Zadejte hledaný výraz...

Reklamace nebo výměna zboží?

cross
verified
rating uzivatele
25. 3. 2013 10:40:25
Dobrý den,
matka koupila bráchovi pracovní boty za 2.500Kč. Na jedné z nich je mezi podrážkou a botou z obou stran malá díra. Psal jsem tedy prodejci, zda je to důvod k reklamaci (nevěděl jsem, jestli to je třeba jen díky nějakému technologickému postupu a nevadí to) a psal, že máme boty zaslat zpět a předají je na reklamaci výrobci.
Zjistil jsem ale, že to ještě není 14 dní od přebrání zásilky. Bylo by tedy vhodné spíše boty zaslat s tím, že chceme výměnu za nový kus, jelikož ještě neuplynula 14 denní lhůta?
Děkuji.
25. 3. 2013 10:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882274
a) muzete vyuzit 14 dnu a odstoupit od smlouvy
b) muzete uplatnit rozpor s kupni smlouvou
25. 3. 2013 10:51:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882273
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 3. 2013 10:52:50
Můžete vrátit zboží bez udání důvodu a koupit nové. Pokud chcete vyměnit zboží, budete muset asi udělat onu reklamaci.
25. 3. 2013 10:52:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882272
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
25. 3. 2013 10:56:36
Ale pokud využije odstoupeni od kupní smlouvy, prodejce mu může dělat problém s tím, že zaslal zpět poškozené zboží. Řešil bych to reklamací.
25. 3. 2013 10:56:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882271
cross
verified
rating uzivatele
25. 3. 2013 11:11:36
Dobře, díky. Takže raději budu postupovat formou reklamace. Kdyby to náhodou neuznali, jak dále postupovat?
Mám podobnou zkušenost s notebookem, kdy to po půl roce reklamací došlo k tomu, že jsem jim pohrozil žalobou a až pak mi vrátili peníze. Ale to bylo kvůli 20.000Kč.
25. 3. 2013 11:11:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882270
Napsal cross;927583
Dobře, díky. Takže raději budu postupovat formou reklamace. Kdyby to náhodou neuznali, jak dále postupovat?
Mám podobnou zkušenost s notebookem, kdy to po půl roce reklamací došlo k tomu, že jsem jim pohrozil žalobou a až pak mi vrátili peníze. Ale to bylo kvůli 20.000Kč.
uplatnete rozpor s kupni smlouvou. Tam je dukazni bremeno na prodejci, ze to zbozi bylo v okamziku odeslani v poradku. Pokud to nebude schopen prokazat, mate nazor na vymenu, opravu ci odstoupeni.
25. 3. 2013 12:42:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882269
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 3. 2013 13:03:10
Napsal cross;927567
Zjistil jsem ale, že to ještě není 14 dní od přebrání zásilky. Bylo by tedy vhodné spíše boty zaslat s tím, že chceme výměnu za nový kus, jelikož ještě neuplynula 14 denní lhůta?
Děkuji.
Ona ta výměna může trvat stejně dlouho jako reklamace, takže jestli jde o rychlost tak to vůbec nemusí být řešení...
25. 3. 2013 13:03:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882268
cross
verified
rating uzivatele
25. 3. 2013 15:27:37
O rychlost mi nejde, spíše mi jde o to, aby byly boty opravdu vyměněny.
http://www.2i.cz/87e97a5083 sice je to opravdu malá díra, ale podle mě by tam vůbec být neměla.
25. 3. 2013 15:27:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882267
cross
verified
rating uzivatele
21. 5. 2013 21:20:32
Dobrý den,
Výše popisovaná reklamace ještě není vyřízená (pozítří to budou 2 dny od prvního e-mailového kontaktování prodejce). Komunikaci s prodejcem pak převzala za mě matka, takže jsem na to pozapomněl. Nicméně ani jednou se jí neozval, urgovala ho znovu před 5 dny a stále žádná odpověď. Rozhodl jsem se tedy mu napsat opět sám.
Chci mu ale už něčím pohrozit, aby ten mail měl nějakou váhu. Můžete mi, prosím, poradit? Lze třeba napsat, že pokud neodpoví do 48 hodin, dám podnět ČOIce nebo ČOIka se tímto vůbec nezabývá?
Chtěli jsme původně nový pár bot, ale teď rozhodně chceme peníze zpět, protože s takovým prodejcem už žádnou smlouvu uzavírat nikdy nechci.
V obchodních podmínkách má přitom napsáno toto:
5.4. Ve lhůtě třiceti (30) dnů od vrácení zboží kupujícím dle čl. 5.3 obchodních podmínek je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
5.5. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající kupní cenu (bez nákladů vynaložených na dodání zboží) kupujícímu nejpozději do deseti (10) pracovních dnů od skončení lhůty na přezkoumání zboží dle čl. 5.4 obchodních podmínek, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vracení zboží kupujícím.
Ještě doplním, že nezvedá ani telefony a na nepřijaté hovory zpětně nereaguje.
Děkuji.
EDIT: Zítra tam zkusím zavolat sám. Kdyby se náhodou začal vymlouvat na to (pokud to tedy zvedne), že balík poslal už dávno, jak mám reagovat? Např. by se mohlo stát, že to pošta ztratila - dokazovat to musí on? Resp. podnět poště má dát kdo?
21. 5. 2013 21:20:32
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-nebo-vymena-zbozi#reply882266
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit