478
Na tom nezáleží. Reklamace oprávněná nebo neoprávněná musí byt vyřízená do zákonní lhuty. Smúla, co se týče vrátení asi bude záležet na tom co to je jak to je prodáno jestli je to zvlášť na faktúře nebo v celku. Musí vrátit vše za co dostane zpatky peníze.
to je dobrý, servis to posere pak tu musí zaplatit prodejce ....
6. 12. 2017 18:59:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315981
filipste
verified
rating uzivatele
6. 12. 2017 19:02:31
Co jsem ja řešil takéto případy vždy servis/dodavatel nahradil škodu. Pokud to neni mini dodávatel ktorý se bude příčit tak by je mnělo stačit jenom oslovit.
6. 12. 2017 19:02:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315980
Napsal colbi;1428479
to je dobrý, servis to posere pak tu musí zaplatit prodejce ....
Je to vas partner tak za nej nesete odpovednost
6. 12. 2017 19:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315979
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 12. 2017 19:13:58
Autor vlákna dodal málo informací nicméně:
1) je podstatné co udělal servis tj. zda zboží skutečně přijal k reklamaci nebo k posouzení.
2) Jak se k problému staví servis, pokud byl výrobek zakoupen u autorizovaného dovozce, měl by se na problému podílet?
6. 12. 2017 19:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315978
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
6. 12. 2017 19:16:53
Napsal láďa1979;1428482
Autor vlákna dodal málo informací nicméně:
1) je podstatné co udělal servis tj. zda zboží skutečně přijal k reklamaci nebo k posouzení.
2) Jak se k problému staví servis, pokud byl výrobek zakoupen u autorizovaného dovozce, měl by se na problému podílet?
ad1) ano servis zboží přijal, prověřil, se zákazníkem komunikoval
ad2) servis nabídl, že daný produkt pomůže prodat dále jako použité zboží samozřejmě za nižší cenu
6. 12. 2017 19:16:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-vraceni-plne-castky#reply1315977
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit