Zadejte hledaný výraz...

Registr špatných kupujicích

Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 5. 2011 18:21:12
Napsal zlutejbanan;652174
Slušný zákazník s něčím takovým nemá problém a pokud si myslíš, že obchody včetně těch velkých a známých nejrůznější databáze problémových zákazníků nevyužívá, tak seš opravdu najivní.
To co píšeš je logika "nedělám nic špatného a tak mě nevadí že mě sledují". A s tím teda osobně nesouhlasím.
Navíc mi řekni co uděláš s tím, když na tvoje jméno a tvoji adresu objednám nějakou zásilku na dobírku a ty ji pak celkem logicky nepřebereš. Zcela nevinně spadneš do takového pochybného seznamu a můžeš mít u takových "obchodníků" problém aniž bys tušil proč.
2. 5. 2011 18:21:12
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633119
Napsal zlutejbanan;652174
Slušný zákazník s něčím takovým nemá problém a pokud si myslíš, že obchody včetně těch velkých a známých nejrůznější databáze problémových zákazníků nevyužívá, tak seš opravdu najivní.
mimo toho co uvedl Kovboj, coz je extremne dulezite v tomto kontextu, protoze to, ze objednava ta osoba na kterou je objednavka vystavena nemuze eshop vedet, tak je neco jineho, pokud si udela eshop svou databazi neplaticu, neprebiracu apod. a je rozdil pokud by tyto udaje prenasela do nejake sdilene databaze. To prvni dela urcite mnoho obchodniku, to druhe nikdo trochu rozumny a uz vubec ne velke eshopy.
2. 5. 2011 20:08:51
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633118
honza.r
verified
rating uzivatele
2. 5. 2011 22:03:39
Pokud Vám někdo nepřevzal dobírku a dluží Vám na poštovném, můžete údaje o dlužníkovi zveřejnit bez jeho upozornění. Zveřejnění jména dlužníka je totiž zcela legální forma vymáhání dluhu.
http://pravniradce.ihned.cz/c1-30575430-k-ochrane-osobnich-udaju
---------- Post added 2.5.2011 at 22:06 ----------
Ještě dodatek z praktické zkušenosti. Nevyzvednuté dobírky (způsobená škoda) se řeší podáním trestního oznámení na NEZNÁMÉHO PACHATELE.
2. 5. 2011 22:03:39
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633117
a jak vite, ze dluznikem je dana osoba? nam se jiz parkrat stalo, ze nekdo objednal na nekoho. navic neprevzal dobirku - jaky je rozdil pokud neprebere dobirku a tim, ze ji prebere, ale vzapeti zbozi vrati v ramci 14ti dnu?
2. 5. 2011 22:06:55
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633116
honza.r
verified
rating uzivatele
2. 5. 2011 22:21:14
Když Vám zákazník vrátí zboží do 14 dnů, nevzniká Vám škoda na poštovném. Pokud chcete škodu vymáhat u nevyzvednuté dobírky (např. u zakázkové výroby), podejte trestní oznámení na neznámého pachatele. Policie to řeší celkem rychle - přijde do domů údajného dlužníka a odnese jeho PC na kontrolu. Většinou tohle stačí k jeho usvědčení. To, že může používat více lidí v jednom bytě jeden počítač, policie už neřeší. Pokud jméno osoby v objednávce souhlasí a byla z této adresy objednávka uskutečněna dle údajů z PC, je to dostatečný důkaz. Ze záznamů z kamer v ulicích lze taky vysledovat, kdo byl v té době doma, ale tak daleko to nikdy ještě nezašlo...
2. 5. 2011 22:21:14
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633115
skoda na postovnem ovsem nevznike pouze tehdy, je-li uctovano zvlast. Pokud je "zdarma" tedy kalkulovane v cene produktu, pak se zakaznikovi vraci cela cena produktu tedy i s onim kalkulovanym postovnym. U zbozi na objednavku je situace samozrejme neco jineho, tam vznika skoda i jinak. Proste nejaky registr resi velmi malo. Jednak o nem musi vedet i nekdo jiny, nez provozovatel, jednak tam hrozi nemale riziko v podobe uvedeni nespravne osoby, kdy je dukazni bremeno ciste na strane prodejce apod.
2. 5. 2011 22:49:25
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633114
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
3. 5. 2011 00:30:47
Situaci se kterou se dost lidí vždy ohání a to že si objedná někdo něco na něčí jméno je jen výplod fantazie, protože v reálu se to v podstatě vůbec nestává a je to jen občasná výmluva lidí kteří záměrně objednávku nepřevzali, při bližším průzkumu se vždy ukáže že lžou a jsou tou osobou která to objednala. Pro toto tvrzení mam myslím i dostatečný argument v podobě více jak 3mil objednávek kdy se nic takového nestalo ani v jednom případě a co jsem mluvil s mnoha dalšími provozovateli, tak mají stejnou zkušenost.
3. 5. 2011 00:30:47
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633113
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 5. 2011 17:27:54
Napsal honza.r;652255
Když Vám zákazník vrátí zboží do 14 dnů, nevzniká Vám škoda na poštovném. Pokud chcete škodu vymáhat u nevyzvednuté dobírky (např. u zakázkové výroby), podejte trestní oznámení na neznámého pachatele. Policie to řeší celkem rychle - přijde do domů údajného dlužníka a odnese jeho PC na kontrolu. Většinou tohle stačí k jeho usvědčení. To, že může používat více lidí v jednom bytě jeden počítač, policie už neřeší. Pokud jméno osoby v objednávce souhlasí a byla z této adresy objednávka uskutečněna dle údajů z PC, je to dostatečný důkaz. Ze záznamů z kamer v ulicích lze taky vysledovat, kdo byl v té době doma, ale tak daleko to nikdy ještě nezašlo...
To je nějaká nová pohádka ? Proboha, nevyzvednutá dobírka není trestný čin, takže jaképak trestní oznámení ? Je to občansko právní spor. A už vůbec si nedovedu představit, že by nějakej soudce podepsal povolení k domovní prohlídce a zabavení PC , kvůli nevyzvednuté zásilce a stovce poštovného - opět opakuji, nejdená se o trestný čin.
Takže příště bych si dal o Perníkové chaloupce....
3. 5. 2011 17:27:54
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633112
Napsal Kovboj;652162
Přesně. Dost by mě zajímal seznam obchodníků, kteří by mě jako zákazníka takhle lustrovali. V dnešní době kdy je v jakémkoliv oboru velká konkurence bych se takovým "obchodníkům" vyhnul obloukem.
Na jednu stranu hej a na druhú si asi nemal eshop a neprebraté objednávky za ktoré platiš poštovné ty. Podľa mňa by si mali ľudia zvykať platiť za tovar v eshope dopredu, tak ako to je zvykom vo vyspelom svete. Tak je to bezpečné aj pre zákazníka aj pre obchodníka. Aj keď dobierka je určite lákavá pre zákazníkov...
3. 5. 2011 17:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633111
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 5. 2011 17:56:40
Napsal MichalKocis;652502
Na jednu stranu hej a na druhú si asi nemal eshop a neprebraté objednávky za ktoré platiš poštovné ty...
Jó, kde jsou ty časy kdy u příspěvků mohly být podpisy. Viděl bys že je to právě naopak, shopy aktivně provozuji.
3. 5. 2011 17:56:40
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633110
Napsal Kovboj;652510
Jó, kde jsou ty časy kdy u příspěvků mohly být podpisy. Viděl bys že je to právě naopak, shopy aktivně provozuji.
Ok. No to hej, neviem, že čo bolo zlé na podpisoch...
3. 5. 2011 18:55:10
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633109
Singularita
verified
rating uzivatele
3. 5. 2011 19:48:26
Napsal zlutejbanan;652275
Situaci se kterou se dost lidí vždy ohání a to že si objedná někdo něco na něčí jméno je jen výplod fantazie, protože v reálu se to v podstatě vůbec nestává
Zas úplný výplod fantazie to být nemusí, pokud někdo buď v rámci nekalého konkurenčního boje, nebo jako pomstu (nespokojenost se zamítnutou reklamací, apod) v eshopu objedná nějaké drahé zásilky na náhodné adresy, tak takový případ může nastat - lidi jsou občas dost svině. Ale odlišit tyhle případy od těch, kdy člověk si objednávku rozmyslel, nebo si ji nerozmyslel, ale došly mu peníze (a další bude mít třeba až po výplatě), případně jde o vychcálka co si objedná to samé z X eshopů a převezme jen první zásilku lze těžko - ve všech případech ten co zásilku nepřevzal bude tvrdit nic neobjednával, takže kolik je takových případů kdy opravdu nic neobjednal, pokud vůbec nějaké asi nikdo nezjistí.
---------- Příspěvek doplněn 03.05.2011 v 19:57 ----------
Napsal MichalKocis;652502
Podľa mňa by si mali ľudia zvykať platiť za tovar v eshope dopredu, tak ako to je zvykom vo vyspelom svete.
To je pak pro zákazníka zase rizikové nakupovat v nějakém neznámém obchodě - je tam riziko, že obchod buď nic nepošle (vyložený podvod), případně (jak je bohužel zvykem ve značné části českých obchodů) lže o stavu skladu a to co je "skladem" pak přijde třeba až za měsíc nebo dva. Ten problém pak může být ještě zhoršen tím, že obchod už peníze od zákazníka dostal, takže některé méně solidní obchody když jim přijde zboží na sklad co nestačí na vyřízení všech objednávek, tak posílají nejdřív dobírkářům (jejich peníze ještě nemám) a až potom těm co zaplatili předem (už zaplatili, tak s nima nemusím tak spěchat, dostanou zboží z další várky ...)
3. 5. 2011 19:48:26
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633108
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 5. 2011 20:26:07
Napsal Singularita;652554
... případně (jak je bohužel zvykem ve značné části českých obchodů) lže o stavu skladu a to co je "skladem" pak přijde třeba až za měsíc nebo dva...
Je pravda že v ČR se v tomhle opravdu lže hodně (třeba my zásadně uvádíme stav skladu a dodatelnost pokud možno přesně), na druhou stranu bych si nedovolil tvrdit že jinde to nehrozí. Stačí si třeba párkrát objednat nějakou ptákovinu z Dealextreme - tam se taky udávaná délka expedice 3-4 dny může klidně bez jakékoliv omluvy změnit na měsíc než to konečně vyexpedují...
3. 5. 2011 20:26:07
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633107
Napsal MichalKocis;652502
Na jednu stranu hej a na druhú si asi nemal eshop a neprebraté objednávky za ktoré platiš poštovné ty. Podľa mňa by si mali ľudia zvykať platiť za tovar v eshope dopredu, tak ako to je zvykom vo vyspelom svete. Tak je to bezpečné aj pre zákazníka aj pre obchodníka. Aj keď dobierka je určite lákavá pre zákazníkov...
vyspely svet neni zas takova pohadka, jak si mnozi mysli a zvyky urcitych trhu jsou obcas takove, ze budme radi za to, co mame zde. Takova Francie a navyky tamnich kupujicich by asi teto diskusi moc nepridaly. Typickym zvykem je tam napr. objednani z vice eshopu a od koho to prijde prvni od toho to prevezme. Zbytek neprebira.
V jinych zemich (napr. DE) je velmi castym zvykem zpoplatnovat dobirku, tim se v podstate vytvari umely zajem zakazniku o platby jinym zpusobem.
Nicmene stejne jako musi obchodnik kalkulovat s nejakym procentem reklamaci, musi kalkulovat i nejake nevyzvednute zasilky. Nula nebude nikdy a boj proti tem par desetinam procenta je naprosto marny, protoze nema konce. Takze je treba s tim pocitat. Navic jak jsem psal jiz nize, neprevzati zasilky a pripadne prevzeti a vraceni do 14ti dnu neni casto pro obcodnika z ekonomickeho pohledu rozdilne. Uctuje-li extra postovne, pak ok alespon to se mu vrati. Ma-li jej v cene pak samozrejme nula od nuly pojde a vysledek je u vraceni ci neprevzeti naprosto stejny.
Jinak mohu mluvit za par eshopu, ktere nejsou na ceskem trhu male a pocty vracenych baliku se pohybuje nekde od 1 do 2% v zavislosi napr. na typu dopravy, rocni dobe apod.
3. 5. 2011 20:37:06
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633106
Napsal Radek O.;652566
vyspely svet neni zas takova pohadka, jak si mnozi mysli a zvyky urcitych trhu jsou obcas takove, ze budme radi za to, co mame zde. Takova Francie a navyky tamnich kupujicich by asi teto diskusi moc nepridaly. Typickym zvykem je tam napr. objednani z vice eshopu a od koho to prijde prvni od toho to prevezme. Zbytek neprebira.
V jinych zemich (napr. DE) je velmi castym zvykem zpoplatnovat dobirku, tim se v podstate vytvari umely zajem zakazniku o platby jinym zpusobem.
Nicmene stejne jako musi obchodnik kalkulovat s nejakym procentem reklamaci, musi kalkulovat i nejake nevyzvednute zasilky. Nula nebude nikdy a boj proti tem par desetinam procenta je naprosto marny, protoze nema konce. Takze je treba s tim pocitat. Navic jak jsem psal jiz nize, neprevzati zasilky a pripadne prevzeti a vraceni do 14ti dnu neni casto pro obcodnika z ekonomickeho pohledu rozdilne. Uctuje-li extra postovne, pak ok alespon to se mu vrati. Ma-li jej v cene pak samozrejme nula od nuly pojde a vysledek je u vraceni ci neprevzeti naprosto stejny.
Jinak mohu mluvit za par eshopu, ktere nejsou na ceskem trhu male a pocty vracenych baliku se pohybuje nekde od 1 do 2% v zavislosi napr. na typu dopravy, rocni dobe apod.
To je dosť nezodpovednosť a arogantnosť od zákazníkov, ale to by som povedal, že sa robí skôr v SR a ČR ako vo FR, ale to je jedno. Je to pravda, že vždy je nejaké riziko či už pre predajcu, alebo zákazníka...Fakt by to chcelo register neplatičov, tak ako je bankový register aby mohla byť nejaká prevencia proti nepreberateľom zásielky.
3. 5. 2011 23:06:47
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/2#reply633105
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit