Zadejte hledaný výraz...

Reklamace B2B

Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
11. 8. 2021 16:51:48
Přátelé, mám dotaz ohledně řešení B2B reklamace.
Reklamace v rámci B2B prý neexistují a zkrátka v tomto obchodu na IČ prý reklamace nikdo neřeší. Alespoň takto mi to bylo nyní vysvětleno ze strany zástupce firmy, od které roky nakupuji určitý druh zboží.
Já jsem v pozici obchodního partnera a od této firmy toto zboží velkoobchodně nakupuji (oni jej dováží jako "ofiko" dovozce z Číny pod svým brandem), já jej dále přeprodávám.
Z jejich strany tedy prý já nesu za zboží zodpovědnost a reklamaci musím s koncovým zákazníkem vyřešit sám. Po nich to já jakožto obchodní partner nemohu chtít.
Upřímně jsem se s podobným jednáním a postupem nikdy nesetkal. Jaký je to na Váš názor?
Děkuji
11. 8. 2021 16:51:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488705
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 8. 2021 17:01:30
Záleží co mají v obchodních podmínkách :-) "mezi firmami" se lze domluvit na čemkoliv, klidně i na žádné záruce. Pokud při objednání obchodní podmínky akceptuješ tak platí...
11. 8. 2021 17:01:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488704
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
11. 8. 2021 18:40:11
Napsal cz_mawa;1628573
Záleží co mají v obchodních podmínkách :-) "mezi firmami" se lze domluvit na čemkoliv, klidně i na žádné záruce. Pokud při objednání obchodní podmínky akceptuješ tak platí...
A pokud o B2B zaruce není v OP ani slovo?
11. 8. 2021 18:40:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488703
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 8. 2021 19:11:03
Tak to nevím, zkusil bych se obrátit na právníka. Buď v takovém případě žádná záruka není, nebo se záruka bere tak jak to mají B2C zákazníci ze zákona, těžko říct...
11. 8. 2021 19:11:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488702
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 8. 2021 19:51:39
Ano, i tohle chování je v pořádku a záleží jak máte řešeny smlouvy. Vesmeš je v praxi několik ustálených typů spolupráce,
a) dodavatel/dovozce/výrobce přejímá reklamace na svá bedra, často vidím u eshopů, elektro a velkých značek
b) mám smluvně domluvenou hranici zmetkovitosti (např. 5 %), do té hranice jdou zmetky na moje náklady, od této mi to dodavatel bude vyrovnávat
c) vše jde na moje triko
Místní eshopáři mě třeba ještě doplní další druhy. Důležité je tohle si spočítat dopředu a podle toho nastavit ceny a plány, pokud dodavatel řeší veškeré reklamace, zpravidla nemohu čekat moc velkou prodejní přirážku a jsem na etablovavém trhu, pokud dodavatel nic neřeší, musím reklamace krýt v kalkulaci, objednávat větší objemy a být schopen případně vyměňovat kus za kus.
Varianta b se objevuje v určité formě, např. často při přejímce palety jsme měli domluveno, že může být max. X ks chybných, pokud se limit překročil, paletu jsme vraceli. S tím jsou ale spojené náklady na testování přijatého zboží, opět s to musíš zahrnout do koncové ceny. Stejně tak i musíš nějak oficiálně likvidovat rozbité zboží, nejsou to nulové náklady.
11. 8. 2021 19:51:39
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488701
lada1979
verified
rating uzivatele
12. 8. 2021 11:16:52
Napsal Karlos;1628572
Přátelé, mám dotaz ohledně řešení B2B reklamace.
Reklamace v rámci B2B prý neexistují a zkrátka v tomto obchodu na IČ prý reklamace nikdo neřeší. Alespoň takto mi to bylo nyní vysvětleno ze strany zástupce firmy, od které roky nakupuji určitý druh zboží.
Já jsem v pozici obchodního partnera a od této firmy toto zboží velkoobchodně nakupuji (oni jej dováží jako "ofiko" dovozce z Číny pod svým brandem), já jej dále přeprodávám.
Z jejich strany tedy prý já nesu za zboží zodpovědnost a reklamaci musím s koncovým zákazníkem vyřešit sám. Po nich to já jakožto obchodní partner nemohu chtít.
Upřímně jsem se s podobným jednáním a postupem nikdy nesetkal. Jaký je to na Váš názor?
Děkuji
Možná bys mohl ujasnit o co vlastně. Primárně zákazník uplatnuje reklamaci, tam kde koupil nebo třeba v servisu pokud je. Reklamaci se zákazníkem řešíš vždy ty, popř. zašleš dodavateli k vyjádření. Pokud řešíš, že dodavatel nechce přijmout reklamaci vadného výrobku, tak pokud nemáš sjednáno žádný nárok nemáš. Ze zákona můžeš pouze uplatnit rozpor s kupní smlouvou v případě, že výrobek nemá deklarované vlastnosti.
Celý tento problém "co si nesjednáš nemáš" řešil svého času tenkrát novelizovaný obchodní zákoník a to už je opravdu hodně dlouho.
12. 8. 2021 11:16:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488700
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 8. 2021 14:15:57
Tedy nechci do toho úplně kecat, ale pokud se nepletu již dnes není obchodní zákoník, ale vše nahradil jen občanský. Zde se nerozlišuje spotřebitel a podnikatel, ale u práva z vadného plnění je uveden kupující. Pokud je tedy uzavřena kupní smlouva a není sjednáno jinak (jiná délka záruky, žádná záruka apod.) pak by měl platit občanský zákoník. Budu rád pokud mě někdo opraví
19. 8. 2021 14:15:57
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488699
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 8. 2021 14:34:33
NOZ podnikateli myslím nikde při prodeji čehokoliv pro podnikatelskou činnost nepřiznal podnikateli práva spotřebitele viz. § 2158
nebo zjednodušeně https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mam-zaruku-na-zbozi-zakoupene-na-ic/56
19. 8. 2021 14:34:33
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488698
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 8. 2021 15:41:01
Napsal láďa1979;1629062
NOZ podnikateli myslím nikde při prodeji čehokoliv pro podnikatelskou činnost nepřiznal podnikateli práva spotřebitele viz. § 2158
nebo zjednodušeně https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mam-zaruku-na-zbozi-zakoupene-na-ic/56
přesně ale o tom se bavím....Prodejce odpovídá ze zákona pouze za vady, které má věc v okamžiku převzetí, i když se tyto projeví až po převzetí.
Převzato z dTestu: www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mam-zaruku-na-zbozi-zakoupene-na-ic/56
To je totiž i definice reklamace. Upadnul drátek? To asi proto, že byl špatně připájený a jednalo se tedy o vadu již v okamžiku prodeje.
Horší to však bude s dokazováním. U spotřebitele je výhoda v tom, že on nic nedokazuje. Pokud by však něco nefungovalo při převzetí tak si myslím, že právo z vadného plnění lze bez problému použít
19. 8. 2021 15:41:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-b2b/#reply1488697
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit