Zadejte hledaný výraz...

Reklamace podle obchodního zákoníku

Magda rihova
verified
rating uzivatele
11. 1. 2013 20:36:26
Dobrý den,poprosím Vás o radu.Manžel koupil kávovar na IČO-ten jsme poslali na Kasa.cz se čtvrtou poruchou.Podle obchodního zákoníku prý nemáme právo na odstoupení od smlouvy. Kávovar nám pošlou opravený zpět - kdo určuje přiměřenou lhůtu opravy? Pokud my,můžeme jim tuto lhůtu sdělit mailem ( kávovar je u nich skoro měsíc)? Pokud stanovíme lhůtu např.1 měsíc a oni ji nedodrží,co můžeme udělat? Tento přistroj již nechceme,ráddi bychom po nich požadovali výměnu za nový nebo vrácení peněz. Máme na to právo? Nevím,zda mi můžete poradit. Děkuji mnohokrát MŘ
11. 1. 2013 20:36:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply852004
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2013 20:54:34
Nemůžete dělat dle mého nic. Obchodní zákoník nijak neupravuje práva spotřebitele, protože spotřebitel je jen koncový zákazník. Veškeré výhody spotřebitele plynou z občanského zákoníku, kterého se vzdáváte tím, že koupíte na IČ. V tomto případě se reklamace a veškeré náležitosti kupní smlouvy řídí dohodou či kupní smlouvou. V té samozřejmě nic nebývá, protože dostanete jen fakturu a na ní obvykle nic není, maximálně, že se vše řídí obchodními podmínkami, které nikdo většinou nečte.
Takže vycházíte z obchodních podmínek KASA.cz.
Pokud jsem něco napsal špatně, nechť mě někdo zkušenější opraví.
11. 1. 2013 20:54:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply852003
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 1. 2013 22:56:34
v těchto případech je lepší (pokud se jedná o podnikající fyzickou osobu) nikdy neudávat IČ. I bez tak si můžete dát nákup do nákladů. Je to stejné jako když si dáváte do nákladů účtenku z prodejen, např. datart. Pokud je to právnická osoba, tak to bohužel jinak nejde.
11. 1. 2013 22:56:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply852002
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
12. 1. 2013 12:02:50
Existuje judikatura europskeho sudu, ze za urcitych okolnosti moze byt aj firma koncovym zakaznikom - spotrebitelom a v takomto pripade poziva rovnaku ochranu ako koncovy spotrebitel. Museli by ste si to dohladat a neviem ci to kvoli takej drobnosti stoji za to.
12. 1. 2013 12:02:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply852001
mmm.edia
verified
rating uzivatele
13. 1. 2013 15:00:40
Napsal igor;893606
Existuje judikatura europskeho sudu, ze za urcitych okolnosti moze byt aj firma koncovym zakaznikom - spotrebitelom a v takomto pripade poziva rovnaku ochranu ako koncovy spotrebitel. Museli by ste si to dohladat a neviem ci to kvoli takej drobnosti stoji za to.
Z logiky pojmu máte naprostou pravdu. Taky se domnívám, že je naprosto bezpředmětné, zda se jedná o nákup na IČ či nikoli, důležité je, že produkt nebyl zakoupen za účelem dalšího prodeje. Firma je v tomto případě koncovým zákazníkem, tedy spotřebitelem.
---------- Příspěvek doplněn 13.01.2013 v 15:00 ----------
Napsal igor;893606
Existuje judikatura europskeho sudu, ze za urcitych okolnosti moze byt aj firma koncovym zakaznikom - spotrebitelom a v takomto pripade poziva rovnaku ochranu ako koncovy spotrebitel. Museli by ste si to dohladat a neviem ci to kvoli takej drobnosti stoji za to.
Z logiky pojmu máte naprostou pravdu. Taky se domnívám, že je naprosto bezpředmětné, zda se jedná o nákup na IČ či nikoli, důležité je, že produkt nebyl zakoupen za účelem dalšího prodeje. Firma je v tomto případě koncovým zákazníkem, tedy spotřebitelem.
13. 1. 2013 15:00:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply852000
Magda rihova
verified
rating uzivatele
16. 1. 2013 17:34:03
Všem moc díky za radu. MŘ
16. 1. 2013 17:34:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podle-obchodniho-zakoniku/#reply851999
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit