Zadejte hledaný výraz...

Reklamace dioptrických brýlí

jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 11. 2014 08:58:24
Obvykle v oblasti reklamací radit nepotřebuji, ale toto fakt netuším. Synovi se po třech měsících rozlepily obruby, jasná vada materiálu. Takže ze zákona má nárok na výměnu za nový kus. Jenže tyto obruby již nejdou sehnat a musely by se použít jiné a do těch by zase neseděly čočky. Na dokladě jsou dvě položky, čočky a obruby.
Jak toto vyřešit? cena čoček je trojnásobná oproti ceně obrub.
8. 11. 2014 08:58:24
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067169
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
8. 11. 2014 10:19:17
Tu jasnou vadu materiálu jste si sama ohodnotila sama? Ze zákona nárok na výměnu za nový kus? Ze zákona máte nárok na reklamaci. Třeba ty obruby sehnat půjdou, protože předpokládám, že prodejce podá dotaz na dodavatele a ten je může být ještě skladem. A pokud ne, máte ze zákona nárok na náhradu škody vzniklou reklamací. Takže pokud prodejce uzná vadu, můžete požadovat náhradu za celkovou škodu. Ve vašem případě pak právě i cenu těch skel.
Každopádně nepředbíhejte (nedělejte si závěry sama!) a řešte to s prodejcem. Případně na tento specifický problém zkuste využít dtest.cz a jejich bezplatnou pomoc na telefonech 299 149 009 či 222 767 221.
Hezkou sobotu :)
8. 11. 2014 10:19:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067168
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 11. 2014 11:10:45
Napsal pawlisko;1138958
Tu jasnou vadu materiálu jste si sama ohodnotila sama? Ze zákona nárok na výměnu za nový kus? Ze zákona máte nárok na reklamaci. Třeba ty obruby sehnat půjdou, protože předpokládám, že prodejce podá dotaz na dodavatele a ten je může být ještě skladem. A pokud ne, máte ze zákona nárok na náhradu škody vzniklou reklamací. Takže pokud prodejce uzná vadu, můžete požadovat náhradu za celkovou škodu. Ve vašem případě pak právě i cenu těch skel.
Každopádně nepředbíhejte (nedělejte si závěry sama!) a řešte to s prodejcem. Případně na tento specifický problém zkuste využít dtest.cz a jejich bezplatnou pomoc na telefonech 299 149 009 či 222 767 221.
Hezkou sobotu :)
.
.
.
Prvních 6 měsíců
Proč je vlastně výhodné, že se zboží poškodilo v prvních 6 měsících? Odpověď dává § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak.
Proto vy nemusíte dokazovat prodavači, že jste škodu nezpůsobili svým nevhodným zacházením, ale prodavač musí dokázat vám, že jste s věcí zacházeli jinak než podle návodu.
Výměna zboží
V prvních 6 měsících jste to jen vy, kdo rozhodne, jestli se věc bude opravovat, nebo jestli si z prodejny odnesete věc stejného druhu, ale úplně novou. Vždy to ale musíte prodavači říct! Samozřejmě budete mít zájem na tom, aby vám věc vyměnili za novou. Pokud již takovou věc nemají (např. daná televize se přestala vyrábět), musí vám vrátit peníze.
.
.
.
reklamace probíhá a je uznaná, přesto že jsem do protokolu přes nesouhlas vedoucí dopsala že žádám o nové zboží(podle čoi tam tato informace musí být jinak porušují zákon) a nesouhlasím s opravou mi je stále chce opravit.
"Takže pokud prodejce uzná vadu, můžete požadovat náhradu za celkovou škodu."
A tu si právě nejsem jistá, když si koupím k autu nová kola, tak mi je při reklamaci auta taky neproplatí a mě budou na nic
8. 11. 2014 11:10:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067167
jakanas: v soucasne dobe dany obcansky zakonik, ze ktereho citujete a na ktery se odkazujete neplati.
8. 11. 2014 11:47:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067166
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 11. 2014 12:19:39
Napsal Radek O.;1138976
jakanas: v soucasne dobe dany obcansky zakonik, ze ktereho citujete a na ktery se odkazujete neplati.
Jasně § se změnil , ale na znění se pokud vím nic nezměnilo.
Ale otázka je jiná . Skla byla u nich vyrobena přímo na tyto obruby a bez nich jsou bezcené.
8. 11. 2014 12:19:39
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067165
§ 2169
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
8. 11. 2014 12:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067164
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
8. 11. 2014 14:51:41
A tu si právě nejsem jistá, když si koupím k autu nová kola, tak mi je při reklamaci auta taky neproplatí a mě budou na nic
Zvláštní představa. Koupím si auto a k dám si na ně nové kola. Když ho budu reklamovat, tak mi přeci nedají nové auto :D A i kdyby, tak auto můžete přeci přehodit na kola, která byla součástí nákupu a když je už nemáte, prodejce za to nemůže....
Nevím, proč danou věc neřešíte přímo s prodejcem. Proč se s ním nedomluvíte na postupu...
8. 11. 2014 14:51:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067163
Napsal pawlisko;1139004
Zvláštní představa. Koupím si auto a k dám si na ně nové kola. Když ho budu reklamovat, tak mi přeci nedají nové auto :D A i kdyby, tak auto můžete přeci přehodit na kola, která byla součástí nákupu a když je už nemáte, prodejce za to nemůže....
Nevím, proč danou věc neřešíte přímo s prodejcem. Proč se s ním nedomluvíte na postupu...
Pokud by auto neslo opravit a nebylo druhe stejne na vymenu, daji vam nove auto, nebo budete moci odstoupit od smlouvy. Co je otazkou, tak to, zda v pripade, ze mam kupni smlouvu na dve veci a jednu nelze opravit a muzu tedy dle zakona odstoupit od smlouvy, tak pokud odstoupim od smlouvy, tak ta se rusi od pocatku a obe strany si vrati plneni. Tzn. ja vratim to, co je obsahem kupni smlouvy a prodejce mi vrati penize.
Takze je-li kupni smlouva na dve veci (auto+kola) pripadne zde bryle+obroucky a tak smlouva se od pocatku zrusi, tak musim vratit to, co je na smlouve, tedy obroucky i skla a prodejce mi ma vratit penize. A dle meho tedy kdyz si koupim auto + kola a kvuli kolum bych odstoupil od smlouvy, melo by se vratit i auto. Ale to je uz samozrejme vyssi divci pravni a soudni.
8. 11. 2014 15:13:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-dioptrickych-bryli#reply1067162
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit