Zadejte hledaný výraz...

Reklamace disku

Nergall
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 15:02:47
Před rokem jsem si v czc(.)cz koupil SSD disk HDD SSD OCZ Agility 3.
Po roce používání disk vyhodil pár chyb a během půl hodiny zemřel úplně, nyní není ani vidět v BIOSU. Vyměnil jsem jej za jiný a odeslal k reklamaci.
Co mě překvapilo ale bylo, když mi přišlo vyjádření reklamačního technika, ve kterém stálo, že disk nelze reklamovat z důvodu nečitelnosti sériového čísla. A skutečně, na štítku disku bylo SN máznuté k nepřečtení, malým pokusem jsem zjistil, že stačí přes tyto údaje přejet prstem, člověk ani nemusí přitlačit a veškeré údaje šikovně smaže.
Otázka zní, může mi prodávající, nabízející 3 letou záruku na disk nevyhovět z důvodu, že výrobce neumí pořádně vytisknout štítek (nemluvě o možnosti, že jej smazali záměrně oni, aby nemohla být reklamace provedena)? Co si o takovémto chování prodejce/výrobce myslíte?
Osobně po této zkušenosti nemám s prodejcem (o výrobci ani nemluvím) nejmenší chuť spolupracovat.
10. 12. 2013 15:02:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974950
NETIO Solutions s.r.o.
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 15:07:54
Hezký den,
prodejce Vám nevyhovět nemůže a už vůbec ne tehdy, je-li zboží snadno náchylné na vygumování sériového čísla pouhým dotykem. Jedná se evidentně o vadný výrobek ve více směrech. Doporučuji dát disk do reklamace znovu s uvedením, že nebude-li provedena, kontaktujete SOS a ČOI. Pokud reklamace nebude provedena opakovaně, skutečně SOS a ČOI s podrobným popsáním záležitosti kontaktujte.
10. 12. 2013 15:07:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974949
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
10. 12. 2013 15:12:13
Od kdy je potřeba k reklamaci sériové číslo? Podle mě se prodejce jen vymlouvá.
10. 12. 2013 15:12:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974948
NETIO Solutions s.r.o.
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 15:17:05
Přesně tak, nehledě na to, že sériové číslo se mnohdy píše rovněž na doklad.
10. 12. 2013 15:17:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974947
Nergall
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 15:18:56
Nejde o to, že by jej neznali, moc dobře jej znají, dokonce je uvedeno na záznamu o reklamaci
zde odpovědi vedoucího reklamačního oddělení CZC:
kontaktoval jsem přímo vedoucího oddělení našeho dodavatele, bohužel jeho vyjádření nemění stav předchozího rozhodnutí:
Dobry den,
Reklamacni podminky neumoznuji takoveto zbozi zadat na reklamaci.
Bohuzel nejsme chopni Vam reklamaci vybavit. Predpokladam, ze ani vy nejste schopni overit ze nakup byl proveden ve Vasi spolecnosti.
Dobrý den,
toto rozhodnutí je pro nás bohužel konečné, podmínky výrobce a dodavatele jsou pro nás směrodatné a jsou taktéž našimi podmínkami.
Omlouváme se za vzniklé komplikace a děkujeme za pochopení.
10. 12. 2013 15:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974946
Petyk
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2013 15:31:55
tak ať si to vytáhnou ze S.M.A.R.T.u. je na to spousta utilit.
příklad ze smartctl:
---------- Příspěvek doplněn 10.12.2013 v 15:38 ----------
Otázka teda je, jestli se k tomu smartu vůbec dostanou... Jestli je ten disk úplně v háji.
10. 12. 2013 15:31:55
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974945
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 12. 2013 16:07:43
Netio: Nevím jak to říci slušně, ale vy jste tak trochu......mimo..!
Poštvat na někoho úřady, protože vám prodejce neuzná výměnu drahé černé krabičky za novou?!!! Protože bez sériového čísla je to jenom černá krabička!
Výrobce pošle takového prodejce do háje!
A upřímě řečeno, bych chtěl ten "lehce" stíratelný štítek vidět...! Můžete natočit video na youtube, jak to jde jedním přejetím prstu setřít, bude to rarita!
10. 12. 2013 16:07:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974944
NETIO Solutions s.r.o.
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 16:15:05
marat: Jak jsem psal, pokud prodejce odmítá řešit reklamaci, oslovil bych SOS a ČOI. Dále jsem psal, že bývají sériová čísla psaná rovněž na dokladech. Pokud je na zboží sériové číslo nekvalitně vytištěno, je dobré toto dát k posouzení, poněvadž by se to stávat nemělo. Tím bych to uzavřel a s dovolením se nepouštěl do zbytečných FW.
10. 12. 2013 16:15:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974943
Jiří
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 12. 2013 16:16:22
To co má obchodník nasmlouváno s dodavateli spotřebitele vůbec zajímat nemusí. A pokud navíc odmítají přijmout věc do reklamace (neřeším teď případné zamítnutí reklamace), tak to je opravdu na návštěvu ČOI, protože jim evidentně nic moc neříká ani zákon (nevzpomínám si na žádný odstavec o tom že právo na reklamaci zaniká setřením jakéhokoliv štítku)...
Jinak samozřejmě ČOI nebude řešit tenhle konkrétní případ a pokud se zabejčí, nezbyde než to řešit soudně.
10. 12. 2013 16:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974942
Ja340
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 16:30:13
Osobně bych poslal disk přímo do servisu výrobce. Tam bude technik asi přístupnější. Z vlastní zkušenosti vím že pokud se zboží nevyrábí déle než ty 3 roky co má zboží záruku tak rovnou mění za nový kus.
10. 12. 2013 16:30:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974941
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
10. 12. 2013 16:37:58
A na 3letou záruku jsi přišel jak? Běžná záruka ve světě je totiž 1 rok. Pak se k ní v některých zemích přidávají další období, v každé zemi je to jinak.
10. 12. 2013 16:37:58
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974940
Lerak89
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 16:54:07
Většina výrobců komponent dává 3 roky. Jinak zkusil bych to asi přímo na OCZ, jestli teda v cz má zastoupení, já s tou firmou zkušenosti nemám. Ale bez SN tě asi vyhoděj všude, ať už ti webtrh právní mágové řeknou cokoliv.
10. 12. 2013 16:54:07
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974939
Ja340
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 16:58:40
Napsal Lerak89;1031752
Většina výrobců komponent dává 3 roky. Jinak zkusil bych to asi přímo na OCZ, jestli teda v cz má zastoupení, já s tou firmou zkušenosti nemám. Ale bez SN tě asi vyhoděj všude, ať už ti webtrh právní mágové řeknou cokoliv.
Nevím proč by ho měl výrobce vyhodit. Pokud zboží není na trhu déle než je doba záruky tak je to dostatečný důkaz toho že zboží je v záruce. Běžně jsem takto reklamoval mechaniky LG a samsung a disky samsung . Všechno to tehdá řešil český servis a dokonce měli i vlastní svoz.
10. 12. 2013 16:58:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974938
Lerak89
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 17:30:53
Napsal Já;1031756
Nevím proč by ho měl výrobce vyhodit. Pokud zboží není na trhu déle než je doba záruky tak je to dostatečný důkaz toho že zboží je v záruce. Běžně jsem takto reklamoval mechaniky LG a samsung a disky samsung . Všechno to tehdá řešil český servis a dokonce měli i vlastní svoz.
No takhle logicky to asi nikdo řešit nebude, spíš jde o to že ten oficiální servis nebo zastoupení si to číslo dokáže dostat i když není napsané na zařízení, proto ho nepožadují. Proč na tom tak lpějí? To netuším, to už musí být otázka na ně. Ale požadují ho všude. Může být víc důvodů, jiné komponenty jsou v us, jiné v evropě, jiné ve "značkových" sestavách od asusu nebo dellu atd. Těžko říct.
10. 12. 2013 17:30:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974937
Martin
verified
rating uzivatele
10. 12. 2013 17:43:08
Není tam to sériové číslo také v 3D čárovém kódu, to často bývá...
10. 12. 2013 17:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-disku#reply974936
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit