Zadejte hledaný výraz...

Reklama a prezentace eshopu na internetu

Cauky,
Podobné téma už tu bylo, ale přesto se zeptám. Zajímá mě vaše zkušenost s různými druhy reklamy a prezentace eshopu a jeho zboží na internetu. Mám na mysli PPC,vyhledávače, Zbozi.cz, bannerová reklama na stránkách s podobným zaměřením, odkazy v katalogech eshopů, atd.. Co se vám nejvíce osvědčilo z hlediska množství objednávek a zákazníků a co by ste doporučily abych vyskoušel. Udělal jsem si ted profesionální PPC kampa|n a k t0 skusit ještě nějaký druh reklamy, nebo nějaké prezentace, ale nevím jaký. Mě se verlmi osvědčila např. smlouva se Zbozi.cz na preferované zobrazení, mám tam několik objednávek, cena za proklik je 1kč což je výhodné.
Děkuji za všechny rady, příspěvky, nebo návrhy.:)
29. 10. 2008 15:29:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148535
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
29. 10. 2008 15:41:47
U eshopu se zajimavym zobiz bych asi doporucil partenrsky program pro webmastery. Ale je to slozity udelat to a starat se o to,takze bych nejdriv rozebral jeslti to ma cenu delat nebo ne. Zalezi hlavne na typu zbozi a na cenach, jestli mas jeste z ceho davat provizi partnerum atd..
29. 10. 2008 15:41:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148534
Mě snad nejvíc vydělává prosté vyhledávání na seznamu.cz...
29. 10. 2008 16:39:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148533
mam 30 procent cisty zisk ze zbozi takze na dalsi provize uz neni misto. Spise nejaka reklama. Vyhledávání na seznamu? Jaký druh zboží prodáváš a na jaká slova ti chodí klienti?
29. 10. 2008 18:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148532
Napsal sefler;135956
mam 30 procent cisty zisk ze zbozi takze na dalsi provize uz neni misto.
tak na tu výši zisku bych si nestěžoval, to je v dnešní době docela dobrý výsledek
29. 10. 2008 18:19:06
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148531
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
29. 10. 2008 18:30:15
Pokud máš 30% čistý zisk tak to jsi dobrý. Já na parfémech mám sotva 10 - 15%. Nejlevnější formou propagace jsou návštěvníci z vyhledávačů. PPC reklama je dosti drahá. Mě se nejlépe osvědčil offline marketing (dopisy, vyžádané e-maily, lokální promo akce, apod.:).
29. 10. 2008 18:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148530
Napsal Vembl;135965
Pokud máš 30% čistý zisk tak to jsi dobrý. Já na parfémech mám sotva 10 - 15%. Nejlevnější formou propagace jsou návštěvníci z vyhledávačů. PPC reklama je dosti drahá. Mě se nejlépe osvědčil offline marketing (dopisy, vyžádané e-maily, lokální promo akce, apod.:).
Neprotiřečí lokální offline marketing smyslu e-shopů pokrývat geograficky větší území?
Jak získáváš dopisy nové zájemce o parfémy?
Vyžádané e-maily jsou offline přesně v jaké části?
Rozepiš se. :)
29. 10. 2008 19:02:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148529
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
30. 10. 2008 07:07:31
Retal: Je to prosté. Představ si, že prodáváš parfémy nebo nějakou jinou komoditu na malém městě (5000 obyvatel) kde lidi moc internetu zatím nehoví a když si mají koupit značkový parfém tak jdou do obchodu typu Sephora do Prahy, která leží v dojezdové vzdálenosti (cca 45 minut cesty autem). Pokud si necháš natisknout jednoduchý barevný letáček s nějakou akční nabídkou na Vánoce a roznést ho do všech cca 2000 poštovních schránek ve městě, vyjde tě to na nějakých 10 000 Kč. Ovšem teď před Vánoci prodáš z jedné takové akce třeba 100 parfémů, protože je to komodita, kterou chce každý (táta koupí parfém manželce a dceři a zabije tak 2 mouchy jednou ranou, apod. a pokud k tomu přidáš třeba nějaký levný dárek typu PC hra, tak má dárek i pro kluka). Navíc to lidem můžeš roznést až do domu, protože se všichni nachází na ploše 10 km čtverečných, takže lidi ušetří za poštovné. Řekněme, že průměrná hodnota nákupu je kolem 1200 Kč, takže z toho máš po odečtení ceny dárku nějakých 130 Kč zisku. Celá akce se ti tak zaplatí již při necelých 70 prodaných kusech. A takových malých měst máš ve svém okolí dalších 5. Takže podobnou akci uděláš i v těchto městech - a je to:). Já jsem to mylně nazval rozseílání dopisů, ale jde v podstatě o klasickou letákovou akci.
Pokud jde o e-maily, tak to je sice v každé marketingové knížce podáváno jako prostředek "online marketingu", ale pro mě je to spíše offline marketing (já za online marketing považuji jenom PPC , banerovou reklamu zobrazovanou přímo na Internetu a vyhledávače - jenomže ty zatím nemám, protože e-shop teprve plníme daty a vyhledávače o nás moc neví). Mám přes 5 000 kontaktů na lidi (bohužel většinou hráče online her), kteří souhlasili se zasíláním vyžádaných mailů. Takže jim jednou za měsíc pošlu newsletter s informacemi o nových hrách na webu, apod. a do patičky dám takovou malou informaci, že pro ně mám parfém a k němu PC hru zdarma:). Z takové akce sice málokdy někdo něco koupí, ale sem tam nějaká objednávka přijde a hlavně mě to nic nestojí - ten newsletter bych posílal lidem stejně, takže celá práce spočívá jenom v tom přidat tam odkaz.
Tímhle způsobem lze prodávat prakticky všechny komodity a dárkové zboží. Něco funguje lépe, něco hůř.
Pokud to srovnám s online reklamou (PPC, banery a vyhledávače), tak do ní jsem investoval 10 000 Kč (Sklik). Vybral jsem 5 produktů, kde cílím přímo na kw s názvy parfémů. A při ceně přes 4 Kč za kliknutí se mi na Skliku reklama skoro nezobrazuje - ta cena je příliš nízká. Takže aby se mi to vyplatilo, musela by být konverze někde na 30 návštěvnících z Skliku, a to je nereálné (třeba u PC her jsem měl konverzi 1 ku 300, tedy ze 300 lidí jeden něco koupil). Teď ještě zkouším můj nový reklamní systém Directo, ale zatím ho mám nasazen jenom týden, takže na posuzování účinnosti je ještě brzy.
Takže tohle je mé vysvětlení a teď všichni budou vědět o tom jak to dělat). Ale zase tak hrozně ziskové to není - obchod jsou fakt velké starosti a stále musím parfémy dotovat z jiných činností:).
30. 10. 2008 07:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148528
Napsal Vembl;136182
Navíc to lidem můžeš roznést až do domu, protože se všichni nachází na ploše 10 km čtverečných, takže lidi ušetří za poštovné. Řekněme, že průměrná hodnota nákupu je kolem 1200 Kč, takže z toho máš po odečtení ceny dárku nějakých 130 Kč zisku.
vzhledem k tomu, ze delame nejenom on-line, ale i "kamennou" reklamu, musim te zklamat. Z 10.000 letaku neni obvykle 100 objednavek. Nehlede na to, ze udelat letakovaou akci za 10.000 kvuli zisku 3.000 mi nepripada az tak efektivni. Mozna se ale pletu
30. 10. 2008 09:38:57
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148527
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
30. 10. 2008 09:58:06
Napsal kubimi;136223
vzhledem k tomu, ze delame nejenom on-line, ale i "kamennou" reklamu, musim te zklamat. Z 10.000 letaku neni obvykle 100 objednavek. Nehlede na to, ze udelat letakovaou akci za 10.000 kvuli zisku 3.000 mi nepripada az tak efektivni. Mozna se ale pletu
Možná máš pravdu, ale já jsem z první akce u nás získal ze 2000 letáků více než 90 objednávek. Je ale pravda, že to bylo v polovině října (tedy v předvánočním období) a že hlavním tahákem byla ta PC hra zdarma. Uvidíme co udělají další akce.
Já nevím, upřímně řečeno mě nevadí, že z toho celého cirkusu mám zisk nula nula prd. Nejde jenom o jeden nákup. Získáš nové kontakty na potenciální zákazníky, zavolá ti příbuzný tvého klienta, že by chtěl ten a ten parfém.
Mě zase přijde neefektivní cpát prachy do SEO a PPC reklamy, protože se všichni cpeme do první desítky a tam se dostane jenom ten kdo dá nejvíce peněz nebo to umí udělat nějak chytře - a já to asi neumím, protože mě se online prodej nikdy moc nedaří. Zatím se mi vždy bohužel více vyplatila jedna taková letáková akce než PPC reklama - to byl vždy čistý prodělek. Ale nevím, třeba dělám něco špatně. Máme tak více objednávek "offline" než online.
Můj názor a dosavadní zkušenosti jsou následující:
Když vezmu investici 100 000 Kč, kterou vložím do SEO a PPC reklamy, tak se na slovo parfémy (nebo jiné podobně konkurenční slovo) dostanu dejme tomu na první stranu Seznamu. Tohle hledá kolem 2 - 3 tisíc lidí denně, takže z toho mám řekněme 20 - 30 potenciálních klientů denně. Pokud jsem navíc na prvních stranách Seznamu na názvy jednotlivých produktů tak mám dejme tomu návštěvnost 100 - 200 lidí denně. Pokud to podpořím PPC reklamou (a jak píšu výše při ceně 4 Kč se skoro nezobrazuji), tak získám dejme tomu dalších 20 lidí denně. Celkem mě tak denně přijde na web kolem 200 lidí. Pokud bych z nich přesvědčil jednoho zákazníka tak by to bylo super, mám tedy 30 objednávek měsíčně a zisk z nich nějakých 9 000 Kč. Ovšem jenom výdaje za PPC reklamu budou dělat měsíčně 2 400 Kč a kde jsou náklady na SEO (analýzy, změny, apod.)?
Ale jak říkám, já to dělám takhle a shop mi vydělává opravdu málo - ale aspoň neprodělává - respektive část mzdy, kterou platím zaměstnanci starajícímu se o obchod to pokryje. Když jsem měl bestgames.cz, tak jsem každý měsíc prodělal přes 20 000 Kč, protože jsem to musel dotovat a bylo s tím mnohem více práce.
Ale jak píšu výše - třeba to jenom neumím:). Nicméně si myslím, že hodně majitelů e-shopů má podobné zkušenosti jenom se to bojí veřejně přiznat:).
30. 10. 2008 09:58:06
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-a-prezentace-eshopu-na-internetu#reply148526
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit