Zadejte hledaný výraz...

Reklamace potravinářského zboží

Dobrý den,
potřeboval bych poradit, jak je to s reklamacema potraviřářského zboží u e-shopu. Například když dodám zákazníkovi krabici s čajema, nebo zabalené koření a on ho otevře zda má nárok na uplatnění reklamace.
Předem děkuji za rady.
5. 7. 2010 13:18:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potravinarskeho-zbozi/#reply523972
Samozřejmě, že má. U potravinářského zboží je lhůta pro reklamaci 8 dnů od zakoupení (v případě e-shopu od převzetí). Nehledě na to, že zboží zakoupené na dálku má zákazník možnost do 14 dnů vrátit bez udání důvodu. Obchodník má právo na kompenzaci za náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu apod.
5. 7. 2010 15:33:24
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potravinarskeho-zbozi/#reply523971
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
5. 7. 2010 16:53:36
Railbot nevím zda to je přesně dobře řečeno, zboží, které se rychle kazí např.: máslo, čerstvé řezané květiny, chemikálie apod., tak na toto zboží se záruka nevztahuje a je možné ho reklamovat nejpozději následující den po koupí.
Na ostatní zboží je záruka zkrácena na 8 dnů, ale může být zkrácena či prodloužena, je-li na obalu vyznačena lhůta k použití věci) - toto zboží pak může být reklamováno kdykoli v takto stanovené záruční době.
Otázkou je při prodeji eshopu např.: při prodeji řezaných květin jak se postupuje.
Popřípadě prodám kávu, zákazník převezme, reklamuje, ale káva už je rozbalená a použitá (např.: odsypáno), jak tehdy postupovat a zda je možno použít kompenzaci za náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu v celkové výši zboží, jelikož nikdy to zboží už nedám do původního stavu.
5. 7. 2010 16:53:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potravinarskeho-zbozi/#reply523970
Napsal Petr Malec;533606
Popřípadě prodám kávu, zákazník převezme, reklamuje, ale káva už je rozbalená a použitá (např.: odsypáno), jak tehdy postupovat a zda je možno použít kompenzaci za náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu v celkové výši zboží, jelikož nikdy to zboží už nedám do původního stavu.
Ano, potraviny, které podléhají rychlé zkáze a jsou určeny k okamžité konzumaci, nelze reklamovat. To je správné doplnění.
Uvedením do původního stavu se může rozumět leccos. I náhrada plné ceny nebo alespoň větší část. Třeba pro takovou rozbalenou kávu bych viděl využití jako reklamní vzorek zdarma. Alespoň k něčemu ještě bude, nemusí se hned celá odepisovat. Ale to už je na posouzení obchodníka, jak postaví své obchodní podmínky.
5. 7. 2010 19:27:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potravinarskeho-zbozi/#reply523969
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit