Zadejte hledaný výraz...

Reklamace / Kdo rozhoduje o způsobu řešení

dave67
verified
rating uzivatele
23. 6. 2011 12:49:44
Zajímalo by mě, kdo má právo určit, jakým způsobem se bude reklamace řešit - novým zbožím nebo vrácením peněz.
Jde o žárovky. Paní je poněkolikáté reklamuje a došla mi s ní trpělivost, protože takto to může dělat neustále. Proč jí žárovky praskají nevím, ale běžné to není a myslím si, že je to spíš její vina - ať už špatné zapojení osvětlení (přímo do sítě), "bordel" v el. rozvodech nebo kdo ví co dalšího.
23. 6. 2011 12:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648325
Pokud zakaznik uvede jakym zpusobem chce resit reklamaci v pripade neodstranitelne vady je treba se tim ridit. Pokud to neurci a jen posle k reklamaci a vy ji uznate, pak je to reseni na vas. Bavime se samozrejme o tom, ze reklamaci uznate. Pokud ne, pak zadne reseni neni.
Dokud neuplatni rozpor s kupni smlouvou, tak je dukazni bremeno na nich, tzn. muzete ji to poslat zpet s tim, ze to zpusobila svou neopatrnou manipulaci a na ni je pak prokazat opak. Pokud by uplatnila rozpor, tak to bude na vas. Bohudik nemusime zatim ve stylu SK mit odborny posudek pri zamitnuti reklamace.
23. 6. 2011 12:56:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648324
dave67
verified
rating uzivatele
23. 6. 2011 13:14:41
Napsal Radek O.;669134
tzn. muzete ji to poslat zpet s tim, ze to zpusobila svou neopatrnou manipulaci a na ni je pak prokazat opak.
Má to nějakou oporu v zákoně? Zajímalo by mě, jak by prokazovala, že má vše dobře zapojený a el. síť v pořádku:-) Stejně tak opačně.
23. 6. 2011 13:14:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648323
vy rozhodujete o reklamaci a neni zadny pravni zaklad jak to ma vypadat. Tudiz sepisete reklamacni protokol a vy klidne osoba v oboru neznala napise, ze proste se to stalo tak a tak. A klidne to pravda byti nemusi. Pokud by s tim nesouhlasila, ona by musela vyvolat dalsi ukony k tomu, aby prokazala opak. Napr. by si vzala znalce ten by rekl, ze ne, ze to bylo tak jak rika. Ani toho znalce nemusite brat v potaz a muzete to odmitnout. A pak prijde na radu soud a ten by rozhodl.
Tento postup plati v pripade podani bezne reklamace. Pokud by upatnila rozpor s kupni smlouvou a vec by nereklamovala, pak by to dukazni bremeno bylo na vas a vy byste musel dokazat, ze to bylo tak, jak rikate.
Je to napr. zasadni rozdil vuci tomu co maji v SK, tam pokud reklamaci odmitnete, tak musite k tomu mit protokol o tom, proc to zamitate a ten musi vyhotovit odbornik. To musite archivovat a tusim v pripade potreby posilat na SOI. Ale to tu nepletme.
23. 6. 2011 13:17:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648322
dave67
verified
rating uzivatele
23. 6. 2011 13:25:14
Děkuji.
23. 6. 2011 13:25:14
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648321
Honza Urban
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 18:52:16
Na případ žárovky je velice jednoduchá a jednoznačná odpověď...pokud jste žárovku v obchodě před zákazníkem zkusil, byla dodána v pořádku funkční. Pokud zákazník reklamuje žárovku, která je nepoškozená, ale má prasklé vlákno, reklamaci doporučuji zamítnost s odůvodněním, že životnost běžné žárovky je 1000 - 3000 hodin, což nejspíše v době reklamace nemohlo být reálně nasvíceno (za tohoto předpokladu) a prasknutí wolframového vlákna bylo způsobeno buď spotřebičem (svítidlem) nebo elektroinstalací či kolísáním proudu v síti. Zákazník by pak musel, pokud by nesouhlasil, nějakým způsobem odporovat a tedy i prokázat, že to nebylo ani spotřebičem ani sítí, což je v podstatě nereálné. Reklamaci tedy doporučuji za těchto předpokladů zamítnout.
1. 7. 2011 18:52:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648320
dave67
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 20:28:12
Žárovky zkouším, ale co je to platný, když to posílám... Většinou to podle počtu hodin vychází na 3-6 měsíců, pak to neuznávám. Vím, že mě ty reklamace stojí peníze, ale být zákazníkem a po měsíci by mě odešla žárovka za 500, byl bych naštvanej... Dodavatel reklamace uznává právě podle toho počtu hodin, tak se tím taky řídím.
Ten tvůj názor mě docela překvapuje. Když někomu prdne žárovka druhej den, tak to neuznám, ale když po roce a půl, tak uznám? S tím, že čím déle ta žárovka svítí, tím větší je šance na prasknutí vlákna... Myslím si, že je víc těch, kterým žárovka praskne po té záruční době dané počtem hodin.
1. 7. 2011 20:28:12
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648319
boogey
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 20:48:46
Udělat bezstřihový videozáznam se zkouškou a následným balením do bezpečnostních obálek (do těch, jak se do nich bez poškození nedostaneš a každá na sobě má unikátní číslo). To by snad jako důkaz mělo stačit. A jestli ne, tak ať mi ten, co to zamítne, řekne, co by stačilo.
1. 7. 2011 20:48:46
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648318
dave67
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 21:06:00
Tak to už je trochu scifi, nemyslíš?:) Čemu by pomohly bezpečností obálky?
1. 7. 2011 21:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648317
boogey
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 21:14:50
Tomu, že je na nich unikátní číslo přímo od výrobce a pokud do ní zabalíš fungující věc, tak je jasný, že na druhým konci bude vybalena fungující věc (pokud to pošťáci nerozdupou), protože to nejde přebalit.
Pochopil jsem správně, že se jedná o to, jak eliminovat rozpor s kupní smlouvou?
1. 7. 2011 21:14:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648316
dave67
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 21:32:20
Ne, tam nejde o to, že to rozbalí a nefunguje to. Jde o to, že ta žárovka svítí měsíc a pak rupne vlákno.
1. 7. 2011 21:32:20
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648315
boogey
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 21:54:39
Jenže právě podle § 616, pokud neprokážeš opak, tak je jedno, že vlákno rupne až po měsíci, do 6 měsíců se to bere jako, že jsi to prodal už ruplý a ta zákaznice pak může chtít měnit žárovky do aleluja. Záleží samozřejmě, jak ten papír pro reklamaci sepsala, zda si je § 616 vědoma.
1. 7. 2011 21:54:39
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648314
dave67
verified
rating uzivatele
1. 7. 2011 22:07:13
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo uplatnil rozpor s kupní smlouvou. Každej jde reklamovat...
1. 7. 2011 22:07:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648313
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 7. 2011 11:05:04
Pokud je to velmi časté, že Ti zákazníci reklamují dané žárovky, hledal bych asi chybu v technologii a změnil dodavatele nebo značku. Pokud je to jeden zákazník, který tak činí neustále dokola, vrátil bych mu peníze a další objednávky z jeho strany odmítl.
6. 7. 2011 11:05:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648312
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
6. 7. 2011 11:25:52
Napsal Radek O.;669134
Pokud zakaznik uvede jakym zpusobem chce resit reklamaci v pripade neodstranitelne vady je treba se tim ridit.
Znamená to tedy, že když přinesu do firmy na reklamaci např. nějaké elektro, které zjevně nefunguje a je to nejspíše chybou výrobku(prokáže to reklamace), můžu pak určit, že chci vrátit peníze, příp. novější zboží s doplatkem?
6. 7. 2011 11:25:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-kdo-rozhoduje-o-zpusobu-reseni#reply648311
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit