Zadejte hledaný výraz...

Radenie produktov podla oblubenosti – vzorec

andischo
verified
rating uzivatele
3. 6. 2015 16:52:52
Ahojte, riesime problem pri projekte a to ako radit produkty v danej kategorii podla oblubenosti. Chceme aby radenie bolo co najviac inteligentne a co najviac odrzkadlovalo skutocnu oblubenost produktu. Pochopitelne najoblubenejsi produkt by bol prvy a posledny najneoblubenejsi.
Mame rozne premenne:
- pocet zobrazeni detailu produktu
- pocet predajov
- pocet likov produktu
- a dalsie...
Neriesil niekto podobny problem, resp. nejaky premakany vzorec nepoznate? Nejake napady alebo zdroje.
(Manualne ovplyvnovat radenie nechceme.)
Dakujem
3. 6. 2015 16:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117383
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 6. 2015 17:13:38
Těžko takto obecně říci, ale z toho co píšete, má vypovídající schopnost nejvíce asi počet prodejů. Předpokládám tedy, že toto je primární zdroj příjmů. To, že si lidi prohlíží často obrázky produktu, nebo jej lajkují, ale nekupují nemá moc význam upřednostňovat, to může mít různé důvody, jako sezóna, vysoká cena, atd. Samozřejmě to ale neplatí třeba při budování značky, kde se i lajky počítají.
U nás byl nejvíce úspěšný model personifikace, tedy rozlišovat jednak období (na vánoce se prodávají jiné věci než před letní sezonou), ale také hlavně konkrétního uživatele. Jestliže si někdo opakovaně prohlíží sekačky na trávu, je větší šance že prodám, pokud u zboží seřadím tak, aby zahradní vybavení bylo nahoře. Taky chce zvažovat danou kategorii, protože třeba pizzu mu můžu nabízet 2 týdny po nákupu předchozí, ale třeba letní rodinný zájezd ne. Opět tu ale jsou eurovíkendy, na které někteří jezdí i 6x ročně.
Chci tím primárně říci, že se nám nikdy nijak výrazně neosvědčil žádnej super čuper model řazení, spíše individuální poznávání zákazníka a poctivě připravený systém hodnocení jeho chování, tedy kromě nákupů také jak dlouho se na kterém detailu zdrží, atd..
3. 6. 2015 17:13:38
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117382
Je přece úplně jedno co zobrazíte člověku při "nejoblíbenější" to není jako u ceny, kde je to exaktní. Takže bych zobrazil pořadí dle toho, kolik který produkt přinesl marže (samotný počet prodejů pořád neříká, co vám nejvíce přináší) za poslední období. To vás dle mého jako jediné zajímá ne?
3. 6. 2015 17:16:46
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117381
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 6. 2015 17:22:57
Ale to, že prodám 2ks produktu, kde mám několik set procent marže přeci neznamená, že je "nejoblíbenější".. Tedy alespoň ně, pokud se bavíme o návštěvnikovi, samo chápu, že pro prodejce půjde o nejoblíbenější.
3. 6. 2015 17:22:57
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117380
Napsal i-PRESS;1199695
Ale to, že prodám 2ks produktu, kde mám několik set procent marže přeci neznamená, že je "nejoblíbenější".. Tedy alespoň ně, pokud se bavíme o návštěvnikovi, samo chápu, že pro prodejce půjde o nejoblíbenější.
marže bude sice maximálně 100 %, ale to je vedlejší. Eshop máte přece proto, abyste generoval zisk. Takže většinou umistujete do popředí produkty, které vám nejvíce vynáší. A je pro vás lepší prodat 5 kusů s marží 100 Kč, než 10 kusů s marži 30. Z prvního máte 500 z druhého 300, byť prodáte méně kusů. Takže co byste z těchto dvou zobrazil člověku? Dle mého logicky to, co má největší marži/zisk. Že to úplně není "nejoblíbenější"? No přece to nepojmenuji "seřadit dle největšího vývaru"... ;)
3. 6. 2015 17:26:17
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117379
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 6. 2015 17:32:07
Napsal Radek O.;1199698
Takže většinou umistujete do popředí produkty, které vám nejvíce vynáší
Ano, lze podnikat i takto. Pokud už mám zákazníkovi podstrkávat to, na čem nejvíce vydělám, lze to zobrazit i jinak, než jej výslovně klamat zařazením do nejoblíbenějších, nebo nejprodávanějších produktů. V tom se ale asi neshodneme. Nám se férový přístup osvědčil a proto jsme v sekci "nejprodávanější v kategorii" zobrazovali to, co je nejprodávanější. Jinde se řadilo individuálně, s možností seřadit dle vlastních podmínek (název, cena, počet hodnocení,...)
3. 6. 2015 17:32:07
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117378
taky to zobrazujeme ciste, jen z pohledu obchodu jsou i jine moznosti jak zobrazit polozku "nejoblibenejsi" protoze na rozdil od jinych nema presne vyjadreni
3. 6. 2015 18:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117377
Za a) neni to personifikace (to je treba, kdyz i sve zidli reknete, ze je vase kamaradka), ale personaliazce.
Za b) pokrocila personalizace sleduje nejen dany produkt a jeho prodejnost, ale take kombinace zbozi a bere v potaz samotny pohyb zakaznika po webu, jak dlouho se aktivne zdrzuje na konkretnim produktu atd.
3. 6. 2015 19:40:37
https://webtrh.cz/diskuse/radenie-produktov-podla-oblubenosti-vzorec/#reply1117376
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit