Zadejte hledaný výraz...

Reklama v regionálním rádiu

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 7. 2013 21:23:15
Uvažuji o tom, že si nechám udělat spot do rádia. Mám nabídku na 28 spotů v jakém čase si určím za 200Kč spot. Jedná se o jedno východočeské rádio, které docela i cílí na mojí skupinu pot. zákazníků. Přemýšlím o tom, že to budu pouštět po dobu 3 měsíců od října až do Vánoc vždy první, druhé a třetí pondělí v měsíci v 9 hod a pak ve 13 hod. Tak mí zákazníci nakupují ... sedí v práci, kopou se do zadku, poslouchají rádio a přidávají zboží do košíku.
Nějaké zkušenosti, nějaká čísla, jaká se dá očekávat úspěšnost? Budu nabízet rozvoz zdarma i do večerních hodin.
2. 7. 2013 21:23:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918657
Pavel Kanak
verified
rating uzivatele
2. 7. 2013 21:27:11
většinou u regionálních rádií je cena/výkon v dobrém poměru a vyplatí se, ovšem konkrétní čísla nechci odhadovat..
2. 7. 2013 21:27:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918656
Aby reklama v TV/radiu fungovala, musi byt zajisten minimalni zasah a frekvence zasahu v urcitem case. Vase strategie povede na 99% k tomu, ze ty penize naprosto vyhodite. 28 spotu to je tak kvalitni jeden tyden pri klasicke frekvenci tech 4-5 spotu denne s tim, ze rozlozeni zalezi na tom, kdy ma radio nejlepsi poslechovost, pripadne silny porad apod. Pokud date dva spoty denne a to vzdy jenom v pondeli a jeste jeden tyden vynechate, tak do toho nechodte.
Tato media funguji zasadne jinak, nez treba internetova reklama, kde prichazi akce po shlednuti reklamy vice mene okamzite. U techto medii je treba dosahnout nejdrive zasahu cilove skupiny a urcite frekvence. Ta by mela byt 3x a vyssi.
Takze radeji to udelejte v ramci jednoho tydne, i kdyz i tak to bude dle meho malo. Radio reklama, stejne jako tv by mela bezet nejakou minimalni dobu a idealne to vse podporit jeste nejak jinak.
2. 7. 2013 21:28:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918655
Pavel Kanak
verified
rating uzivatele
2. 7. 2013 21:32:34
je pravda že o účinnosti se dá bavit minimálně od 3 týdnů běžící kampaně, nějak jsem se nepodíval na počet těch spotů..
2. 7. 2013 21:32:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918654
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
2. 7. 2013 21:40:24
Já platil za 48 spotů za týden (30s) myslím 29 000,- bez DPH a zákazníky mi to přineslo, kampaň běžela asi 2 měsíce. Ale to bylo na určitý kamenný obchod se specifickým sortimentem. Je fakt, že to nebylo žádný malý rádio, ale poměrně známý a velký, proto asi taky ta rozdílná cena...
2. 7. 2013 21:40:24
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918653
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 7. 2013 21:48:39
Já vím, že je potřeba, aby jeden zákazník slyšel reklamu vícekrát. Ale zdá se mi zbytečné protočit to za jeden týden a pak rok nic. Já chci, aby to šlo stále. Tak mě napadlo, že by nebylo špatné, aby to třeba první půlrok běželo dvakrát každé pondělí, další půlrok bych k tomu přidal úterky, no a za dva roky to může běžet od pondělí do pátku. Ta stálost tam přeci bude a pokud bude frekvence mezi dvěma poslechy jeden týden, tak si na to přeci posluchač stejně vzpomene, pokud ho to osloví. Na internetu to taky nepustím na týden, ale chci aby mi reklama frčela nonstop.
2. 7. 2013 21:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918652
Napsal beraniste;968686
Já vím, že je potřeba, aby jeden zákazník slyšel reklamu vícekrát. Ale zdá se mi zbytečné protočit to za jeden týden a pak rok nic. Já chci, aby to šlo stále. Tak mě napadlo, že by nebylo špatné, aby to třeba první půlrok běželo dvakrát každé pondělí, další půlrok bych k tomu přidal úterky, no a za dva roky to může běžet od pondělí do pátku. Ta stálost tam přeci bude a pokud bude frekvence mezi dvěma poslechy jeden týden, tak si na to přeci posluchač stejně vzpomene, pokud ho to osloví. Na internetu to taky nepustím na týden, ale chci aby mi reklama frčela nonstop.
vy tu cetnost musite udelat v nejakem case, pokud budou dva spoty denne co pondeli, tak ten zasah neudelate, resp. on si to ani neuvedomi. Pokud chcete, aby to bezelo dlouhodobe udelejte proste z pocatku intenzivni kampan, kterou pak budete udrzovat, ale ne co pondeli to dva spoty, to vazne nebude fungovat a budou to vyhozene penize. Opravdu to chce v pocatku udelat tak ty 3 tydny, pak pauzu treba dva tydny a pak udelat nejakou udrzovaci kampan by slo, ale i tak ve vetsi intenzite. Samozrejme k tomu musite mit vhodne spoty. Mam trochu obavu, aby pri rozpoctu co mate na spoty nebyl spot jako takovy pak dilem nizkych nakladu. Navic neni uplne vhodne, aby se tocil jenom jeden.
Internet s tim vubec nesrovnavejte. Radio proste funguje jinak.
2. 7. 2013 22:18:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918651
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 7. 2013 22:49:57
Nemusím srovnávat, stačí mi jen jedna věc ... pokud za to zaplatím 50k, chci mít zisk nejméně 50k. Přes to nejede vlak. Optimální poměr nákladů ku ziskům je 1:2 a já se obávám, že je to v rádiu nemožné.
2. 7. 2013 22:49:57
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918650
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 7. 2013 22:57:32
Napsal beraniste;968667
Mám nabídku na 28 spotů v jakém čase si určím za 200Kč spot.
200 kč za spot je hodně moc. Dá se dostat na 50,- kč/ spot
2. 7. 2013 22:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918649
Napsal beraniste;968714
Nemusím srovnávat, stačí mi jen jedna věc ... pokud za to zaplatím 50k, chci mít zisk nejméně 50k. Přes to nejede vlak. Optimální poměr nákladů ku ziskům je 1:2 a já se obávám, že je to v rádiu nemožné.
Nepletete si pojmy? Opravdu na kampani za 50tis. musite mit ZISK 50tis? Co kdybyste byl na nule, to by bylo spatne? Nebo v mirne ztrate, ale ziskate nove zakazniky, kteri vam v case vynahradi puvodni naklady? Ono tech pohledu na to, co to musi prinest je spousta. Netusim v jakem oboru podnikate, co byste tam chtel promovat, jak velke je to radio, jakou ma poslechovost, zda bude jen radio, nebo to i necim dalsim podporite apod. tech promenych je v tom pohledu hodne a neni vzdy nejlepsi se na to koukat jenom tak, ze dam korunu, tak musim utrzit dve, protoze musim ihned nahradit naklady do toho vlozene. S tim se dnes dost tezko pracuje. Naopak muzete pracovat s prumernym zivotnim cyklem zakaznika apod. Proste je to i risk.
Kazdopadne to, jak to chcete pojmout teoreticky vyjit muze, ale je to proti vsem "zvyklostem a pravidlum", ktere jsou odzousene a ktere funguji. Mozna vam to nekdo schvali a rekne, ze ok, ale ja to ze svych zkusenosti a informaci co mam delat nebudu.
---------- Příspěvek doplněn 02.07.2013 v 22:59 ----------
Napsal NV;968725
200 kč za spot je hodně moc. Dá se dostat na 50,- kč/ spot
A vy víte o jaké rádio jde, že je 200 Kč/spot moc?
2. 7. 2013 22:57:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918648
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 7. 2013 23:05:24
Je to český rozhlas.
Co kdybyste byl na nule, to by bylo spatne? Nebo v mirne ztrate, ale ziskate nove zakazniky, kteri vam v case vynahradi puvodni naklady? Ono tech pohledu na to, co to musi prinest je spousta.
Ano, ale šul nul ihned je minimum, na které jsem ochoten jít. U sortimentu který nabízím mohu jít až na 1000Kč za zákazníka, ale s návratností do 2 let. Zdá se mi to zbytečné, to raději zvolím jinou formu propagace, jiný druh zboží ... Otázkou je, na jakou cenu za spot by se bylo možné dostat při platbě např. 100k. Pokud bych na to dostal padesát procent slevu, tak už by to bylo zajímavější.
2. 7. 2013 23:05:24
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918647
Tak vyuzijte informaci od NV, ktery se urcite podeli o to, jak srazit cenu z 200 na 50 Kc a mate za stejnou sumu 4x vice spotu a misto prosteho pondeli muzete mit i dalsi tri dny a pak nemame co resit.
2. 7. 2013 23:10:44
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918646
Ja340
verified
rating uzivatele
2. 7. 2013 23:11:16
já se zeptám jinak oslovila vás někdy reklama v rádiu? Já poslouchám rádio celkem často, ale pouze v autě. A tak i přesto že mě to zaujme, tak než dojedu tak na to zapomenu. Jedinné co si pamatuju je xxx lutz , to mi znelo v kebuli ještě týden:-)
2. 7. 2013 23:11:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918645
Napsal beraniste;968735
Ano, ale šul nul ihned je minimum, na které jsem ochoten jít. U sortimentu který nabízím mohu jít až na 1000Kč za zákazníka, ale s návratností do 2 let. Zdá se mi to zbytečné, to raději zvolím jinou formu propagace, jiný druh zboží ...
Moje představa je jeden spot, jeden zákazník.
No a co zvolit jinou formu propagace, ktera vam prinese ten profit hned a k tomu toto, coz vam prinese profit treba v horizontu roku dvou? Proc se branit jednomu ci druhemu? Proste dle meho vase strategie fungovat nebude.
2. 7. 2013 23:12:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918644
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
2. 7. 2013 23:15:09
Nechám si rád poradit. V tom případě bych to viděl jednoduše. Jednou ročně jedna kampaň na Vánoce.
---------- Příspěvek doplněn 02.07.2013 v 23:27 ----------
Ještě jedna věc, já uvažuji takto: od tří hodin odpoledne do deseti do večera je o 40 procent nižší konverzní poměr, protože lidi mají spoustu starostí a nemají čas nakupovat. Já v tuto dobu nechci ani reklamu v rádiu pouštět. Jo, dobrý, lidé to uslyší, bude to budovat nějaké to povědomí, ale stejně bych to do nich raději poslal v době kdy sedí u kompu a nudí se. Ještě to budu muset promyslet a propočítat.
2. 7. 2013 23:15:09
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-regionalnim-radiu#reply918643
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit