Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – rada

kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 09:58:08
Dobrý den,
zákazník si koupil produkt. Měl s ním 2x problém. Při druhém problému jsem dal nové zařízení. Dnes mi zákazník zboží odeslal zpět, s tím, že chce vrátit peníze. Pokud vyměním při druhé závadě zařízení za nový kus, má nárok na vrácení částky?
Děkuji
KV
3. 4. 2013 09:58:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886173
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
3. 4. 2013 10:06:40
já osobně pokud si zákazník nevymýšlí bych vrátil na přání peníze, s takovýmhle zákazníkem bude stále něco, a na nový kus běží nová lhůta 2 roky, takže je třeba zvážit jestli ten čas a náklady s tím spojené za to stojí, pokud je zákazník vychcánek, tak to je jinak :)
taky je potřeba vědět za jak dlouho zákazník od nákupu reklamoval?
3. 4. 2013 10:06:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886172
pavekmim
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 4. 2013 10:09:42
V tomto případě bych raději vrátil peníze, ze své zkušenosti kdy zákazník je se vším nespokojen se sníženou cenou, zbožím navíc i poštovným zdarma, vracím peníze a mám klid.
3. 4. 2013 10:09:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886171
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 10:23:27
ok... Myslel jsem si to. Mám druhý příklad.
Jeden zákazník má zboží cca 4-5 měsíců a najednou zjistil, že se mu na produktu něco nezdá. Vytahuje na nás to, že v popiskách bylo něco špatně, chce odstoupit od kupní smlouvy a stále vyhrožuje ČOI. Arogantní, vyhrožuje. Jaký máte názor?
3. 4. 2013 10:23:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886170
Jan
verified
rating uzivatele
3. 4. 2013 11:59:08
Osobně takové zákazníky nesnáším..pokud vím, že mám pravdu poslal bych ho slušně s prominutím do prdele. Vždycky se snažím chovat maximálně slušně k zákazníkům ale pokud se nechová slušně a vím, že vymýšlí hlouposti nenechám se urážet...Jednou se mi stalo, že to došlo tak daleko, že jsem mu nabídl, že se potkáme u soudu jinak už s ním nehodlám komunikovat a už se nikdy neozval
3. 4. 2013 11:59:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886169
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 12:28:03
Jde o to, že jsme u popisu zařízení měli informaci, že HDMI výstup podporuje FULL HD, ale ve specifikaci žádná taková informace nebyla, zařízení má HD a vyšel nový FW kde je FULL HD, zákazník se ohání tím, že samotné zařízení nemá FULL HD. Ale toto zjištění mu trvalo 4 měsíce???
Nemám zkušenost s ČOI, ale ani ta mě snad nemůže donutit vrácení peněz, když jsem v právu? Jde o to, že u HDMI je napsána podpora např. pro přehrávání filmů, né pro systém zařízení.
Přesně jak píše WSE, snažím se vyjít max. vstříc, dělám ústupky, ale pokud se někdo takhle chová? Nehnu se ani o kousek!
3. 4. 2013 12:28:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886168
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
3. 4. 2013 12:31:49
Napsal kavecko;931811
Jeden zákazník má zboží cca 4-5 měsíců a najednou zjistil, že se mu na produktu něco nezdá. Vytahuje na nás to, že v popiskách bylo něco špatně, chce odstoupit od kupní smlouvy a stále vyhrožuje ČOI. Arogantní, vyhrožuje. Jaký máte názor?
napsal bych v tom stylu, že lhůta pro vrácení je 14 dnů od obdržení zboží, že na vrácení nemá ze zákona nárok, a že uděláš vyjímku z laskavosti, a pokud chce, ať zboží pošle zpět v původním stavu, ale že poštovné neproplatíš, a pokud zboží vykazuje známky používání nebo je rozbalené a pokud není v původním obalu, máš právo si odečíst náklady spojené s uvedením zboží znovu do prodeje...
Co to prodáváš za zboží ? :)
edit: to musíš, sám nejlépe posoudit..., je to na každém člověku jak se k tomu postaví, jestli mu to za to stojí atd., každý se zachová jinak, je to prostě individuální přístup, jestli to je nějaká kamera, tak tam je asi Full HD a HD rozdíl :)
3. 4. 2013 12:31:49
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886167
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 12:39:04
Druh zboží si nechám pro sebe, nechci se tady o tom nějak rozšiřovat ;). To mě taky napadlo, ale další problém, zařízení bude používané - poškrábané atd. A teď kolik si odečíst?! A zase tu bude problém, osobně si myslím, že jsem v právu a nechci ustoupit. Pokud je člověk slušný, není problém opravdu udělám první poslední, ale takhle?
3. 4. 2013 12:39:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886166
radek.liberec
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 13:03:47
Zdravim no zakaznik na to nema rozhodne pravo ma narok na varaceni penez pokud by zbozi reklamoval 4 x nebo 3 x stejnou vadu. Pokud dostal novy vyrobek tak se to na nej opet pocita od zacatku. a cojky bych se nabal asi kazdy kdo neco prodava se setka s takovim zakaznikem a cojka s tim nedela nic jen max udela kontrolu jestli dodrzujete zakon ale nic vic neresi a muze si stezovat zakaznik a vyhrozovat jak chce
3. 4. 2013 13:03:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886165
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 13:28:40
Děkuji za reakci. Poprosím klidně další o názor. Pokud bych se choval ke každému zákazníkovi tak si oni přejí, budu muset podnikání dotovat.. :)
3. 4. 2013 13:28:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886164
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
3. 4. 2013 13:31:32
OK další názor - rozhodl bych se podle ceny zboží. Pokud je to položka za jednu dvě stovky, vrátil bych mu peníze a měl svatej klid. Pokud by se jednalo o položku v tisících, tak souhlas s radek liberec
3. 4. 2013 13:31:32
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886163
No zakaznik taky muze uplatnit rozpor s kupni smlouvou, kde byste musel vy dokazat, ze vse bylo dodano tak, jak si objednal. Jak sam pisete, meli jste tam uvedenou chybu (takze zbozi nebylo dodano jak melo) a je irelevantni, ze na ni prisel az za 4 mesice. Musite si uvedomit, ze si koupil zarizeni a nemusel hned vyuzivat vsechny deklarovane funkce, takze na to mohl prijit pozdeji, ale toto stejne nehraje roli.
"V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou ("rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak."
Takze on ma dle sveho pozadavku pravo na vymenu veci, nebo opravu veci. Pokud to zarizeni full HD nebude umet ani pak, pak ma pravo od smlouvy odstoupit. Pokud jste to zarizeni schopen tim full HD vybavit tim, ze prehrajete FW a je to tedy "oprava" pak by mel narok na tuto opravu, ne na odstoupeni od smlouvy. Tot muj laicky nazor.
3. 4. 2013 13:34:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886162
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2013 13:43:09
No můj text byl pochopený z Vaší strany špatně. Výstup - konektor podporuje Full HD, tzn. že si na něm přehrajete Full HD filmy, ale prostředí zařízení má v HD. O prostředí ve Full HD není nikde nic psáno. Je rozdíl v tom jestli přehrává FULL HD a nebo jestli má prostředí (operační systém) v HD. To jsou dvě rozdílné věci.
3. 4. 2013 13:43:09
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886161
Tak to jsem skutecne nepochopil spravne, nicmene ono to na veci nic nemeni. Pokud je zarizeni takove, jak jste uvadel, pak na odstoupeni apod. pravo nema. A je jen na vas, zda mu vyhovite nebo ne.
3. 4. 2013 13:46:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886160
Tomáš Herout
verified
rating uzivatele
3. 4. 2013 22:14:05
Tohle by toto mělo být řešeno v reklamačním řádu firmy respektive e-shopu. Z toho co jsem přečetl se domnívám, že zákazník nemá nárok na odstoupení od smlouvy a dokonce nemá nárok ani na reklamaci, protože se patrně asi nejedná o skrytou vadu výrobku, která se projevila až po určité době, nýbrž se patrně jedná o jiné požadavky zákazníka. Na ověření, zda zboží splňuje požadavky, měl zákazník ze zákona 14 dní. Proto se domnívám, že nárok nemá.
Jiná věc je. Máte doufám na webu obchodní podmínky s uvedením práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy do 14-ti dnů? Má doufám web všechny právní náležitosti. ČOI-ka by mohla po těchto věcech jít bez ohledu na to, kdo má v konkrétním případě pravdu.
3. 4. 2013 22:14:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-rada#reply886159
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit