Zadejte hledaný výraz...

Reklamace na dálku bez dodání zboží

šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2025 11:09:15
Zdravím ,zajímalo by mě právně jak je to správně.Jestli je možné ,že v případě ,že Vám oznámí zákazník ,že je výrobek co si zakoupil vadný,zda již muže běžet reklamace se lhutou 30 dnu.Zákazníka jsme nevyzvali ,aby nám výrobek dodal na provozovnu.Ale komunikujeme s ním a čekáme na náhradní díl ,který je objednaný u výrobce.Nicméně je to již 20 dnu a nevíme jestli to stihneme do 30 dnů.Otazka je jestli má  právo na odstoupení od smlouvy a i když nám výrobek nedodal na provozovnu.
7. 9. 2025 11:09:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538942
https://www.dtest.cz/clanek-11475/odkdy-bezi-reklamacni-lhuta
7. 9. 2025 11:37:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538944
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2025 12:59:01
takže reklamační lhuta běží i když zakazník zboží nedodá na prodenu (servis) .Jak je toto zohledněné?Když zákazníka vyzvu na dodání zboží a pošta než doručí bude trvat 14 dnu?Takže povinností zákazníka nneí zboží dodat ,když k tomu není vyzván prodejcem?
Po uplatnění reklamace vás může prodávající vyzvat k dodání reklamovaného zboží. V takové chvíli se reklamační lhůta staví až do doby, než poskytnete tuto součinnost.“
Takže z toho vyplývá,že třeba 1.dubna vám napíše zákazník email,že mu něco na produktu nefunguje a vy ho vyzvete 5 dubna ,aby Vám zboží dodal na prodejnu.Pošta Vám balík doručí 20.4. takže než jste zákazníky vyzval k dodání to je 5 dnů a tak se reklamační lhuta pozastavila na 15 dnů.Takže reklamace musí být  vyřízena nejpozději do 15.5 ok?
Editováno 7. 9. 2025 13:56:55 uživatelem šmoula
7. 9. 2025 12:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538946
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 9. 2025 15:50:31
Musíš rozlišovat prodejní místo a provozovna versus servis. U servisu začíná běžet lhůta dodáním, ale musíš to mít v reklamačním řádu a vydávat záruční list, kde určíš jako místo reklamace servis, pak vše běží od dodání zboží.
Sice nechápu jak můžeš objednat díl, když výrobek nemáš, takže nevíš, zda to je vada nebo způsobeno uživatelem, ale v principu je tvoje ochrana, abys vyzval k zaslání zboží a přerušila se ti lhůta.
Jinak je tvá úvaha správná, nicméně spotřebitel obvykle ví jenom , že má být vyřízena do 30 dnů a klidně ti zboží dodá 28. den a dožaduje se 30 dnů od uplatnění a o součinnosti nic neví. Takže je třeba si v tom udělat pořádek a hlavně vést přesné záznamy. ČOI totiž považuje za čas uplatnění pouhý telefon a klidně o půlnoci v pátek, kdy se jenom chce zeptat co s tím má dělat. A pro vlastní ochranu je dobré vyzývat k dodání zboží.
Pokud to nestihnete, je třeba si vyžádat dohodu o delší době se spotřebitelem nebo rovnou vyměnit za nový či vrátit cenu. Většině se čekat nechce.
7. 9. 2025 15:50:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-dalku-bez-dodani-zbozi#reply1538949
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit