Zadejte hledaný výraz...

Reklamace a poštovné

goffy
verified
rating uzivatele
7. 10. 2013 11:09:51
Dobré poledne,
měl bych na Vás dotaz. Koupil jsem si přes eshop mobilní telefon, který jsem posílal na reklamaci. Když jsem se dožadoval o úhradu nákladů, které mi vznikly, dostalo se mi odpovědi, že mám nárok na to, aby mi to uhradili, ale nemám nárok na to, aby mi ten telefon poslali zdarma zpět. Resp. takto formulováno "podle zákona má zákazník nárok na úhradu poštovného v případě schválené reklamace - JENŽE už NEMÁ nárok na to, abychom mu to posílali reklamaci zpátky ZDARMA."
Je to tak?
Děkuji
Zdeněk
7. 10. 2013 11:09:51
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953238
V pripade neopravnene reklamace nemate narok ani na nahradu nakladu spojenych s dorucenim veci k reklamaci. V pripade uznane reklamace mate narok na nahradu vsech nakladu spojenych s reklmaci, tedy i za postovne k nim. Pokud toto odmitaji poslat zdarma, tak vam nezbude nez tam jet treba vlakem a toto si nechat proplatit.
Zakon to rika jasne: "Oprávněný má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady. Toto právo je třeba uplatnit u povinného nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak právo zanikne."
Naklady na doruceni k vam v pripade uznane reklamace jsou nutne naklady, ktere vam vznikly tim, ze jste toto pravo uplatnil. Zakon vubec neresi nejake postovne, nebo nejaky smer k prodejci ci od nej. Kdyby jste reklamoval treba spotrebic, ktery by vyzadoval odisntalaci a instalaci zpet a toto bylo zpoplatnene, i to by vam musel uhradit apod. Takze jakykoli OPRAVNENY naklad k uplatneni toho prava vam musi v pripade uznani reklamace uhradit. Je-li zaslani postou nejlevnejsi zpusob, pak je to naprosto jednoznacne.
7. 10. 2013 11:15:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953237
goffy
verified
rating uzivatele
7. 10. 2013 11:33:03
Možná se zeptám hloupě, ale raději dvakrát. Pokud by mi tedy uhradili poštovné, jako vzniklý náklad a poslali mi telefon na dobírku, kterou bych měl zaplatit, je to zřejmě špatně, když už jsem tu dobírku jednou platil při původní koupi, že ano. Jak to tedy rozumně formulovat, aby věděli, že vím, o čem mluvím...
Díky
7. 10. 2013 11:33:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953236
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 10. 2013 11:49:05
Ano, většinou to chodí tak, že na reklamaci si posíláš na svůj náklad a zpět je to samozřejmě a vždy zdarma. Ale nárok má kupující (většina lidí to neví) i na proplacení cesty od něj na reklamaci, tedy s reklamací by zákazník neměl mít žádný náklad.
Ale to vše už je výše popsáno.
7. 10. 2013 11:49:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953235
Napsal goffy;1006942
Možná se zeptám hloupě, ale raději dvakrát. Pokud by mi tedy uhradili poštovné, jako vzniklý náklad a poslali mi telefon na dobírku, kterou bych měl zaplatit, je to zřejmě špatně, když už jsem tu dobírku jednou platil při původní koupi, že ano. Jak to tedy rozumně formulovat, aby věděli, že vím, o čem mluvím...
Díky
co vam chteji poslat na dobirku? Jako tech 100 Kc za postovne? Ja bych jim napsal asi toto:
Dobrý den,
váš výklad práva na náhradu nákladů v případě uznáné reklamace je velmi zajímavý. Dovolil bych si citovat znění zákona. A to konkrétně § 509
§ 509
(1) Oprávněný má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady. Toto právo je třeba uplatnit u povinného nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak právo zanikne.
a také § 598
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Já, jakožto oprávněný má nárok na náhradu VŠECH nákladů, které mi vznikly, abych mohl uplatnit právo z odpovědnosti dané vady. Zákon nijak neřeší, zda se jedná o náklady jen k reklamaci a zpět již ne, hovoří jasně o všech nákladech. Náklad na zaslání ke mně je tedy také náklad, který mi uplatněním mého práva vznikl a jedná se o nejmenší možný náklad. V případě, že mi nebude zboží zasláno zpět, je možné, abych si jej vyzvednul i osobně, nicméně pak budu požadovat náklady výrazně větší, jelikžo budu muset využít jiný způsob dopravy. Dovolil bych si také upozornit, že k tomuto je v současnosti i judikatura Nejvyššího soudu, která hovoří o tom, co jsou účelně vynaložené náklady spojených s uplatněním tohoto práva. Zejména se jedná o náhradu nákladů na jízdné (doprava věci do opravy, vyzvednutí věci), poštovné, náklady znaleckého posudku apod.
V případě, že i nadále budete využívat svůj výklad mého práva, podám jednak podnět k šetření na dozorové orgány a zároveň se budu domáhat náhrady nákladů.
S pozdravem
František Dobrota
7. 10. 2013 11:51:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953234
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 10. 2013 12:06:52
Super, sám si to s dovolením kopíruju. :-)
7. 10. 2013 12:06:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953233
goffy
verified
rating uzivatele
7. 10. 2013 19:01:23
Děkuji za Váš dopis, poslal jsem, uvidíme...nevím, co mi chtěli poslat, těží z neznalosti...takže snad to bude v pořádku. Děkuji Vám všem za rady, především Radkovi.
7. 10. 2013 19:01:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne/#reply953232
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit