Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace – podstatné a nepodstatné porušení kup. smlouvy

jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 3. 2016 16:53:43
mám podobné téma. Jak je to s životností ?
U baterií si výrobci spočítali nějakou průměrnou dobu životnosti z počtu cyklů nabíjení a všichni jim to žerou , ale jak je to třeba u ložisek.
Máme občas problémy s ložisky v kolech které zákazníci nemažou, ty se zadřou a rozlámou a vypadnou. Můžu do návodu k použití napsat nějakou dobu do kdy je to vada materiálu a od kdy je to už po životnosti ložiska a čoi s tím nebude mít problém?
24. 3. 2016 16:53:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185064
Leda napsat zivotnost 2000 km jen jak prokazat ze to probehlo. To uz mi prijde lepsi prokazat ze ro nemazal.
24. 3. 2016 16:55:59
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185063
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 3. 2016 17:02:03
no právě, našla jsem jen toto
ČOI a ložiska - Diskuse - Bike-forum.cz…
ale oficiálně jsem nic takového nenašla
24. 3. 2016 17:02:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185062
Nelze nedat zaruku to je nesmysl. Lze omezit zivotnost
24. 3. 2016 17:10:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185061
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 3. 2016 17:12:10
Napsal Radek O.;1279475
Nelze nedat zaruku to je nesmysl. Lze omezit zivotnost
samozřejmě, lidi si to pletou. Záruka je prostě dvouletá ale jde právě o to jak určit tu životnost.
24. 3. 2016 17:12:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185060
Malcánek Jan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 3. 2016 17:19:31
IMHO u ložiska přece musí jít zjistit, jestli bylo "správně" používáno, či nikoliv. Pokud je v manuálu předepsáno mazat ložisko v nějakém intervalu a uživatel to neudělá, tak pak jde zjistit, jestli ložisko bylo řádně "servisováno", či nikoliv. Není to samozřejmě na posouzení prodavače, ale spíše nějakého znalce. Záleží taky na ceně ložiska, u levných ložisek je asi lepší to vyreklamovat, u drahých ložisek už se to řeší. Nehledě na to, že se na to pak mohou navalit další problémy, např. poškození dalších částí, které vznikne kvůli špatnému ložisku.
Každopádně pokud se ložisko otevře, lze zjistit, jestli bylo používáno správně (dle opotřebení jednotlivých komponent, jestli je rovnoměrně sjeté atd.).
Ale jak píšu, nejsem znalec, je to jen můj laický názor.
24. 3. 2016 17:19:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185059
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 3. 2016 17:56:33
ono nejde o to ložisko, když už to mám na prodejně tak to samozřejmě vyměníme a nic neřešíme, ložisko stojí 9kč ( jsou tam teda dvě na jednom kole), ale prostě když už někomu uznám záruku tak mu stačí zlikvidovat během dvou let 3 ložiska , bude mít 3 stejné reklamace a může chtít vrátit zboží. Nehledě na cenu poštovného od a k zákazníkovi.
Proto by bylo nejlepší omezit životnost ložiska na 6 měsíců. Kdo bude mazat, bude mu sloužit roky, kdo ne může si v mototechně koupit nové a vyměnit. Máme teda ložiska na eshopu jako náhradní díl a video návod jak ho vyměnit ( praštit do toho palicí), ale málokdo toho využívá a chtějí to posílat na reklamaci. Obvykle je osa zarezlá a z ložiska se sype písek. Tyto reklamace bývají asi po roce ( jakmile projde kolo zimním počasím a solnýma břečkama)
24. 3. 2016 17:56:33
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185058
Lozisko je spotrebi material. V aute taky menite olej, brzdy, tlumice a neni to vada. Lozisko je stejny pripad
24. 3. 2016 22:05:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185057
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 3. 2016 16:10:54
Tak u toho ložiska reklamaci neuznám, ale v rámci dobrých vztahů, ho vyměním. Tím se dle mého názoru nedá již potom reklamovat. Ale jak už psal Malacanek a Radek, je to spotřební materiál.
25. 3. 2016 16:10:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/strana/2/#reply1185056
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit