Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – lhůta 30 dnů

arkis
verified
rating uzivatele
15. 1. 2016 14:40:06
Berte to spíše jako mé vylévání pocitů než nějaký námět na rozsáhlé téma, ale toto mě opravdu irituje.
Situace:
Zákazník (živnostník) od nás koupil zboží, které dále prodal.
Jeho kupce reklamoval zboží s vadou.
Poslali jej nám.Zboží bylo jasně poničené ze špatného zacházení, ale my nesmíme posuzovat reklamace, takže jsme jej museli poslat našemu českému dodavateli a ten jej následně poslal do Německa k jejich dodavateli (ten už má pravděpodobně servisní středisko).
Bohužel z Německa ani po několika urgencích nedorazila odpověď do 30ti dnů a koncový zákazník chce vrátit peníze. Moc dobře si ten zmetek vybral období, protože skoro 2 týdny zboží cestovalo a tak jsme to neměli šanci stihnout. Takže teď po nás chce náš zákazník vrátit peníze, aby je vrátil jeho zákazníkovi. Opravdu pecka.
15. 1. 2016 14:40:06
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166472
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
15. 1. 2016 14:44:21
Napsal Arkis;1257288
Zboží bylo jasně poničené ze špatného zacházení, ale my nesmíme posuzovat reklamace.
Jak nesmíte? Prvotní rozhodnutí je přece na prodejci. Pokud máte pocit že to nespadá pod záruku tak to prostě vraťte vašemu zákazníkovi zpět. A čistě obecně - už i ten váš zákazník (prodejce) - měl koncovému zákazníkovi říct že zboží je poškozené vlastní vinou a záruka se na to nevztahuje.
Jinak současnou situaci vám nezávidím, ale začal bych s tím že bych chtěl kompenzaci přímo po dovozci.
15. 1. 2016 14:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166471
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2016 14:45:48
Napsal Arkis;1257288
Berte to spíše jako mé vylévání pocitů než nějaký námět na rozsáhlé téma, ale toto mě opravdu irituje.
Situace:
Zákazník (živnostník) od nás koupil zboží, které dále prodal.
Jeho kupce reklamoval zboží s vadou.
Poslali jej nám.Zboží bylo jasně poničené ze špatného zacházení, ale my nesmíme posuzovat reklamace, takže jsme jej museli poslat našemu českému dodavateli a ten jej následně poslal do Německa k jejich dodavateli (ten už má pravděpodobně servisní středisko).
Bohužel z Německa ani po několika urgencích nedorazila odpověď do 30ti dnů a koncový zákazník chce vrátit peníze. Moc dobře si ten zmetek vybral období, protože skoro 2 týdny zboží cestovalo a tak jsme to neměli šanci stihnout. Takže teď po nás chce náš zákazník vrátit peníze, aby je vrátil jeho zákazníkovi. Opravdu pecka.
Tak on koupil na IČO? Tak se s ním není o čem bavit ne?
15. 1. 2016 14:45:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166470
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2016 14:46:18
Riziko podnikání, nic víc :-)
Neexistuje šance, že byste to v takovém řetězci stihli, i kdyby si vybral jiné období. Pokud to servis zpracuje až za 30 dnů, je stejně pozdě.
Jinak peníze nikomu vracet nemusíte, ale je otázka, jestli vám to stojí za to.
Jinak o reklamaci rozhodne prodejce IHNED, ve složitějších případech do 3 dnů :-) Nejjednodušší, co se dá udělat, když vím, že to nestihnu, je reklamaci prostě zamítnout. Hotovo.
Jinak většina mých dodavatelů, kterým jsem zasílal něco, co jsem prodal, mi reklamaci vyřídila do týdne.
15. 1. 2016 14:46:18
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166469
arkis
verified
rating uzivatele
15. 1. 2016 14:50:08
Kovboj: Máme to zakázané od českého dovozce. Chce držet kvalitu značky a nechce, aby mu do toho kecali dealeři.
Salamman: Ano, on kupuje na IČO.
darksir: Já vím. Bohužel to tak je. Už jsme párkrát reklamovali zboží až do Německa a to se stihlo. Problém je, že 8 dnů držela ČP balík.
15. 1. 2016 14:50:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166468
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 1. 2016 14:51:01
Napsal Salamman;1257290
Tak on koupil na IČO? Tak se s ním není o čem bavit ne?
Tak tak.
15. 1. 2016 14:51:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166467
arkis
verified
rating uzivatele
15. 1. 2016 14:52:23
Já měl za to, že i při nákupu na IČO je od nového OZ záruka půl roku.
15. 1. 2016 14:52:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166466
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 1. 2016 14:53:07
Napsal Arkis;1257292
Kovboj: Máme to zakázané od českého dovozce. Chce držet kvalitu značky a nechce, aby mu do toho kecali dealeři.
V tom případě ať Vám teda dá náhradu. Pokud to nesmíte posoudit a on to nestihl.
15. 1. 2016 14:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166465
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 1. 2016 15:04:54
Napsal Arkis;1257295
Já měl za to, že i při nákupu na IČO je od nového OZ záruka půl roku.
Mate tam aj stanovenu dobu do kedy musite vybavit reklamacia v pripade ak sa jedna o nakup na ICO.
Co viem, tak zatial na Slovensku plati ze 30 dnova lehota plati len pre nakup pre koncoveho spotrebitela, nie pre ICO.
Ake mate zmluvne podmienky s tym zakaznikom na ICO ? Pokial by nebolo v zakone nikde stanovene, ze sa musite vyjadrit do 30 dni, tak platia Vase zmluvne podmienky.
15. 1. 2016 15:04:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166464
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2016 15:07:47
Hele to je riziko podnikání ale pro něho...... toho co to od tebe koupil.
15. 1. 2016 15:07:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166463
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
15. 1. 2016 15:09:45
na ičo nemá nárok na 30 dnů (pokud to neni v OP). Musí to být bez zbytečných průtahů, takže ti to nemsí ležet měsíc doma na stole, ale tohle neni zbytečný průtah, tak mu klidně řekni at počká, že to vyřizuješ.. to, že on mezitím nesplnil lhůtu pro svého zákazníka je jeho problém a jeho riziko podnikání.
15. 1. 2016 15:09:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166462
Taky mi přijde, že je ten přeprodávající docela drzý. Pokud od Vás nakoupil na IČ tak žádná 30 denní lhůta neplatí. Tedy ve vztahu mezi Vámi a tím přeprodávajícím. Ten je naopak vázaný vyřídit tu reklamaci do 30 dnů pro koncového zákazníka, ale ne vy. Správně by to měl odnést ten IČ drzoun :-)
15. 1. 2016 15:13:12
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166461
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2016 15:26:13
To je všechno teorie. V praxi, pokud bych byl na místě toho posledního IČaře, už bych od toho svého dodavatele nenakoupil, kdyby mi to vyřizoval víc jak měsíc.
Naopak, pokud jako velkoobchod dodávám firmě, která to přeprodává koncákům, dělám vše pro to, aby to stihnul, aby ode mně nakoupil příště zase. To si každý mmusí umět spočítat, ale slušný podnikatel to stihne, nebo se potom alespoň pokusí nějak danou situaci řešit, nebo kompenzovat.
15. 1. 2016 15:26:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166460
arkis
verified
rating uzivatele
15. 1. 2016 15:29:20
darksir: Kupuje u nás tak 3x do roka za pár tisíc, takže to když tak nebude žádná velká ztráta. Samozřejmě se snažíme domluvit náhradu i s našim dodavatelem, aby to nemusel proplácet zákazníkovi sám.
15. 1. 2016 15:29:20
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166459
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2016 15:31:47
Arkis : taky jde o to, jak třeba jedná. Já na to hodně dám. Když někdo jedná slušně, popíše problém, požádá, poprosí, je to něco jiného, než když mi podnikatel začne v druhé větě vyhrožovat ČOIkou, takový se většinou žádné náhrady nedočká, s takovými lidmi do budoucna ani obchodovat nechci :-)
Ale většinou jsou ty gesta na úkor mého zisku. Není to tak, že bych to musel přímo dotovat.
Ze zákona prostě na žádnou náhradu nemá nárok, takže rozhodnutí bude jen a jen na tobě. Ale vinu v tomto případě z morálního hlediska neseš dle mého názoru ty. Stálo by za to, vyjednat si s výrobcem lepší podmínky, abys nemusel dělat svým partnerům takové problémy. Pokud bys to prodal koncákovi ty - předpokládám, že nemáš jen velkoobchod, tak bys mu ze zákona vracel peníze, nebo bys měl velký problém s ČOIkou. I proto bych si to ošetřil.
15. 1. 2016 15:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-lhuta-30-dnu/#reply1166458
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit