Zadejte hledaný výraz...

Reklamace na dálku bez dodání zboží

šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2025 11:09:15
Zdravím ,zajímalo by mě právně jak je to správně.Jestli je možné ,že v případě ,že Vám oznámí zákazník ,že je výrobek co si zakoupil vadný,zda již muže běžet reklamace se lhutou 30 dnu.Zákazníka jsme nevyzvali ,aby nám výrobek dodal na provozovnu.Ale komunikujeme s ním a čekáme na náhradní díl ,který je objednaný u výrobce.Nicméně je to již 20 dnu a nevíme jestli to stihneme do 30 dnů.Otazka je jestli má  právo na odstoupení od smlouvy a i když nám výrobek nedodal na provozovnu.
7. 9. 2025 11:09:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538942
https://www.dtest.cz/clanek-11475/odkdy-bezi-reklamacni-lhuta
7. 9. 2025 11:37:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538944
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2025 12:59:01
takže reklamační lhuta běží i když zakazník zboží nedodá na prodenu (servis) .Jak je toto zohledněné?Když zákazníka vyzvu na dodání zboží a pošta než doručí bude trvat 14 dnu?Takže povinností zákazníka nneí zboží dodat ,když k tomu není vyzván prodejcem?
Po uplatnění reklamace vás může prodávající vyzvat k dodání reklamovaného zboží. V takové chvíli se reklamační lhůta staví až do doby, než poskytnete tuto součinnost.“
Takže z toho vyplývá,že třeba 1.dubna vám napíše zákazník email,že mu něco na produktu nefunguje a vy ho vyzvete 5 dubna ,aby Vám zboží dodal na prodejnu.Pošta Vám balík doručí 20.4. takže než jste zákazníky vyzval k dodání to je 5 dnů a tak se reklamační lhuta pozastavila na 15 dnů.Takže reklamace musí být  vyřízena nejpozději do 15.5 ok?
Editováno 7. 9. 2025 13:56:55 uživatelem šmoula
7. 9. 2025 12:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538946
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 9. 2025 15:50:31
Musíš rozlišovat prodejní místo a provozovna versus servis. U servisu začíná běžet lhůta dodáním, ale musíš to mít v reklamačním řádu a vydávat záruční list, kde určíš jako místo reklamace servis, pak vše běží od dodání zboží.
Sice nechápu jak můžeš objednat díl, když výrobek nemáš, takže nevíš, zda to je vada nebo způsobeno uživatelem, ale v principu je tvoje ochrana, abys vyzval k zaslání zboží a přerušila se ti lhůta.
Jinak je tvá úvaha správná, nicméně spotřebitel obvykle ví jenom , že má být vyřízena do 30 dnů a klidně ti zboží dodá 28. den a dožaduje se 30 dnů od uplatnění a o součinnosti nic neví. Takže je třeba si v tom udělat pořádek a hlavně vést přesné záznamy. ČOI totiž považuje za čas uplatnění pouhý telefon a klidně o půlnoci v pátek, kdy se jenom chce zeptat co s tím má dělat. A pro vlastní ochranu je dobré vyzývat k dodání zboží.
Pokud to nestihnete, je třeba si vyžádat dohodu o delší době se spotřebitelem nebo rovnou vyměnit za nový či vrátit cenu. Většině se čekat nechce.
7. 9. 2025 15:50:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538949
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 9. 2025 10:47:26
ČOI totiž považuje za čas uplatnění pouhý telefon a klidně o půlnoci v pátek, kdy se jenom chce zeptat co s tím má dělat. A pro vlastní ochranu je dobré vyzývat k dodání zboží.
A kdo nese to důkazní břemeno ,že ti zákazník volal ohledně reklamace a nechtěl ti jen popřát dobrou noc za ty skvélé služby ,které mu jako obchodník poskytuješ?To mně přijde dost absurdní.Takže nestačí mít napsano pouze v obchodních podmínkách ,že reklamační lhuta běží dnem doručení reklamovaného předmětu na pobočku / servis? Nebo když to bude uvedeno na faktuře má to již vyšší právní hodnotu?Toto je třeba pro mě nová informace.
8. 9. 2025 10:47:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538960
lada1979
verified
rating uzivatele
8. 9. 2025 12:59:37
šmoula: to je právě ta žumpa pro podnikatele co v ČR/EU je. 
30. denní lhůta ti běží od uplatnění. To co píšeš, že běží od doručení je za 10-20tis. od ČOI, protože omezuješ. Prokazování kdy uplatnil má taky dvě roviny, bud se budeš soudit s ČOI o pokutu nebo s klientem. ČOI dost často "nezávislé" soudy jdou na ruku a totéž se dá čekat u spotřebitele. Jinak spotřebitel má podrobný výpis hovorů, takže prokazovat, že ti děkoval asi muset budeš ty.
Jinak to máš asi takhle, zákon na ochranu sp. uvádí, že reklamaci přijímáš na všech adresách firmy, tj. třeba i doma nebo ve schránce s výjimkou, kdy je někdo pověřen jiný subjekt, třeba servis. 
V NOZ však je něco jiného: § 2172 Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. Takže když je servis dál než prodávající, může i u tebe. Toho třeba zneužívá " zelený mimozemštan", když to uplatníš u něho a nestihl to do 30 dnů, že jsi měl jít přímo na servis, protože když to nestihne servis, tak to musí nahradit prodejci.
No a dle ČOI  že když ti někdo vrátí zboží a nic k tomu nenapíše, tak to máš považovat za odstoupení. Tady třeba nevím proč je v zákoně něco o odstoupení a ještě k tomu dáváme formulář.
Stejně tak máme považovat za uplatnění reklamace i pouhý hovor, chci vám něco poslat, jak to mám udělat. To většinou zkoušejí zda jim pošleš štítek na balík. Ale ty v tom okamžiku ani nevíš, zda chce reklamovat nebo odstoupit. Osobně po otvírací době vypínám telefon nebo blokuji čísla co nemáme v seznamu. Případně je zarazím, že at to provedou písemně nebo v otvíracích hodinách. Ono je to i o tom, že po takovém telefonu, kdy je zřejmé, že zákazník je asi nesvéprávný, ho musíš opětovně poučit o tom, co si může přečíst v reklamačním řádu, pokud ho máš v souladu se zákonem.
8. 9. 2025 12:59:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538961
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
8. 9. 2025 13:55:05
Tak to je nechutný.... to mi připomíná člověka, který se chlubil tím, že si věci koupí, po 14 dnech napíše, že odstupuje od smlouvy a pak má dalších 14 dní na to, aby jim to vrátil. Takto si půjčuje věci klidně na měsíc a prodejci s tím nic nezmůžou... Fakt hnus humus
8. 9. 2025 13:55:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538963
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit